Gå till innehåll

TwoKings, SvS 1/2


TwoKings

Recommended Posts

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wow, folk som läst min dagbok :eek:

Ska jag verkligen svara på dessa troll inlägg? :roll:

 

Att jag kallar det downswing är väll såklart överdrift, men då skrev jag ju också: "Det är väll helt naturligt att det kommer sådana här perioder, men det är så jävla synd att det blir så här nu när månaden började så bra. Vill så jävla gärna stiga upp till 2.5/5kr nivån.".

Jag har aldrig nått ett enda mål jag satt upp för mig själv i poker. Fatta frustrationen när det äntligen ser bra ut men så kommer det 3 dagar i rad där inget händer och man ser inget slut på det hela. Man börjar få flashbacks från tiden då jag lirade SnG på Stars och förlorade 60%+ av rullen på 2 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WoW :shock: :shock:. Jag hade varit glad om min downswing varit i 2k händer i vintras.

 

Vet inte nivån du spelar på, men kolla nivån som folket här diskuterar. Spelar man så lågt så måste en downswing på 2K händer anses som ganska saftig. Vissa har ju extrem otur under långa perioder, men att spela NL2 på SvS och förlora över 2000 händer måste ju bara vara en stor besvikelse. Vid det laget är det nästan läge att kliva upp en nivå och jaga ikapp imo! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte nivån du spelar på, men kolla nivån som folket här diskuterar. Spelar man så lågt så måste en downswing på 2K händer anses som ganska saftig. Vissa har ju extrem otur under långa perioder, men att spela NL2 på SvS och förlora över 2000 händer måste ju bara vara en stor besvikelse. Vid det laget är det nästan läge att kliva upp en nivå och jaga ikapp imo! 8-)

 

Då lirade jag på just 2,5/5 + lite 5/10 på SvS och motriggen pissade på mig i över 5k händer. Och ja, jag har i efterhand kollat genom PT och konstaterat att ca 20% av dessa sk badbeats var dåligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte nivån du spelar på, men kolla nivån som folket här diskuterar. Spelar man så lågt så måste en downswing på 2K händer anses som ganska saftig. Vissa har ju extrem otur under långa perioder, men att spela NL2 på SvS och förlora över 2000 händer måste ju bara vara en stor besvikelse. Vid det laget är det nästan läge att kliva upp en nivå och jaga ikapp imo! 8-)

 

Är du seriös eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev lite väl sent idag, men några händer fick jag in i alla fall. Jag fortsätter med veckans tema: Badbeats

500 händer: -730kr

 

***** Hand History for Game 749170044 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, July 17, 23:41:57 ET 2008

Table Britta 45 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: vargen187 ( $356.92 )

Seat 2: Hero ( $468.61 )

Seat 3: skrupell ( $412.39 )

Seat 4: perla1 ( $463.86 )

Seat 5: gutten87 ( $83 )

perla1 posts small blind [$1].

gutten87 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 6d 6h ]

vargen187 folds.

Hero raises [$7].

skrupell calls [$7].

perla1 calls [$6].

gutten87 calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 6c, Qd, 8s ]

perla1 checks.

gutten87 checks.

Hero bets [$18].

skrupell calls [$18].

perla1 folds.

gutten87 folds.

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Hero checks.

skrupell bets [$50].

Hero raises [$150].

skrupell is all-In [$337.39]

Hero calls [$237.39].

** Dealing River ** [ 7d ]

skrupell shows [ 8c, 7c ] a full house, sevens full of eights.

skrupell wins $823.78 from the main pot with a full house, sevens full of eights.

 

***** Hand History for Game 749198678 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, July 18, 00:27:27 ET 2008

Table Britta 25 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: PocketNine ( $687.19 )

Seat 2: Hero ( $473.11 )

Seat 4: Pocket22 ( $437.29 )

PocketNine posts small blind [$1].

Hero posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kh Qh ]

Pocket22 calls [$2].

PocketNine calls [$1].

Hero raises [$6].

Pocket22 calls [$6].

PocketNine calls [$6].

** Dealing Flop ** [ Qd, 5s, Kc ]

PocketNine checks.

Hero checks.

Pocket22 bets [$12].

PocketNine folds.

Hero calls [$12].

** Dealing Turn ** [ 6d ]

Hero checks.

Pocket22 checks.

** Dealing River ** [ 9c ]

Hero bets [$30].

Pocket22 is all-In [$417.29]

Hero calls [$387.29].

Pocket22 shows [ Jh, Ts ] a straight, nine to king.

Pocket22 wins $867.58 from the main pot with a straight, nine to king.

 

***** Hand History for Game 749173308 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, July 17, 23:46:25 ET 2008

Table Britta 45 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: vargen187 ( $274.92 )

Seat 2: Hero ( $405.63 )

Seat 3: skrupell ( $823.78 )

Seat 4: perla1 ( $535.8 )

Seat 5: gutten87 ( $72 )

Hero posts small blind [$1].

skrupell posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jd Ad ]

perla1 calls [$2].

gutten87 calls [$2].

vargen187 calls [$2].

Hero calls [$1].

skrupell checks.

** Dealing Flop ** [ Ts, Ac, 3c ]

Hero bets [$7].

skrupell folds.

perla1 calls [$7].

gutten87 calls [$7].

vargen187 folds.

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Hero bets [$25].

perla1 calls [$25].

gutten87 calls [$25].

** Dealing River ** [ 8s ]

Hero bets [$50].

perla1 folds.

gutten87 is all-In [$38]

Hero shows [ Jd, Ad ] a pair of aces.

gutten87 shows [ 8c, As ] two pairs, aces and eights.

Hero wins $12 from side pot#1 with a pair of aces.

gutten87 wins $177.46 from the main pot with two pairs, aces and eights.

 

:mad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing Turn ** [ 6d ]

Hero checks.

Pocket22 checks.

** Dealing River ** [ 9c ]

Hero bets [$30].

Pocket22 is all-In [$417.29]

Hero calls [$387.29].

Pocket22 shows [ Jh, Ts ] a straight, nine to king.

Pocket22 wins $867.58 from the main pot with a straight, nine to king.

 

Kallar du den här för bad beat? Svårt o spela den sämre? Hitta 3 fel. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vilken limit du spelar på aspelin, men på 1/2 så ställer folk med mycket mer än bara nötter. Det finns sjukt många möjliga händer jag slår där.

Dessutom så var tanken att check raisa turn.

 

Just pocket är en ganska skojjig spelare som kan betta med allt möjligt trams, men när han överbettar som en dåre så är det nästan alltid nöt. Hans massiva raisar kommer nästan bara när han har bra händer :P. Dock så kan han betta stort när han talar först med vilken skit som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt seriös. 2K händer på lägsta SvS nivån anser jag vara ett gank stort sample. Jag skulle inte må bra om jag förlorade över dassa häner.

 

Öööh, du är medveten om att det är fullt rimligt att förlora samtliga händer du hamnar AI under i ett 2k sample? Inte så jävla lätt att plussa då.

 

Runt 10k skulle jag börja oroa mig.

 

Angående KQ handen, den är katastrofal. Potta turn bara, det är en station inte en aggrofisk (UPPENBARLIGEN). Potta river, sen antar jag att du får syna av oavsett - om det är en riktigt passiv station, dvs stege+ för raise (eller set om inge stege/färg är möjligt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vilken limit du spelar på aspelin, men på 1/2 så ställer folk med mycket mer än bara nötter. Det finns sjukt många möjliga händer jag slår där.

Dessutom så var tanken att check raisa turn.

 

Tycker bet/bet/bet är en mycket bättre linje. Se till att aldrig missa värde av stationerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående KQ handen, den är katastrofal. Potta turn bara, det är en station inte en aggrofisk (UPPENBARLIGEN). Potta river, sen antar jag att du får syna av oavsett - om det är en riktigt passiv station, dvs stege+ för raise (eller set om inge stege/färg är möjligt).

 

Instämmer i D-Is tankar här.

 

EDIT: Möjligen kan jag tänka mig att check-syna river för att få ut ett ev bluffbet om Fi är sån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i D-Is tankar här.

 

EDIT: Möjligen kan jag tänka mig att check-syna river för att få ut ett ev bluffbet om Fi är sån.

 

Om vi checkar här så bettar fi 10/10 om jag känner honom rätt. Så check-syn för att fånga en bluff är inte ett dumt alternativ i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter, mycket uppskattat.

Ni har nog rätt om att jag borde betat istället för att gå efter check raisen där. Själv så gillar jag inte syn och sedan bet på turn, sådan donk linje :lol: Men kanske check raise flop eller bara beta alla gator, vet inte riktigt.

 

Om jag hade spelat mot honom tidigare och haft readen om att hans överbets är nöten så hade rivern vart ett enklare beslut, men mot en unknown fisk så tycker jag inte folden är så uppenbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, lite ändringar jag gjorde för denna dagens session:

-Ingen musik

-Endast 4a bord

 

Eftersom jag inte var nöjd med mitt spel igår så tänkte jag att jag helt enkelt får ta och fokusera riktigt jävla noga nästa gång så att jag verkligen spelar 100% rätt.

 

Nu så behöver inte dom här 830 händerna jag spelade inte betyda så mycket men det slutade +1180kr! Inte bara det, utan jag lyckades även vara vinnande på alla borden jag satt på.

Helt klart nöjd med mitt spel. Jag spelade nog lite tightare än vanligt, men inte överdrivet.

Det blir nog samma setup imorgon, även om jag saknar musiken :cry: Fast om det är -ev att lyssna på musik så får det helt enkelt bli så.

 

Eller så beror allt på att lördags nätter är nöten. Seriöst, har jag någonsin backat på en lördag? Borde nästan kolla upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev 800 händer idag. Skulle kanske ha spelat lite längre men min uppkoppling dog i några minuter. Men det var nog lika bra det, för borden var inte så jätte bra längre.

Jag lyckades vinna +940kr. Helt klart super nöjd.:-) Nu är min rulle tillbaka vart den var före min lilla down period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina bord var jävligt aggressiva idag. En massa 3betande, i alla fall i början av sessionen. I övrigt så var det jävligt händelse fattig session, bara en massa små potter hit och dit. Spelade 1020 händer och vann ynkliga 40kr.

 

Finns bara en intressant hand som jag har lust att ta upp från idag. Jag stötte nämligen på en sån där galen fisk med 95+ vpip och 75+ pfr med hög aggression faktor. Han 3betade en massa.

Jag plockade i alla fall tillslut upp en duglig hand som jag försökte få in pre:

 

***** Hand History for Game 752368353 *****

$200 NL Texas Hold'em - Monday, July 21, 21:13:31 ET 2008

Table Britta 33 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Nopplis ( $500.18 )

Seat 2: PokerPan ( $535.24 )

Seat 3: maffe54 ( $424.79 )

Seat 4: Slabbe ( $313.83 )

Seat 5: Hero ( $469.66 )

Nopplis posts small blind [$1].

PokerPan posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kc Ks ]

maffe54 raises [$4].

Slabbe calls [$4].

Hero raises [$16].

Nopplis folds.

PokerPan folds.

maffe54 raises [$24].

Slabbe folds.

Hero raises [$64].

maffe54 calls [$52].

** Dealing Flop ** [ Ac, 7h, 7c ]

maffe54 bets [$2].

Hero calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 3s ]

maffe54 bets [$22].

Hero calls [$22].

** Dealing River ** [ Qs ]

maffe54 bets [$52].

Hero calls [$52].

maffe54 shows [ 7d, Jd ] three of a kind, sevens.

maffe54 wins $311.03 from the main pot with three of a kind, sevens.

 

Potten är så jävla stor på floppen så jag ville inte riktigt höja för att försöka representera AK eller liknande. Grejen är att jag har fan ingen aning vad han 4betar mig med, skulle mycket väll kunna vara Ax. Sen kände jag att även om jag höjer och han skulle syna så vet jag fortfarande inte om han har Aet.

Jag bestämde mig för att syna ner honom bara.

Skulle det vara en "normal" fisk som bryr sig om sina pengar så skulle det vara lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galen session. Gick fint i början, träffade en massa grymma händer och låg +900kr som mest. Andra halvan var inte lika bra dock.

Jag kollade igenom dom stora händerna nyss och jag skulle inte säga att jag spelade så dåligt. Bara en hand som jag gjorde en ganska dålig syn på även om den inte är hemsk.

Förlorade en stor pott mot världens största maniac dock.

 

750 händer: +280kr

Inte så dåligt men lite synd är det när det kunde ha blivit så mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...