Gå till innehåll

död tråd


Pey

Recommended Posts

Gillar inte att squeeza pre med dåliga händer i PLO mot 4 pers då du aldrig får fold pre eller träffar floppen särskilt ofta.

 

Nej det låter ju förstås rätt dumt när du lägger fram det så. Men vilka händer vill du squeeza med pre i PLO? Tänkte att det var rätt bra att det var många med, då får man ju slå upp mer lixom :P. Fler som foldar då lixom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 192
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med vessel.. KKxx synar jag mer än gärna pre i handen du beskriver, set värdet blir ju enormt. Händer jag skulle squeza med i samma situation är AAs, (förmodligen inte utan en färg då den inte spelar mkt bättre än KKxx i multipott) Skulle förmodligen potta ganska många rundownhänder som QJT9s, 9876ds osv, kanske AKKxs också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det låter ju förstås rätt dumt när du lägger fram det så. Men vilka händer vill du squeeza med pre i PLO? Tänkte att det var rätt bra att det var många med, då får man ju slå upp mer lixom :P. Fler som foldar då lixom.

 

Händer jag skulle squeza med i samma situation är AAs, (förmodligen inte utan en färg då den inte spelar mkt bättre än KKxx i multipott) Skulle förmodligen potta ganska många rundownhänder som QJT9s, 9876ds osv, kanske AKKxs också...

 

Håller med sture här. I princip squeezar jag bara in i 4 pers med händer som jag är redo att gå hela vägen med och KKxx är absolut inte standard för mig att syna all in med pre. Syna för setvärde är det optimala spelet imo. Squeeza med KKxx doublesuited är dock helt okej tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte blivit särskilt mycket spel på sistone av olika anledningar. Kort sagt håller det mesta i mitt liv på att rasa samman så har inte så stor lust och ork över till pokern.

 

I dag har jag iaf varit och spelat tennis för första gången på ett år eller något, och det var som alltid jävligt roligt. Synd att det är såpass dyrt bara. Får se om jag och mina kompisar kan bli medlemmar på ngt ställe och få rabatt kanske. Någon som har bra tips på prisvärda/bra tennis-ställen i Göteborg?

 

Klämde iaf in lite över en timmes spel nu och hämtade in ca $130, vilket var trevligt. Känner verkligen att jag har edge just nu så borde egentligen försöka klämma in mkt fler händer. Sedan jag fick min VIP-upgrade närmar jag mig även att cleara min $400 deposit-bonus i lite högre fart. Kommer garanterat bli klar med inom en månad. Det har tagit alldeles för lång tid, så det ska bli trevligt.

 

Hade bra chans att bli mkt mer upp men blev lite lurad i ett par stora händer, bland annat när en jävel floppade nötfärgen som han checkade. Jag turnade en triss och betade ut, fick omslag som jag fick syna. Adios med det inköpet. Borde nog nöjt mig med att checka ner den jävla turnen. Kanske.

 

Undrar förresten om någon vet hur nivån är på PLO på Svenska Spel? Skulle kunna tänka mig att spela 2,5-5SEK PLO där. Anyone?

 

Tack och god natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ledig imorrn så kör ett litet nattprojekt.

 

Degade in 100SEK förut idag för att lira den där forumturneringen på SvS. Slutade 3a och vann 270 eller ngt. Vet inte riktigt vad jag ska göra med de pengarna så tänker att jag provar att sätta upp ett mål för inatt.

 

Målet är att sitta med allt jag har på samma bord tills jag antingen har 2000SEK eller bustar. Når jag 2000:- cashar jag ut dem och köper ett tennisracket imorrn.

 

status: 636:-. Sitter på ett 2.5/5 PLO-bord.

 

Lycka till till mig!

 

UPDATE: 834:-

UPDATE: 1218. Ett par stycken som jagade kåk när jag floppat nöten. Tror jag iaf. De foldade när rivern inte hjälpt dem. 800 to go!

 

Verkar som om jag har en ultratight fiende, en kompetent fiende, en ultrafisk och en medelbra kille på mitt bord.

 

Förlorade just händer (AAxx, KKxx) mot den kompetente och ultrafisken. 1007:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått några bra starthänder men träffat dåligt en stund nu. Nere på 890. Foldade nötstegen mot niten när brädan parade och han pottade min riverbet. Trist.

 

Heja skumdum!

 

UPDATE: 1112:-

 

Den kompetenta spelaren och ultrafisken har dragit/bustat. Spelar 3-handed. Ganska jobbigt när en spelare är den där jävla niten. Funderar på att göra te och byta bord.

 

Change of plans för övrigt, ska nog inte spela över 2.5/5 ändå. 1000:- var det mesta jag fick ta med till det nya bordet, men så får det vara. Målet kvarstår. Ultrafisken sitter på det här bordet med.

 

UPDATE: 1205:-. Äh de försvann direkt. 1100:-

 

Dodgade just ganska bra mot ultrafisken. Floppade KTT och jag hade en T. Betade flopp men checkade turn och synade hans ganska svaga riverbet. Han visade KK. 1025:-

 

UPDATE: 881:-

UPDATE: 1067:- och jag börjar bli jävligt sömnig. Borden töms dessutom på spelare. Vet inte om jag orkar spela hela vägen till 2000:- eller bust inatt. Ger det 25 minuter till innan jag sover tror jag.

UPDATE: 921:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nu är ögonlocken allt för tunga. Jag ger mig för ikväll.

 

Slutar på 1392:- efter att ha hämtat nästan allt från fisken jag följt efter hela kvällen. Har ändå gjort en ganska fin slant av de 110:- jag degade in för att lira den där forumturneringen (och nästa bustade direkt med QT mot AA all in preflop :)

 

 

Fisken sitter fortfarande kvar men orkar nog inte vänta på läget att plocka hans sista hundralappar tyvärr. Får jobba mer mot tennisracket imorgon. God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kör vi igen! 2 bord 2.5/5SEK PLO. 700:- på varje. Heja tennis!

 

UPDATE: 1606:- efter ett fint fyrtal

 

UPDATE: Kukhelvete. Gjorde bort mig när jag floppat nästnötstegen och synade bort mig. 1060:-. Så jävla dåligt.

 

UPDATE: Ajajaj nu spelar jag dåligt. Räkna med att projektet tar slut inom 30 min. Mkt tråkigt. 583:-

 

UPDATE: 499:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaahhhhh.

 

Tänka sig, jag lyckades genomföra projektet! 110:- har jag gjort till 2017:- på lite under ett dygn. För de pengarna ska jag köpa ett tennisracket som är mycket bättre än jag egentligen behöver.

 

Mesta pengarna vann jag i slutändan på 2.5/5 NLT.

 

Tack för visat intresse allihop. Förstår mkt väl att det här har varit mkt mer intressant än det där jävla WCOOP att följa, därav avsaknaden av inlägg i den tråden och överflödet av inlägg här. Ska nog fira med att köpa något att äta!

 

Over and out,

Pey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...