Gå till innehåll

NLT - Medelstark färg på turn, rejält mothugg!


pimpout

Recommended Posts

Satt vid ett 0,5/10-bord med en hyfsad stack, hade iaf dubblat mitt standardinköp på 80 eurosar. Motståndaren i den här handen hade spelat hanska "rivigt", och många hade stört sej lite lätt på honom. Hade en känsla av att han köpt ut mej tidigare ur mina halvdanna händer med skrämselhöjninga, så jag var inte väldigt benägen att släppa denna.

Spelar jag ändå för hårt? Jag vet att många kommer hävda det, men man har ju trots allt sin read. Nåväl, skumma igenom och kom gärna med åsikter, konstruktiv som destruktiv kritik. Tack på förhand.

 

Game # 46243728 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Viladecans"

Game ended 2005-03-06 21:27:22 UTC

 

Players:

kool (EUR 185,00 in seat 1)

klooke (EUR 167,25 in seat 2)

hari (EUR 30,50 in seat 3)

JohnnyChan (EUR 68,25 in seat 4)

Grottgrus (EUR 54,75 in seat 5)

pimpout2 (EUR 156,25 in seat 6)

 

Ganska jämn stackstorlek.

 

Dealer: JohnnyChan

Small Blind: Grottgrus (0,50)

Big Blind: pimpout2 (1,00)

 

pimpout2 was dealt: 3s - Js En hand jag kasserat om jag inte suttit i BB, vilket jag nu gjorde.

 

kool Fold

klooke Call (1,00)

hari Call (1,00)

JohnnyChan Fold

Grottgrus Fold

pimpout2 Check

 

Flop Ad - 2s - Qs

 

pimpout2 Bet (1,00) Bettar ett litet "mesbet" in i mitt färgdrag.

klooke Call (1,00)

hari Call (1,00)

 

Turn Ad - 2s - Qs - 8s Där satt färgen.

 

pimpout2 Bet (2,00) Fortsätter mitt mesbet då det inte är en stor pott än så länge, skulle ett till spader dyka upp på rivern slänger jag enkelt iväg handen vid motstånd utan att gräma mej.

 

klooke Raise (8,75) Aha, har han toppar, tvåpar ett set eller också han en färg? Svårt att veta då alla limpade in till floppen.

hari Fold

pimpout2 Raise (20,00) Höjer honom igen för att veta var jag står, förväntar mej en fold.

klooke Raise (105,00) Och detta blir svaret. Vill inte bli skrämd ur ännu en pott. Antingen sitter han på en färg, som inte behöver vara starkare än min, då preflopspelet varit ganska vekt. Eller också sitter han på draget med ässet.

pimpout2 All-In (132,25) Jag har en känsla av att min hand trots allt är starkast, här åker pengarna in.

klooke Call (40,50)

 

Resten är inte så mycket mer att orda om. Han hade rafsat färdigt på bordet. Så nu är jag mer intresserad av synpunkter.

Viktigast i den här handen är ju självfallet läsningen av honom som spelare, har ni några andra infallsvinklar?

 

River Ad - 2s - Qs - 8s - 2h

 

pimpout2 shows: 3s - Js (a flush, queen high)

klooke didn't show: As - Tc (two pairs, aces and deuces)

 

pimpout2 wins: EUR 312,50 (with a flush, queen high)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte mkt att göra när han bara callat/tjeckat hela vägen. Jag skulle nog ärligt talat gjort precis som du gjorde, in me rasket bara. Att han sitter med A eller K högt suited i just den färgen e väl ingen större risk. Sen att han visat sig vara en riktig bluffande gambler tidigare gör ju bara att de nästan känns skönt att calla han där :P. Alltid lika härligt att sätta dom på plats.

 

 

/Dennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...