Bogust Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Hej! Här kommer en hand som jag alldeles nyss spelade på iPoker. Hade bara hunnit spela en 5-10 händer på bordet så har varken reads eller stats på FI. GAME #946681120: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2008-04-21 14:12:19 Table Williamsburg Seat 3: Aemmiz ($99.00 in chips) Seat 5: Jenzi1985 ($103.87 in chips) Seat 8: Laitela ($97.75 in chips) Seat 10: verymediocre ($100.00 in chips) DEALER Aemmiz: Post SB $0.50 Jenzi1985: Post BB $1.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to verymediocre Laitela: Fold verymediocre: Raise (NF) $4.00 Aemmiz: Fold Jenzi1985: Call $3.00 *** FLOP *** Queen of Clubs9 of Clubs8 of Diamonds Jenzi1985: Check verymediocre: Bet $6.00 Jenzi1985: Raise (NF) $12.00 verymediocre: ??? Hur gör jag här när han minraisar mig? Bör jag 3betta floppen eller bara syna och hoppas på ett säkert turnkort? Citera
folder Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Hej! Här kommer en hand som jag alldeles nyss spelade på iPoker. Hade bara hunnit spela en 5-10 händer på bordet så har varken reads eller stats på FI. GAME #946681120: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2008-04-21 14:12:19 Table Williamsburg Seat 3: Aemmiz ($99.00 in chips) Seat 5: Jenzi1985 ($103.87 in chips) Seat 8: Laitela ($97.75 in chips) Seat 10: verymediocre ($100.00 in chips) DEALER Aemmiz: Post SB $0.50 Jenzi1985: Post BB $1.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to verymediocre Laitela: Fold verymediocre: Raise (NF) $4.00 Aemmiz: Fold Jenzi1985: Call $3.00 *** FLOP *** Queen of Clubs9 of Clubs8 of Diamonds Jenzi1985: Check verymediocre: Bet $6.00 Jenzi1985: Raise (NF) $12.00 verymediocre: ??? Hur gör jag här när han minraisar mig? Bör jag 3betta floppen eller bara syna och hoppas på ett säkert turnkort? Trist läge. Speciellt om du inte har reads. Min erfarenhet av fiskar och nitar på andra sajter på denna nivån är de gärna fiskminirejsar set på sådana här brädor. Tyvärr har jag en tendens att inse det idiotiska att spela så så jag höjer ofta och blir stackad. Undrar vem som är fisken egentligen? Nu ligger det ju även en stege på brädan och några kombodrag. Du ligger inte bra till mot mycket i FIs range utom rena FD, bluffar och par. Syna och hoppas på en turnad båt. Citera
Bogust Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Trist läge. Speciellt om du inte har reads. Min erfarenhet av fiskar och nitar på andra sajter på denna nivån är de gärna fiskminirejsar set på sådana här brädor. Tyvärr har jag en tendens att inse det idiotiska att spela så så jag höjer ofta och blir stackad. Undrar vem som är fisken egentligen? Nu ligger det ju även en stege på brädan och några kombodrag. Du ligger inte bra till mot mycket i FIs range utom rena FD, bluffar och par. Syna och hoppas på en turnad båt. Mmm, det är helt klart ett jobbigt läge. Du har rätt i att dom ofta minraisar set här, men tror det också ibland kan vara ett drag eller en semistark hand som de vill ha en billig showdown med. Hade varit kul och räkna ut min equity i den här handen. Vad kan en vettig range hos FI vara? Citera
Kristoffer Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Klart du inte kan lägga dig eller syna. In med degen, han kan ha AQ eller vad som helst, och du vill inte ge några gratiskort. Om du inte är villig att få in degen med topptvå och 100 BB i stacken ska du inte spela poker, alt. gå ner i nivå. Edit: Fast du har iofs inte topptvå, utan "bara" tvåpar. Men det förändringar inget. Ställ in. Citera
ArgHj Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Fi är ju på BB...borde han inte 3bettat pre med alla pps som träffat set på brädan ? Han kan ju sitta på KQ-QJ, JT eller 89 där (möjligen Q9 med maximal otur)...syna och utvärdera, du har ju pos Citera
Bogust Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Klart du inte kan lägga dig eller syna. In med degen, han kan ha AQ eller vad som helst, och du vill inte ge några gratiskort. Om du inte är villig att få in degen med topptvå och 100 BB i stacken ska du inte spela poker, alt. gå ner i nivå. Edit: Fast du har iofs inte topptvå, utan "bara" tvåpar. Men det förändringar inget. Ställ in. Mjo, men får jag verkligen ut något värde av en hand som AQ om jag degar? Hehe, ska ändra rubriken Edit: Ähh, man kan inte ändra rubriken va? Citera
Sideshow Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 four-handed och du har mellantvåpar på europas dragigagste bräda. Sjukt +ev med re-raise här. Citera
strater Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Fi är ju på BB...borde han inte 3bettat pre med alla pps som träffat set på brädan ? inte om samma fi minraisar den floppen nej Citera
folder Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 inte om samma fi minraisar den floppen nej hehe, nice one. Citera
Bogust Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 inte om samma fi minraisar den floppen nej Ehh...du menar att minraisen alltid är set eller? Citera
swalle Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Knivigt läge. Dock tycker jag nog vi bör slå om för att skydda vår hand. Får vi omslag lägger vi ganska ofta, får vi syn tycker jag vi omvärderar turn. Kanske checkar ibland för pottkontroll och synar ner alla blanka rivers om vi inte hittar någon uppenbar tell. F.ö.v. tror jag många fiskiga FI gör sånt spel med Qx också, så att sätta FI på set eller stegen dirr är ett misstag. 4-bettar han dock, då kan vi göra en enkel fold. Citera
Kristoffer Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Mjo, men får jag verkligen ut något värde av en hand som AQ om jag degar? Det beror på hur fiskig han är. Jag har sett mycket värre spelare på NL100 än sådana som synar sig all-in med TPTK. Igår spelade jag mot någon som synade sig all-in på bottenparet med usel kicker och inget drag. Men grejen är att du inte vet om FI har färgdrag, stegdrag eller toppar. Och det är bättre att ta hem handen här och nu genom att dega än att bara syna. Men okej. Ett ställ är väl kanske en överbet. Däremot bör du slå om pott, vilket gör handen lättare för dig eftersom du då är committad och måste syna ett ställ av FI. Har han set så har han, det är bara att betala av. Att ens tänka på att folda eller syna är så fel det bara kan bli när ni bara har 100 BB i stackarna. Citera
Bogust Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Knivigt läge.Dock tycker jag nog vi bör slå om för att skydda vår hand. Får vi omslag lägger vi ganska ofta, får vi syn tycker jag vi omvärderar turn. Kanske checkar ibland för pottkontroll och synar ner alla blanka rivers om vi inte hittar någon uppenbar tell. F.ö.v. tror jag många fiskiga FI gör sånt spel med Qx också, så att sätta FI på set eller stegen dirr är ett misstag. 4-bettar han dock, då kan vi göra en enkel fold. Men är det inte ganska kallt att 3betta floppen och sen lägga mot omslag? Känns inte så bra att stoppa in ca 45% av stacken bara för att sen komma på att vi inte leder. Citera
Kristoffer Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Klart du inte kan lägga mot omslag när du trebetar floppen. Det är själva poängen. Genom att potraisa committar du dig, och visar också FI att du committar dig. Citera
AccessGranted Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Klart du inte kan lägga mot omslag när du trebetar floppen. Det är själva poängen. Genom att potraisa committar du dig, och visar också FI att du committar dig. Är poängen att man vill sätta sig själv i ett läge där man endast får syn om man är slagen eftersom "man är commitad"? Jag vet inte hur jag skulle spela handen men att reraisa och därmed "göra sig commitad" är inte i sig en lösning på något problem och är inte EV+. Citera
Kristoffer Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Hur kan du slå om igen utan att binda dig till potten? Ska du göra en fiskminraise? Du slår om igen av tre anledningar: 1. Med stor sannolikhet leder du och vill ha in pengar i potten medan du fortfarande gör det på denna otroligt dragiga bräda. 2. Du får in så mycket pengar i potten att du binder dig till den, vilket också FI märker. Han vet (om han är en tänkande spelare) att om han ställer in på sitt drag måste du syna. För dig är det förstås helt okej om han gör det, eftersom du ledar, men samtidigt ska han få betala för att dra ut dig. 3. Du kan få syn av AQ utan problem på den här nivån, om du slår om igen. Det stämmer inte att du bara får syn om du är slagen. Citera
Tottyville Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Hur kan du slå om igen utan att binda dig till potten? Ska du göra en fiskminraise? Du slår om igen av tre anledningar: 1. Med stor sannolikhet leder du och vill ha in pengar i potten medan du fortfarande gör det på denna otroligt dragiga bräda. 2. Du får in så mycket pengar i potten att du binder dig till den, vilket också FI märker. Han vet (om han är en tänkande spelare) att om han ställer in på sitt drag måste du syna. För dig är det förstås helt okej om han gör det, eftersom du ledar, men samtidigt ska han få betala för att dra ut dig. 3. Du kan få syn av AQ utan problem på den här nivån, om du slår om igen. Det stämmer inte att du bara får syn om du är slagen. Agreed. Citera
strater Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Ehh...du menar att minraisen alltid är set eller? nej, jag menar bara att min c/r på den brädan suger oavsett fi's hand och därmed finns det inget som säger att han inte lirar mer eller mindre any two... Citera
AccessGranted Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Hur kan du slå om igen utan att binda dig till potten? 2. Du får in så mycket pengar i potten att du binder dig till den, vilket också FI märker. Han vet (om han är en tänkande spelare) att om han ställer in på sitt drag måste du syna. För dig är det förstås helt okej om han gör det, eftersom du ledar, men samtidigt ska han få betala för att dra ut dig. Det förutsätter ju att du vet vad fi sitter på, nämligen ett drag. Om du visste att han satt på ett drag skulle du ju inte vilja att han såg att du var commitad till potten eftersom han skulle kunna få för sig att pusha - och du skulle instasyna förstås. Om det omvända hade varit sant, och du visste att fi satt på en stege eller set hade du inte velat höja bara för att commita dig. Man commitar sig för att man i förväg uppskattar att man har tillräckligt med equity i potten för att det ska vara EV+ att göra det, att commita sig i sig självt är inte något positivt. Citera
kurtkatt Postad 25 April , 2008 Rapport Postad 25 April , 2008 slå om till 35, syna push alt pusha turn (kankse inte jc /10c...) Citera
Recommended Posts