Gå till innehåll

Förföljd av KK


Recommended Posts

Är jag dum i huvudet som spelar såhär på bubblan i en 30+3 SNG SVS?

***** Hand 693995725 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 maj 2008 21:56:06

Torsk (Vanlig/Turnering)

Plats 3: HOKAN08 (2870.00)

Plats 4: Nettis8 (2020.00)

Plats 5: SiggeA (1685.00)

Plats 7: Cowbell (3425.00)

SiggeA lägg LM 50.00

Cowbell lägg SM 100.00

** Giv **

HOKAN08 [N/A, N/A]

Nettis8 [N/A, N/A]

SiggeA [N/A, N/A]

Cowbell [Kns, Es]

*** Bet Runda 1 ***

HOKAN08 Lägg

Nettis8 Lägg

SiggeA Syna 100.00

Cowbell Höj till 400.00

SiggeA All-in 1685.00

Cowbell Syna 1685.00

*** Flop(Board): *** : [Knh, 8s, 4h]

*** Turn(Board): *** : [Knh, 8s, 4h, 9k]

*** River(Board): *** : [Knh, 8s, 4h, 9k, 6h]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3370.00

HOKAN08 Lägger mig Vinst: 0.00

Nettis8 Lägger mig Vinst: 0.00

SiggeA [Kk, Kr] Par i kungar Vinst: 3370.00

Cowbell [Kns, Es] Par i knektar Vinst: 0.00

 

och sodomi nummer två:

 

***** Hand 694018219 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 maj 2008 22:09:23

Torsk (Vanlig/Turnering)

Plats 3: HOKAN08 (4320.00)

Plats 4: Nettis8 (1690.00)

Plats 5: SiggeA (1910.00)

Plats 7: Cowbell (2080.00)

Nettis8 lägg LM 100.00

SiggeA lägg SM 200.00

** Giv **

HOKAN08 [N/A, N/A]

Nettis8 [N/A, N/A]

SiggeA [N/A, N/A]

Cowbell [Er, Knr]

*** Bet Runda 1 ***

Cowbell Höj till 1000.00

HOKAN08 Lägg

Nettis8 Lägg

SiggeA All-in 1910.00

Cowbell Syna 1910.00

*** Flop(Board): *** : [3s, 4h, Ks]

*** Turn(Board): *** : [3s, 4h, Ks, 3r]

*** River(Board): *** : [3s, 4h, Ks, 3r, 2k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3920.00

HOKAN08 Lägger mig Vinst: 0.00

Nettis8 Lägger mig Vinst: 0.00

SiggeA [Kk, Kh] Kåk Vinst: 3920.00

Cowbell [Er, Knr] Par i treor Vinst: 0.00

 

Anledningen till den dramatiska rubriken är att jag har de två dagarna faktiskt varit förföljd av den handen. När jag själv fått den har jag (i CG) lurat in alla pengar från fi preflop och fått syn av KQ x2, Q8 och A5.

Enbart vunnit mot A5 där han prickar A på turn, Klonkade K på river.

 

Som ni ser så blir ju rätt lurad när jag möter den.

 

Hade en period för någon vecka sedan med där jag förlorade väldigt många stora potter med KK preflop.

Hur löser jag det här? Jag kommer ju aldrig lägga handen pre, men med den grad av sodomi jag upplever börjar man ju tänka tanken.

 

Jaja, den mest relevanta frågan är ju den översta. Är jag dum i huvudet som spelar sådär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Enkelt vik, hans spel är standard för höga pockets.

Hand 2: I denna handen är det lite lurigare. Om jag hade spelat den som du så hade jag degat in resten och hållt tummarna men om du ska steala så är det bättre att ställa direkt.

 

Kan tänka mig mig att lira den på två sätt till. Det ena är att bara dubbla blindsen, brukar vara ganska effektivt.Då kan man lägga den i vissa fall. Det andra är att lägga handen direkt. Låter kanske lite fegt men vi har tillräckligt med marker om vi lägger handen direkt pluss att vi har sämsta position för att steala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hand 1: När FI complete/RRAI så måste du ju tänka att kan sitter på en hand som han försökt trappa dig med. Att syna med AJ där är inte så vidare bra faktiskt. Blixtfolda och använd din chiplead istället. Du har ju nästan 35BB, sitt ner i båten!

 

Hand 2: Med 10BB i stacken, varför raisar du för halva din stack? Du kan ju lika gärna pusha? Att FI sitter på en hand är ju inte svårt att förstå när han pushar då han vet att du MÅSTE syna! Oflyt den här gången men pusha direkt nästa gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow.

 

Första handen, höjer man där så finns det ingen chans att man foldar AJs mot omslag!

 

Ni som vill folda, det kostar er 12bb för att vinna 33bb, och vår hero verkar inte ha nån read, kan ni forklara hur en fold är +Ev?

 

Du har helt rätt, hero har bra odds för att syna. Men med tanke på den hd man kan sätta FI på så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju iofs sett vad FI hade men jag tror nog att jag hade satt kan på KK+ där. Med QQ eller sämre pockets hade han raisat pre precis som han troligen hade med AK. Jag kan vara helt fel ute med mitt resonemang så jag blir gärna rättad...

 

Ja, jag tycker du är fel ute. Han kan ha en massa halvdassiga händer som han inte ville höja med från början men som han nu ändå inte orkar lägga. Låga pp KQ och dylikt skulle inte förvåna mig det minsta. Det går typ aldrig att sätta ngn på så snäv HD som KK+ i en sng.

 

En sak som är viktig att tänka på att även om det skulle vara så att många spelare bara spelar KK+ på detta sätt så är det trots det mer troligt att vi möter en vidare HD. Låtsas helt orealistiskt att hälften av alla spelare bara spelar KK+ på detta sätt och den andra hälften spelar top 20%. Då är c:a 95% chans att vi möter den vidare HD:n.

 

Edit: och tvåan är bara att dega.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tycker du är fel ute. Han kan ha en massa halvdassiga händer som han inte ville höja med från början men som han nu ändå inte orkar lägga. Låga pp KQ och dylikt skulle inte förvåna mig det minsta. Det går typ aldrig att sätta ngn på så snäv HD som KK+ i en sng.

 

En sak som är viktig att tänka på att även om det skulle vara så att många spelare bara spelar KK+ på detta sätt så är det trots det mer troligt att vi möter en vidare HD. Låtsas helt orealistiskt att hälften av alla spelare bara spelar KK+ på detta sätt och den andra hälften spelar top 20%. Då är c:a 95% chans att vi möter den vidare HD:n.

 

Edit: och tvåan är bara att dega.

 

Nu hoppas jag du skojar? Menar du att du aldrig tänkt eller till och med sagt högt för dig själv att "han sitter på AA" och haft rätt? Kan hd'n bli snävare än så?

 

Som jag skrev förut så säger jag inte att jag har rätt angående att FI sitter på stål i situationen som uppstår. Men, frågar kvarstår är om AJ är en tillräckligt bra hand för att syna med där? Som du/ni kanske förstått tycker jag inte det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tycker du är fel ute. Han kan ha en massa halvdassiga händer som han inte ville höja med från början men som han nu ändå inte orkar lägga. Låga pp KQ och dylikt skulle inte förvåna mig det minsta. Det går typ aldrig att sätta ngn på så snäv HD som KK+ i en sng.

 

En sak som är viktig att tänka på att även om det skulle vara så att många spelare bara spelar KK+ på detta sätt så är det trots det mer troligt att vi möter en vidare HD. Låtsas helt orealistiskt att hälften av alla spelare bara spelar KK+ på detta sätt och den andra hälften spelar top 20%. Då är c:a 95% chans att vi möter den vidare HD:n.

 

Edit: och tvåan är bara att dega.

 

Jag tycker att du har fel. När de först synar och sedan ställer så har de oftast ett högt pocket på näven på SvS. Med låga pockets och problem händer så lirar de mycket försiktigare. Så här kan jag helt enkelt sätta motståndaren på JJ+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hoppas jag du skojar? Menar du att du aldrig tänkt eller till och med sagt högt för dig själv att "han sitter på AA" och haft rätt? Kan hd'n bli snävare än så?

 

Som jag skrev förut så säger jag inte att jag har rätt angående att FI sitter på stål i situationen som uppstår. Men, frågar kvarstår är om AJ är en tillräckligt bra hand för att syna med där? Som du/ni kanske förstått tycker jag inte det...

 

Jag instämmer med dig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hoppas jag du skojar? Menar du att du aldrig tänkt eller till och med sagt högt för dig själv att "han sitter på AA" och haft rätt?

Jag skojar inte. Det händer nog i princip aldrig att jag antar en range bestående av AA allena. Däremot kan man ju ändå tro att fi ha AA och ha rätt, men det är ju något helt annat.

 

Nu spelar jag inte på svs men jag har verkligen ohyggligt svårt att tro att spelet ser ut på ett sådant sätt att vi kan vika här.

 

Men, frågar kvarstår är om AJ är en tillräckligt bra hand för att syna med där? Som du/ni kanske förstått tycker jag inte det...

Som sagt: 12 BB för att vinna 33 BB utan någon klar read, mot en fi som vi täcker hyggligt. Jag kan bara inte se viket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skojar inte. Det händer nog i princip aldrig att jag antar en range bestående av AA allena. Däremot kan man ju ändå tro att fi ha AA och ha rätt, men det är ju något helt annat.

 

Jag vill inte verka som nån pokerhotshot (vilket jag absolut inte är heller!) men att du inte ibland kan se att FI sitter på AA är konstigt...

 

Nu spelar jag inte på svs men jag har verkligen ohyggligt svårt att tro att spelet ser ut på ett sådant sätt att vi kan vika här.

 

Spelar iofs inte heller där...

 

 

Som sagt: 12 BB för att vinna 33 BB utan någon klar read, mot en fi som vi täcker hyggligt. Jag kan bara inte se viket.

 

Om vi bara snackar odds mot en random hand så synar du alltså ATC där? Nu tror jag ju som sagt att FI inte sitter på en random hand...

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 maj 2008 21:56:06

Torsk (Vanlig/Turnering)

Plats 3: HOKAN08 (2870.00)

Plats 4: Nettis8 (2020.00)

Plats 5: SiggeA (1685.00)

Plats 7: Cowbell (3425.00)

SiggeA lägg LM 50.00

Cowbell lägg SM 100.00

** Giv **

HOKAN08 [N/A, N/A]

Nettis8 [N/A, N/A]

SiggeA [N/A, N/A]

Cowbell [Kns, Es]

*** Bet Runda 1 ***

HOKAN08 Lägg

Nettis8 Lägg

SiggeA Syna 100.00

Cowbell Höj till 400.00

SiggeA All-in 1685.00

Cowbell Syna 1685.00

 

FI sitter på nästan 17BB på bubblan (även om han iofs ligger sist med det), med vilken hd tror vi att FI comlete/RRAI (med 17BB!) och därmed riskerar att åka ut? Frågar kan delas i två frågor, vilken hd raisar FI med från SB? Med vilken hd re-raisar han all in från SB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga konstigheter med dina spel!

 

Du kan gott pusha första handen med tanke på din chiplead. Klart vi måste spela AJ här, och som floppen kom hade det ju i praktiken inte heller spelat nån som helst roll (vilket iofs är oväsentligt för resonemanget). Men din bet kan ju se lite stealig ut, så det är klart att fi kommer ofta kommer slå tillbaks med pockets, två klädda o dyl. Men han kommer också vika pre jättemånga gånger. Det är ju jättefå händer du inte vill se hos fi här, och att han skulle ha en premiumhand just nu må så vara! Standard imo!

 

Andra handen tycker jag också är helt okej spelad. Det spelar ingen roll om du betar 1000 eller all-in, effekten är densamma. Spelar vi inte AJ här spelar vi ingen hand, utan väntar på att nån annan ska tabba sig först. Och det går inte att vika mot reraise förstås!!!

 

WP, GG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 maj 2008 21:56:06

Torsk (Vanlig/Turnering)

Plats 3: HOKAN08 (2870.00)

Plats 4: Nettis8 (2020.00)

Plats 5: SiggeA (1685.00)

Plats 7: Cowbell (3425.00)

SiggeA lägg LM 50.00

Cowbell lägg SM 100.00

** Giv **

HOKAN08 [N/A, N/A]

Nettis8 [N/A, N/A]

SiggeA [N/A, N/A]

Cowbell [Kns, Es]

*** Bet Runda 1 ***

HOKAN08 Lägg

Nettis8 Lägg

SiggeA Syna 100.00

Cowbell Höj till 400.00

SiggeA All-in 1685.00

Cowbell Syna 1685.00

 

FI sitter på nästan 17BB på bubblan (även om han iofs ligger sist med det), med vilken hd tror vi att FI comlete/RRAI (med 17BB!) och därmed riskerar att åka ut? Frågar kan delas i två frågor, vilken hd raisar FI med från SB? Med vilken hd re-raisar han all in från SB?

 

Mycket imo! Beror ju på hur mycket vi har bullyat som CL iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...