Gå till innehåll

Low-stakes på SvS = ....


zoom840

Recommended Posts

Efter att ha spelat på en sajt med mer seriösa spelare och sen provat Svenskaspel's lägre nivåer igen har jag kommit fram till följande:

 

Om du äger upp folk på SvS's lägre nivåer och sen går runt och skryter om att du är bra på poker... du gör bara bort dig själv.

Det är precis lika häftigt som att i golf gå och äga upp folk på en pay'n play bana, sen skryta för coolingarna på Barsebäck. Bara en varning :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker att spelkvaliten på SvS low stakes överlag kan klassas som bra pokerspelande, och inte alls jämförbart med golfens pay'n play?

Du tycker också det är skitcoolt att rååå-äga pay'n play golfare och sedan skryta om det på barsebäck? Ooooookej! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men FÖR FAAA'AN pojkar, när har jag sagt att jag inte är en av fiskarna på svs?

 

När har jag sagt att man inte vill spela mot fiskarna på svs?

 

När har jag sagt att jag lätt rååå-äger 10/20 på svs?

 

Och nej jag spelar inte poker för att tjäna pengar, och inte golf heller, jag spelar för att det är kul.

 

Det enda jag sagt är att low-stakes spelarna på svs är överlag mycket sämre än spelare på full tilt eller stars. Och det märkte jag när jag provade en annan sajt än svs, DEEEEEET sade jagor.

 

Jag trodde pokerspelare bestod 85% av ironi och förlöjligande, men här trampade vi visst på ÖMMA TÅR!!!11!! slut på meddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror alla missuppfattat vad han menar. Han menar att många som vinner mycket pengar på låga nivåer på SvS tror att det är jätteduktiga, de börjar fundera på en karriär som pokerproffs men när de sedan ska möta de stora hajarna har de inte en chans.

 

Han har ju inte sagt att han förlorar pengar på att motståndet är för dåligt utan tvärtom.

 

EDIT: Du hann visst före...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat rätt, så är mao. ex vis Kungrickard en usel spelare eftersom han enl vad som sägs plockar in en hel del på svs lowstakes?

Men FÖR FAAAA'N nr2, så här går det när ungdomen skiter i skolan för att dom tror på en pokerkarriär, dom kan inte läsa pokerforumet. Gå iaf till svenska lektionen PLZZZ!

 

Om Tiger Woods äger upp folk på en pay'n play bana betyder väl inte det att han är skitdålig.

 

Men om Bertil 52 som just börjat spela, klår tanterna som spelar pay'n play 1 gång i veckan, betyder inte det att han är skitbäst.

 

Citera gärna var jag sa att alla som spelar på svs är dåliga, så har du nåt att pyssla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämre på vilket sätt? Ge exempel på fel som den genomsnittlige svs-spelaren gör som inte stars- eller full tiltspelaren gör.

Den dåliga spelaren gör väl ungefär samma fel. Men om 3/10 spelare gör det på Full Tilt, så gör 8/10 det på SvS.

 

Om 2/10 hos SvS spelar TAG på 4-8 bord samtidigt, spelar 8/10 så på Full Tilt.

 

På nattkanten blir 80% av borden lekstuga på SvS, och fiskarna börjar bli sömniga.

Då går dom all-in med 70-130kr med tanken "nu vill jag dubbla upp eller förlora pengarna, skit samma nu vill jag sova". Det gör dom inte i någon större utsträckning på Full Tilt.

 

På SvS sitter det 2-3 kompisar vid samma bord och försöker bräcka varandra, försten att lägga sig är en mes. Då är det bara att sätta på sig säkerhetsbältet och åka med!

Det händer inte så ofta på Full Tilt.

 

På SvS sätter många som har spelkort hos SvS några kronor för att prova på poker utan att veta någonting, och förlorar allt, i större utsträckning än på Full Tilt.

 

Ska jag fortsätta?

 

OBSERVERA ATT DESSA SIFFROR ÄR TAGNA UR ETT FISK-HUVUD, OCH BÖR EJ SES SOM VETENSKAPLIGT BEPRÖVADE. OCH KOMMER EJ ATT ANVÄNDAS SOM FÖRSVAR I RÄTTEN, VARKEN I SVERIGE ELLER UTOMLANDS.

FJORTISAR SOM LÄST MATTE E ELLER HÖGRE BEHÖVER INTE GÖRA NÅGRA EFTERFORSKNINGAR FÖR ATT SEDAN RÄTTA FISK-HUVUDET.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dåliga spelaren gör väl ungefär samma fel. Men om 3/10 spelare gör det på Full Tilt, så gör 8/10 det på SvS.

 

Om 2/10 hos SvS spelar TAG på 4-8 bord samtidigt, spelar 8/10 så på Full Tilt.

 

På nattkanten blir 80% av borden lekstuga på SvS, och fiskarna börjar bli sömniga.

Då går dom all-in med 70-130kr med tanken "nu vill jag dubbla upp eller förlora pengarna, skit samma nu vill jag sova". Det gör dom inte i någon större utsträckning på Full Tilt.

 

På SvS sitter det 2-3 kompisar vid samma bord och försöker bräcka varandra, försten att lägga sig är en mes. Då är det bara att sätta på sig säkerhetsbältet och åka med!

Det händer inte så ofta på Full Tilt.

 

På SvS sätter många som har spelkort hos SvS några kronor för att prova på poker utan att veta någonting, och förlorar allt, i större utsträckning än på Full Tilt.

 

Ska jag fortsätta?

 

OBSERVERA ATT DESSA SIFFROR ÄR TAGNA UR ETT FISK-HUVUD, OCH BÖR EJ SES SOM VETENSKAPLIGT BEPRÖVADE. OCH KOMMER EJ ATT ANVÄNDAS SOM FÖRSVAR I RÄTTEN, VARKEN I SVERIGE ELLER UTOMLANDS.

FJORTISAR SOM LÄST MATTE E ELLER HÖGRE BEHÖVER INTE GÖRA NÅGRA EFTERFORSKNINGAR FÖR ATT SEDAN RÄTTA FISK-HUVUDET.

 

men finns du på riktigt ? Jag spelar hellre mot dessa spelare än 8 st regs på Full Tilt. Som sagt , bara spänna på sig bältet och håva in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dåliga spelaren gör väl ungefär samma fel. Men om 3/10 spelare gör det på Full Tilt, så gör 8/10 det på SvS.

 

Om 2/10 hos SvS spelar TAG på 4-8 bord samtidigt, spelar 8/10 så på Full Tilt.

 

På nattkanten blir 80% av borden lekstuga på SvS, och fiskarna börjar bli sömniga.

Då går dom all-in med 70-130kr med tanken "nu vill jag dubbla upp eller förlora pengarna, skit samma nu vill jag sova". Det gör dom inte i någon större utsträckning på Full Tilt.

 

På SvS sitter det 2-3 kompisar vid samma bord och försöker bräcka varandra, försten att lägga sig är en mes. Då är det bara att sätta på sig säkerhetsbältet och åka med!

Det händer inte så ofta på Full Tilt.

 

På SvS sätter många som har spelkort hos SvS några kronor för att prova på poker utan att veta någonting, och förlorar allt, i större utsträckning än på Full Tilt.

 

Ska jag fortsätta?

 

OBSERVERA ATT DESSA SIFFROR ÄR TAGNA UR ETT FISK-HUVUD, OCH BÖR EJ SES SOM VETENSKAPLIGT BEPRÖVADE. OCH KOMMER EJ ATT ANVÄNDAS SOM FÖRSVAR I RÄTTEN, VARKEN I SVERIGE ELLER UTOMLANDS.

FJORTISAR SOM LÄST MATTE E ELLER HÖGRE BEHÖVER INTE GÖRA NÅGRA EFTERFORSKNINGAR FÖR ATT SEDAN RÄTTA FISK-HUVUDET.

 

Jag kan hålla med om ovanstående, och det stämmer säkert på ett ungefär.

Jag uppfattade det som om du klassade ner alla lowstakes spelare på svs.

Vad jag ville ha sagt, var att det finns gott om duktiga spelare på svs lowstakes också. Dessa kan säkert hävda sig bra även på andra saiter.

 

Det "lustiga" i sammanhanget är att jag plussar, om än marginellt,på ex Cdpoker. Men går knappt brake even på svs.

Så vad säger det om mig? Att jag tillhör fiskynglen på svs. :mrgreen: Det visste jag redan! Men på Cdpoker?:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men finns du på riktigt ? Jag spelar hellre mot dessa spelare än 8 st regs på Full Tilt. Som sagt , bara spänna på sig bältet och håva in.

Men hallå eller, goa gubbe! Finns DU på riktigt!?

Jag har väl aldrig sagt att jag hellre spelar mot dom på Full Tilt än mot fiskarna på SvS!? Jag säger det igen, citera mig gärna VAR jag skrev det.

 

Det enda jag sagt med en ironisk och lite skämtsam ton är; bara för att man plussar på svs 1/2 ska man inte tro att man plussar lika lätt på Full Tilt's .25/.50, som är ungefär samma nivå.

 

Där med IIIIINNNNNTTTEE sagt att man omöjligt kan plussa på Full Tilt om man plussar på SvS, det säger väl sig själv?

Solen är ju inte grön bara för att jag liksom ba inte säger i varje inlägg att den är gul/röd/orange (välj själv) i varje inlägg, you digg my deal homie? 8-)

 

Jag kan hålla med om ovanstående, och det stämmer säkert på ett ungefär.

Jag uppfattade det som om du klassade ner alla lowstakes spelare på svs.

Vad jag ville ha sagt, var att det finns gott om duktiga spelare på svs lowstakes också. Dessa kan säkert hävda sig bra även på andra saiter.

 

Det "lustiga" i sammanhanget är att jag plussar, om än marginellt,på ex Cdpoker. Men går knappt brake even på svs.

Så vad säger det om mig? Att jag tillhör fiskynglen på svs. Det visste jag redan! Men på Cdpoker?

Ok, det kanske lät så men det gjorde jag inte. Självklart finns det många bra spelar på SvS's låga nivåer. Där det finns fisk finns det ju fiskare.

 

Men på SvS behöver man inte ens ha fiskespö, utan det går bättre med en spade och en jävla hink.

På Full Tilt är det mindre utrymme på piren för att flaxa med spö't, och mindre

fisk i vattnet för den delen. Dom flesta har liksom krupit upp på land och sitter och fiskar med 4-16 fiskespön åt gången, blir jäkligt trist liksom.

 

Vad gäller CDpoker har jag ingen aning, har aldrig spelat där. Men du kanske ska lämna fiskeutrustningen vid CDpoker, och helt enkelt ta med hink och spade till SvS :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att det är så som du säger men vad är anledningen till att du skapade en tråd om hur dåliga spelarna är på Svenskaspels lägre nivåer? Behov av att hävda dig över någon som är nöjd med sina microlimit resultat?

 

Om man är vinnande på de lägsta nivåerna så är man med största sannorlikhet bättre än en stor majoritet av alla pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaa'aa Batch du har så rätt.

Men jag skapade ingen tråd för att hävda mig på bekostnad av några micro-limit spelare.

Vet inte riktigt hur du får ihop det, att jag skulle bli bättre på Full Tilt för att jag säger att det är svårare att klå 0.25/50 på FT än att slå 1/2kr på SvS?

 

Tycker det är lustigt hur starka reaktioner den här tråden väckte hos många, när det finns inlägg i varje tråd som är både förnedrande och onödiga mot enskilda personer som ställer nybörjarfrågor t ex.

Men men skaffa skor med stålhättor kanske är ett tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha spelat på en sajt med mer seriösa spelare och sen provat Svenskaspel's lägre nivåer igen har jag kommit fram till följande:

 

Om du äger upp folk på SvS's lägre nivåer och sen går runt och skryter om att du är bra på poker... du gör bara bort dig själv.

Det är precis lika häftigt som att i golf gå och äga upp folk på en pay'n play bana, sen skryta för coolingarna på Barsebäck. Bara en varning :ola:

 

Varför skryta om sitt pokerspel överhuvud taget...any level? Tror inte man tjänar något på det utan bara gör bort sej. Bara en varning.

 

Sen kan man ju tillägga att att micro och highstakes inte är samma spel. "Not the same fuckin ballpark" för att citera Samuel L Jacksson.

 

En annan skillnad är att fiskarna på Svs 0,5/1 förlorar betydligt mindre pengar än fiskarna på tex 10/20 trotts att dom på 10/20 är bättre pokerspelare generellt. Vilka är då dom STÖRSTA fiskarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...