Gå till innehåll

High stakes poker, Säsong fem


ignat

Recommended Posts

Doyle påminner om vanliga reg nits på medium stakes. Spelar tight som fan så de vinner pengar på alla donks men har noll känsla för handranger postflop. (nåja, det ser så ut i alla fall.)

 

Förövrigt tycker jag det känns som att Eli inte bryr sig specellt mycket. Han vill gärna gambla men ger samtidigt upp massa potter för lätt.

 

Betoning imo. Det Doyle gör så skönt är till exempel när han blixtslaskigt kastar in synen med två kungar, allt han gör känns så jädra rutinerat, lurigt och störtskönt, och det kräver ju ganska bra postflopkänsla. Men visst, han ligger väl efter durrrr och grabbarna numera, men vetefan om han inte fortfarande sparkar mångas röv live, jag vet inte :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Betoning imo. Det Doyle gör så skönt är till exempel när han blixtslaskigt kastar in synen med två kungar, allt han gör känns så jädra rutinerat, lurigt och störtskönt, och det kräver ju ganska bra postflopkänsla. Men visst, han ligger väl efter durrrr och grabbarna numera, men vetefan om han inte fortfarande sparkar mångas röv live, jag vet inte :ola:

 

Haha, håller med om detta helt.. Var en av de första säsongerna där jag och en polare garvade hejdlöst åt honom, Doyle satt i seat 1 och varje gång han foldade så kastade han något slags underarmskast så korten flög ÖVER dealern och landade i mucken.. Kändes sjukt rutinerat och såg bra skoj ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säsong 5 är igång och den första delen har visats.

Först var den uppe på youtube, sedan försvann den till någonannanstans (wiki-något kanske) för att sedan bli 'privat'.

Jag hade tittat på hälften och undrar om någon vet om den fortfarande är tillgänlig någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand som borde analyseras är PAD cashgamet nu senast i megapotten där Doyle genom trebett på river får nätproffset att vika floppad triss mot Doyles rivrade tvåpar. Snacka om snäv range han satte Doyle på, det kallar jag image. Och även karaktär o disciplin nog att vika där är sjukt starkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säsong 5 är igång och den första delen har visats.

Först var den uppe på youtube, sedan försvann den till någonannanstans (wiki-något kanske) för att sedan bli 'privat'.

Jag hade tittat på hälften och undrar om någon vet om den fortfarande är tillgänlig någonstans.

 

Fisklevel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hålla med riktigt. Visst är Doyle tight men han har väldigt bra känsla för hur han står postflop.

Såvitt jag minns har jag bara sett honom göra ett större misstag postflop. Han bedömde att motståndaren hade flush och själv satt med T hög flush. Den handen la han. Han hade rätt i att motståndaren hade flush men fel i att motståndaren hade 9 hög.

Det kanske är mera att han har ingen behov av att spela för små potter och det gör han inte heller. Hans erfarenhet syns allra bäst i stora potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från minnet, minns inte betstorlekar:

 

$200/$400 med $100 ante, för en gångs skull ingen övermörk. Effektiva stackar nästan helt säkert över $100k iaf - knappast $150k.

 

Raptor UTG slår upp med 65, minns inte färger, Doyle synar UTG+1. Övriga viker.

 

Flop K66 - minns inte om det är regnbåge. Går bet+syn.

 

Turn 8 - ingen färg möjlig iaf - bet+syn.

 

River J - fortfarande ingen färg möjlig, Raptor betar ut än en gång. Har för mig att det rör sig om kanske $15k in i $22k eller något sånt. Doyle slår om till kanske $55k. Raptor stek/viker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DN har väl läst sönder doyle i flera säsonger och måste tjäna mkt pengar på honom. Känns som Doyle saknar lite växlar även om han har min respekt såklart.

 

Skulle inte tro det...

 

Doyle har plussat varje TV-sänt CG som han varit med i enligt hans blogg. Så även denna omgång av HSP tydligen...

 

DN ligger troligen rejält back på sin medverkan i HSP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från minnet, minns inte betstorlekar:

 

$200/$400 med $100 ante, för en gångs skull ingen övermörk. Effektiva stackar nästan helt säkert över $100k iaf - knappast $150k.

 

Raptor UTG slår upp med 65, minns inte färger, Doyle synar UTG+1. Övriga viker.

 

Flop K66 - minns inte om det är regnbåge. Går bet+syn.

 

Turn 8 - ingen färg möjlig iaf - bet+syn.

 

River J - fortfarande ingen färg möjlig, Raptor betar ut än en gång. Har för mig att det rör sig om kanske $15k in i $22k eller något sånt. Doyle slår om till kanske $55k. Raptor stek/viker.

 

En hand som borde analyseras är PAD cashgamet nu senast i megapotten där Doyle genom trebett på river får nätproffset att vika floppad triss mot Doyles rivrade tvåpar. Snacka om snäv range han satte Doyle på, det kallar jag image. Doyle saknar karaktär o disciplin nog att ha en bluffrange där

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hålla med riktigt. Visst är Doyle tight men han har väldigt bra känsla för hur han står postflop.

Såvitt jag minns har jag bara sett honom göra ett större misstag postflop. Han bedömde att motståndaren hade flush och själv satt med T hög flush. Den handen la han. Han hade rätt i att motståndaren hade flush men fel i att motståndaren hade 9 hög.

Det kanske är mera att han har ingen behov av att spela för små potter och det gör han inte heller. Hans erfarenhet syns allra bäst i stora potter.

Hade Doyle gjort spelet r/t sin image och bluffat raptor av ett set hade det ju varit rätt tjusigt- rätt dumt men snyggt. Här är han dock ute och cyklar totalt, han värdehöjer ju sin KJ, och spelet är rätt värdelöst fwiw.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är du och Doyle. Eller på forum är du nog mer balanserad i dina ranges. Det är sen när du spelar som du mjuknar en aning.

 

har vi mötts? var förvisso lite skämtsam i mitt svar, men har inget emot explolinjer och jag spelar rätt exploativt själv. men skadar ju inte att ha en hyfsat balanserad range de 90% av alla lägen man faktiskt inte vet hur man ska exploatera.

 

In before Heltok vill ha hu for rolls

 

mesigt att lira för rollz. men vore kul med någon form av ny variant av iremmats vs nebbis vs jacobmal vs hjort m fl igen. en NLTHU-turre, typ $1k inköp borde kunna motivera folk att spela hyfsat seriöst för äran. era tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...