Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

Kort info:

Jag heter Christopher å e 18 år gammal och bor i den lilla staden Falköping.

Har spelat poker i ungefär 2,5 år, med okej framgång, eftersom jag går i skolan så har jag inte kunnat lira så mkt, men de ska de blir ändring på nu.

Har spelat NL400 i kanske 3 månader nu? något sånt iaf, give or take ett par veckor.

Och har nu bestämt mig för att gå in helhjärtat för poker.

Så målen e :

Vara reg på 5-10 innan slutet av 2008

Snitta 40 k händer/mån

Ha en 100 k sek månad, inte där riktigt än.

Till hjälp så kommer jag ta coaching av några personer:

Jonas (Telefonkiosk)

Han kmr till mig på fre, för första sessionen =D

FionnMac (2+2er, från UK)

Vet inte riktigt när de blir, kanske nästa vecka nån session.

Skulle gärna villja ha några midstakes lirare å snacka med via msn osv så pma mig om ni vill snacka =)

Annars så kmr de bli lite allt möjligt i denna dagboken, inte så mkt HHs tror jag inte, eftersom de fixar jag på annat håll.

Har vart medlem i CardRunners lite mer än 1 år och även PXF,DC.

Och som rubriken lyder så kommer de bli NL400 iaf denna mån.

Sen kmr jag antagligen hoppa upp till 3-6 å snart även 5-10.

Men skottar aldrig så 5 -10 kan dröja ett tag = /

Mvh

Christopher

• Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
ongame?

Edit. GL förresten!

Edit 2. Ska förresten till Falköping imorgon. Flickvännen är därifrån =)

Tnx, för alla gl, uppskattas :D

Yes, Ongame -Whitebet

Härligt min med :P

Mvh

Christopher

Postad

Hej igen! :)

Inte lirat något än, har haft den sjukaste huvudvärken nånsin sensaste dagarna och just nu e jag helt svullen i anskiktet ingen aning varför. :/

Men ikväll kommer Jonte å då blire de coachning i 2 h tror jag.

Ska försöka få in några händer nu i helgen med, om inte huvudvärken kmr igen lr nått annat.

Ser iaf sjukt mkt fram emot ikväll!!!

Christopher

Postad
GL.

Lär titta in ett par gånger, får hoppas det blir en bra db :>

Kommer du lägga ner mycket pengar på coachning eller är det gratis?

Ah ska ska göra mitt bästa! Tack!:-)

Kommmer nog läggas en del pengar på det.

Vet inte hur mkt, men fionnmac tar $200/h ,Tele säger jag inte då han inte verkar villja att man skriver de offentligt så du får pma han om du vill veta det. :)

Men kmr nog bli några $k men e sjukt säker på att de kommer va väl spenderade pengar.

Kommer update sen efter coachningen ikväll, kanske eventuellt även en liten mini review.

Mvh

Christopher

Postad

Tja!

Efter att jag vart sjuk nästan hela veckan, så kom igår Jonte(Tele) till mig.

Livecoachning stod på menyn, här kommer en liten liten recension.

Jag drar igång 4 st NL2-4 bord och får spela lite själv första 15 min, för att han ska få en grepp om mitt normala spel.

Som Jonte tkr e alldeles för tight för 2-4, så vi öppnar upp ganska rejält å ökar min VPIP med nästan 5%.

Postflop: Detta var ju 1:a sessionen(2h), men de han tog upp som jag kommer ihåg just nu är:

Pot control - Något som jag undervärderat som fan känns de som.

Betsizing - Flop, Turn,River men även pre, största skillnaden var väl på flop.

Sen massa massa "små" grejer som jag inte riktigt vill ta upp. = P

Juste, lira mot regs togs också upp, se om vi kan återkomma till de ämnet nästa gång! =D

Men jag e helt klart nöjd och känns faktiskt som mitt spel redan har blivit sjukt mkt bättre, och jag kan verkligen rekka alla som lirar NL2-4+(2-4 e nog minimum eftersom coachningen, faktiskt kostar en del) som antingen vill gå upp i nivå eller för sånna som slår nivån men skulle kunna göra det på en sinnes sjukt mkt bättre rate om man täpper till några luckor, för ja 2-4 spelare har luckor även regs.^^ = P

Vi spelade i 2h 5 min å resultatet blev:

+ $1353

Ser jätte mkt fram emot nästa session som antagligen kommer bli några timmar eftersom, han bor en bit utan för stan så de tar cirka 40 min in till Falköping & 40 min hem så 80 min restid.

Så blir nog nån h session sen lunch sen session. : )

Vet inte om de blir nått lir ikväll, för ska va med tjejen, kankse nån liten session i natt.

Mvh

Christopher

Edit: Kan väl även säga att mitt (relativt) tighta spel e ett resultat av att jag gör så himla mkt annat medans jag spelar(film,msn osv).

Men kommer enbart bli grind nu så jag kan öppna upp lite.:)

Postad

Hej alla glada! :)

Hade min sjukaste session nånsin hitills igår! Vilket var min första session sen coachningen, resultat?

Efter 6.5 h på 4 st NL400 bord så slutar jag:

+$3984

Vilket för mig e sessions/dags rekord!

Tnx Tele!!!:D

En kompis som spelar samma stakes som mig som e i en liten svacka just nu speccade i kanske 3 h medans jag lirade och hjälpte mig fokusera och underhålla, även om svaret när man fråga om hjälp kmr bli "jag vet inte" dels eftersom de antagligen e ett svårt läge + att de e mina cash å då e de ju inte lika lätt å svara:P

Var riktigt riktigt trött på slutet så var nog lite småslaskig då jag backade $200 i slutet.

Om nån vänlig kan hjälpa mig med hur man får in bilder så kanske jag kan fixa en graf lr stats om ni vill se, graf e mkt troligare än stats ifs efter jag outat mitt nick i DBn.

Mvh

Christopher

Postad
Hej alla glada! :)

Hade min sjukaste session nånsin hitills igår! Vilket var min första session sen coachningen, resultat?

Efter 6.5 h på 4 st NL400 bord så slutar jag:

+$3984

Vilket för mig e sessions/dags rekord!

Tnx Tele!!!:D

En kompis som spelar samma stakes som mig som e i en liten svacka just nu speccade i kanske 3 h medans jag lirade och hjälpte mig fokusera och underhålla, även om svaret när man fråga om hjälp kmr bli "jag vet inte" dels eftersom de antagligen e ett svårt läge + att de e mina cash å då e de ju inte lika lätt å svara:P

Var riktigt riktigt trött på slutet så var nog lite småslaskig då jag backade $200 i slutet.

Om nån vänlig kan hjälpa mig med hur man får in bilder så kanske jag kan fixa en graf lr stats om ni vill se, graf e mkt troligare än stats ifs efter jag outat mitt nick i DBn.

Mvh

Christopher

Snyggt jobbat, jag donerade ju ett par av de där inköpen till dig tror jag. Har också skaffat en coach, DJ Sensei från DC så får hoppas det får samma resultat... :)

Detta brukar jag använda: http://imageshack.us/

Postad

Hej igen!

Här kommer sessionen i stats:

p><p><a href=http://www.imdb.com/title/tt0896798/

Ska försöka se lite mer filmer har redan sett en jäkla massa men har ett lovefilm medlemskap för att vara lite hedlig så NYA filmtips uppskattas MKT!=D

Mvh

Christopher

Postad
Snyggt jobbat, jag donerade ju ett par av de där inköpen till dig tror jag. Har också skaffat en coach, DJ Sensei från DC så får hoppas det får samma resultat... :)

Detta brukar jag använda: http://imageshack.us/

Sett hans å Vanessas filmer å dom e ju helt okej, den på 3-betting var riktigt rolig å se till och med.

Ah =)

Men ärligt tror att skaffa coach e något av det bästa man kan göra om man har råd å spelar på en hyffsat hög nivå.

NL2-4 ser jag väl typ som minimum dels för att slå 1-2 ganska hårt så räcker 2+2 + böcker osv.

+ att 2-4 e väl nivån som jag ser de som man kan börja tjäna riktigt mkt pengar på utan att behöva 12 tabla 5 h /dan.

(2+2 kan räcka hela vägen men e så sjukt svårt å veta vilka man ska lyssna på när de e några randoms som man aldrig hört talas om som snackar, spenderar man tid där så får man så sinnes sjukt mkt kunskap gratis när man lärt sig vilka namn man ska lyssna på.)

GL och vi lär väl ses på borden! =)

Mvh

Christopher

Postad
Sett hans å Vanessas filmer å dom e ju helt okej, den på 3-betting var riktigt rolig å se till och med.

Ah =)

Men ärligt tror att skaffa coach e något av det bästa man kan göra om man har råd å spelar på en hyffsat hög nivå.

NL2-4 ser jag väl typ som minimum dels för att slå 1-2 ganska hårt så räcker 2+2 + böcker osv.

+ att 2-4 e väl nivån som jag ser de som man kan börja tjäna riktigt mkt pengar på utan att behöva 12 tabla 5 h /dan.

(2+2 kan räcka hela vägen men e så sjukt svårt å veta vilka man ska lyssna på när de e några randoms som man aldrig hört talas om som snackar, spenderar man tid där så får man så sinnes sjukt mkt kunskap gratis när man lärt sig vilka namn man ska lyssna på.)

GL och vi lär väl ses på borden! =)

Mvh

Christopher

Jepp det var Unconventional wisdom som avgjorde det.

Håller helt med dig sen, är också inne i min tyngsta period hittills där inget fungerar och självförtroendet är inte särskilt högt. Så tror jag valde en bra tidpunkt att skaffa en coach också.

Postad
Trevlig db. Hur upplever du NL400 på ongame jämfört med andra siter? Spelade själv nl200 där förut men tyckte regsen var lite väl i överkant. Bra rb på whitebet?

Tack!:-D

Um, beror lite på, anledningen till att jag lirar ongame e väl att det är nästan alltid( = utom typ 7-9 på morgoen, once in the blue moon) 10 + bord på

NL400, lirade på prima mestadels förut och då blev de nästan bara 1-2 eftersom de fanns inte så många 2-4 bord igång.

Spelarmässigt tkr jag inte de e så stor skillnad en del fisk,många halv bra regs sen någon riktigt duktig regular.

Som på dom flesta sidor antar jag?

Ah helt okej RB, men får inte prata om det här...

Mvh

Christopher

Postad
Jepp det var Unconventional wisdom som avgjorde det.

Håller helt med dig sen, är också inne i min tyngsta period hittills där inget fungerar och självförtroendet är inte särskilt högt. Så tror jag valde en bra tidpunkt att skaffa en coach också.

Vill gärna ha en recension sen när du haft nån session med honom, eller de kankse du redan har?

Christopher

Postad
Vill gärna ha en recension sen när du haft nån session med honom, eller de kankse du redan har?

Christopher

Haft en redan och har den andra ikväll, men bara 1h och första halvtimmen kollade han mina stats o vi pratade lite allmänt vad jag kände att jag hade problem med o så. Därmed blev det inte mycket spel och inte heller så mycket att kommentera, enda jag kände var att det kommer bli jäkligt bra. Känner ofta att jag hamnat i nåt slags slentrianmässigt mönster där jag grindar och inte tänker över mitt spel så mycket då jag redan är nöjd. Men redan på denna korta stund hann han dock introducera ett par linjer som jag aldrig ens övervägt tidigare.

Postad

Kmr en jättesnabb update nu:

Cirkus 500 händer

+687 dollars

Vet inte exakt hur många händer eftersom PT dampar ibland på ongame för mig, nån som vet hur man kan fixa lr vad som e felet, nån annan som har problem?

Christopher

Postad
Kmr en jättesnabb update nu:

Cirkus 500 händer

+687 dollars

Vet inte exakt hur många händer eftersom PT dampar ibland på ongame för mig, nån som vet hur man kan fixa lr vad som e felet, nån annan som har problem?

Christopher

Missar händer för mig med ibland, störande men räknar med att det är slupmässigt och därmed jämnar ut sig när jag kollar winrate o så.

Får hoppas att holdem managers importering blir bättre när den nu blir klar.

Postad
Missar händer för mig med ibland, störande men räknar med att det är slupmässigt och därmed jämnar ut sig när jag kollar winrate o så.

Får hoppas att holdem managers importering blir bättre när den nu blir klar.

Japp, fast för mig står de att jag e back $612 dollar men mitt acc e +.

De e ju sjukt störande när jag vill visa en graf lr nått i slutet av mån. =/

Hur gick coachningen sen?

Postad
Japp, fast för mig står de att jag e back $612 dollar men mitt acc e +.

De e ju sjukt störande när jag vill visa en graf lr nått i slutet av mån. =/

Hur gick coachningen sen?

Jag vet, dagsresultat o så litar jag ej på där så därför bokför jag själv med. Men efter ett par månader bör det nog jämna ut sig.

Riktigt bra, eftersom jag haft en riktigt jobbig period nu så gjorde vi en HH-genomgång där vi kollade på de största förlorade potterna under maj. Upptäckte en väldigt tydlig röd tråd som jag dock inte tänker nämna.