Gå till innehåll

Busringningen som slutade med fängelse


lolzor

Recommended Posts

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni som förespråkar dödsstraff alt. misshandel för detta saknar ju perspektiv.

Visst, det är inte roligt. Familjen upplevde säkerligen en av sina värsta stunder, men SÅ farligt är det väl inte?

 

Hur tänkte du nu? Menar du att det inte bör betraktas som brottsligt och straffbart, t.ex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som förespråkar dödsstraff alt. misshandel för detta saknar ju perspektiv.

Visst, det är inte roligt. Familjen upplevde säkerligen en av sina värsta stunder, men SÅ farligt är det väl inte?

 

 

Kan du inte vara så vänlig å förklara va som skulle vara såååå farligt för dig då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personen som laddat upp filmen verkar må sådär när man ser över hans andra filmer.

 

http://www.youtube.com/user/SSGcom

 

Vilka idioter det finns, sjukt hemskt, man mår verkligen dåligt när man lyssnar på skriken, tanken på hur det skulle kännas om det hände mig gör det inte bättre.

 

Klart han ska ha fängelse, förhoppningsvis hjälper det. Dock så är straffsatserna för vissa brott för låga i Sverige, att komma undan med någon månad i fängelse efter en våldtäkt eller misshandel är sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja, mannen skyllde i tingsrätten på att han varit berusad...suck.

 

Nu har han i varje fall en månad på sig bakom lås och bom på att allvarligt fundera över om han verkligen ska dricka sig berusad någon mer gång...

 

Det står mig upp i halsen när folk skyller på spriten. Som att dom då frisäger sig allt ansvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten fråga bara: vad var brottsrubriceringen?

 

Ofredande är ett brott i svensk rätt. Det definieras i brottsbalkens kapitel 4, §7: Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. Som ofredande räknas också telefon- och brevterror. Även mobbning har under senare tid räknats som ofredande. Sker närgånget sexuellt beteende mot personer under 15 år räknas detta till sexuellt ofredande.
- Wikipedia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.skoghall.org.

 

En del av dom är rätt ok, men dödsbudet var ju enbart perverst.

 

Skoghallsnubben poängterar ganska kraftigt att det inte är han som lämnar dödsbudet.

Killen med dödsbudet verkar rätt störd. Dom andra grejerna han gör är ju även dom på gränsen eller över. Sen att han är uduglig att improvisera gör ju inte mycket bättre.

Men vem är Umeåspelaren som hettar till? http://www.skoghall.org/jagskallvaltaerandotter.wav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beblanda inte mig vad Jonas har för sig. Han är fall för sig själv.

Jag har inget med honom att göra nu för tiden.

Var inte enns med å lyssnade när han ringde det samtalet.

Har alldrig träffat snubben å tänker inte göra det heller.

Å vad vet ni om hur dom fick tag på honom.

Kanske jag bara råkade ringa till Peter Gradin å tala om för honom vem det var

som ringde till spelarna i laget.

Hur det är med det tänker inte jag tala om för er.

Men skyll inte Jonas samtal på mig har inget med dom att göra.

Skoghall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...