Gå till innehåll

TwoKings, SvS 1/2


TwoKings

Recommended Posts

Spelade ungefär 700 händer nyss både 5max (1/2) och lite HU (0.5/1). Slutade med att jag vann totalt +680kr.

 

Jag blev lite sugen på att testa HU. Läste upp lite på strategin och gick sedan och kollade efter bord. Inte så många som spelar HU på SvS tydligen men jag lyckades få lite action i alla fall på 0.5/1 borden. Orkar inte spela högre, ville ändå bara testa på skoj.

Gick väll helt ok. Spelade inte så länge för jag hittade ingen att spela mot tillslut. Vann väll ungefär 200kr där, resten på 5max.

 

Jag spelade ovanligt aggressivt när det blev dags för 5max. Jag ska nog vara glad att jag slutade plus :lol: Antar att HU tänkandet fortfarande satt kvar i skallen och jag gjorde några riktigt lösa pushar post-flop.

Jag tror jag gjorde i alla fall en ut dragning men det är ju svårt att veta när man inte kan se muckade händer, men jag antar det pga kommentaren jag fick.

 

Det blir kanske mer poker senare idag men ska chilla lite nu. Blir nog garanterat mer HU i framtiden då det är ett trevligt spel, men 5max kommer garanterat ligga i fokus. Blir väll mer som en kul grej bara.

Skulle gärna vilja bli bättre på Omaha också, kanske blir att spela det någon kväll som omväxling (Även om det kanske är -EV).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ny version av HM:

* (1.05.09 BUG) Updated the View Selected Hand output code to better match the Party format enabling it to be converted using most conversion tools.

 

Yay! Får se om det fungerar att konvertera händerna nu så kanske man orkar posta HHs oftare. (HHconverter gör om SvS historiken till Party format).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra start på dagen. 400 händer: +450kr. :-)

Såg mörkt ut i början när jag drog en bluff som inte gick igenom, men det vände snabbt.

 

No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG ($307.69)

MP ($410.08)

Hero ($396)

SB ($197.05)

BB ($355.28)

 

Preflop: Hero is Button with Tclub.gif, Jdiamond.gif.

UTG calls $2, 1 fold, Hero raises to $9, SB calls $8, 1 fold, UTG folds.

 

Flop: ($22) 4club.gif, Kheart.gif, 7heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $14, SB calls $14.

 

Turn: ($50) 3diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $32, SB calls $32.

 

River: ($114) 7spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $80, SB calls $80.

 

Final Pot: $274

 

Results in white below:

SB has Kd Ac (two pair, kings and sevens).

Hero has Tc Jd (one pair, sevens).

Outcome: SB wins $274.

 

Han instant synade alla mina bets. Satte honom på färgdrag.

 

Edit: Det är på SvS även om det står att det är på party och att valutan är $.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant så känns 3-barrelbluff väldigt kallt på SvS. Iaf om det var mot unknown. Verkar finnas alltför många passiva spelare på de nivåerna för att det ska kunna löna sig, men antar att det inte var något standardspel från din sida. =)

 

Hehe, det är nog sant det. Jag har en tendens att spela väldigt löst i början av en session för att sedan spela tight. Just den handen var bland dom första på det bordet. Känns väll inte som ett jätte smart spel från min sida så här i efterhand men jag bestämde mig för att gå 100% på min read.

 

Om man jämför med Party så viker SvS motståndarna sina händer mycket oftare mot Cbets. Så får man en syn så har dom oftast något istället för att dyka upp med A hög, även om det också händer.

Jag har redan under den korta tiden som jag spelat på SvS mött två spelare som limpat KK mot mig för att sedan checka ner den, troligen i hop om att jag ska höja någon gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

700 händer: +200kr.

Inte så jätte nöjd med sessionen. Spelade väll bra, var nog mer flyt som jag saknade. Första halvan var bra men andra var sämre. Skulle blivit mycket mer i vinst men förlorade en del när jag blev utdragen.

 

Finns nog inget mer tiltande än när en fisk drar ut en, skriver "Hahaha" alternativt "TY" i chatten för att sedan lämna bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det är nog sant det. Jag har en tendens att spela väldigt löst i början av en session för att sedan spela tight. Just den handen var bland dom första på det bordet. Känns väll inte som ett jätte smart spel från min sida så här i efterhand men jag bestämde mig för att gå 100% på min read.......

 

Som du själv säger, så dyker Fi sällan upp med high card här.

 

Upprepar väl mig själv och säger att betten på rivern känns kall, även om readen kan vara rätt och då funkar den juh. =)

Gränsen mellan en bra och en miserabel bet är ganska hårfin i läget känns det som. Fler händer i hans HD som han hittar syn med ändå =)

 

Ser ut som att du plussar fint iaf. KUTGW :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att du plussar fint iaf. KUTGW :-D

Ja, det var ett tag sedan man hade en förlorade session. Förhoppningsvis så är det för att jag kör ett bra stabilt spel och inte bara tur. Man är nästan lite rädd för den dagen man går back igen.

 

Tackar för kommentarerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade inte igår då jag kände för att göra lite annat men idag så fortsatte jag producera gröna siffror.

Spelade en kortare session tidigare idag på 350 händer som slutade +130kr och jag har just avslutat en lite längre session på 450 händer: +600kr.

 

Dom resultaten är jag nöjd med 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-400kr på 700 händer totalt över två sessioner idag. Man började väll undra när den skulle komma.

 

Spelade som normalt. Kan lugnt konstatera att det helt enkelt inte var min dag idag. Floppad flush mot högre flush, en massa händer som inte stod sig emot 3 outare osv. Ja ni fattar.

 

Nu ska jag spela Super Metroid istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

533 händer: -800kr.

Vad i helvete? Det är något riktigt fel när jag knappast kan vinna en enda pot. Varför ska jag förlora i varje viktiga jävla händer, Satan!

 

Kan väll posta några händer som reflekterar mitt spel just nu:

 

--------------------

HAND #1

--------------------

 

Party Poker, $1/$2 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

Hand History Converter by Stoxpoker

 

CO: $606.99 (303.5 bb)

BTN: $1,902.32 (951.2 bb)

Hero (SB): $398 (199 bb)

BB: $694.52 (347.3 bb)

MP: $278 (139 bb)

 

Pre-Flop: Hero is SB with J:diamond: A:club:

3 folds, Hero raises to $6, BB raises to $18, Hero calls $12

 

Flop: ($36) A:spade: J:spade: 4:club: (2 players)

Hero checks, BB bets $34, Hero raises to $98, BB calls $64

 

Turn: ($232) K:club: (2 players)

Hero bets $152, BB raises to $482, Hero calls $130 and is all-in

 

River: ($796) 5:heart: (2 players, 1 is all-in)

 

Results (listed below in white, highlight to see): $796 pot ($15 rake)

BB showed Kh Ad (two pairs, Aces and Kings) and won $781 ($383 net)

 

--------------------

HAND #2

--------------------

 

Party Poker, $1/$2 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

Hand History Converter by Stoxpoker

 

MP: $101.63 (50.8 bb)

CO: $1,654.23 (827.1 bb)

Hero (BTN): $397 (198.5 bb)

SB: $375.03 (187.5 bb)

BB: $200.03 (100 bb)

 

Pre-Flop: Hero is BTN with K:heart: K:club:

MP calls $2, CO raises to $12, Hero raises to $38, 3 folds, CO calls $26

 

Flop: ($81) 3:spade: 8:club: Q:heart: (2 players)

CO checks, Hero bets $60, CO calls $60

 

Turn: ($201) T:diamond: (2 players)

CO checks, Hero bets $142, CO raises to $555, Hero calls $157 and is all-in

 

River: ($799) 5:heart: (2 players, 1 is all-in)

 

Results (listed below in white, highlight to see): $799 pot ($15 rake)

CO showed Ts Qc (two pairs, Queens and Tens) and won $784 ($387 net)

 

 

--------------------

HAND #3

--------------------

 

Party Poker, $1/$2 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

Hand History Converter by Stoxpoker

 

CO: $333.96 (167 bb)

BTN: $161.19 (80.6 bb)

SB: $214.76 (107.4 bb)

BB: $167.50 (83.8 bb)

Hero (MP): $470.46 (235.2 bb)

 

Pre-Flop: Hero is MP with Q:diamond: A:heart:

Hero raises to $7, CO calls $7, 3 folds

 

Flop: ($17) 8:heart: T:spade: A:club: (2 players)

Hero bets $12, CO calls $12

 

Turn: ($41) 2:diamond: (2 players)

Hero checks, CO bets $30.75, Hero raises to $97.50, CO calls $66.75

 

River: ($236) 3:club: (2 players)

Hero bets $150, CO calls $150

 

Results (listed below in white, highlight to see): $536 pot ($13.39 rake)

CO showed Td Ad (two pairs, Aces and Tens) and won $522.61 ($256.11 net)

Hero showed Qd Ah (a pair of Aces) and lost (-$266.50 net)

 

Kolla bara på FI's stacks, ROFL! Speciellt snubben i andra handen som har 827.1 bb. Han open raisade ALLTID 6x BB, sedan potade han flop. Lätt att utnyttja? Visst, men inte om man aldrig träffar floppen och sedan när jag fan alltid ska bli utdragen när jag väl träffar.

Kan väll kanske inte säga att jag spelade alla händerna felfritt men det är inte så jävla lätt att ha bra read på en spelare som spelar 50% av händerna. Sen att man är lite tiltad pga deras sjuka spel som på något vis belönar dom...

 

Säger inte att FI spelade dåligt i händerna ovan heller. Självklart är det inte fel att syna flopen med TP. Jag blir bara så jävla less på mitt "flyt" dom senaste dagarna. Tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lirat poker i fem år och ser ut att ta min första förlustmånad någonsin. Jag lirar 2.5/5... nu senast 1/2kr ... men det går lika dåligt där. Inget funkar, får aldrig betalt med mina finna händer. Förlorar jättepotter med set vs set... kåk vs kåk osv

 

Har SVS har blivit helkass senaste månaden eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...