Gå till innehåll

Bygga ställning till hängmatta


TotalFarsa

Recommended Posts

Det borde väl finnas någon snickarjeppe, eller annan händig person, här på forumet som har erfarenhet av att bygga en ställning till en hängmatta.

 

Visst, man kan ju köpa en också men det ligger mycket karma i att bygga en själv.

 

Så, fram med tipsen, ni som sitter inne på dom, sommarn är snart här :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns likande ställningar som på bilden här ovan, fast av metallrör. Dom ser relativt enkla att bygga själv men kommer väl krävas en del verktyg som gemene man inte har hemma kanske.

 

Men på denna bilden ser träställningen rätt enkelt byggt ut.

 

1323-100_49.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns likande ställningar som på bilden här ovan, fast av metallrör. Dom ser relativt enkla att bygga själv men kommer väl krävas en del verktyg som gemene man inte har hemma kanske.

 

Men på denna bilden ser träställningen rätt enkelt byggt ut.

 

Nåt sånt där skulle jag kunna tänka mig! Borde inte vara så svårt att få till på egen hand,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt sånt där skulle jag kunna tänka mig! Borde inte vara så svårt att få till på egen hand,

 

Är nog bra mycket svårare att få till nåt hållbart om man enbart ska använda trä med den konstruktionen. Om du nu inte är händig med svetsen förstås och får till dom där metalldelarna bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går nog att göra rätt bra i bara trä och slippa svetsen helt om man förstärker lite, typ:

 

hngmattfd1.th.png

 

Jo det är sant, men tror nog man måste ha liknande trekanter även åt sidled på andra hållet också. Iaf om man har barn som gillar att hoppa och skutta upp och ner i en hängmatta. Då kan det nog funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...