Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
lol, känns som att det var 100år sen du såg han spela imho.

Näe det var det inte, möjligt att du bedömer att han spelar dåligt ibland och möjligt att du har rätt ibland men att han själv skulle känna sig vilsen är nog fel. Doyle är grym på pokerz.

Postad

railade DN vs 2easy lite. standardlinjen DN tog var öppna, syna 3bet, vika flop.

förr kanske folk läckte så mycket i övriga lägen att man kunde plussa trots sådana uppenbara brister i spelet, men inte 2009...

Postad

Doyle håller iaf inte på med massa gravt efterblivna linjer som till 90% mynnar ut i att någonstans göra en raise (eller ibland ett bet) för info.

Lite väl vektajt överlag ser det ut som men det är inte i närheten av samma lucka som vissa av de andra vid borden.

Postad
railade DN vs 2easy lite. standardlinjen DN tog var öppna, syna 3bet, vika flop.

förr kanske folk läckte så mycket i övriga lägen att man kunde plussa trots sådana uppenbara brister i spelet, men inte 2009...

Kör dem fortfarande? Vad ligger ställningen på?

Var utan internet en vecka.. :-(

Postad
Näe det var det inte, möjligt att du bedömer att han spelar dåligt ibland och möjligt att du har rätt ibland men att han själv skulle känna sig vilsen är nog fel. Doyle är grym på pokerz.
Nej han känner sig säkert inte vilsen trots att han emellanåt inte har en aning om var han är i händerna.
Postad

Men utan att vara så väldigt insatt i hur Doyle tänker :-) så känns det, av det man ser av tv-programmen, som att han verkligen känner sig säker på var han är i händerna när han ibland är helt fel ute. Har sett flera exempel på det och ofta verkar det som att han antingen sätter motståndarna på en på tok för snäv range, eller en range som innehåller på tok för lite luft. Men vad vet jag. Imponerande samtidigt att han orkar hålla på fortfarande.

Postad
:( Jag lovade ju mig själv att aldrig skriva i den här tråden igen.

Men allvarligt nu, vad baserar du påståendet att Doyle är grym på poker på? Att han troligen varit bland de bästa under stora delar av 1900-talet säger inte speciellt mycket om hans spel idag.

Att han säkerligen är relativt duktig på alla obskyra varianter av poker ska han givetvis ha cred för, men då en väldigt stor del av alla händer som spelas idag antingen är NLHE eller PLO blir det liksom rätt ointressant. Den stora frågan är ju snarare i vilken populär diciplin eller vilket format han faktiskt har skuggan av en chans i (mot eliten).

Postad
Men allvarligt nu, vad baserar du påståendet att Doyle är grym på poker på? Att han troligen varit bland de bästa under stora delar av 1900-talet säger inte speciellt mycket om hans spel idag.

Att han säkerligen är relativt duktig på alla obskyra varianter av poker ska han givetvis ha cred för, men då en väldigt stor del av alla händer som spelas idag antingen är NLHE eller PLO blir det liksom rätt ointressant. Den stora frågan är ju snarare i vilken populär diciplin eller vilket format han faktiskt har skuggan av en chans i (mot eliten).

Jag har absolut ingenting att basera det på och det är romantiska spekulationer. Min åsikt har ingen vikt i den här frågan och som sagt var det dumt att posta. Fortsätter han bara att vinna pengar är både jag och han nöjda, ni får ta hand om det andra.

Postad

Fan vad sjukt. Doyle sitter och halvsover och lägger sig i tre timmar, beslutar sig för att spela en hand, AA, floppar triss och lyckas ändå få in hela stacken på floppen... Balansspel ftw.

Postad
Kan dom inte bara rensa ut alla som lirar med scared money, så jävla boring å se alla limpsyner pre och checksyner post.

Fast det är kul att se deras smärta när de springer dåligt.

Postad

Lite sjukt reraisa preflop med 64off och dra in tvåpar mot TP.

Snyggt av Eli att komma undan billigt.

Vad fan sysslar Laak med? Två gator hade han på sig att ta hem potten med ATs. Och AA, vad fan???. En lite mer normal höjning till 10k får han säkert syn på. Han verkar ju vara helt ur balans.

Peats move mot Doyle förstår jag mig inte på.

Gissar på att Meltzer kommer busta så småningom.

Spelar A-rag som om det vore religion.