Kontextus Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Jag undrar om det troligtvis är svårt att leva på poker genom 1-2 bords Texas NL eller OPL på låga till medelnivåer även om man är stadigt vinnande och spelar runt 8 timmar om dagen och 6 dagar i veckan? Det verkar nämligen som att alla medelproffs multigrindar. Hojta till om det finns några undantag från regeln här i forumet? Citera
KingCosmoKramer Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Det är väl inte så svårt att göra matten själv? Citera
Jimmy_the_Rose Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Beror ju på vad din winrate är och hur många händer du får in på en månad. Variansen kan bli väldigt jobbig om du bara sitter och nöter ett bord. Citera
zoom840 Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Det är väl inte så svårt att göra matten själv? Men omg! Det här är ju ett forum, dvs till för att diskutera och höra andras tankar om ämnet. Så jag antar att det är D han vill göra.... Citera
Kontextus Postad 5 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2008 Men omg! Det här är ju ett forum, dvs till för att diskutera och höra andras tankar om ämnet. Så jag antar att det är D han vill göra.... Exaktemänte! Citera
KingCosmoKramer Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Okej då... T.ex NL200, 8bb/100, snitt 1.5 bord, 80 händer/timma/bord, 8 timmar om dagen 0.08*80*1.5*2*8*30 = 4600 dollar/euro per månad Svar: Ja du kan leva på pokern även fast du bara spelar ett eller två bord. Citera
Jimmy_the_Rose Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Men omg! Det här är ju ett forum, dvs till för att diskutera och höra andras tankar om ämnet. Så jag antar att det är D han vill göra.... Finns ju faktiskt inte så mycket att diskutera utan mer fakta än vad Op la fram, 8 timmar om dagen lowlimit. Citera
heltok Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Jag undrar om det troligtvis är svårt att leva på poker genom 1-2 bords Texas NL eller OPL på låga till medelnivåer även om man är stadigt vinnande och spelar runt 8 timmar om dagen och 6 dagar i veckan? Det verkar nämligen som att alla medelproffs multigrindar. Hojta till om det finns några undantag från regeln här i forumet? nej, för att leva behöver man minst $100k/månad för att man ska vilja hoppa av sitt vanliga jobb. spelar man få bord så tiltar man bara och spelar bort alla pengarna och det blir svårt att gå plus. Citera
el_kryddo Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 8 h/dag, 30 dagar/mån låter som mumma för den som söker livskvalitet. Citera
Kontextus Postad 5 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2008 Okej då... T.ex NL200, 8bb/100, snitt 1.5 bord, 80 händer/timma/bord, 8 timmar om dagen 0.08*80*1.5*2*8*30 = 4600 dollar/euro per månad Svar: Ja du kan leva på pokern även fast du bara spelar ett eller två bord. Tack för uträkningen . Även om den är ungefärlig så ger den åtminstone ett hyfsat hum. Citera
Kontextus Postad 5 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2008 8 h/dag, 30 dagar/mån låter som mumma för den som söker livskvalitet. Ja man kan sitta och njuta av ensamheten samt lyssna på bra musik . Den osociala biten kan annars lösas genom att två proffs-wannabees hyr ett billigt pentry tillsammans som arbetsrum. Där kan man sitta o svära ikapp över utdragningar samt skråla av lycka när det går fint. Citera
Torsus Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Ja man kan sitta och njuta av ensamheten samt lyssna på bra musik . Ja, eller låta Winholdem göra grovslitet...Det är bara att tala om för den bra starthandskrav(typ Hellmuths top 10) plus lite enkla tumregler på postflopspel och låta den nöta som den maskin den är....medan man själv går ut i naturen och lyssnar på fåglarna... Citera
DrRoland Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Okej då... T.ex NL200, 8bb/100, snitt 1.5 bord, 80 händer/timma/bord, 8 timmar om dagen 0.08*80*1.5*2*8*30 = 4600 dollar/euro per månad Svar: Ja du kan leva på pokern även fast du bara spelar ett eller två bord. Frågar är ju hur många som håller 8BB/100h om man lirar 8h dagligen. Citera
flaxlax Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Det verkar nämligen som att alla medelproffs multigrindar. Det är väl inte så konstigt? Om man tjänar mer om man spelar fler bord är det väl ganska naturligt att göra det upp tills att det slutar ge mer. För mig ligger tyvärr den gränsen på ca 1.5 bord Citera
Edling Postad 5 Maj , 2008 Rapport Postad 5 Maj , 2008 Jag lirar många bord samtidigt men det är inte för att jag vill tjäna mer pengar utan för att jag blir utråkad av få bord och spelar sämre. Tror dom flesta kommer att tycka likadant efter att ha spelat poker under en längre tid. Citera
Bubba123 Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 hur kan man någonsin ens fundera på att leva så? Citera
Torsus Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 hur kan man någonsin ens fundera på att leva så? Tja...det finns ju folk som försörjer sig på att spela videopoker också... 600 omgångar per timme...8 timmar om dagen..där man är förlorare 31999/32000 av tiden....det finns extrema människor i vår herres hage! Citera
Kontextus Postad 6 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2008 Ja, eller låta Winholdem göra grovslitet...Det är bara att tala om för den bra starthandskrav(typ Hellmuths top 10) plus lite enkla tumregler på postflopspel och låta den nöta som den maskin den är....medan man själv går ut i naturen och lyssnar på fåglarna... Ja men programmet är ju tyvärr ingen robot så jag lär få sitta kvar för att sköta mustryckandet. Trist för jag vill hellre ut och trycka mänskliga musar Citera
Torsus Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Ja men programmet är ju tyvärr ingen robot så jag lär få sitta kvar för att sköta mustryckandet. Trist för jag vill hellre ut och trycka mänskliga musar Jovisst är det en robot! Citera
Kontextus Postad 6 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2008 Jovisst är det en robot! Hur menar du att "roboten" fungerar rent fysiskt då? Citera
Recommended Posts