Gå till innehåll

TwoKings, SvS 1/2


TwoKings

Recommended Posts

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tar en paus nu efter 670 händer. Har vunnit ungefär 380kr. Svängigt som fan, många stora potter. Men jag har spelat bra tycker jag. Bara förlorat med två par mot högre två par, överpar mot set, flush mot högre flush. Men som sagt så ligger jag ändå plus då jag lyckats stacka folk ett par gånger.

 

Detta måste vara den sjukaste handen jag någonsin spelat:

aqzb3.th.jpg

 

***** Hand History for Game 754677515 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, July 24, 21:48:48 ET 2008

Table Britta 49 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Narvalen ( $278.89 )

Seat 2: Juhan ( $237.85 )

Seat 4: legolas24 ( $482.49 )

Seat 5: HERO ( $400 )

Juhan posts small blind [$1].

legolas24 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ac Qd ]

HERO raises [$7].

Narvalen calls [$7].

Juhan calls [$6].

legolas24 calls [$5].

** Dealing Flop ** [ Kh, Tc, Js ]

Juhan checks.

legolas24 checks.

HERO bets [$16].

Narvalen raises [$32].

Juhan is all-In [$230.85]

legolas24 folds.

HERO calls [$214.85].

Narvalen is all-In [$239.89]

HERO calls [$41.04].

** Dealing Turn ** [ 9c ]

** Dealing River ** [ 7s ]

Narvalen shows [ Qs, As ] a straight, ten to ace.

Juhan shows [ Ad, Qc ] a straight, ten to ace.

HERO shows [ Ac, Qd ] a straight, ten to ace.

Narvalen wins $37.29 from side pot#1 with a straight, ten to ace.

HERO wins $37.29 from side pot#1 with a straight, ten to ace.

Juhan wins $237 from the main pot with a straight, ten to ace.

Narvalen wins $237 from the main pot with a straight, ten to ace.

HERO wins $237 from the main pot with a straight, ten to ace.

 

Snacka om att man blev besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag ljög visst. Efter att jag surat en stund över tiltandet så kom jag på hur dåligt det egentligen var att lämna det bordet som jag spelat på. Folk gav nämligen bort pengar där, bara att jag hade sjuk mycket o flyt när jag satt där.

 

Jag kom dock inte in på bordet före festen var slut. Men då bestämde jag mig för att spela HU. Kanske inte det bästa när man just tiltat men det kunde vara kul tyckte jag.

 

Jag lyckades ta stacken av alla som ville möta mig, förutom en stor stack som inte ville spela mot mig efter några händer. Tyvärr så mötte jag bara små stackar men men.. Slutade i alla fall 350kr+ vilket inte är så dumt.

 

Varför tar folk så illa upp när man snällt säger att man inte vill spela med dom om dom köper in för mindre än 50bbs? Kom två olika snubbar och ville spela med minimum men jag sa ifrån, båda var tvungna att kasta ur sig någon förolämpning före dom lämnade bordet.:-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådan jävla härlig session. Running good som fan! Prickar set i 3bettade pottar osv. Ship it! :-)

720 händer +1530kr.

Men det var inte så enkelt. Dom första hundra händerna var kluriga men det släppte mot slutet.

 

Jag kommer väll åka på en sjuk downswing när jag säger skriver det här, men jag tar risken: Är riktigt nära mitt 20k mål för 2.5/5 nu. Om resultaten fortsätter i stil med senaste veckan så är det inte många dagar. Så förhoppningsvis i början av nästa månad redan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådan jävla härlig session. Running good som fan! Prickar set i 3bettade pottar osv. Ship it! :-)

720 händer +1530kr.

Men det var inte så enkelt. Dom första hundra händerna var kluriga men det släppte mot slutet.

 

Jag kommer väll åka på en sjuk downswing när jag säger skriver det här, men jag tar risken: Är riktigt nära mitt 20k mål för 2.5/5 nu. Om resultaten fortsätter i stil med senaste veckan så är det inte många dagar. Så förhoppningsvis i början av nästa månad redan!

 

ser stabilt ut , 2,5-5 here we go ;) riktigt sugen på att veta va du nickar, kan ha brottats en del där nere. GL i fortsättningen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kännsla av att jag förlorat en del mot dig.

Tacksam för nick så jag slipper det i fortsättningen:mrgreen:

Jag tror du kan vara lugn. Hittade ingen Crappy i min databas, om det nu är det du nickar. :-)

Vet inte riktigt varför jag gillar att hålla mitt nick anonymt.

 

Jag vet inte riktigt om jag kommer hålla den här dagboken vid liv länge till. Känns inte riktigt som att jag behöver den längre. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit tråkig session. Svårt som fasen att hitta bra bord också.

Men blev överaskad när jag såg att jag vunnit +600kr ändå. Jag antar att alla dom små potterna inte var så tokiga :-) Spelade nästan 1100 händer.

 

Det bästa är dock att jag äntligen nått mitt mål för 1/2 och kommer att gå upp till 2.5/5kr nivån och skotta redan imorgon. Det ska bli spännande :-)

Har haft en helt sjuk bra månad för övrigt, förhoppningsvis så avslutar jag den bra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat mina första 600 händer på 2.5/5kr nu och det slutade +400kr.

Hade riktigt dåligt med flyt och blev utdragen mot diverse galna händer. Men annars så tycker jag att mitt spel var mycket bra.

 

Spelet är helt klart annorlunda än 1/2. Mycket mer bluffande, i alla fall vad jag kunde se under den korta perioden jag spelade. Inte överdrivet galet pre flop men lite mer crazy post flop. Finns en hel del fisk i alla fall vilket är bra.

Spelade först på endast två bord för att vänja mig vid blindsen men det slutade med att jag körde 4a bord som vanligt.

Väldigt många som öppnar 4xbb istället för att potta pre flop. Är det standard på 2.5/5 eller kan jag fortsätta beta pot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, 700 händer -1900kr~

Inte direkt vad jag hoppats på men så kan det gå. Spelade endast 2.5/5.

 

Spelade väll helt okej förutom två händer som var dåliga. En stor del av förlusten kom from just dom två händerna. Men det var inte bara dåligt spel utan jag blev även utdragen av ganska osannolika händer.

 

Jag överlever väll även om den är tungt just nu. Ska fortsätta 2.5/5 imorgon. Om det fortsätter neråt så är det väll bara tillbaks till 1/2 som gäller.

 

Edit:

Kunde inte sluta tänka på sessionen. Jag var så otroligt revansch sugen så jag gick och sökte upp några bord igen.

Kanske min mest otursamma session någonsin. Jag kände mig absolut inte tiltad, men nu efteråt så mår jag bara dåligt när jag ens tänker på händerna. Så sanslöst osannolika drag FI sätter hela tiden mot mig.

Backade -1000kr på 250 händer. Låg back mycket mer men kom tillbaka mot slutet.

 

Jag kommer gå ner till 1/2 igen och grinda imorgon tror jag. Min rulle klarar inte av dom här svingsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart, jag håller med er.

Min rulle är dock inte stor nog för att jag ska klara variansen på 2.5/5. Men jag har mer än nog för att spela 1/2 nivån som jag i princip krossat den här månaden. Men det lyckades inte den här gången så jag får väll ladda om och testa 2.5/5 igen sen senare.

 

Jag villa absolut inte stanna på 1/2 för evigt i alla fall. Känns ändå som att 2.5/5 har mer värde och spelet är inte så överdrivet mycket annorlunda där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart, jag håller med er.

Min rulle är dock inte stor nog för att jag ska klara variansen på 2.5/5. Men jag har mer än nog för att spela 1/2 nivån som jag i princip krossat den här månaden. Men det lyckades inte den här gången så jag får väll ladda om och testa 2.5/5 igen sen senare.

 

Jag villa absolut inte stanna på 1/2 för evigt i alla fall. Känns ändå som att 2.5/5 har mer värde och spelet är inte så överdrivet mycket annorlunda där.

Spelade själv på 2.5/5 i april/juni gick från 11.000 till 36.000 på 6 veckor, sen satt motriggen(set-ups) in. På 2 veckor var jag under 20.000kr vann massa små potter och förlorade alla stora potter. Jag mådde skitkasst kände att det var inte värt det... orkar inte vara arg som ett bi :lol:

Kan tyvärr inte ta det på ett bra sätt att förlora flera 2000kr potter i rad med utdragen nöt utan att bra helt vansinig :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen osv :-)

Ska nog köra 3 bord nästa gång jag skottar på 2.5/5 även om jag klarar 4a. 2 bord är så segt.

 

Jag spelade lite mer än 900 händer nyss på 1/2 och det slutade +150kr.

Det positiva är att jag är nöjd med mitt spel men tyvärr så är jag väldigt oturs förföljd just nu.

200bbs åkte in på floppen när jag hittade KK mot en annan regular som tyvärr hade AA. Har åkt på många AA vs. KK senaste dagarna och tyvärr så har jag varit offret varje gång.

Den andra stora handen kom när jag floppade två par mot en fisk med 100bb och väldigt hög agg. faktor. Han hade floppat nöt stegen. Jag ser inte hur jag kommer iväg från den handen heller.

Men resten av sessionen var bättre för min del och jag lyckades vända till ett litet plus som ni ser.

 

Jävligt sugen på HU nu av någon anledning. Ska se om jag hittar något offer ;-)

 

Edit: +80kr efter lite HU. Tråkigt var det. Fi var så passiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...