Gå till innehåll

(berlinmuren) En tråd som fått oanade proportioner


heltoker

Recommended Posts

  • Svars 138
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Anledning 2 till att fuska: skön adrenalinkick när man sitter på ett prov och hoppas att inte lärarn upptäcker en. (iofs är mina sätt att fuska vattentäta så jag åker aldrig dit)

 

Anledning 3 till att fuska: Skadeglädjen när man ser hur sura alla blir som har genomfört provet på hederlig väg.

 

Heter du Ken Lennárd?

 

Förresten, vem är den där äckliga figuren du har som avatar? Ser ut som en missförstådd sexförbrytare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men satan, tänk om man kunde fått sådana uppgifter. Förslag:

 

a) Marshal-planen

b) Återföreningen (socioekonomiska skillander mellan öst och väst, då och nu)

c) Flyktförsök, antal lyckad eoch antal dödade

d) Berlin som "frimärksland" (hade egna frimärken)

 

Finns ju massor kul att skriva

 

 

Det mest intressanta måste väl vara att skriva om detta: http://www.berlinermauer.se/

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, fan vilken skön tråd.

Jag kan ju bara tala för mej sj men, min inställning till livet har varit, ända sedan högstadiet nån gån. typ 8an... "jag vill göra så lite som möjligt för att få precis så mycket som möjligt". kanske en något motsägelsefull inställning men jag har kommit en bit på vägen nu när jag börjat seriösa med pokern tkr jag.

Om alternativen jag har är

1. gå till jobbet 8h om dagen och få ut 12k sek i månaden

2. plugga 5år få ett jobb jag tkr är kul och tjäna helt okej med deg

3. spela poker några timmar om dagen, vara ledig när jag vill, få det över till att te starta eget eller investera i lite andra saker.

 

nog sjutton börjar jag bakifrån och testar det som är det minst slitsamt, (klart det är slitsamt att backa men jag tkr inte det går att jämföra med att gå upp 6 på morgonen 5 dar i veckan) mest deg om det går som man vill.

 

Angående fusket, jag tycker att är man så smart att man Vet att man inte kommer behöva ha nån använding av saken ifråga, så är det helt okej att fuska så mkt det går. det är ju onödigt att lägga energi på nått man inte behvöver..... massa luddiga tankar kanske:P mothugg?;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör man:

 

1. Starta Word klipp in en text

 

2. Sätt muspekaren framför första bokstaven

 

3. Skriv om allt med egna ord alternativt byt plats på orden.

 

4. Sätt in ett fetförstorad bild över halva sidan på båda bladen.

 

5. Gör en framsida där det står "Berlinmuren"

 

6. Gör en innehållsförteckning där det står: "1. Framsida 2. Innehållsförteckning... osv"

 

7. Gör en inledning där det står: "Jag ska skriva om Berlinmuren, jag har angripit den med frågeställningen: "I vilken stad fanns muren?""

 

8. Skriv en sammanfattning där det står: "Det mesta tyder på att den fanns i Tyskland någonstans... och den rasade"

 

9. Skriv en källfärteckning där det står: "Pluggakuten.se, "Tyskland" av Emil Svensson 7C snorkträskskolan...osv"

 

10. Gör en baksida där det står: "Baksida"

 

Så gjorde jag alla mina arbeten i skolan, borde räcka gott och väl till G. Annars kan du slänga in en sida där de står ditt namn på också...

 

Det handlar bara om att få så lite som möjligt att se så mycket som möjligt ut... Gör som du gör i sängen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör man:

 

1. Starta Word klipp in en text

 

2. Sätt muspekaren framför första bokstaven

 

3. Skriv om allt med egna ord alternativt byt plats på orden.

 

4. Sätt in ett fetförstorad bild över halva sidan på båda bladen.

 

5. Gör en framsida där det står "Berlinmuren"

 

6. Gör en innehållsförteckning där det står: "1. Framsida 2. Innehållsförteckning... osv"

 

7. Gör en inledning där det står: "Jag ska skriva om Berlinmuren, jag har angripit den med frågeställningen: "I vilken stad fanns muren?""

 

8. Skriv en sammanfattning där det står: "Det mesta tyder på att den fanns i Tyskland någonstans... och den rasade"

 

9. Skriv en källfärteckning där det står: "Pluggakuten.se, "Tyskland" av Emil Svensson 7C snorkträskskolan...osv"

 

10. Gör en baksida där det står: "Baksida"

 

Så gjorde jag alla mina arbeten i skolan, borde räcka gott och väl till G. Annars kan du slänga in en sida där de står ditt namn på också...

 

Det handlar bara om att få så lite som möjligt att se så mycket som möjligt ut... Gör som du gör i sängen!

 

FTW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så klarade jag min skolgång också efter massa om och men, nu har man pokern. Menhur ser det ut om 5 år?

 

Det är ju klart, dock anser jag det är ev- att lära sig alltför mkt som man kanske kanske ska komma att behöva om 5år, och risken är ca 90% att man ändå glömt bort hur man gjorde det osv.

Då är det ju bättre att plugga på det Om man nu msåte senare i livet. Jag menar det är ju bara att läsa ett par uppsatser och googla på instruktioner så har man säkerligen en hyfsad koll på hur man ska göra..

 

Jag gick tex hotell oh restaurang och brydde mej bara i "mat" ämnena och de andra fick gå som dom ville. dock fick jag bättre betyg i de teoretiska, bra linje val noot. men hursomhelst. det är ju dumt att trycka in massa som man kanske inte behöver om man behöver trycka in bra mkt mindre när det väl är dags..

är ju förstås bara vad jag tkr:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur trög kan man vara? (riktat till flertalet skribenter) Det handlar ju inte om vad du skriver om. Det handlar om metoden du använder för att skriva. Det är metoden som är viktig att lära sig för den kommer du att ha nytta av. Berlinmuren kan du glömma i samma stund du har lämnat in papprena men det är metoden du ska komma ihåg.

 

Ska ni gnälla så gnäll på mattelektionerna där både metod och innehåll är totalt meningslöst (för humanister).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med jennez. Han är för det mesta alltid spot on, men då är han ju kompis med min gode vän ståhl.

 

Att han över huvudtaget har såna problem med att skriva arbetet från början skvallrar om att metoden inte riktigt sitter, gör den det så skriver de flesta ett så busenkelt arbete på dryga timmen typ.

Lägg till en timme för korrekturläsning, och grafiska justeringar av arbetet, detta förutsatt att du har grävt fram / läst igenom dina källor vilket inte bör ta mer än 15 min för sedan sitter du bara med dem framför dig medan du skriver då du har fått grepp om det stora hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad ni kommer ångra om 10 år att ni inte gav skolan en chans.

 

Jag vet fan inte om jag håller med alltså, jag tror att ska jag göra en uppsats om 10år så spelar det ingen roll att jag fuskat eller inte10år tidigare.. jag kommer inte komma ihåg vare sig metod eller faktan i det.

Håller med om att det ju såklart inte är bra egentligen, men jag är nog för lat för att bry mej bara för att det är "fel" att fuska... eller nått i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet fan inte om jag håller med alltså, jag tror att ska jag göra en uppsats om 10år så spelar det ingen roll att jag fuskat eller inte10år tidigare.. jag kommer inte komma ihåg vare sig metod eller faktan i det.

Håller med om att det ju såklart inte är bra egentligen, men jag är nog för lat för att bry mej bara för att det är "fel" att fuska... eller nått i den stilen.

 

Det handlar ju inte om att skriva uppsatser om 10 år, utan att lära sig att klara saker på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet fan inte om jag håller med alltså, jag tror att ska jag göra en uppsats om 10år så spelar det ingen roll att jag fuskat eller inte10år tidigare.. jag kommer inte komma ihåg vare sig metod eller faktan i det.

Håller med om att det ju såklart inte är bra egentligen, men jag är nog för lat för att bry mej bara för att det är "fel" att fuska... eller nått i den stilen.

Tips, rannsaka dig själv. Vill du falla in i ett mönster där du alltid försöker finna den enklaste vägen ut?

 

Annars får jag passa på att, i förhand, påminna dig om att jag inte vill ha nån saltgurka på min Big Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips, rannsaka dig själv. Vill du falla in i ett mönster där du alltid försöker finna den enklaste vägen ut?

 

Annars får jag passa på att, i förhand, påminna dig om att jag inte vill ha nån saltgurka på min Big Mac.

 

Haha, ja jo jag vet att det kanske Låter som att jag inte bryr mej i nått alls när jag skriver sådär men ända sedan lågs-mellanstadiet har det låtit såhär: ja ni måste lära er det och det för att annars kommer ni inte klara av högstadiet, i högstadiet "ni måste läre er det här för att klara av gymnasiet. på gymnasiet "ni måste klara av det här för att klara er på högskolan"

så om jag inte tänker plugga till läkare eller advokat eller liknande utan vill bli egen företagare osv, då ska jag lära mej kemi och biologi? eller lära mej att skriva en uppsats? jag kan ändp googla fram Hur man skriver uppsatsen om jag ska skriva en på högskolan osv.

dock menar jag ju inte att man ska avskaffa grundskolan haha, det är ju Inte det jag menar men jag vet att Jag klarar mej utan att trycka in saker i huvudet..

Samtidigt tycker jag att det borde vara hårdare i skolorna så man inte Kunde fuska eller skolka osv... men jag är inte sen att ta chansen att ta den lätta vägen när jag anser att jag inte har nått att vinna på att ta den svåra:P

 

jag tar ansvar för saker som betyder nått för mej ist:P

 

intressant diskussion dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är onödigt att läsa en pokerbok eftersom man kanske inte är pokerspelare längre om två år. Då har man ju läst boken i onödan. Det är lite så folk tänker här, fast när det gäller lite viktigare saker än poker.

 

hm. lite konstig liknelse kanske ?

läser jag en pokerbok nu så gör jag ju inte det för att Kanske börja spela poker om tio år. det är lite så jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm. lite konstig liknelse kanske ?

läser jag en pokerbok nu så gör jag ju inte det för att Kanske börja spela poker om tio år. det är lite så jag menar.

 

Du läser kemi och biologi i skolan för att du har nytta av det även idag, inte eventuellt om tio år. Du läser historia och geografi för att få veta redan idag hur världen runt omkring dig ser ut. Det var ingen konstig liknelse alls, det du lär dig idag i skolan har du nytta av idag, även om du kanske inte inser det just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du läser kemi och biologi i skolan för att du har nytta av det även idag, inte eventuellt om tio år. Du läser historia och geografi för att få veta redan idag hur världen runt omkring dig ser ut. Det var ingen konstig liknelse alls, det du lär dig idag i skolan har du nytta av idag, även om du kanske inte inser det just nu.

 

Hm ja såklart har jag nytta av Endel av det jag lär mej i skolan. självklart. inte det jag menar.

Men det jag vill komma fram till är att jag kanske inte lägger ner tid och kraft på vad hinduismens gudar heter, eller hur man skriver en uppsats på ett visst sätt. eller hur många %syre det är i ozonlagret, eller hur många kraftverk det finns sverige, eller hur stor arme karl den blabla hade.. det är det jag menar. jag har inte pluggat i skolan ( jag har visserligen rätt lätt för mej ) till sånt jag inte känt varit meningsfullt.

Jag vet vad jag vill göra med mitt liv och varför lära sig sånt man inte kommer behöva använda?

Jag menar, klart jag vill ha bra betyg osv, men det är inte osm att jag pluggar röven av mej för att få mvg i allt och sen startar eget liksom. eller pluggar till sjukgymnast. eller så. jag lär mej sånt som är roligt ( poker, ekonomi osv )..

typ:P

är det Ingen som håller med mej;) haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ja såklart har jag nytta av Endel av det jag lär mej i skolan. självklart. inte det jag menar.

Men det jag vill komma fram till är att jag kanske inte lägger ner tid och kraft på vad hinduismens gudar heter, eller hur man skriver en uppsats på ett visst sätt. eller hur många %syre det är i ozonlagret, eller hur många kraftverk det finns sverige, eller hur stor arme karl den blabla hade.. det är det jag menar. jag har inte pluggat i skolan ( jag har visserligen rätt lätt för mej ) till sånt jag inte känt varit meningsfullt.

Jag vet vad jag vill göra med mitt liv och varför lära sig sånt man inte kommer behöva använda?

Jag menar, klart jag vill ha bra betyg osv, men det är inte osm att jag pluggar röven av mej för att få mvg i allt och sen startar eget liksom. eller pluggar till sjukgymnast. eller så. jag lär mej sånt som är roligt ( poker, ekonomi osv )..

typ:P

är det Ingen som håller med mej;) haha

 

Kan hålla med dig om hinduismens gudar, fast nu blev jag lite nyfiken. Ska nog kolla lite på nätet.

 

Grejen är att du inte lär dig för faktans skull. Någon var inne på metoden. Det är lite "wax on wax off", om du förstår vad jag menar. Du lär dig om gudarna, men det du egentligen lär dig är någonting helt annat, en metod som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...