KajakeH Postad 13 December , 2009 Rapport Share Postad 13 December , 2009 Hej, jag köpte pokertracker 3 härom dag och det har funkat så där, har fått igång så jag ser Hud på alla mina cg-bord men skulle vilja ha Hud när jag spelar turrar på ftp och ps. Någon som vet hur man ställer in detta eller det kanske bara funkar på visa sidor? Jim Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 30 December , 2009 Rapport Share Postad 30 December , 2009 Hej, jag köpte pokertracker 3 härom dag och det har funkat så där, har fått igång så jag ser Hud på alla mina cg-bord men skulle vilja ha Hud när jag spelar turrar på ftp och ps. Någon som vet hur man ställer in detta eller det kanske bara funkar på visa sidor? Jim Configure Hud / Hud Options, välj Tournament - Defalts i rutan. Där finns inställningarna, vad står det på minimim hands required? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 30 December , 2009 Rapport Share Postad 30 December , 2009 Nu funkar PT3 till Omaha :-D :-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MetaKnight Postad 2 Januari , 2010 Rapport Share Postad 2 Januari , 2010 2010/01/01 19:32:11: Import file: C:\Users\MetaKnight\AppData\Local\Boss Media\poker\Svenska Spels Poker\history\68731\stats_GAME_THM.xml2010/01/01 19:32:11: Unrecognized file format. Varför får jag detta när jag försöker få in HHn från Svenska spel? Kör 3.00 build 3 om det spelar nån roll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 3 Januari , 2010 Rapport Share Postad 3 Januari , 2010 Varför får jag detta när jag försöker få in HHn från Svenska spel? Kör 3.00 build 3 om det spelar nån roll Det är archive.xml som ska läsas in. Hur gör du när du försöker importera, automatiskt eller manuellt, har det fungerat förut? Vad spelar du? På Boss fungerar PT3 bara med cg. Varför har du inte uppdaterat till en nyare version med en massa buggar fixade? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Displeased Postad 4 Januari , 2010 Rapport Share Postad 4 Januari , 2010 Går det att kolla vilka som vinner/förlorar mest osv i cg i nån smidig lista av de som jag samlat in stats på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 4 Januari , 2010 Rapport Share Postad 4 Januari , 2010 Går det att kolla vilka som vinner/förlorar mest osv i cg i nån smidig lista av de som jag samlat in stats på? Kolla under fliken vs Player eller Summary. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Displeased Postad 4 Januari , 2010 Rapport Share Postad 4 Januari , 2010 Kolla under fliken vs Player eller Summary. Ah under summary fanns precis vad jag sökte. Tack ska du ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peruken80 Postad 5 Januari , 2010 Rapport Share Postad 5 Januari , 2010 Kan Pokertracker 3 läsa in brittiska pund? Får upp detta felmeddelande iPoker: Error: No winner found in hand #2048805255 (Hand #2048805255) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Kan Pokertracker 3 läsa in brittiska pund?Får upp detta felmeddelande iPoker: Error: No winner found in hand #2048805255 (Hand #2048805255) Nu var det ett tag sedan jag spelade på ipoker men det har inte varit några problem med det förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 8 Januari , 2010 Rapport Share Postad 8 Januari , 2010 Håller på att testa en trail av PT3. Testar den på Svs och har några frågor: För det första finns inte JAG med över listan av spelare...jag kan altså inte se mina egna stats i programmet, bara dem jag spelat mot. Sen verkar det som om huden inte har något minne...dvs jag blir tvungen att för varje nytt bord pilla dit statsrutorna på rätt plats. Är det någon som vet hur jag kan göra för att åtgärda dessa problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 9 Januari , 2010 Rapport Share Postad 9 Januari , 2010 Håller på att testa en trail av PT3. Testar den på Svs och har några frågor: För det första finns inte JAG med över listan av spelare...jag kan altså inte se mina egna stats i programmet, bara dem jag spelat mot. Sen verkar det som om huden inte har något minne...dvs jag blir tvungen att för varje nytt bord pilla dit statsrutorna på rätt plats. Är det någon som vet hur jag kan göra för att åtgärda dessa problem? Kör du flera siter än SVS? Om du skrivit in flera aliases i rutan kommer du att visas som det forsta aliaset oavsett pokersite. Huden är lätt fixa, klicka på den lilla fyrkanten med PT loggan på, save layout, du måste spara varje gång du ändrar. PT3 kommer ihåg olika layouter för sh och fr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 10 Januari , 2010 Rapport Share Postad 10 Januari , 2010 Kör du flera siter än SVS? Om du skrivit in flera aliases i rutan kommer du att visas som det forsta aliaset oavsett pokersite. Huden är lätt fixa, klicka på den lilla fyrkanten med PT loggan på, save layout, du måste spara varje gång du ändrar. PT3 kommer ihåg olika layouter för sh och fr. Tack Mickel! Ja, jag har gamla Svs/HHC konverterade händer. Dom ligger av naturliga skäl som PartyPoker händer. Jag har även samma nick på Boss Svs. Men efter en prov session med PT3 med direktimport från Svs så finns inte mitt nick eller stats med överhuvudtaget...bara dom 54 andra spelarna jag han möta vid tillfället. Hmm...hur kan jag fixa detta, Mickel eller någon som tror sig veta? edit: Om jag väljer någon annan spelares nick under "settings" så finns jag fortfarande inte med i listan till vänster, men om jag med samma inställning (dvs med någon annans nick) och går in under fliken "vs Player" så finns jag helt plötsligt med där som en av motståndarna!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 10 Januari , 2010 Rapport Share Postad 10 Januari , 2010 Tack Mickel! Ja, jag har gamla Svs/HHC konverterade händer. Dom ligger av naturliga skäl som PartyPoker händer. Jag har även samma nick på Boss Svs. Men efter en prov session med PT3 med direktimport från Svs så finns inte mitt nick eller stats med överhuvudtaget...bara dom 54 andra spelarna jag han möta vid tillfället. Hmm...hur kan jag fixa detta, Mickel eller någon som tror sig veta? edit: Om jag väljer någon annan spelares nick under "settings" så finns jag fortfarande inte med i listan till vänster, men om jag med samma inställning (dvs med någon annans nick) och går in under fliken "vs Player" så finns jag helt plötsligt med där som en av motståndarna!?! Antar att du har ditt "partynamn" som screenname under setting. I rutan rakt under settingsknappen trycker du på edit, där lägger du till det namn du använder på Boss. PT3 tor att du spelat på 2 olika siter och man länkar ihop dessa för att samanställa allt. Men det känns som att du har någon annan inställning som bråkar. Du får börja leta där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ladida Postad 10 Januari , 2010 Rapport Share Postad 10 Januari , 2010 Hej! Jag gjorde fel då jag skulle installera postgreSQL till PT. Vet nån hur man tar bort hela skiten, så jag kan installera postgreSQL på ny? Har för mig att jag måste inn på cmd, men kan inget om detta.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RiddarKato Postad 15 Januari , 2010 Rapport Share Postad 15 Januari , 2010 Riktigt wierd, har tankat hem PT3 samt HHConv och nu setat 5h och pillat för att få in alla händer. Det som är sjukt är att databasen visar totalt fel resultat och jag fattar inte varför. Det står att jag spelat 130k händer och är närmare 40k back, samt att jag på 74k händer@2krs ligger 1,2k-. För att ta ett exempel så ligger jag ca 3,5k+ i januari på 8-10k händer, men enligt PT ligger jag back 300kr på 6k händer. Under importen blev det fel i några k händer som inte importerades, det stog på dem med röd text typ att "expected potsize 633,33" och "Won potsize 644,44" , varför det räknades som fel när summorna inte var identiska. Någon som har en aning om vad som är felet? Det är iaf riksknas med resultatet och känns som en massa vinsthänder försvunnit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 15 Januari , 2010 Rapport Share Postad 15 Januari , 2010 Hej!Jag gjorde fel då jag skulle installera postgreSQL till PT. Vet nån hur man tar bort hela skiten, så jag kan installera postgreSQL på ny? Har för mig att jag måste inn på cmd, men kan inget om detta.... Vad gjorde du för fel? Jag skulle nog prova att avinstallera PT3 och sedan installera den kompletta med postgres. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 15 Januari , 2010 Rapport Share Postad 15 Januari , 2010 Riktigt wierd, har tankat hem PT3 samt HHConv och nu setat 5h och pillat för att få in alla händer. Det som är sjukt är att databasen visar totalt fel resultat och jag fattar inte varför. Det står att jag spelat 130k händer och är närmare 40k back, samt att jag på 74k händer@2krs ligger 1,2k-. För att ta ett exempel så ligger jag ca 3,5k+ i januari på 8-10k händer, men enligt PT ligger jag back 300kr på 6k händer. Under importen blev det fel i några k händer som inte importerades, det stog på dem med röd text typ att "expected potsize 633,33" och "Won potsize 644,44" , varför det räknades som fel när summorna inte var identiska. Någon som har en aning om vad som är felet? Det är iaf riksknas med resultatet och känns som en massa vinsthänder försvunnit. Låter som att du spelar cg på svs, då behövs inte HHconv. Testa att skapa en ny databas och gör en manuell import av historiken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ladida Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Fick instalera postgre för sig själv, men nu funkar det supert:P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kausti Postad 19 Januari , 2010 Rapport Share Postad 19 Januari , 2010 Funkar microvarianten av pokertracker 3 till Svenska spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickel Postad 19 Januari , 2010 Rapport Share Postad 19 Januari , 2010 Funkar microvarianten av pokertracker 3 till Svenska spel? OBS! Jag är inte riktigt säker på detta. PT3 känner inte skillnad på olika valuta så då får du spela enbart lägsta nivån. Limited up to and including the following limits:No-Limit $0.10 / $0.25 Limit $0.25 / $0.50 Tourney/SnG $11.00 buyin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peligroso Postad 20 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 20 Januari , 2010 Japp, Mickel har rätt i det han säger. Det finns inget "riktigt" stöd för andra valutor ännu så du skulle med andra ord för närvarande max kunna spela med 0.25 SEK BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peligroso Postad 20 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 20 Januari , 2010 Vi håller på att lägga till omahastöd för OnGame och behöver därför lite handhistorik. Framförallt gamla *.db-filer samt exporterade händer ur PT2O. Har ni några sådana händer (skicka gärna så många som möjligt) så skicka in dem via en ticket via denna länk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hejjahejja Postad 25 Januari , 2010 Rapport Share Postad 25 Januari , 2010 Jag undrar vart man ser statestiken om sig själv som man ser om spelarna live vid bordet. Vet att "details" säger en hel del, men inte alls lika mkt som live statsen. Tex hur många % jag 3bettar osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 10 Februari , 2010 Rapport Share Postad 10 Februari , 2010 Nu finns PT3 till Mac tillgänglig för nedladdning. Har inte testat hur det fungerar utan bara installerat och importerar lite händer. Men det ser ut att fungera som på PC versionen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts