Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja, jag hari nte postat här innan men tänkte att nu behöver jag verkligen hjälp.

Mitt pokerspelande varierar väldigt kraftigt. Studerar för tillfället och brukar väl sätta min spelgräns kring 300kr i månaden.

Normalt sätt så brukar månaden börja med att jag vinner och vinner utan problem och sen i slutet av månaden har jag förlorat allt inklusive vinsten jag tjänade i början. Varför det är så vet jag inte. Jag brukar lira på låglimit spel på svenska spel och på de billiga turneringarna och sng:sen . Detta brukar leda till att mina 300 räcker månaden ut och att jag sen fyller på igen.

Nu till problemet. Jag kan inte vinna längre. Visst låter det skumt? och många av er tror säkert att jag bara är en fisk som gnäller över sina badbeats och ja kanske det stämmer men när man bara fått bad beats i 3 veckor i sträck då börja man undra.

ta till exempel följande som jag lirade idag.

***** Hand 677400323 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 april 2008 17:49:04

Texas Snabbis (Vanlig/Turnering)

Plats 1: allinagain (1105.00)

Plats 2: LUNTAN11 (1687.00)

Plats 3: pedda65 (3660.00)

Plats 5: blar (1280.00)

Plats 6: sneijk (1920.00)

Plats 7: Nallswe (2160.00)

Plats 8: paxman (1040.00)

Plats 9: sskmatte (5343.00)

Plats 10: minearmy (1095.00)

Nallswe lägg LM 50.00

paxman lägg SM 100.00

** Giv **

allinagain [N/A, N/A]

LUNTAN11 [N/A, N/A]

pedda65 [N/A, N/A]

blar [N/A, N/A]

sneijk [N/A, N/A]

Nallswe [Kns, 9r]

paxman [N/A, N/A]

sskmatte [N/A, N/A]

minearmy [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

sskmatte Lägg

minearmy Lägg

allinagain Lägg

LUNTAN11 Lägg

pedda65 Syna 100.00

blar Lägg

sneijk Syna 100.00

Nallswe Syna 100.00

paxman Passa

*** Flop(Board): *** : [10h, 8h, Dr]

*** Bet Runda 2 ***

Nallswe Satsa 300.00

paxman All-in 940.00

pedda65 Syna 940.00

sneijk All-in 1820.00

Nallswe Syna 1820.00

pedda65 Syna 1820.00

*** Turn(Board): *** : [10h, 8h, Dr, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

Nallswe Passa

pedda65 Passa

*** River(Board): *** : [10h, 8h, Dr, 7k, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

Nallswe Passa

pedda65 Passa

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 6800.00

allinagain Lägger mig Vinst: 0.00

LUNTAN11 Lägger mig Vinst: 0.00

pedda65 Lägger mig Vinst: 0.00

blar Lägger mig Vinst: 0.00

sneijk [Eh, 6h] Färg med ess i topp Vinst: 6800.00

Nallswe [Kns, 9r] Stege med högsta kort dam Vinst: 0.00

paxman [8s, 8k] Triss i åttor Vinst: 0.00

sskmatte Lägger mig Vinst: 0.00

minearmy Lägger mig Vinst: 0.00

Jag menar vad kan jag göra där mer än att slänga min stege, ingenting enligt mig om jag satsar på att vinna turneringen.

två minuter senare händer det igen fast nu med KK på hand och en som träffar sina två åttor för triss på turnen.

Såhär har det hållt på hur länge som helst nu och jag börjar bli trött på det, jag brukar spela lugnt och sansat och inte vara för agressiv elelr passiv, men det funkar helt enkelt inte med dess badbeats som ständigt återkommer när jag är helt säker på att jag har bästa handen.

Någon som har nått tips. Ska jag flytta upp nån nivå och bluffa oftare eller vad ?

HJÄLP snälla, enligt böcker och tester och massa annat ska mitt spel vara vinnande men det är inte det. är det itmingen eller vad ?

Postad

Köp en poker och/eller statistik bok->läs (allt handlar om %, du vinner va du förtjänar, varken mer eller mindre...)...

Angående handen, inte någon extrem badbeat direkt, snarare rigg-hand där du torska, att inte ställa flopp eller betta turn får ju vara tjänstefel dock, kostade dig ett par hundra...

Postad
Vilka böcker och tester syftar du på?

Har till exempel läst First Poker (magasinet alltså) sen ett halvår tillbaka och klarar deras tester gallant (ok dåligt exempel med tidningstester jag vet) har läst Sklansky även om den är rätt svårt skriven enligt mig, läst pokerhandboken, läst Hellmuths bok (nått i stil med: spela som proffsen). Iaf är kontentan av det hela att jag försöker hålla mig så mycket jag kan till vad jag lärt mig genom dessa.

Postad
Köp en poker och/eller statistik bok->läs (allt handlar om %, du vinner va du förtjänar, varken mer eller mindre...)...

Angående handen, inte någon extrem badbeat direkt, snarare rigg-hand där du torska, att inte ställa flopp eller betta turn får ju vara tjänstefel dock, kostade dig ett par hundra...

Nått tips på bra statistikhandbok.. har bara läst pokerböcker tidigare och fattar väll det mesta angående pott och implicita(stavning) odds. ah Jag såg detdär direkt efter, att jag borde ställt floppen dirr. Tror dock killen synat ändå

Postad

För att vinna måste du för det första veta varför du gör saker och ting, inte bara göra det för det står i boken. Och att du fattar det "mesta" av pottodds osv betyder inte tt du är en vinnande spelare.

Postad
Om man kollar på vad du skrivit i denna tråd och handen du posta så verkar du inte första någonting om pot-odds.

Otroligt nog måste jag nog hålla med dig här. Shit varför syna all in med troligt 50/50 vinstchans när man ligger på medelstack ?.. Nu hänger jag med.. jag har släppt oddsen och spelat på kännsla de senaste veckorna. Logist som fasen.

Ska genast köpa mig en nybörjar bok i statistik och nöta tills jag har det i bakhuvet..

tack så hemskt mycket för hjälpen ..!!!!

Postad

jaja, löjla du bort hans påstående. men faktum kvarstår att inte dega in när man man nötstegen, färgdraget ligger ute och man har en motståndare kvar i potten som bara synar är riktigt jävla dålig poker. du ger din motståndare oändliga potodds att dra ut dig, hade du förstått potodds hade du vetat att det dåligt.

Postad
jaja, löjla du bort hans påstående. men faktum kvarstår att inte dega in när man man nötstegen, färgdraget ligger ute och man har en motståndare kvar i potten som bara synar är riktigt jävla dålig poker. du ger din motståndare oändliga potodds att dra ut dig, hade du förstått potodds hade du vetat att det dåligt.

Jag löjlade inte bort jag menade det jag sa faktiskt.. Det var riktgit uselt spelat!

Postad
vad är motsvarigheten till tomte ; ********

vad är motsvarigheten till ******* ;

jo du är en tomte med mycket skägg

Var då glad att du kan ta pengar från mig utan problem :P bättre att inte berätta detta för mig och låta mig spela bort mina pengar till dig istället.

Postad

Någon som har nått tips. Ska jag flytta upp nån nivå och bluffa oftare eller vad ?

Du ska inte gå upp i nivå, och du ska inte bluffa oftare. Kanske ska du bluffa mer sällan till och med, då ABC-poker fungerar bra på den nivån.

Jag tycker du ska gå ned i nivå, då det lät som att du förlorade dina pengar varje månad, även om det normalt tog längre tid. Det är ett konstigt förhållningssätt att du tycker det är ok att läcka pengar varje månad, spela istället freerolls mm, försök att plussa varje månad och bygg en rulle.

Hur många big blinds har du i din rulle? En bra tumregel är att ha 3000 BB i rulle, så anpassa inköpsnivån efter det. Annars kan variansen göra att din rulle slår i botten, även om du vinner i början.

Du bör också skaffa ett statistik-/analysprogram som tex pokertracker eller pokeroffice, så kan du säkert få hjälp att hitta några läckor.

• 2 weeks later...