Gå till innehåll

Hur kunde jag spelat denna handen bättre?


ljungberg

Recommended Posts

Hade inget direkt read på killen då tyvärr, fick dock det efter ett tag. Vissade säg att han spelade väldigt många händer, och om han fick en ganska bra hand så överskattade han den och spelade gärna den hela vägen.

 

 

Frågan är då, hur kunde jag spelat denna handen bättre? eller skulle jag foldat direkt på flopen? Jag kände att han var svag, men känner såhär i efterhand att så kanske en raises på turn hade varit bättre? om jag skulle bluffa då vill säga.

 

 

 

 

 

Starting a new hand (#1487489308)

Texas Holdem NL 20/40

Table Middlesbrough, 160397621 Trny: $10+$1

Seat 1:HERO ( 3,350 )

Seat 5: plucctario ( 1,380 )

Seat 6: MYTHIQUE90 ( 1,440 )

Seat 8: stechus ( 1,280 )

Seat 10: Unanonimous ( 1,550 )

plucctario posts Small Blind 20

MYTHIQUE90 posts Big Blind 40

Dealing cards

Your cards :Kc::Jd: [HERO]

stechus calls 40

Unanonimous raises 120

HERO calls 120

plucctario folds

MYTHIQUE90 folds

stechus folds

Dealing Flop :3s::3h::7c:

Unanonimous bets 200

HERO calls 200

Dealing Turn :3s::3h::7c::9c:

Unanonimous bets 200

HERO calls 200

Dealing River :3s::3h::7c::9c::2s:

Unanonimous bets 200

HERO raises 1000

Unanonimous calls 800

Unanonimous shows :4d::4c:

Winner is Unanonimous 3140

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du verkligen helhjärtat vill bluffa tror jag det bästa är att repoppa redan på floppen och sedan skjuta igen på turn, men rekommenderar starkt att du foldar den här handen preflop. Finns en hel hög jobbiga scenarior du kan hamna i med den handen i det där läget. Lycka till med liret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att bluffa på den brädan, och utan read på spelaren. Ingen möjlighet till varken stege eller färg, och ett högt pocket hade du ju spelat annorlunda pre. Dessutom, på denna nivån så synar folk med det mesta, så spela inte skräphänder och bluffa inte i onödan.

 

Om du hade haft en tydlig read på den spelaren som sjukt vek och du har bestämt dig för att bluffa, så skulle du nog kunna reraisa pre och sen smacka på hårt på floppen. Men som sagt, det det kräver en vek motspelare som antingen foldar då, eller enbart synar med stål. Vid syn kan du check/folda nästkommande gator eftersom du är slagen.

 

Just i denna situation har du ju en bra stack och kan gott vänta till du får en spelbar hand. Om stacken däremot börjar sina, så kan man givetvis tvingas till att göra ett move då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...