Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Relativt ny på bordet, inga fastställda fiskmoves iaf. 1/2 SVS.

Syn eller fold?

Table Britta 10 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $370.8 )

Seat 2: mikko99 ( $127.39 )

Seat 3: Cocao ( $50 )

Seat 4: Pixies ( $377 )

Seat 5: pavcro ( $448.77 )

Cocao posts small blind [$1].

Pixies posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ As Kd ]

pavcro raises [$6].

CobbV raises [$18].

mikko99 folds.

Cocao folds.

Pixies folds.

pavcro calls [$12].

** Dealing Flop ** [ Ac, Tc, 2c ]

pavcro checks.

CobbV bets [$26].

pavcro raises [$64].

CobbV calls [$38].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

pavcro is all-In.

Postad

Tycker nog också att du bör folda..

Jag har iofs på svs sett muppar som kan göra sådana all in moves med QQ eller KK...men som sagt det är bara sådana bluffar du kan slå, antingen är du uppe mot Ax...(där det antingen är två par/något av korten är en klöver) Eller ett set / Eller en bluff..

Du bör inte syna här.

//Macess

Postad
Vafan??...:shock:. Hehe... Börjat bli vek på äldre dar :-D?

mm, men då man antingen springer in i ett färgdrag eller något tvåpar/set/stege som blir skrajt eller i vissa fall är stendöd utan att få några vidare odds så ^^

Postad

Behöver du ens fråga? Du blir checkraisad på en livsfarlig bräda, du SYNAR checkraisen på en livsfarlig bräda, fi ställer in... Och du frågar om du ska syna?

Seriöst, du har ett par utan någon redraw. Du skulle inte ha synat hans CR. Släng korten och grubbla inte över något annat än varför du synade, eller ens satsade, på floppen.

Postad
Behöver du ens fråga? Du blir checkraisad på en livsfarlig bräda, du SYNAR checkraisen på en livsfarlig bräda, fi ställer in... Och du frågar om du ska syna?

Seriöst, du har ett par utan någon redraw. Du skulle inte ha synat hans CR. Släng korten och grubbla inte över något annat än varför du synade, eller ens satsade, på floppen.

WTF, vi har TPTK..... bara o pusha för 200 BB :D:roll::lol:

Postad

Haha men snälla, att lägga floppen vore så jävla weak. Kom inte och säg nåt annat. Hoppas du skämtar med mig.

Att syna på turn är endast mot bluffar, så frågan är väl egentligen hur ofta en random bluffar här. Typ KQ med ena färgkortet. Så det blir en marginell syn men dock EV+ OM han nu har en hand som har typ 10 out.

Postad
Haha men snälla, att lägga floppen vore så jävla weak. Kom inte och säg nåt annat. Hoppas du skämtar med mig.

Att syna på turn är endast mot bluffar, så frågan är väl egentligen hur ofta en random bluffar här. Typ KQ med ena färgkortet. Så det blir en marginell syn men dock EV+ OM han nu har en hand som har typ 10 out.

Floppen ska checkas bakom, och vet man inte med sig att motståndaren är kapabel till moves som checkraise-bluffar på en sån här bräda finns inte så många andra alternativ än att slänga. Vad blir annars planen på resten av gatorna när man som bäst drar till en triss?

Postad
Floppen ska checkas bakom, och vet man inte med sig att motståndaren är kapabel till moves som checkraise-bluffar på en sån här bräda finns inte så många andra alternativ än att slänga. Vad blir annars planen på resten av gatorna när man som bäst drar till en triss?

Får jag fråga vilken nivå du spelar på samt hur länge du spelat?

En checkraise betyder inte ett skit på 1/2 svenska spel. Att checka bakom vore helt idiotiskt eftersom det är stor chans att jag har bästa handen och inte vill ge honom gratiskort. IMO

Postad

Nu är jag nere på NL20 efter ett uppehåll pga nerbrutet psyke. Tidigare spelade jag NL100 och NL200, och SÅ stor skillnad lär det inte ska vara mellan NL200 och 400?

Jag är absolut öppen för att jag har fel, men du får gärna motivera dig med mer än "så jävla vekt". Floppen är livsfarlig, det finns ingen redraw, och motståndaren signalerar en jävligt stark hand. Varför ska man ta synen?

Postad

En checkraise betyder inte ett skit på 1/2 svenska spel. Att checka bakom vore helt idiotiskt eftersom det är stor chans att jag har bästa handen och inte vill ge honom gratiskort. IMO

Oh vänta nu, jag fick för mig det här var på NL400, som en anekdot.

Postad
Nu är jag nere på NL20 efter ett uppehåll pga nerbrutet psyke. Tidigare spelade jag NL100 och NL200, och SÅ stor skillnad lär det inte ska vara mellan NL200 och 400?

Jag är absolut öppen för att jag har fel, men du får gärna motivera dig med mer än "så jävla vekt". Floppen är livsfarlig, det finns ingen redraw, och motståndaren signalerar en jävligt stark hand. Varför ska man ta synen?

Jag spelar 1/2 Kr inte dollar (HH'n är från PT). Svenska spel är i kronor...

Att vika flop är vekt eftersom det finns otroligt många händer jag slår.

Floppen är för övrigt inte livsfarlig imo..

Exempel på händer han kan CR måste ju vara alla möjliga draghänder. I princip alla ess med en klöverkicker (om det nu va klöver, kmr inte ihåg).

Han kan också göra sådär med QQ/KK för att se vart han ligger. Troligare att jag synar ett c-bet tom än en CR.

Sista men viktigast är nog ändå att det är en rätt vek checkraise, att slänga så fort nån gör så blir exploaterbart som fan i längden...

Postad
Jag spelar 1/2 Kr inte dollar (HH'n är från PT). Svenska spel är i kronor...

Att vika flop är vekt eftersom det finns otroligt många händer jag slår.

Floppen är för övrigt inte livsfarlig imo..

Exempel på händer han kan CR måste ju vara alla möjliga draghänder. I princip alla ess med en klöverkicker (om det nu va klöver, kmr inte ihåg).

Han kan också göra sådär med QQ/KK för att se vart han ligger. Troligare att jag synar ett c-bet tom än en CR.

Sista men viktigast är nog ändå att det är en rätt vek checkraise, att slänga så fort nån gör så blir exploaterbart som fan i längden...

För mig är det där en mardrömsflopp, även om det kunde varit värre. Det är mycket möjligt att du har rätt i att den inte är så farlig, och att jag borde ändra inställning.

Det finns många händer du slår, men det är inte så många av dom som skulle checkraisa. Faktumet att han gör det reducerar antalet händer du slår rätt rejält. Toppar med färgdrag skulle han antagligen kunna checkraisa, men QQ/KK kan vi räkna ner sannolikheten för då han inte återhöjde pre.

Just nu är jag otroligt trött och försöker göra flera saker samtidigt. Personligen skulle jag som sagt inte bettat den floppen med ett par, men jag kanske måste omvärdera. Det är fortfarande en fold på turn imho.

Synade du? Hade han AJ med knekten i klöver? Ett alternativ jag inte ens övervägde tidigare, jag fokuserade bara på flopp-texturen.

Postad

Jag håller med om att fold på turn är rätt. Men förstår inte alls varför man inte skulle betsyna flop.

KK/QQ höjer för övrigt inte averagespelaren på 1/2 svs även om man höjt pre.. det är inte så hög standard..

Postad
Fi ställer för dubbelpott. :P

Sry, men jag fattar fan inte:oops:?

Äh...fattar ju vad du menar nu med vaket huvud :-).

Men...så väldigt fiskigt behöver det nog trotts allt inte vara för denna nivån även om det inte är ultimat spelat.