Gå till innehåll

"Tjurrusningar" i början av turneringar


deppa

Recommended Posts

Hur skall man resonera i början av turneringar då alla verkar vilja sätta allin med vilka skitkort som helst. Det känns lite jobbigt att slänga typ par i QQ, KK som jag gör just nu. Dessa marodörer verkar ha turen på sin sida och jag står med skägget i brevlåda för att bara konstatera att jag åkt ut.:shock:

Detta gäller främst freerolls.:oops:

 

Förövrigt är detta ett väldigt bra samt trevligt forum. Har läst en hel del innan jag nu postat min första tråd!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt är detta ett väldigt bra samt trevligt forum. Har läst en hel del innan jag nu postat min första tråd!!

 

:roll:

 

Spela ABC och håll nere potterna i början på turneringarna ...om du anser dej vara bättre än dom flesta så är det bättre att spela än att chansa.

 

Men det är klart att QQ ska man nog se som väldigt starka mot AI i en freerulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skall man resonera i början av turneringar då alla verkar vilja sätta allin med vilka skitkort som helst. Det känns lite jobbigt att slänga typ par i QQ, KK som jag gör just nu. Dessa marodörer verkar ha turen på sin sida och jag står med skägget i brevlåda för att bara konstatera att jag åkt ut.:shock:

Detta gäller främst freerolls.:oops:

 

Förövrigt är detta ett väldigt bra samt trevligt forum. Har läst en hel del innan jag nu postat min första tråd!!

 

Du kan ju ändå inte vinna en turnering utan en god portion tur, så det är bara att ta tillvara på tillfället.

 

Freerolls är speciella. Man kan argumentera för att det är optimalt att gå all in med vilka kort som helst i början. Antingen får man chips tills den är värd att deltaga i, eller så slipper man slösa tid på turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen får man chips tills den är värd att deltaga i, eller så slipper man slösa tid på turneringen.

 

Däri ligger säkert en poäng. Har inte tänkt på det sättet. Men samtidigt sägs det ju att man inte vinner en turnering den första timman.

Ligger man lågt tills första paus då har man ju inte mer än kanske några få chanser att bättra på sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däri ligger säkert en poäng. Har inte tänkt på det sättet. Men samtidigt sägs det ju att man inte vinner en turnering den första timman.

Ligger man lågt tills första paus då har man ju inte mer än kanske några få chanser att bättra på sin stack.

 

precis. man vinner turren i sista handen. bara dumt att ta risker i början av turneringen. vänta till efter första pausen och där börja samla chips av de som bara haft tur under tjurrusningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däri ligger säkert en poäng. Har inte tänkt på det sättet. Men samtidigt sägs det ju att man inte vinner en turnering den första timman.

Ligger man lågt tills första paus då har man ju inte mer än kanske några få chanser att bättra på sin stack.

 

Du vinner inte en turnering första timmen, men du kan ofta avgöra hur långt du kommer gå. Om du aldrig tar synen mot galningarna så kommer du när pausen kommer (om det nu är då som folk tightar till sig) sitta med strax under startstack medans de andra har 5-10 gånger startstacken. Det är inte heller att föredra, då du inte kommer ha något spelrum och kommer vara beroende av att dubbla upp 2-3 gånger innan du är med i matchen så att säga. Skillnaden är att nu kommer du behöva göra det när folk förmodligen bara synar med kvalitetshänder.

 

Jag har inte spelat freerolls så mycket, men vad jag minns så är det många sidor som bara ger pengar på finalbordet. Alltså gäller det inte bara att ta sig in bland de 10 % bästa, utan kanske bland de 0.5 % bästa eller ännu färre. Då gäller det att bygga stack tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har inte spelat freerolls så mycket, men vad jag minns så är det många sidor som bara ger pengar på finalbordet. Alltså gäller det inte bara att ta sig in bland de 10 % bästa, utan kanske bland de 0.5 % bästa eller ännu färre. Då gäller det att bygga stack tidigt.

 

Vilket torde innebära att man bör lägga nivån på "halvchans" om man nu överhuvudtaget skall lira på frirollar.

Kanske skall jag överväga att lira på cashturneringar för att där spela mer "riktig" poker.??!!:shock::oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken range sätter du random freerollsdonkfi på om du viker KK och QQ första händerna?

 

Nu satte du mig på den berömda pottan för min pokerjargong är något mindre begränsad.:shock::-D

 

Men jag är tacksam för alla svar.

 

 

Ps.....gick till finalbordet på Pokerstars.... Nordic freeroll i går!!!!!!!!!!!!!8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu satte du mig på den berömda pottan för min pokerjargong är något mindre begränsad.:shock::-D

 

Men jag är tacksam för alla svar.

 

 

Ps.....gick till finalbordet på Pokerstars.... Nordic freeroll i går!!!!!!!!!!!!!8-)

 

Grattis.

Mitt tips är att spela turneringar om 1€/$ . Så klart kan du spela ännu lägre om det finns, men jag menar om du lägger undan 200 kr så kan du ju skippa 3 fyllekäk.

Så kommer du i alla fall att märka att du utvecklas. Det är svårt att utvecklas när man spelar mot folk som spelar oseriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...