Gå till innehåll

Ken Lennard Frias?


Limmet

Recommended Posts

Vilken msn-adress använde han? Jag vet att nån försökte i Primachatten för länge sen med ett helt annat nick, men över MSN har jag inte hört tidigare.

 

Det var ett tag sen så jag kommer inte riktigt ihåg då jag blockerade och raderade honom.

 

Det var ganska obvious btw för hur ofta frågar en känd pokerprofil en random snubbe om han kan låna honom 50 000 så han kan ta ut sin nyinköpta Cayenne tills dagen efter i väntan på att hans fondpengar ska rulla in på kontot? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tag sen så jag kommer inte riktigt ihåg då jag blockerade och raderade honom.

 

Det var ganska obvious btw för hur ofta frågar en känd pokerprofil en random snubbe om han kan låna honom 50 000 så han kan ta ut sin nyinköpta Cayenne tills dagen efter i väntan på att hans fondpengar ska rulla in på kontot? :D

 

Lol, sköna stories tomtarna hittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Har svårt att se någon sådan koppling. Frågan här var ju om arrangörsland var där turneringen faktiskt skedde, eller där arrangören har sin hemvist. I onlinesammanhang så är det ju solklart legalt sett att turneringen inte äger rum i din kontorsstol, utan hos pokersiten.

 

Detta borde ju innebära att det som spelar roll är var servrarna finns, och inte var pokerbolaget har sin hemvist, som dock alla verkar vara så bombsäkra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta borde ju innebära att det som spelar roll är var servrarna finns, och inte var pokerbolaget har sin hemvist, som dock alla verkar vara så bombsäkra på.

 

Det är skillnad på Internetpoker och Livepoker.

Det är det definitivt, men standardargumentet för att det är företagets hemland som är avgörande underkändes ju av länsrätten i det här fallet, inte med motiveringen att det handlar om livepoker, utan med motiveringen att Lindman-domen inte uttryckligen säger att det är företagets hemland som är relevant. (Se tråden jag startade för mer detaljer). Det räckte alltså inte med att Lindman-domen hänvisar till EG-fördraget där detta står uttryckligen.

 

Om standardargumentet underkändes här, så måste det kunna underkännas även i ett fall som gäller poker på Internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...