Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla

Bakgrund. Har legat på småborden och lirat nu i ett par år.

Vill ta steget upp nu, känner mig motiverad, säker och har en jävla disciplin och tycker att poker är förbannat roligt.

Vilka bord bör man gå upp till i början för att kunna ligga på sjysst inkomst men ändå känna på hurdet är att spela poker "på riktigt".

Hur mycket tid bör man lägga om man vill satsa?

Jag vet att detta låter flummigt och hoppas att någon förstår mina frågor...

Vilka är dom bästa pokersajterna eller är det en smaksak?

Postad
sen så kan du nog få ihop en dräglig inkomst från och med nl50 om du är hyfsat vinnande utan att spela häcken av dig...

Det är väl ganska relativt. Slöspela NL50 kan väl knappast ge mer än 10k i månaden?

Om man inte krossar nivån obv men då startar man inte denna tråd, no offense OP.

Postad

Beror på många saker, hur många bord man spelar, hur många timmar man spelar, hur hög winrate man snittar på, hur stor bankrulle man har, vad man menar med "poker på riktigt", vad man menar med "en schysst inkomst".

Kolla din bb/100 och räkna på olika nivåer baserat på det antal händer du spelar varje månad så får du ju en uppfattning (din bb/100 kan ju iofs dala när du går upp i nivå men för att få en ungefärlig uppfattning). Poker på riktigt... var och varannan hand är ju för fan "unreal".

Postad
Det är väl ganska relativt. Slöspela NL50 kan väl knappast ge mer än 10k i månaden?

Om man inte krossar nivån obv men då startar man inte denna tråd, no offense OP.

10k$ skattefritt får väl dock anses vara betydligt mer än "dräglig inkomst" :lol:

Postad
10k$ skattefritt får väl dock anses vara betydligt mer än "dräglig inkomst" :lol:

Du får nog spela en hel del om du ska dra in $10k/mån på nl50. Antar han menade SEK...

Postad

10k sek i månaden är också en "dräglig" inkomst imo. Mer än vad alla studenter som tar fullt lån men inte har ngn extra inkomst drar in trots allt. Man klarar sig bra på det om man inte har för extravaganta vanor!

Postad
Problemet är bara hur det skulle gå till att tjäna $10k/månad genom att "slöspela" NL50. En ruskig tur och ett kort liv kanske...

hehe, orkade inte räkna ^^

nåja, ett inköp/dag på nl50 om man är stabil vinnare lär ju gå utan problem, 1500$/månaden skattefritt är extremt mycket mer än va ja får på mina studiebidrag iaf :mrgreen:

• 4 months later...
Postad
10k SEK skattefritt får väl dock anses vara betydligt mer än "dräglig inkomst" :lol:

Det beror nog på vart man bor i landet skulle jag tro.

Storstäderna e dyrare att bo i, och där räcker ofta 10k inte till ett lyxigt liv direkt, utan hyra+mat+ litet pengar över (som man ofta har andra räkningar till).

EDIT: Ifall man har bananer (hyfsat ok deal), spelar 160h/mån @ 4 bord och slår nivån 2,5 ptbb/100 så hamnar man på ca 20k SEK @ NL50.