Gå till innehåll

High stakes poker, Säsong fem


ignat

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

HSP är underhållning, inte pokerskola. Att ha med Hellmuth ökar ju underhållningsvärdet med ett par 100%. Likaså The Mouth, Shikan m fl. Är det några torrbollar som är tråkiga att se på så är det ju Antonius + övriga internetbollar.

 

nja Antonius är åtminstone aggressiv och spelar stora potter..

 

exempel på torrboll måste ju vara Johnny Chan som spelar AA och KK ibland om det är solsken ute, och dessutom inte säger ett ord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja Antonius är åtminstone aggressiv och spelar stora potter..

 

exempel på torrboll måste ju vara Johnny Chan som spelar AA och KK ibland om det är solsken ute, och dessutom inte säger ett ord..

Jo, men det jag syftade på var att Antonius, som karaktär, är ungefär lika rolig att se på som att se färg som torkar.

 

@bananuz, du missar målet med ungefär en fotbollsplan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det jag syftade på var att Antonius, som karaktär, är ungefär lika rolig att se på som att se färg som torkar.

 

@bananuz, du missar målet med ungefär en fotbollsplan...

 

 

 

Från Wikipedia gällande Romer:

 

Den 29 September 1512 kom Greve Antonius med ett stort antal familjer. Greve Antonius och hans här blev kallade för tartare senare i en swensk krönika av Olaus Petri. Själv sade sig hären komma från "Klene Egifft", lilla Egypten vilket tolkats av vissa forskare som en romsk bosättning på Pelleponessos i Grekland. Ifall Greve Antonius är samma person som Antonius Gagino passerade denna romska här Skottland 1505 enligt ett brev från den skotske kungen Jakob IV. Bland finska, norska och svenska gammalromska släkter har namn som Grek och Skotte cirkulerat, vilket kan ha sin förklaring i vandringsvägarna

 

Vet ngn om Patrik är Romer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Wikipedia gällande Romer:

 

Den 29 September 1512 kom Greve Antonius med ett stort antal familjer. Greve Antonius och hans här blev kallade för tartare senare i en swensk krönika av Olaus Petri. Själv sade sig hären komma från "Klene Egifft", lilla Egypten vilket tolkats av vissa forskare som en romsk bosättning på Pelleponessos i Grekland. Ifall Greve Antonius är samma person som Antonius Gagino passerade denna romska här Skottland 1505 enligt ett brev från den skotske kungen Jakob IV. Bland finska, norska och svenska gammalromska släkter har namn som Grek och Skotte cirkulerat, vilket kan ha sin förklaring i vandringsvägarna

 

Vet ngn om Patrik är Romer?

Jag hörde att han var blåneger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju inte om ja skulle vilja hålla med om att Phil Hellmuth är "patetiskt dålig" dock...

 

Om man jämför med hur bra Phil Hellmuth tycker han själv är på poker så är nog "patetiskt dålig" rätt så nära :-) Men det är ju hysteriskt kul att se Hellmuth koka av ilska för att motståndarna spelar uselt när han blir utspelad.

 

"Internet"-lirarna är ju för det mesta i extrem avsaknad av karisma. Efter att ha sett lite Poker After Dark får jag väl dock medge att durr var rätt så kul att kolla på, men av någon anledning stör jag mig på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det jag syftade på var att Antonius, som karaktär, är ungefär lika rolig att se på som att se färg som torkar.

 

@bananuz, du missar målet med ungefär en fotbollsplan...

Det tror jag inte. Föredrar man underhållning framför bra poker torde väl ovannämnda program vara perfekt?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte. Föredrar man underhållning framför bra poker torde väl ovannämnda program vara perfekt?
Snälla, syftet med HSP är inte att undervisa the general public i hur man blir en bättre pokerspelare. Syftet är självklart att underhålla genom att ha några av de mer färgstarka pokerspelarna där, gnabbandes med varandra. Hur kan du tro något annat?

 

CPS är också underhållning men för en annan target audience.

 

Är det pokerutbildning du vill ha så föreslår jag att du söker efter "Tuff fish" på youtube :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, syftet med HSP är inte att undervisa the general public i hur man blir en bättre pokerspelare. Syftet är självklart att underhålla genom att ha några av de mer färgstarka pokerspelarna där, gnabbandes med varandra. Hur kan du tro något annat?

 

CPS är också underhållning men för en annan target audience.

 

Är det pokerutbildning du vill ha så föreslår jag att du söker efter "Tuff fish" på youtube :-P

Ingen som har sagt att det är ett undervisningssyfte. Jag tycker helt enkelt att det är bättre "underhållning" att se bra pokerspel än en massa gnabbande och gnäll. Men det är väl en smaksak.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon man inte vill se vid bordet är det Ferguson. Maken till tråkigare - och tightare - spelare och karaktär får man leta efter ... Kanske därför han inte är med så jätteofta heller.

 

han är en mtt och inte cg spelare det är därför han inte är med så ofta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han är en mtt och inte cg spelare det är därför han inte är med så ofta

Nej, jag vet att han inte är med så ofta i just HSP. Men jag talade egentligen generellt om honom och han är ju ibland med i Poker After Dark och han var med i Million Dollar Cash Game från London, o s v. Jag klarar mig utan att se honom på tv. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...