Gå till innehåll

Förföljd av KK


Recommended Posts

Nu har jag ju iofs sett vad FI hade men jag tror nog att jag hade satt kan på KK+ där. Med QQ eller sämre pockets hade han raisat pre precis som han troligen hade med AK. Jag kan vara helt fel ute med mitt resonemang så jag blir gärna rättad...

 

Tycker du har fel här! För att dra den slutsatsen måste du ha JÄTTEREAD på killen. Om det nu är så att HD:n bara är KK+ när nån limpar in UTG för att sen slå om, är det ju bara börja spela så själv eller :) Klart att fi kan göra det här med massor mer än KK+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du har fel här! För att dra den slutsatsen måste du ha JÄTTEREAD på killen. Om det nu är så att HD:n bara är KK+ när nån limpar in UTG för att sen slå om, är det ju bara börja spela så själv eller :) Klart att fi kan göra det här med massor mer än KK+

 

Njaaa, jag håller inte med dig. Nu han limpar han ju iofs inte UTG heller utan completar i SB. JAg skulle inte riskera att torska där med AJ men så synar jag ju alltid tight, troligen för tight som du och jag diskuterat förut... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 maj 2008 21:56:06

Torsk (Vanlig/Turnering)

Plats 3: HOKAN08 (2870.00)

Plats 4: Nettis8 (2020.00)

Plats 5: SiggeA (1685.00)

Plats 7: Cowbell (3425.00)

SiggeA lägg LM 50.00

Cowbell lägg SM 100.00

** Giv **

HOKAN08 [N/A, N/A]

Nettis8 [N/A, N/A]

SiggeA [N/A, N/A]

Cowbell [Kns, Es]

*** Bet Runda 1 ***

HOKAN08 Lägg

Nettis8 Lägg

SiggeA Syna 100.00

Cowbell Höj till 400.00

SiggeA All-in 1685.00

Cowbell Syna 1685.00

 

FI sitter på nästan 17BB på bubblan (även om han iofs ligger sist med det), med vilken hd tror vi att FI comlete/RRAI (med 17BB!) och därmed riskerar att åka ut? Frågar kan delas i två frågor, vilken hd raisar FI med från SB? Med vilken hd re-raisar han all in från SB?

 

Mycket imo! Beror ju på hur mycket vi har bullyat som CL iofs...

 

Tänkte på det också att vi inte vet någonting om hur Hero ch FI spelat tidigare. Om det nu skulle vara så att Hero gjort det spelet tidigare i samma situation så är såklart FI's hd bredare. Men, jag tycker fortfarande att det vore väldigt konstigt av FI att riskera att åka ut på bubblan utan en bra hand där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaaa, jag håller inte med dig. Nu han limpar han ju iofs inte UTG heller utan completar i SB. JAg skulle inte riskera att torska där med AJ men så synar jag ju alltid tight, troligen för tight som du och jag diskuterat förut... :roll:

 

Det är klart att HD är mycket bredare än endast 2 händer här! Limp RRAI du bara nötter här? Troligtvis inte. Om det är många som resonerar som du skulle detta vara jätteexploaterbart. Jag spelar mycket såhär, när jag vet att fi raisar ofta (vilket han ofta ska som CL), vilket betyder att jag inte behöver KK+ för att spela på samma sätt. Om du ändå tänker vika mot fold, hoppas jag att du inte raisar till 400? När man väl gjort det finns det ju typ ingen återvändo.

 

Tänkte på det också att vi inte vet någonting om hur Hero ch FI spelat tidigare. Om det nu skulle vara så att Hero gjort det spelet tidigare i samma situation så är såklart FI's hd bredare. Men, jag tycker fortfarande att det vore väldigt konstigt av FI att riskera att åka ut på bubblan utan en bra hand där...

 

Grejen är ju att han måste börja plocka upp såna här potter utan showdown helst, eftersom han ligger sist. Klart man kan göra det här spelet ganska ofta. Om du är fi och ser TT och vill ha action för att dubbla upp, eller sno lite som nu, spelar du inte limp RRAI då? Klart vi som fi kan ha 99/TT/JJ/ och massa händer här. Jag menar bara att du inte kan snäva ner HD:n så mycket. Men det är klart att man ibland (efter att spelat en del mot samma fi), kan snäva ner dennes HD i lägen som denna, vis av tidigare erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att HD är mycket bredare än endast 2 händer här! Limp RRAI du bara nötter här? Troligtvis inte. Om det är många som resonerar som du skulle detta vara jätteexploaterbart. Jag spelar mycket såhär, när jag vet att fi raisar ofta (vilket han ofta ska som CL), vilket betyder att jag inte behöver KK+ för att spela på samma sätt. Om du ändå tänker vika mot fold, hoppas jag att du inte raisar till 400? När man väl gjort det finns det ju typ ingen återvändo.

 

 

 

Grejen är ju att han måste börja plocka upp såna här potter utan showdown helst, eftersom han ligger sist. Klart man kan göra det här spelet ganska ofta. Om du är fi och ser TT och vill ha action för att dubbla upp, eller sno lite som nu, spelar du inte limp RRAI då? Klart vi som fi kan ha 99/TT/JJ/ och massa händer här. Jag menar bara att du inte kan snäva ner HD:n så mycket. Men det är klart att man ibland (efter att spelat en del mot samma fi), kan snäva ner dennes HD i lägen som denna, vis av tidigare erfarenheter.

 

 

Jag raisar nog först in från SB med typ alla händer jag vill spela. Det ser ju rätt stealigt ut så jag tro man ofta får action från chippien då.

 

Du vet ju precis so jag att jag inte spelat supermycket och absolut inte är nån SnG-stjärna på nåt vis. Men jag tycker att två situationer ofta luktar AA-KK. Den ena är exempelvis när en spelare raisat pre fått en syn var varpå en tredje spelar raisar till typ en tredjedel av son stack eller nåt. Stinker stål, eller hur? Den andra situationen är ungefär den som vi diskuterar. När FI limp/RRAI då tycker jag att det iallafall ofta är en stålhand han sitter på. När FI nu gör det för 17BB på bubblan så luktar det ännu mer stål tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det finns situationer där vi kan snäva ner fi till VÄLDIGT få händer. Framförallt om det är regulars. Men här får jag svårt att sätta fi på en bestämd hand.

 

Jag spelar som sagt så här relativt ofta med bra händer, för att jag vet att CL raisar jätteofta mot completes. Grejen här är ju att om du raisar som fi, så är du ju snudd på committad, varför vi aldrig får action från oss utom när vi har bra händer.

 

Det är förstås inte jättefel att vika här imo, men jag degar oftare än jag viker!

 

Lite olika spelstilar kanske ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...