Gå till innehåll

Heads up i en sng med 10 big blinds


Existing-user

Recommended Posts

Man pushar inte allt men en hel del. Märker man att motståndaren är en push-over kan man pusha nästan allt o då har man ju fått ner han så att effektiva stackarna blir mycket mindre på några få händer. Är han aggro tillbaka på sin SB blir det ju en lite finare balansgång vilka händer man kan pusha samtidigt som man inte får bli för vek o hamna i ett onödigt underläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och enkel modell, men stämmer det verkligen? Man pushar ju till viss del med en annan typ av händer än man synar med. Tvivlar starkt...

 

Ja, visst synar man en push med annan HD än man själv pushar med vid en given effektiv stackstorlek - det är väl ganska självklart och framgår ju dessutom av tabellen.

 

Så vad menar du...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst synar man en push med annan HD än man själv pushar med vid en given effektiv stackstorlek - det är väl ganska självklart och framgår ju dessutom av tabellen.

 

Så vad menar du...?

 

Jag menar att du värderar/rang-ordnar syn och call händer (felaktigt?) enligt samma modell. Jag menar t ex att de 700 starkaste push händerna inte är samma som de 700 starkaste call-händerna(, men jag kan säkert ha missuppfattat något.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att du värderar/rang-ordnar syn och call händer (felaktigt?) enligt samma modell. Jag menar t ex att de 700 starkaste push händerna inte är samma som de 700 starkaste call-händerna(, men jag kan säkert ha missuppfattat något.)

 

Jag värderar ingenting, det är liksom inte jag som har utvecklat SAGE-systemet. :-D

 

Men visst har du rätt i att de 700 starkaste push händerna inte är samma som de 700 starkaste call-händerna, men jag tror inte att författarna kan göra anspråk på att deras system ska vara optimerande, utan snarare ge en bra fingervisning i jam/fold-lägen. Vilket det imo också gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...