Gå till innehåll

död tråd


Pey

Recommended Posts

  • Svars 192
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Matchen var som en hollywoodfilm

 

 

:s: Storslaget och Storbudget- underhållning.

 

:s: Det var helt uppenbart vilka de onda (Chelseas hopplock av avdankade stjänor, inköpta för stulna pengar av ägaren som är det enda riktiga fanet) och de goda (United som har flest fans i hela världen och spelar överlägset finast fotboll i ligan).

 

:s: Hjälten , Ronaldo, brukar inte vara bra mot storlagen men axlar i denna match Luke skywalkers roll i Star Wars genom att utvecklas under matchens gång.

 

:s: De onda tar över mer och mer allt eftersom filmen fortlöper.

 

:s: När det ser som allra sämst ut för de goda och hjälten verkar ha misslyckats med sitt uppdrag vänds hela scenariot genom att de ondas ledare Darth Vader (Terry) gör ett misstag.

 

:s: Edwin van der Sar gör rollen som Han Solo på ett grymt sätt. I början verkar han inte vara mycket att lita på (då han halkar och därmed släpper in ett mål som gör att de onda börjar ta över) men från en klar himmel slår han ner som åskan och räddar de goda till ännu en tids styrande över världen.

 

United är återigen bäst i världen och allt är som det ska!

 

 

Årets post imo :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Serverar dom tacos där? :lol:

 

Nej, men det är ett av stans mer omtyckta skräpmatsställen. Glenn Strömberg bland andra hör till beundrarskaran. Det är sibylla, så goda hamburgare etc. Vilket herr Svensson inte är sen till. Såg honom faktiskt för 1-2 månader sedan också i Göteborg, den gången på Subway. :D

 

Noll lust att spela poker idag igen. Suttit hemma och nördat mig med att spela igenom Oblivion igen samt lite Splinter Cell på nya datorn/skärmen. Rätt roligt.

 

Var iaf ganska kortdöd men ett par färgdrag satt sedan så blev lillpluss iaf. Definitivt inget att klaga på. Redan spelat långt över antalet häder jag satte upp inför månaden så kan kosta på mig att slöa lite. Missar som jag redan nämnt det ekonomiska målet med hästlängder oavsett. Ubb.

 

27/5 304

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:s:Avram Grant verkade ha fler rätt under matchen än Sir Alex. Tyckte tänket bakom hans byten kändes bättre. Tycker han fick ut mer av sina spelare

 

 

Håller inte med, förklaring vore trevligt.

Vilket byte gör han som är så bra ? Anelka in ist. för Cole?, Kalou mot Malouda?

 

Sen är väl inte Giggs mot Scholes och Nani mot Rooney så grymt bra heller, men minst lika bra (om inte bättre)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matchen var som en hollywoodfilm

 

 

:s: Storslaget och Storbudget- underhållning.

 

:s: Det var helt uppenbart vilka de onda (Chelseas hopplock av avdankade stjänor, inköpta för stulna pengar av ägaren som är det enda riktiga fanet) och de goda (United som har flest fans i hela världen och spelar överlägset finast fotboll i ligan).

 

:s: Hjälten , Ronaldo, brukar inte vara bra mot storlagen men axlar i denna match Luke skywalkers roll i Star Wars genom att utvecklas under matchens gång.

 

:s: De onda tar över mer och mer allt eftersom filmen fortlöper.

 

:s: När det ser som allra sämst ut för de goda och hjälten verkar ha misslyckats med sitt uppdrag vänds hela scenariot genom att de ondas ledare Darth Vader (Terry) gör ett misstag.

 

:s: Edwin van der Sar gör rollen som Han Solo på ett grymt sätt. I början verkar han inte vara mycket att lita på (då han halkar och därmed släpper in ett mål som gör att de onda börjar ta över) men från en klar himmel slår han ner som åskan och räddar de goda till ännu en tids styrande över världen.

 

United är återigen bäst i världen och allt är som det ska!

 

 

 

Skulle vilja säga att Arsenal spelar bra mycket finare fotboll än United men annars var det bra skrivet :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matchen var som en hollywoodfilm

 

 

:s: Storslaget och Storbudget- underhållning.

 

:s: Det var helt uppenbart vilka de onda (Chelseas hopplock av avdankade stjänor, inköpta för stulna pengar av ägaren som är det enda riktiga fanet) och de goda (United som har flest fans i hela världen och spelar överlägset finast fotboll i ligan).

 

:s: Hjälten , Ronaldo, brukar inte vara bra mot storlagen men axlar i denna match Luke skywalkers roll i Star Wars genom att utvecklas under matchens gång.

 

:s: De onda tar över mer och mer allt eftersom filmen fortlöper.

 

:s: När det ser som allra sämst ut för de goda och hjälten verkar ha misslyckats med sitt uppdrag vänds hela scenariot genom att de ondas ledare Darth Vader (Terry) gör ett misstag.

 

:s: Edwin van der Sar gör rollen som Han Solo på ett grymt sätt. I början verkar han inte vara mycket att lita på (då han halkar och därmed släpper in ett mål som gör att de onda börjar ta över) men från en klar himmel slår han ner som åskan och räddar de goda till ännu en tids styrande över världen.

 

United är återigen bäst i världen och allt är som det ska!

 

Jag kunde inte ha beskrivit det sämre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja säga att Arsenal spelar bra mycket finare fotboll än United men annars var det bra skrivet :-D

 

Arsenal spelar absolut fin fotboll. Men " Bra Mycket " är väl ändå att ta i ?

Ska ner och glo på Emirates Cup så efter det får jag väl komma med ett svar :) Just nu, i mina ögon är det nog oavgjort på den fronten.

 

Oj va OT jag är nu. Pardon pey :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla honom inte Herr Svensson va? Han är ju den största kärringen landet producerat... gillar säkert schlager också...

 

Anders Svensson = innebandyfrilla, batistini skjortor och tacokvällar.

 

Kunde inte hålla mig;-)

 

Kom igen nu killar, är ni verkligen illvilligt inställda till en sån helylle kille som Anders Svensson? Jag skulle inte kunna vara det ens om jag försökte. Han är med i den startelva jag skulle ta ut för EM. Fast antar att jag har ett horn i sidan till Kim Källström också.

 

Grejen är att jag blir uppriktigt förbannad när han slår sina jävla hörnor som alltid går en meter ovanför marken rakt på första back. Och det ska vara vad han har, ett bra tillslag. Crazy I tell you!

 

Håller inte med, förklaring vore trevligt.

Vilket byte gör han som är så bra ? Anelka in ist. för Cole?, Kalou mot Malouda?

 

Sen är väl inte Giggs mot Scholes och Nani mot Rooney så grymt bra heller, men minst lika bra (om inte bättre)!

 

Skulle gärna vilja förklara det, men resonemanget har glidit mig lite ur huvudet i takt med att jag glömt vilka byten de exakt gjorde. Det hade väl att göra med att Chelsea tog över mer ju längre matchen gick antar jag.

 

Sen är det ju ALLTID dåligt att byta ut Rooney mot Nani, och bra att byta ut Malouda mot Kalou, men det är en lite mer generell fråga :)

 

Vad tror du det kommer bli av Nani? Vet att jag inte var särskilt imponerad av Ronaldo första säsongen i United heller, så Nani kanske går samma väg. I så fall kräver jag att Ryan Babel gör det också! :) Tycker ivf Nani varit totalt kiss denna säsongen, och dessutom verkar han jävligt dryg, och det är ju sjukt osympatiskt om man inte har skillsen att backa upp snacket med. Step forward, CRon.

 

 

 

Skulle vilja säga att Arsenal spelar bra mycket finare fotboll än United men annars var det bra skrivet :-D

 

Mja, hm, well, alltså. Arsenal är ett av de lag jag ser klart mest över en säsong, och dessutom ett av de lag som givetvis är roligast att kolla på. Ändå tycker jag du har fel i vad du säger, för den här upplagan av Manu har spelat extremt fin fotboll denna säsongen som jag ser det.

 

Den direkthet och kombination av kraft och fart de visat upprepade gånger den här säsongen tycker jag är hur kul som helst att kolla på. Arsenal skulle behöva vara lite mindre frustrerande i planens sista tredjedel emellanåt för att vara 100% njutning imo.

 

Men eftersom jag håller på Liverpool inser ni själva var jag står, skulle tacksamt ta emot det mesta spel som involverar lite kreativitet och trianglar. Sen är det ju klart kul kika på Torres och Gerrard när de bombar, no doubt. Men på ett annat sätt.

 

 

Arsenal spelar absolut fin fotboll. Men " Bra Mycket " är väl ändå att ta i ?

Ska ner och glo på Emirates Cup så efter det får jag väl komma med ett svar :) Just nu, i mina ögon är det nog oavgjort på den fronten.

 

Oj va OT jag är nu. Pardon pey :)

 

Inget att ursäkta sig för, är glad att det blivit lite liv i dagboken. Gillar ju dessutom att prata om fotboll, och premier league i synnerhet, så det är bara trevligt. Min poker lär ju inte hetsa upp någon lixom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 500 händer och plussade lika många kronor. Det var lite upp och ner idag, och jag gjorde ett sjukt fult misstag med en AA som jag tänker posta nedan. Men blev räddad av att jag träffade några bra turnar mot killar som bestämt sig för att syna hela vägen och därmed inte hade någon koll på var jag stod.

 

Är ivf nöjd att spelet har jämnat ut sig lite, bara gröna dagar senaste veckan nu. Inte så stora siffror, men bra efter fulbackdagarna månaden tvingat på mig.

 

***** Hand 708128503 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 29 maj 2008 22:37:13

Diana 66 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Asleep (597.54)

Plats 2: cocarolla (190.87)

Plats 3: Laine_ (575.75)

Plats 4: astros (445.98)

Plats 5: wxw (478.01)

Laine_ lägg LM 2.50

astros lägg SM 5.00

** Giv **

Asleep [Kk, Kh]

cocarolla [N/A, N/A]

Laine_ [N/A, N/A]

astros [N/A, N/A]

wxw [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

wxw Lägg

Asleep Höj till 20.00

cocarolla Lägg

Laine_ Syna 20.00

astros Lägg

*** Flop(Board): *** : [5h, Dr, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

Laine_ Passa

Asleep Satsa 35.00

Laine_ Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [5h, Dr, Knk, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

Laine_ Passa

Asleep Satsa 86.25

Laine_ Syna 86.25

*** River(Board): *** : [5h, Dr, Knk, 5s, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

Laine_ Passa

Asleep Satsa 215.62

Laine_ All-in 434.50

Asleep Syna 434.50

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1141.50

Asleep [Kk, Kh] Två par, kungar och femmor Vinst: 1141.50

Laine_ [Knr, Ds] Två par, damer och knektar Vinst: 0.00

 

***** Hand 708124636 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 29 maj 2008 22:34:33

Diana 39 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: 144l (1080.50)

Plats 2: Utedass (1526.88)

Plats 3: Asleep (546.45)

Plats 4: P-blå (1285.08)

Plats 5: jo57 (691.70)

P-blå lägg LM 2.50

jo57 lägg SM 5.00

** Giv **

144l [N/A, N/A]

Utedass [N/A, N/A]

Asleep [Knr, 8r]

P-blå [N/A, N/A]

jo57 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

144l Syna 5.00

Utedass Lägg

Asleep Höj till 20.00

P-blå Lägg

jo57 Syna 20.00

144l Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, 9h, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

jo57 Passa

144l Passa

Asleep Satsa 50.00

jo57 Lägg

144l Syna 50.00

*** Turn(Board): *** : [Dk, 9h, 4s, 10r]

*** Bet Runda 3 ***

144l Passa

Asleep Satsa 121.87

144l Höj till 488.74

Asleep All-in 476.45

*** River(Board): *** : [Dk, 9h, 4s, 10r, 3s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1100.40

144l [Dr, 10k] Två par, damer och tior Vinst: 0.00

Asleep [Knr, 8r] Stege med högsta kort dam Vinst: 1100.40

 

***** Hand 708075753 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 29 maj 2008 22:02:10

Diana 39 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Peterbonde (741.07)

Plats 2: Utedass (1458.87)

Plats 3: Asleep (642.26)

Plats 4: P-blå (1023.70)

Plats 5: jo57 (563.13)

Asleep lägg LM 2.50

P-blå lägg SM 5.00

** Giv **

Peterbonde [N/A, N/A]

Utedass [N/A, N/A]

Asleep [Kns, Knr]

P-blå [N/A, N/A]

jo57 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jo57 Syna 5.00

Peterbonde Lägg

Utedass Höj till 22.00

Asleep Syna 22.00

P-blå Lägg

jo57 Syna 22.00

*** Flop(Board): *** : [3s, 7s, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

Asleep Passa

jo57 Passa

Utedass Passa

*** Turn(Board): *** : [3s, 7s, 10s, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

Asleep Satsa 55.00

jo57 Syna 55.00

Utedass Lägg

*** River(Board): *** : [3s, 7s, 10s, 6h, 3h]

*** Bet Runda 4 ***

Asleep Satsa 120.00

jo57 Höj till 240.00

Asleep Syna 240.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 646.00

Asleep Lägger mig Vinst: 0.00

jo57 [4s, Es] Färg med ess i topp Vinst: 646.00

 

***** Hand 708097010 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 29 maj 2008 22:16:22

Diana 39 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Peterbonde (774.97)

Plats 2: Utedass (1424.54)

Plats 3: Asleep (626.45)

Plats 4: P-blå (1004.12)

Plats 5: jo57 (767.01)

Asleep lägg LM 2.50

P-blå lägg SM 5.00

** Giv **

Peterbonde [N/A, N/A]

Utedass [N/A, N/A]

Asleep [Er, Eh]

P-blå [N/A, N/A]

jo57 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jo57 Lägg

Peterbonde Lägg

Utedass Lägg

Asleep Höj till 20.00

P-blå Höj till 55.00

Asleep Höj till 170.00

P-blå Syna 170.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, 10r, Kr]

*** Bet Runda 2 ***

Asleep Passa

P-blå Passa

*** Turn(Board): *** : [Dk, 10r, Kr, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

Asleep Passa

P-blå Passa

*** River(Board): *** : [Dk, 10r, Kr, 3r, 8k]

*** Bet Runda 4 ***

Asleep Passa

P-blå Satsa 150.00

Asleep Syna 150.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 625.00

Asleep Lägger mig Vinst: 0.00

P-blå [8h, 10h] Två par, tior och åttor Vinst: 625.00

 

***** Hand 708059854 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 29 maj 2008 21:52:01

Diana 65 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Sampras (1295.33)

Plats 2: Asleep (611.07)

Plats 3: UmeStenis (427.50)

Plats 4: Tjuki (610.58)

Plats 5: Neuen (621.34)

Tjuki lägg LM 2.50

Neuen lägg SM 5.00

** Giv **

Sampras [N/A, N/A]

Asleep [5r, Er]

UmeStenis [N/A, N/A]

Tjuki [N/A, N/A]

Neuen [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Sampras Lägg

Asleep Höj till 20.00

UmeStenis Lägg

Tjuki Syna 20.00

Neuen Lägg

*** Flop(Board): *** : [2r, 7h, Kr]

*** Bet Runda 2 ***

Tjuki Passa

Asleep Satsa 35.00

Tjuki Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [2r, 7h, Kr, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

Tjuki Satsa 40.00

Asleep Syna 40.00

*** River(Board): *** : [2r, 7h, Kr, 3r, 4r]

*** Bet Runda 4 ***

Tjuki Passa

Asleep Satsa 150.00

Tjuki Lägg

*** Showdown *** : Rake: 4.87 Totalpott: 190.13

Asleep Vinner potten Vinst: 190.13

Tjuki Lägger mig Vinst: 0.00

 

AA och JJ där är så sjukt dåligt spelade att jag har lust att sparka mig själv. Och färgstegen där på slutet är aningen värdelös, eftersom han inte lär betala när sista rutern faller. Feel free to discuss.

 

Skänk gärna en tanke till min hamster Nibombe som verkar vara på väg mot sin sista vandring. Stackarn är gammal och matt. Ytterst traumatiskt.

 

29/5 535

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu killar, är ni verkligen illvilligt inställda till en sån helylle kille som Anders Svensson? Jag skulle inte kunna vara det ens om jag försökte. Han är med i den startelva jag skulle ta ut för EM. Fast antar att jag har ett horn i sidan till Kim Källström också.

 

Äh har ingenting mot Anders Svensson, men att han är en stor mes och gnällpelle kommer man inte ifrån. Dock är han ganska

Vad gäller Kim/Anders frågan så gillar jag en startelva som inkluderar båda två.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna vilja förklara det, men resonemanget har glidit mig lite ur huvudet i takt med att jag glömt vilka byten de exakt gjorde. Det hade väl att göra med att Chelsea tog över mer ju längre matchen gick antar jag.

 

Sen är det ju ALLTID dåligt att byta ut Rooney mot Nani, och bra att byta ut Malouda mot Kalou, men det är en lite mer generell fråga :)

 

Vad tror du det kommer bli av Nani? Vet att jag inte var särskilt imponerad av Ronaldo första säsongen i United heller, så Nani kanske går samma väg. I så fall kräver jag att Ryan Babel gör det också! :) Tycker ivf Nani varit totalt kiss denna säsongen, och dessutom verkar han jävligt dryg, och det är ju sjukt osympatiskt om man inte har skillsen att backa upp snacket med. Step forward, CRon.

 

 

Tycker inte heller att nani har gjort någon jättesäsong, men man kan inte komma ifrån att han är en spelare som kan komma in och göra det lilla oväntade som kanske behövs för att avgöra en final.

Dessutom hade väl inte Rooney gjort en av sina bättre matcher i karriären, snarare en av de sämre.. Offensivt sett iallafall.

 

Givetvis har han ju potential nog till att blomma ut och bli en spelare av hög klass, men dit är det långt än.

 

Jag läste i expressens EM-magasin att han fått sitt genombrott iår, vilket bara måste ses som förstklassigt skitsnack. Jag har inte sett alla matcher iår, men mer än hälften iallafall. Och inte i någon av de matcher jag sett har jag blivit ett dugg imponerad av honom.

 

Babel är ju absolut en intressant spelare, och de lilla jag sett tycker jag absolut att han gjort bra. Och vilket mål han gjorde mot Chelsea :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mina dagliga 500 händer lite tidigare än vanligt och med bra resultat trots att det var ganska tätt med grinders tyckte jag. Var smått medriggad och kunde blivit ytterligare 700 upp om det inte vore för ett par beats på slutet. Postar senaste veckans siffror för att bättra på mitt evigt dåliga pokersjälvförtroende ett snäpp! :)

 

Postar två händer som jag behöver lite feedback på. På Hand 1 undrar jag om det är enbart spew eller ok spel. Om det är spew, vore det isf ok att göra samma spel med QJ?. Hand 2 undrar jag om det går att komma ifrån, och vad som bör göras annorlunda i den? Fi i hand ett vet jag inget om eftersom jag nyss satt mig, fi i hand 2 var ultralös och på något av en rush.

 

Hand 1

***** Hand 708574634 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 maj 2008 16:07:24

Diana 27 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Johan09 (999.07)

Plats 2: onlygold (1829.69)

Plats 3: Lifedrain (1068.76)

Plats 4: Asleep (542.50)

Plats 5: FriSoren (2711.36)

FriSoren lägg LM 2.50

Johan09 lägg SM 5.00

** Giv **

Johan09 [N/A, N/A]

onlygold [N/A, N/A]

Lifedrain [N/A, N/A]

Asleep [7h, 8h]

FriSoren [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

onlygold Lägg

Lifedrain Lägg

Asleep Höj till 20.00

FriSoren Lägg

Johan09 Höj till 65.00

Asleep Syna 65.00

*** Flop(Board): *** : [9k, 2s, 10k]

*** Bet Runda 2 ***

Johan09 Satsa 115.00

Asleep All-in 477.50

Johan09 Syna 477.50

*** Turn(Board): *** : [9k, 2s, 10k, Kh]

*** River(Board): *** : [9k, 2s, 10k, Kh, Dk]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1072.50

Johan09 [Kk, Knh] Stege med högsta kort kung Vinst: 1072.50

Asleep [7h, 8h] Högsta kort kung Vinst: 0.00

 

Hand 2

***** Hand 708616238 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 maj 2008 17:12:50

Diana 21 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: lillekladd (556.22)

Plats 2: --jocke-- (865.42)

Plats 3: PerrraP (992.50)

Plats 4: Asleep (528.48)

Plats 5: valle1 (1911.94)

valle1 lägg LM 2.50

lillekladd lägg SM 5.00

** Giv **

lillekladd [N/A, N/A]

--jocke-- [N/A, N/A]

PerrraP [N/A, N/A]

Asleep [Er, Dr]

valle1 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

--jocke-- Lägg

PerrraP Lägg

Asleep Höj till 20.00

valle1 Syna 20.00

lillekladd Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Dh, 8k, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

valle1 Passa

lillekladd Passa

Asleep Satsa 45.00

valle1 Syna 45.00

lillekladd Lägg

*** Turn(Board): *** : [Dh, 8k, 5r, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

valle1 Passa

Asleep Satsa 75.00

valle1 Höj till 260.00

Asleep All-in 463.48

valle1 Syna 463.48

*** River(Board): *** : [Dh, 8k, 5r, 4r, 3k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1061.96

Asleep [Er, Dr] Par i damer Vinst: 0.00

valle1 [7s, 6r] Stege med högsta kort åtta Vinst: 1061.96

 

--

22/5 1978

23/5 -

24/5 268

25/5 514

26/5 1150

27/5 304

28/5 355

29/5 535

30/5 1728

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att summera månaden för mig då.

 

Målen jag satte upp för mig när dagboken startade var följande:

 

Händer: 11 500

SEK: 9600

 

Så här ser det mindre imponerande resultatet ut:

 

Spelade händer: 19 500

Vunna SEK: 5211

 

Jag nådde alltså upp till fel mål, så att säga. Nivåerna jag spelade på sträckte sig från 1-2 upp till ett par fatala skottningar på 10-20. De stora flertalet händer var på 2,5-5. Oroväckande är att jag spelade mycket fler händer under minussessionerna än när jag plussade, men det är ett problem jag har.

 

Mål för nästa månad tänker jag sätta upp i morgon, nu ska jag åka och spela pingis med mina kompisar och sedan åka på avslutningsfest för klassen.

 

Sammanfattningsvis kan jag ändå inte vara allt för missnöjd med månaden även om jag bara kom halvvägs till mitt mål. Det är sådant som händer och speciellt på slutet redde spelet upp sig en del. Om jag kan hålla det här tempot och ta lite bättre beslut är återkomsten till 5-10 nog inte mer än ett par månader bort.

 

Postar varje dags resultat här nedan och tackar för den hjälp jag fått under månaden här. Hoppas på lite mer feedback på mina händer och fortsatta fotbollsiskussioner i Juni.

 

Over and out, Pey.

 

8/5 755

9/5 513

10/5 612

11/5 212

12/5 19

13/5 1805

14/5 2460

15/5 306

16/5 -

17/5 585

18/5 111

19/5 705

20/5 714

21/5 2530

22/5 1978

23/5 -

24/5 268

25/5 514

26/5 1150

27/5 304

28/5 355

29/5 535

30/5 1728

31/5 642

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att sätta igång juni då! Reviderat mina mål och regler lite inför den här månaden.

 

Stoploss: 1500

Mål SEK: 400 om dagen i snitt, alltså 12 000 totalt.

Mål händer: 600 om dagen i snitt, alltså 18 000 totalt.

 

Inte så storslagna mål heller kanske, men kommer jag i närheten av det är min rulle stor nog att börja tänka på 5-10 senast i Juli.

 

Sen vill jag ju ha tid att kolla på fotboll med! Siktar på att se alla matcher i EM utom eventuellt de allra fiskigaste, samt Portugal-Turkiet på öppningsdagen eftersom jag kanske ska gå på Marty Willson-Piper på Trädgårn när den är.

 

Passar på att posta två händer med AK som jag undrar vad jag borde gjort i, samt min drömelva i EM-drömelvan på Aftonbladet. Ni som fortfarande inte har någon liga är välkomna att ansöka till Blood in blood out, där mina vänner och klass spelar.

 

Lehmann

Bosigwa-Ramos-Srna-Capdevila

Iniesta-Petric-Frings-Ribery

Ronaldo-Gomez(Tysklad)

 

Har ett par ändringar i den jag kommer göra i takt med att jag får mer inside-information om hur Tyskland kommer spela på topp. Får såga i Ribery eller Ramos då och slänga in Klose eller Torres där.

Hand 1

***** Hand 710653897 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 2 juni 2008 00:00:52

Diana 57 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Gusbus (942.50)

Plats 2: ROQUIN (688.52)

Plats 3: Asleep (663.27)

Plats 4: Gräslöken (1073.68)

Plats 5: mickepoker (978.12)

Asleep lägg LM 2.50

Gräslöken lägg SM 5.00

** Giv **

Gusbus [N/A, N/A]

ROQUIN [N/A, N/A]

Asleep [Kr, Es]

Gräslöken [N/A, N/A]

mickepoker [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

mickepoker Lägg

Gusbus Höj till 20.00

ROQUIN Lägg

Asleep Höj till 80.00

Gräslöken Lägg

Gusbus Höj till 320.00

Asleep ???????

 

Hand 2

***** Hand 710664848 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 2 juni 2008 00:12:42

Diana 63 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: basic11 (551.73)

Plats 2: JimmyFlöjt (500.00)

Plats 3: The Beaver (819.10)

Plats 4: Asleep (593.53)

Plats 5: FettoPizza (633.40)

basic11 lägg LM 2.50

JimmyFlöjt lägg SM 5.00

** Giv **

basic11 [N/A, N/A]

JimmyFlöjt [N/A, N/A]

The Beaver [N/A, N/A]

Asleep [Er, Kh]

FettoPizza [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

The Beaver Syna 5.00

Asleep Höj till 20.00

FettoPizza Lägg

basic11 Höj till 80.00

JimmyFlöjt Lägg

The Beaver Lägg

Asleep ???????

 

Har inte jättebra read på någon av fi, men fi i hand 1 luktar stabil grinder och fi i hand 2 luktar lite steam. Så, vad gör vi? Fold, syn, push? Om någonsin syn, hur reagerar vi på en låg bräda?

 

Tacksam för svar, håller på försöka lära mig spela AK bättre. Går sådär. som ni ser.

 

1/6 389

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi här? Hade slaskig image vid bordet. Tiltmenot är en regular som jag inte vet så mycket om. Är en reraise till 200 bättre än push? Vad gör vi med AK i samma läge?

 

***** Hand 711852952 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 3 juni 2008 16:03:52

Diana 59 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ibmnop (871.40)

Plats 2: PerrraP (1149.73)

Plats 3: TILTME_NOT (1000.00)

Plats 4: JaerveN (603.66)

Plats 5: Asleep (606.64)

JaerveN lägg LM 2.50

Asleep lägg SM 5.00

** Giv **

ibmnop [N/A, N/A]

PerrraP [N/A, N/A]

TILTME_NOT [N/A, N/A]

JaerveN [N/A, N/A]

Asleep [Dk, Ds]

*** Bet Runda 1 ***

ibmnop Lägg

PerrraP Lägg

TILTME_NOT Höj till 20.00

JaerveN Höj till 55.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wah! Tänka sig, drämde till med den bästa dagen sedan dagboken startade. Över ca 650 händer hamnade jag på rätt sida två-tre setups och träffade dessutom en gång där jag är ganska säker på att jag var slagen. Plussade motsvarande sex inköp :D

 

Det här är en jättepott för mig och stackaren sa i chatten efteråt att han hade 666. Lider lite med honom, fast inte så himla mkt ;)

 

 

***** Hand 712163633 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 3 juni 2008 21:29:09

Diana 35 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Asleep (870.54)

Plats 2: CPTMurdock (550.15)

Plats 3: MarcoGM (1495.72)

Plats 4: *Z* (1220.09)

Plats 5: Jpoker (544.32)

MarcoGM lägg LM 2.50

*Z* lägg SM 5.00

** Giv **

Asleep [10r, 10h]

CPTMurdock [N/A, N/A]

MarcoGM [N/A, N/A]

*Z* [N/A, N/A]

Jpoker [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Jpoker Syna 5.00

Asleep Höj till 20.00

CPTMurdock Lägg

MarcoGM Syna 20.00

*Z* Lägg

Jpoker Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [6h, 3h, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

MarcoGM Passa

Jpoker Satsa 35.00

Asleep Höj till 140.00

MarcoGM Höj till 520.00

Jpoker Lägg

Asleep All-in 850.54

MarcoGM Syna 850.54

*** Turn(Board): *** : [6h, 3h, 10s, Ds]

*** River(Board): *** : [6h, 3h, 10s, Ds, 9h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1786.08

Asleep [10r, 10h] Triss i tior Vinst: 1786.08

MarcoGM Lägger mig Vinst: 0.00

 

Känns helt klart bra. Hoppas jag kan hålla uppe ångan ett tag till.

 

Har för övrigt spenderat dagen med att luncha med min familj och promenera lite i slottskogen och äta glass. Även ofantligt nöjd över att allergimedicinerna jag köpte igår har fungerat bra hittils. Kortisonnässpray, tabletter och ögondroppar.

 

4/6 2973

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdele med att spela många bord och vara långsam..

 

 

***** Hand 712908191 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 4 juni 2008 20:28:03

Diana 38 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Asleep (753.22)

Plats 2: Number / (687.23)

Plats 3: k-fynd (371.00)

Plats 4: Najvik (962.38)

Plats 5: Shy23 (999.63)

k-fynd lägg LM 2.50

Najvik lägg SM 5.00

** Giv **

Asleep [Es, Eh]

Number / [N/A, N/A]

k-fynd [N/A, N/A]

Najvik [N/A, N/A]

Shy23 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Shy23 Höj till 14.37

Asleep Lägg

Number / Lägg

k-fynd Syna 14.37

Najvik Lägg

*** Flop(Board): *** : [9k, 8s, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

k-fynd Passa

Shy23 Satsa 33.74

k-fynd Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.84 Totalpott: 32.90

Asleep Lägger mig Vinst: 0.00

Number / Lägger mig Vinst: 0.00

k-fynd Lägger mig Vinst: 0.00

Najvik Lägger mig Vinst: 0.00

Shy23 Vinner potten Vinst: 32.90

 

ASLEEP VALDE INTE I TID OCH BLEV TVUNGEN ATT LÄGGA SIG. Kanonmove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi här? Hade slaskig image vid bordet. Tiltmenot är en regular som jag inte vet så mycket om. Är en reraise till 200 bättre än push? Vad gör vi med AK i samma läge?

 

***** Hand 711852952 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 3 juni 2008 16:03:52

Diana 59 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ibmnop (871.40)

Plats 2: PerrraP (1149.73)

Plats 3: TILTME_NOT (1000.00)

Plats 4: JaerveN (603.66)

Plats 5: Asleep (606.64)

JaerveN lägg LM 2.50

Asleep lägg SM 5.00

** Giv **

ibmnop [N/A, N/A]

PerrraP [N/A, N/A]

TILTME_NOT [N/A, N/A]

JaerveN [N/A, N/A]

Asleep [Dk, Ds]

*** Bet Runda 1 ***

ibmnop Lägg

PerrraP Lägg

TILTME_NOT Höj till 20.00

JaerveN Höj till 55.00

 

För mig beror det här helt på vad jag ger 3bettorn för range. Synar ofta här mot de värsta 3bet-nitsen. Mår jag bra med degen i mitten med QQ överpar så 145-155 och syna alla pushar. Exakt samma spel med AK.

 

 

Ak händerna:

1: Mot gusbus är det push, han är inte nittig.

2: ~215, syna push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig beror det här helt på vad jag ger 3bettorn för range. Synar ofta här mot de värsta 3bet-nitsen. Mår jag bra med degen i mitten med QQ överpar så 145-155 och syna alla pushar. Exakt samma spel med AK.

 

 

Ak händerna:

1: Mot gusbus är det push, han är inte nittig.

2: ~215, syna push.

 

Aha. Okej, jag foldade hand 1 med AK. Beklagligt. Fast tror jag gjorde rätt med hand 2 iaf :)

 

Uppskattar mkt att du tittar in då och då och ger lite synpunkter. Brukade tycka din dagbok var trevlig förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well well well. Får vara nog med poker nu, för SvS laggar och stänger ner bord automatiskt. Spelade ca 800 händer med ganska bra resultat. Det var egentligen en ganska händelselös session. Känns som om mina mesta pengar genererades av folk som foldade mot mina standardbets.

 

Lyckades som sagt folda AA preflop som någon kanske såg, och har en till hand jag inte känner mig säker i. Vad gör vi här? Vi sitter ju OOP och kungen är inte fantastisk. Leder vi ut igen och hoppas på en fold eller? Checkar vi och hoppas att han checkar bakom för att sedan göra samma men kanske syna om han skjuter på en tom river? Fi satte sig just vid bordet.

 

 

***** Hand 712915280 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 4 juni 2008 20:35:35

Diana 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Limmet- (1020.65)

Plats 2: steffff7 (728.91)

Plats 3: Asleep (669.58)

Plats 4: masEnok (127.93)

Plats 5: javissst (572.70)

Asleep lägg LM 2.50

masEnok lägg SM 5.00

** Giv **

Limmet- [N/A, N/A]

steffff7 [N/A, N/A]

Asleep [10h, 10s]

masEnok [N/A, N/A]

javissst [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

javissst Höj till 15.00

Limmet- Lägg

steffff7 Lägg

Asleep Höj till 60.00

masEnok Lägg

javissst Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [6s, 6r, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

Asleep Satsa 95.00

javissst Syna 95.00

*** Turn(Board): *** : [6s, 6r, 3s, Kk]

*** Bet Runda 3 ***

Asleep ???

 

Oh well. Ska promenera lite i stan och njuta av kvällsvärmen. Får hoppas att AA preflop-grejen var en av de gånger någon settat och bustat mig.

4/6 1119

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget vidare pokerväder just nu, så jag slutar för dagen och åker och spelar pingis och singstar istället. Det är nöten om man är några stycken faktiskt. Poison, Wind of change och Life on mars tycker jag är roligast att sjunga! :)

 

Det var bra värde vid borden idag tyckte jag, en betalade tex av nästan ett helt inköp med K4 när jag 3-betat honom med AK och det floppat KJ2 typ. Träffade en färg sen på rivern med AKs efter att jag skjutit både flopp och turn, och killen sa att han träffat lägre färg och betalade av fullt.

 

Borde kanske spelat mer eftersom jag tyckte jag hade edge på nästan samtliga bord, men vädret lockar för mycket. På ena bordet hade jag Duomar som jag tycker är rolig att spela med. Har nog inget värde mot honom men kanske kan lära mig något, han hör hemma på högre nivåer tror jag.

 

Postar två händer jag är inte är helt bekväm i.

 

Hand 1

 

***** Hand 713497734 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 5 juni 2008 16:12:34

Diana 52 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: SJB (897.90)

Plats 2: *Gucci II* (464.68)

Plats 3: Asleep (546.25)

Plats 4: aka_thn (450.51)

Plats 5: FoVis (1048.99)

Asleep lägg LM 2.50

aka_thn lägg SM 5.00

** Giv **

SJB [N/A, N/A]

*Gucci II* [N/A, N/A]

Asleep [Kr, Eh]

aka_thn [N/A, N/A]

FoVis [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

FoVis Syna 5.00

SJB Syna 5.00

*Gucci II* Höj till 20.00

Asleep Höj till 80.00

aka_thn Lägg

FoVis Lägg

SJB Lägg

*Gucci II* Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [7s, Knh, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

Asleep Satsa 150.00

*Gucci II* Syna 150.00

*** Turn(Board): *** : [7s, Knh, 4k, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

Asleep ???

 

Hand 2

***** Hand 713498342 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 5 juni 2008 16:13:40

Diana 19 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Olleopa (184.05)

Plats 2: Storkafan (857.32)

Plats 3: Duomar (2375.07)

Plats 4: Sirguldoft (0.00)

Plats 5: Asleep (565.64)

Duomar lägg LM 2.50

Asleep lägg SM 5.00

** Giv **

Olleopa [N/A, N/A]

Storkafan [N/A, N/A]

Duomar [N/A, N/A]

Asleep [Dh, Ds]

*** Bet Runda 1 ***

Olleopa Lägg

Storkafan Höj till 25.00

Duomar Syna 25.00

Asleep Höj till 105.00

Storkafan Lägg

Duomar Syna 105.00

*** Flop(Board): *** : [3h, Er, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

Duomar Passa

Asleep Satsa 176.25

Duomar Syna 176.25

*** Turn(Board): *** : [3h, Er, 7s, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

Duomar Satsa 293.75

Asleep All-in 284.39

*** River(Board): *** : [3h, Er, 7s, 4r, 2s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1141.28

Duomar [Es, 4h] Två par, ess och fyror Vinst: 1141.28

Asleep Lägger mig Vinst: 0.00

 

I hand 1 undrar jag vad jag ska göra. Jag har inte mycket kvar, men vet inte vad han ska syna flopp med som han släpper på turn. Och jag slår ju inget.

 

Hand 2 undrar jag om jag kan göra något annorlunda. Vet ju nästan att jag är slagen me har skitlite kvar även här.

 

Som alltid tacksam för input. Blir inget mer spel ikväll eftersom jag antingen ska se The Embassy på klubb svanen eller lägga mig tidigt. I morgon upp i gryningen.

 

5/6 785

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...