Gå till innehåll

NL $5/10 Orkar ni lägga toptvå här


Recommended Posts

Seat 2: EvaMendez ($1,733.00 in chips)

Seat 5: earningCash. ($565.65 in chips)

Seat 6: alaneight8 ($985.00 in chips)

Seat 8: Mikkel 1970 ($1,184.00 in chips)

Seat 9: HEro[ Ace of Spades,Queen of Spades ] ($1,000.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Mikkel 1970 posts blind ($5), HEroposts blind ($10).

 

PRE-FLOP

EvaMendez bets $35, earningCash. folds, alaneight8 folds, Mikkel 1970 calls $30, HEro calls $25.

 

FLOP [board cards Ace of Clubs,4 of Hearts,4 of Spades ]

Mikkel 1970 checks, HErochecks, EvaMendez bets $76, Mikkel 1970 folds, HEro calls $76.

 

TURN [board cards Ace of Clubs,4 of Hearts,4 of Spades,3 of Hearts ]

HEro checks, EvaMendez checks.

 

RIVER [board cards Ace of Clubs,4 of Hearts,4 of Spades,3 of Hearts,Queen of Hearts ]

HEro bets $200, EvaMendez bets $530,

 

Synen pre är inte dålig men en trebet är standard...

Min read på fi är 14/10 nit/nötgrinder

 

När han checkar bakom på turn så sätter jag honom på ATs+ som är rädd för trips och vill hålla potten nere.

 

Floppen känns given å syna... höjer jag så ligger jag nog rätt pyrt till om jag får in degen och mot AJ AT är det större chans att få betalt av på senare gator då han är vek nit...

 

Min tanke på mitt riverbet är för att få värde av AJ och AK samt med avsikt att lägga om han går all in då han då bara kan ha AK hjärter

 

Här kommer en dryg miniraise och jag börjar tänka om.... kan man verkligen lägga top två... finns det... kan min read verkligen vara så stark som att han bara kan ha en hand...

Är det någon som orkar lägga AQ här??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I teorin tycker jag helt klart du kan folda i med den readen du har. Skulle tro att du i bästa fall får split. I praktiken däremot är det en helt annan sak jag synar nog oftast i ren frustration.

 

Ja.. haha.. Jag sa mer eller mindre så här till mig själv innan jag la ut min riverbet.

 

-Du vet vad du måste göra... du vet att du betar för värde och ska vika för omslag, du vet, du vet!!!

Därefter betar jag 200 och får omslaget....

 

-ok vik nu, vik nu vik nu viiiiiiik... call

 

inte så mycket mer å säga... håller med att teorin kan ge fold här men i praktiken gör man den nog inte ofta... inte ens mot en nötgrinder av detta slag..

(satte han visserligen på AhKh, han hade AhJh)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. haha.. Jag sa mer eller mindre så här till mig själv innan jag la ut min riverbet.

 

-Du vet vad du måste göra... du vet att du betar för värde och ska vika för omslag, du vet, du vet!!!

Därefter betar jag 200 och får omslaget....

 

-ok vik nu, vik nu vik nu viiiiiiik... call

 

inte så mycket mer å säga... håller med att teorin kan ge fold här men i praktiken gör man den nog inte ofta... inte ens mot en nötgrinder av detta slag..

(satte han visserligen på AhKh, han hade AhJh)

 

standard, tyvärr... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. haha.. Jag sa mer eller mindre så här till mig själv innan jag la ut min riverbet.

 

-Du vet vad du måste göra... du vet att du betar för värde och ska vika för omslag, du vet, du vet!!!

Därefter betar jag 200 och får omslaget....

 

-ok vik nu, vik nu vik nu viiiiiiik... call

 

inte så mycket mer å säga... håller med att teorin kan ge fold här men i praktiken gör man den nog inte ofta... inte ens mot en nötgrinder av detta slag..

(satte han visserligen på AhKh, han hade AhJh)

 

I teorin lätt vik, i praktiken tyvärr lätt syn imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP

 

Du menar att man kan inte ha så bra read att man har rätt mer än 75% av gångerna på river (vilket är det som krävs).

 

Eller menar du att man blir så lättexploaterad om man hittar folden här?

Glöm inte att det inte är en standar reg vi möter utan en väldigt tight nötgrinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att man kan inte ha så bra read att man har rätt mer än 75% av gångerna på river (vilket är det som krävs).

 

Eller menar du att man blir så lättexploaterad om man hittar folden här?

Glöm inte att det inte är en standar reg vi möter utan en väldigt tight nötgrinder.

 

förstår inte alls ditt påstående. du säger att jag påstår tvärtom mot vad jag skrev. lät jag så ironisk?

 

i teorin(teori som i GTO) kan man nog inte vika. AQ är låångt upp bland våra händer vi har i detta läget och väldigt lite info har läckts åt båda hållen. men eftersom du är nit och fi är nit, och metagame på nl1k idag är att man raisebluffar sjukt lite och inte värderaisar tunn och därmed kommer bluffas extremt lite så i praktiken(exploativt)kan man hitta en vik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par saker:

 

3-bet är inte standard, eller ens särskilt bra pre. Man semibluffar med en hand som har jättebra synvärde och ger även utg-killen chans att pusha med fliphänder, eller sånt man kunde dragit ut. Skulle tro att det är rätt nära att du kan beta 72o där och få värde på alla vik.

 

Donk med bred range är väldigt intressant på floppen. Finns en hel del värde att hämta i det, eftersom det är extremt svårt för nötgrinders att hitta något de tycker om på den. Samtidigt som kallsynare normalt inte har vare sig 4:a eller särskilt många bra ess i rangen.

 

Riverspelet är inte betfold så jäkla off jämnviktsmässigt. Du har ju typ AhXh, 54s (vilket jag är småskeptisk till), AQ och resten ess med betydelselös kicker. Värdebeta färg, trips och topptvå samt bluffa/checkvika med essen är inte så väldigt hemskt mot någon du är säker på bluffar lite. Då har du väl något i stil med 6-7 kombos bättre än AQ och bortåt 6-9 kombos AQ. Så kan du ju bluffcatcha tvåbet med det röda esset så viker du inte särskilt exploaterbart på värdebeten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...