Gå till innehåll

Recommended Posts

en viktig del lär ju vara om du tror att han rebuyar (om vi räknar med att han är en firre, helt baserat på stacksizen han sitter med...) eller inte och om han lämnar om han dubblar upp. rebuyar han/stannar kvar så ökar ju värdet rejält medans om han drar så får du ju endast lira handen i ett vakuum och då är det väl marginellt och kvittar...

 

levlar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjorn

 

 

For att rakna ut om en push ar bra anvander du dig av pokerstove eller nagot annat program, estimera hans range for att raisa pre, estimera hans range for att syna din all-in, gor matten pa det.

 

Nagra saker att observera,

 

A2s har 30,7% mot AQ+ 88+ som motsvarar 5,6% av alla hander

 

22 har 32,7% mot samma range

 

 

Baserat pa magkansla sa tror jag hans range for att syna om du staller runt 5-7%, beroende pa hans tendenser

 

 

Du lamnar inte mer reads an att han ar tight, grejen ar att tighta spelare

kommer i sa manga farger och monster. HU ar SA OTROLIGT MKT situations baserat. Jag ar saker det gar att spela detta med ett hogt EV genom att syna preflop, kan aven se anledning att hitta en fold om du tror han ar en san som drar direkt+om du har battre read pa hans stora raise

 

 

 

Kenan83: Sana som du kommer aldrig lara dig, det gladjer mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjorn

 

 

For att rakna ut om en push ar bra anvander du dig av pokerstove eller nagot annat program, estimera hans range for att raisa pre, estimera hans range for att syna din all-in, gor matten pa det.

 

Nagra saker att observera,

 

A2s har 30,7% mot AQ+ 88+ som motsvarar 5,6% av alla hander

 

22 har 32,7% mot samma range

 

 

Baserat pa magkansla sa tror jag hans range for att syna om du staller runt 5-7%, beroende pa hans tendenser

 

 

Du lamnar inte mer reads an att han ar tight, grejen ar att tighta spelare

kommer i sa manga farger och monster. HU ar SA OTROLIGT MKT situations baserat. Jag ar saker det gar att spela detta med ett hogt EV genom att syna preflop, kan aven se anledning att hitta en fold om du tror han ar en san som drar direkt+om du har battre read pa hans stora raise

 

 

 

Kenan83: Sana som du kommer aldrig lara dig, det gladjer mig :)

 

Tack för svaret. Att jag har ett övertag i övrigt måste ju också spela in för att fold är det rätta? Det brukar vara lätt att plocka blinds från tighta spelare så man slipper gå all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Att jag har ett övertag i övrigt måste ju också spela in för att fold är det rätta? Det brukar vara lätt att plocka blinds från tighta spelare så man slipper gå all in.

 

 

Att folda har ar ingen katastrof. Att pusha ar nog EV+ i ett vaccum och inte saaaaaaa hog varians eftersom jag tror han foldar en stor del av sin range forsta gangen du gor det. Tror 5-7% ar rimligt. Att pusha har som standard kan ocksa vara EV+ plus men med mkt hogre varians och tror du det finns en chans att han drar direkt han bustar/dubblar upp finns det nog battre spel. Att lara sig spela mot shortstacks ar aldrig fel, jag lirar ofta mot dom pa hogre nivaer. Sag att du lirar 5-10 normalt och hittar en shortstack pa 25-50 som du har anledning att tro att dalig, da ar det bra att komma in i gamet med lite erfarenhet. Finns aven en push/fold tabell som ar gjort av studenter pa Berkeley, tror Sklansky har ngt liknande ocksa, sok pa google, den lampar sig for 10bb eller mindre dar den ar optimum strategy i stort sett, men fungerar aven med mer bb:s aven om det da kanske inte ar optimalt eftersom all-in kanske inte ar basta svaret da, dock EV+ ALLTID om du foljer tabellen. Sorry jag forklarar kasst, postar inte ofta pa forum och lite stressad nu, good luck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...