Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Årets första inlägg från min sida.

Har varit helt pokerdött i några dagar, och faktiskt måste jag säga att det känns ganska skönt att komma ifrån det lite.

 

Hade lite tid över idag, men av lättförståelig anledning är jag lite trött och skulle nog inte prestera mitt bästa.

Dödade väl av en handfull hjärnceller igår, så de kan gärna få föröka sig ett par dagar innan jag börjar lasta in pengar i potterna.

 

Igår blev det då iaf en resa upp till Gävle, det blev middag för 13 personer i Joggys nya och oförskämt stora trea på söder. Var en hel del roligt folk, dock var det ingen vidare fylla att tala om någonstans.

 

Planen var övernattning i Joggys lya, men tjejen och jag kom överens om att en hotellnatt skulle kunna sitta som en smäck. Och det gjorde det, väldigt lugnt på hotellet och en ordentlig hotellfrukost sitter aldrig fel dagen efter. För att gardera drog vi även ett pizzeria-besök innan avfärd hem mot Östhammar igen.

 

Väldigt trevligt hade jag iaf, fick mig några kalla, en hel del skumpa och även några cigarr-bloss som jag börjar tycka hör till på nyårsafton.

Kvällens höjdpunkt var dock min förnedring av Joggy på xbox-svaret av singstar, det sk "lips". Jävligt bra underhållning, inte bara för de som "sjunger" utan även för de som var tvugna att lyssna på oss.. Vad det verkade.

 

Joggy gick ut hårt med sin rutin (skvallrades om träningsläger med hans flickvän). Men någonstans efter andra refrängen bet min tävlingsinstinkt in och jag vann till slut tre av tre på målfoto. Eller som jörgen så diskret uttryckte det i en soffgrupp med 6 tjejer och 2 killar; "det var väl faan, på fitthåret igen!!"

 

Imorgon vankas det konsumgrind faktiskt, har två tider i Januari. Den andra en söndag sent i månaden. Känns som att det kan vara bra att komma ifrån pokern nu, och sen köra igång grinden i helgen eller senast i början av nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets första inlägg från min sida.

Har varit helt pokerdött i några dagar, och faktiskt måste jag säga att det känns ganska skönt att komma ifrån det lite.

 

Det förstår jag!

 

Dödade väl av en handfull hjärnceller igår, så de kan gärna få föröka sig ett par dagar innan jag börjar lasta in pengar i potterna.

 

Jo, det är skrämmande vad seg man blir efter att ha typ druckit 6-8 öl en fredag och sen samma sak lördagkväll. Man sitter ju som ett fån i skolan/jobbet fram tills onsdag eller ngt :/

 

Igår blev det då iaf en resa upp till Gävle, det blev middag för 13 personer i Joggys nya och oförskämt stora trea på söder. Var en hel del roligt folk, dock var det ingen vidare fylla att tala om någonstans.

 

 

Samma sak här i min hemstad. Jobbade en sväng bland festfolket och det var lite sordin på stämningen på ngt sätt. Kanske är det finanskrisen som spökar :/

 

Planen var övernattning i Joggys lya, men tjejen och jag kom överens om att en hotellnatt skulle kunna sitta som en smäck.

 

Vad är det med tjejer och hotellnätter i onödan?!?!?! Vet massa tjejer som gillar att deras pojkvänner bjuder de på en hotellnatt i samma stad som de bor!

 

 

Väldigt trevligt hade jag iaf, fick mig några kalla, en hel del skumpa och även några cigarr-bloss som jag börjar tycka hör till på nyårsafton.

 

Ok, kul. Men snacka om att cigarr rök stinker! Inte konstigt att de använde sig av en rökrock när de rökte cigarr i större utsträckning förr om åren.

 

Joggy gick ut hårt med sin rutin (skvallrades om träningsläger med hans flickvän). Men någonstans efter andra refrängen bet min tävlingsinstinkt in och jag vann till slut tre av tre på målfoto. Eller som jörgen så diskret uttryckte det i en soffgrupp med 6 tjejer och 2 killar; "det var väl faan, på fitthåret igen!!"

 

Var väl inte så vackert :/

 

Imorgon vankas det konsumgrind faktiskt, har två tider i Januari. Den andra en söndag sent i månaden. Känns som att det kan vara bra att komma ifrån pokern nu, och sen köra igång grinden i helgen eller senast i början av nästa vecka.

 

 

Låter klokt som fan. Jag började året med att backa 1300:- på 500 givar på NL 400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe grym multicitering Benny!

 

Står inför mitt första pass för året, känner stor tagg men är rejält sliten pga följande anledning:

 

Kl 18 tjuter mobilen, Henning undrar om det finns slaskintresse. 21 drar vi igång en 100 rebuy isf. Nästa helg blir det en "lite större" turre här i Östhammar så kände att jag ville lufta livegejmet och framförallt träffa grabbarna.. Inte så ofta man ses nu för tiden.

 

Vi blev 7 tappra som skulle slåss med 7K stackar och startblinds på 50/100. Jo tack, här skulle det gå undan. Var dock inte värsta sortens rebuy-rekord, utan blygsamma snittet på 2,3 per skalle eller något sådant. Snittet ligger inte ofta under 3,5 per spelare.

 

Hur som helst, hade väl en 20K-stack efter rebuy eller så. Spelat fyra händer (73-QJ-AQox2). Dubblade i sista given med AQ för en givmild syn av Manges A3o.

 

Men mtp att detta var mina överlägset bästa kortkombinationer efter en timme så kände jag att detta ganska omgående kommer vara över. Mycket riktigt hittar jag en sjujävla korttorka resten av kvällen, krigar mig kvar till bubblan när vi blir tre kvar. Jag har då lite drygt 13K mot resten av bordets marker delat i två (ca 60K/60K). Nu blir jag ju tvungen att åka några ggr tänker jag, känner mig väldigt vek och gör 2-3 tveksamma folds mot omslag och får visat i ansiktet i följande ordning; AA-JJ-KK-AK.

Hittar J5d på knappen med 10,2K och snart blindshöj, degen åker in och HoggeTheSkipper svarar "syn" på det där lilla försiktiga sättet som försöker säga till Noddan på BB att "Dont mind me, jag vill bara se en flop, tryck bort mig.."

 

Noddan föll inte för trycket och hogge visar två svarta kungar. Floppar en J och rivrar treparet men bubblar som vanligt då floppen redan var parad lågt.

 

Slaskar bort sista tvåhunken på 1/2gejmet som var juicy som vanligt, efter en förlorad AQ mot KJ på typ 60:- och allmänt jätteslaskigt spel runt bordet tröttnade jag lite och slår upp K5o efter straddle till 4:-

 

Linkan synar (inte ovanligt) på SB för 16:-, Mange som nu hade fått i sig två fina wirrepinnar slår till 50-nånting och är AI med sin lilla stack. Mange hade nu slagit om preflop i ett helt varv och jag visste med 90% säkerhet att jag drar en bra bit över 50% med K5, har extrem otur om han hittat en bättre hand och lite otur om jag "bara flippar".

Ställer in min deg för 160:- så Linkan inte orkar syna med sin jävla connector som man av någon anledning alltid vet är två kort under 7.

 

Linkan tvekar inte med sin stora nyss klonkade stack, hans 160:- åker in före jag hinner säga "hoppsan".

Floppen kommer 8hög bara ruter, Linkan viskar lite försiktigt.. "Jag tror jag floppade färg".

Mange skriker på turn som är en ruter Q - "JAG HAR OOOUTS!".

Turn är blank och jag är totalt krossad av 64 i ruter och Q8o, men jag fick ju in det som favorit. Trots att jag bara var trött på spelet. :)

 

Drar ett mess till tjejen som ligger vaken, åker över dit för att sova.. Väl där och nerbäddad i sängen kl 2 upptäcker jag att hennes käre lillebror har dragit igång ett LAN på sitt rum och det är sköna dataspels-ljud blandade med de typiskt 16-åriga gnäggen som kallas för fnissningar. Det typiskt ny-manliga lätet som man fått då målbrottet alldeles nyss passerat, ett jävla oljud kort sagt. Tror jag tittade på klockan sist kl 4.

 

Jävligt risigt, som vanligt när man ligger och trycker utan att kunna somna.. När man väl sen somnar, så är det nästan alltid riktigt jävla usel sömn. Man liksom inbillar sig att man fortfarande inte kan sova, fast man faktiskt är precis på väg att somna in. Pulsen börjar pumpa och man gör något jävla fysiskt utfall för att lugna ner kroppen igen. Riktigt kallt.

 

Vaknade iaf vid 10 och nu tänkte jag dra ett par timmars spel innan lunch, ska bli spännande att se vad det nya året har att bjuda på. Är långt från hundra pigg innanför pannan just nu.. Men har ett enormt spel-sug som förmodligen kommer väga upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens understatement får bli att året på SvS började en aning kukigt;

 

***** Hand History for Game 903753566 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, January 3, 10:50:29 ET 2009

Table Diana Turbo 10 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Partyjack ( $1013.71 )

Seat 3: xv22524 ( $629.02 )

Seat 5: James_Boh ( $1368.61 )

Seat 4: confidence ( $168.75 )

Seat 1: fjord44 ( $532.51 )

confidence posts small blind [$2.5].

James_Boh posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Td Ad ]

fjord44 folds.

Partyjack raises [$20].

xv22524 calls [$20].

confidence folds.

James_Boh folds.

** Dealing Flop ** [ 5d, 6d, Ac ]

Partyjack bets [$35.62].

xv22524 calls [$35.62].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

Partyjack checks.

xv22524 bets [$50].

Partyjack raises [$145].

xv22524 raises [$240].

Partyjack is all-In.

xv22524 is all-In.

** Dealing River ** [ Ts ]

Partyjack shows [ Td, Ad ] a flush, ace high.

xv22524 shows [ 3d, 4d ] a straight flush, seven high.

Partyjack wins $384.69 from side pot#1 with a flush, ace high.

xv22524 wins $1250.54 from the main pot with a straight flush, seven high.

 

Första handen för året där jag får in >300kr.

Förlorar några konstiga potter till den första timmen, många såna här gamla goa spel:

 

***** Hand History for Game 903761820 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, January 3, 11:04:13 ET 2009

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Partyjack ( $972.5 )

Seat 3: MrSeth ( $291.37 )

Seat 1: B.o.b.b ( $426.99 )

Seat 4: Tomglas ( $459.39 )

Seat 5: ellbe ( $151.76 )

MrSeth posts small blind [$2.5].

Tomglas posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ks ]

ellbe calls [$5].

B.o.b.b raises [$25].

Partyjack raises [$85].

MrSeth folds.

Tomglas calls [$80].

ellbe folds.

B.o.b.b calls [$60].

** Dealing Flop ** [ 7s, 8s, Qc ]

Tomglas checks.

B.o.b.b checks.

Partyjack bets [$200].

Tomglas folds.

B.o.b.b calls [$200].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

B.o.b.b is all-In.

Partyjack calls [$141.99].

** Dealing River ** [ 7d ]

B.o.b.b shows [ Kd, Ad ] three of a kind, sevens.

Partyjack shows [ As, Ks ] three of a kind, sevens.

B.o.b.b wins $465.74 from the main pot with three of a kind, sevens.

Partyjack wins $465.74 from the main pot with three of a kind, sevens.

 

Meen.. Vad vill du med det där??

 

Lyckades vända på steken som ett tag var 2K tung, och landar på -44:- för månaden/året/dagen/passet.

 

Hem till damen och forcera en lättare lunch nu iaf, vi får se om jag orkar och får tid för ett pass i eftermiddag också. Är pretty slut i huvudet, men man vet ju aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En halv Calzone med bea från tjejens gårdagslunch gjorde susen i musen och jag känner mig genast mycket piggare igen.

 

Skrev lite här innan jul om att jag hade lite svårt att sova osv, magen har under en period på några månader nu verkligen varit riktigt jävla galen. Mkt riktigt har också mina SLE-utslag börjat blomma upp lite vackert på kinderna, blev ju kvitt dem tack vare en enkel kortisonsalva senast.. Har haft lite utslag på fingrar också, använde aldrig salvan på dessa då de inte direkt besvärar mig samt att det kan vara bra att se om kroppen får bort utslagen på egen hand, typ ett bevis på att sjukdomen i grunden är bra.

 

Handutslagen har bara blivit värre och nu börjar utslagen i ansiktet komma tillbaka lite också, har väl haft det lite på känn att det inte är riktigt 100 i kroppen iofs så inte så chockerande.

 

Lite roligt med den där kortisonsalvan, fick den utskriven av min husläkare efter ett 5min långt samtal och undersökning. Sedan jag fick diagnosen SLE när jag var 18 nyss fyllda har jag haft dessa ganska maffiga, ganska ilröda utslag i ansiktet vid 4-5 tillfällen under kortare och längre perioder, som längst närmare ett halvår.

 

Min doktor på reumatologen är en grym doktor, han är typ högsta hönset inne på reumatologen i Uppsala och är med och leder forskningen inom reumatism för hela världen. Så han vet onekligen vad han gör, men det är så extremt tekniskt tänk. Han tänker liksom inte att "Här kommer en nydiagnosticerad 18åring med världens utslag i fejjan, det kan han inte må bra av..", utan tänket är enbart, sjukdomen är inte bra, sjukdomen måste förbättras. Otroligt okänslosamt tänk, hur lätt hade det inte varit att skriva ut den där salvan åt mig för 4 år sen så hade jag sluppit spendera långa delar av mina sena tonår och tidiga vuxenliv med utslag som ser ut som att man åkt med ansiktet före ner för en slalombacke liksom!?

 

Nu har jag ju fått ut den där salvan, och ta i trä den fungerade suveränt första gången redan efter ett par veckor.. Men det är lätt att man känner sig lite bitter och småputt att inte min ordinarie doktor hade kunnat ta tag i det och löst problemet redan för 5 år sen när det var aktuellt första gången.

 

Nog om sjukdomar och elände, på måndag går jag och lämnar in en ordentlig hög med blodprover och sen får vi väl köra någon slags rekond på systemet.. Brukar alltid lösa sig inom ett par månader, på det stora hela mår jag väldigt bra och så länge man inte känner sig jätterisig så är det lite idiotiskt att jobba upp sig över en sån liten sak som lite ansiktsutslag och en lång serie av rännskita kort sagt. :oops:

 

Ska dra ihop två timmar till tänkte jag, sen på med radiosändning av SSK borta innan jag börjar fundera på middagen.

 

Skulle va skönt att landa ett litet plus så här första dagen på året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick riktigt segt detta pass, jobbade mig upp till +900 som bäst men tappade allt sakta men säkert ner till -389:- för dagen och månaden.

 

Tror tröttheten har ganska stor effekt på mitt spel just nu så tar nog och varvar ner, lyssnar på hockeyn och slösurfar lite.. Följt av en ordentlig natts sömn inatt, nya tag imorgon helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förstår man;-)

 

 

Hehe, onekligen.

Laddad för ett litet pass idag också, körde en tv-kväll där schemat faktiskt inte bestod av en massa filmer som vanligt.. Utan här var det hockey, tjejen smurfade in på youtube med sin laptop och jag kollade på småkronorna. Riktigt underhållande imo, inte samma säkerhetstänk som det är i seniorhockeyn utan det är full fart framåt för att visa vad man kan göra. Det är bra underhållning kort sagt, och jäävlar vilken fysisk hockey de spelar Frölundas Niklas Lasu satte in något som var i närheten av när Granström däckade Johan Andersson hemma i Läkerolen. En riktig open-ice-tackling så klockorna ringde.

 

Allmänt jävligt roligt att titta på, alla moment är roligare än den seniorhockeyn.. Framförallt är ju Sverige nu också lite av en stormakt i J20-hockeyn iom att man fått fram 4-5 årskullar med riktigt, riktigt bra spelare.

 

Tror dock det kan bli tufft mot Kanada så klart, Markström släppte tre puckar igår och såg inte ut som han brukar.. Men mot Kanada blir det mer att göra och det har man ju sett hela året i Brynäs att det är då han trivs som bäst.

 

Nog med hockeysnack, nu går grinden igång ett litet tag här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter två timmar har jag iaf gröna siffror för dagen, fast det går fortsatt väldigt sakta.. Inblandad i mycket potter och hamnar i väldigt konstiga situationer hela tiden.

Ska hem till tjejen nu för lite lunch, sen får vi se om jag orkar dra några timmar till i eftermiddag. Tveksamt om jag orkar det iofs.

Lyckades på något vänster efter en kamp med 8 (löjligt några) mjölkbackar på konsum, slita sönder ryggen. Har förjävla ont i ryggslutet och har stora problem med att tex ta mig ur sängen, nu har det iofs bara gått två dagar så det kan ju fortfarande vara någon form av sen och extrem träningsvärk.

Hur som helst påverkar det nog spelet lite negativt av att hela tiden sitta extremt obekvämt och vända och vrida för att stimulera musklerna i ryggen.

 

Detta är väl det enda intressanta jag sparade, lyckas som sagt slöspela mig in i problem och konstiga sitsar:

 

***** Hand History for Game 904868268 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, January 4, 10:54:50 ET 2009

Table Diana Turbo 33 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1060.19 )

Seat 5: anton10 ( $387.44 )

Seat 2: JaegerN ( $131.9 )

Seat 3: jenna_m ( $324.17 )

Seat 4: pop_winner ( $109.17 )

anton10 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6h 6s ]

JaegerN calls [$5].

jenna_m folds.

pop_winner raises [$22.5].

anton10 calls [$20].

Partyjack calls [$17.5].

JaegerN folds.

** Dealing Flop ** [ 7s, Th, 6c ]

anton10 checks.

Partyjack checks.

pop_winner checks.

** Dealing Turn ** [ 3s ]

anton10 bets [$20].

Partyjack raises [$76.25].

pop_winner folds.

anton10 raises [$281.25].

Partyjack is all-In.

anton10 is all-In.

** Dealing River ** [ 2c ]

Partyjack shows [ 6h, 6s ] three of a kind, sixes.

anton10 shows [ 8c, 9h ] a straight, six to ten.

Partyjack wins $672.75 from side pot#1 with three of a kind, sixes.

anton10 wins $787.38 from the main pot with a straight, six to ten.

Game#904868710 starts.

#Game No : 904868710

 

Visst känner jag mig slagen när degen åker in, lite typiskt mtp hur det har gått för mig den senaste tiden att han har floppat nöten.

Har väldigt svårt att komma ifrån set om inte brädan är jätteusel, iom att jag vet att de tar värde ur alla sina tvåpar på bara semifarliga brädor.

 

+725:- för månaden nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard, oflyt han har dig denna gången bara. Gillar limparn som viker när det är raise+syn+syn och han är den som avslutar action : P

 

Mjo.. Säger väl en del om motståndet på nivån.

 

Givet nivån etc måste du såklart beta flop alla dagar här. När du sen får in pengarna måste du ju vid detta laget veta att det inte är ett läge du vill komma ifrån.

 

Jo, jag brukar variera detta även om jag självklart vid 90% av tillfällena väljer att betta ut mot de passiva idioterna. Missade det denna gång.

 

Blir inget jättepass i eftermiddag när jag börjar så här sent, har hållt på och fixat lite i lyan.. slöat mestadels dock..

Imorgon blir det en ordentlig grind tror jag, ska nog hinna med någon timme nu med innan middagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saaatan så torrt det är alltså, springer in i set var och varannan gång jag träffar ett par och när det är jag som settar så översettar de turn eller river..

 

Höll ihop det ganska bra ändå, mest tack vare en bra start där jag ruschade ihop typ 2K.

 

Kanske inte fullt nödvändigt att dunka in allt på floppen, hade jag spelat den långsammare så hade jag kanske sparat några bettar.. Eller ska jag vara glad som får in degen med floppad färg bara?

Skönt också att fi var VÄÄLDIGT rädd om pengarna, han stekte hela tiden ut med sin floppade nästnöt innan han vågade stoppa in skiten..

Tilta mig med att han också floppat den!?

 

***** Hand History for Game 905085776 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, January 4, 15:26:30 ET 2009

Table Diana Turbo 11 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Partyjack ( $1826.74 )

Seat 5: gandih ( $342.5 )

Seat 1: pica ( $552.94 )

Seat 3: agnes3 ( $983.11 )

Seat 4: BEANA ( $512.64 )

BEANA posts small blind [$2.5].

gandih posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7s 6s ]

pica raises [$10].

Partyjack calls [$10].

agnes3 calls [$10].

BEANA calls [$7.5].

gandih folds.

** Dealing Flop ** [ 3s, 5s, Qs ]

BEANA checks.

pica bets [$15].

Partyjack raises [$60].

agnes3 folds.

BEANA folds.

pica raises [$105].

Partyjack is all-In.

pica is all-In.

** Dealing Turn ** [ Ah ]

** Dealing River ** [ 9s ]

pica shows [ Ks, Js ] a flush, king high.

Partyjack shows [ 7s, 6s ] a flush, queen high.

Partyjack wins $1273.8 from side pot#1 with a flush, queen high.

pica wins $1115.88 from the main pot with a flush, king high.

Game#905086502 starts.

#Game No : 905086502

 

Här åkte iaf handen ganska hårt i bordsskivan, med ganska hög hastighet.

Jag VEET att han har AA, lilla yttepytte-gayraisen innan flop är nästan alltid AA från vissa idioter som inte tror att man fattar det. Sen lyfter de AK eller QQ och då trebettar de till 70-80:- liksom.

Förstå när du är slagen!?!?!

 

***** Hand History for Game 905099025 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, January 4, 15:40:45 ET 2009

Table Diana Turbo 11 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: pica ( $1052.53 )

Seat 2: Partyjack ( $1307.75 )

Seat 3: agnes3 ( $1205.03 )

Seat 5: gandih ( $165.76 )

Seat 4: Hakkon ( $776.63 )

agnes3 posts small blind [$2.5].

Hakkon posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6c 7c ]

gandih folds.

pica folds.

Partyjack raises [$20].

agnes3 folds.

Hakkon raises [$30].

Partyjack calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 6s, 7h, Kh ]

Hakkon bets [$25].

Partyjack raises [$165].

Hakkon calls [$140].

** Dealing Turn ** [ Js ]

Hakkon checks.

Partyjack bets [$402.5].

Hakkon is all-In.

Partyjack calls [$174.13].

** Dealing River ** [ Ac ]

Hakkon shows [ As, Ah ] three of a kind, aces.

Hakkon wins $1540.76 from the main pot with three of a kind, aces.

Game#905099891 starts.

#Game No : 905099891

 

Landar på 200:- back för eftermiddagen och det inte allt för bländande +526:- för månaden.

 

Nu ska jag ner till ICA och köpa mig någon riktigt jävla äcklig middag för att toppa misären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att se att det fortf går segt för dig :/ går precis likadant för mig. Man börjar känna sig osäker på sin egen kapacitet och dom där månaderna där man plussar runt 40K känns ganska långt borta atm.

Har motståndet blivit bättre? Har fisken sinat? Vad har hänt egentligen?

 

Fruststration frustration frustration...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att se att det fortf går segt för dig :/ går precis likadant för mig. Man börjar känna sig osäker på sin egen kapacitet och dom där månaderna där man plussar runt 40K känns ganska långt borta atm.

Har motståndet blivit bättre? Har fisken sinat? Vad har hänt egentligen?

 

Fruststration frustration frustration...

 

Hehe.. Ja det känns onekligen väldigt risigt. Alla dessa tankar känns igen väldigt väl.

Så här tänker man ju varje gång det börjar gå lite knackigt över en längre tid.

 

Varje gång släpper det dock med en explosionsartad plus-session och sen flyter det på några veckor innan det börjar knacka ihop sig igen.

 

För att använda ett gammalt ordspråk skulle jag vilja påstå att det är just dessa perioder som "skiljer agnarna från vetet".. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara bita ihop å köra med andra ord :)

 

Mjo.. Man har gått igenom känslorna av hur usel man måste vara och att jag bara har haft tur alla månader som jag plussar så jävla många ggr nu så det rör mig knappt i ryggen längre. Men det skulle ju vara skönare om man hade ett jämt och fint flow på plusset varje månad. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar dagen med ett riktigt katastrof-pass, blev verkligen totalt söndersynad och sönderfloppad.

 

Här har jag ju en liten känsla av att han har kungar såklart, men fi spelar 59/12 så jag känner att jag måste få in pengarna här oavsett. Rätt eller fel?

 

***** Hand History for Game 905930806 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, January 5, 09:48:09 ET 2009

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: travolta ( $475.46 )

Seat 3: redpeter ( $1187 )

Seat 4: pof7 ( $102.77 )

Seat 5: Partyjack ( $942.5 )

Seat 1: druvan ( $152.44 )

pof7 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah As ]

druvan folds.

travolta folds.

redpeter calls [$5].

pof7 calls [$2.5].

Partyjack raises [$20].

redpeter raises [$45].

pof7 folds.

Partyjack raises [$120].

redpeter calls [$95].

** Dealing Flop ** [ Kd, Th, 5h ]

Partyjack bets [$221.25].

redpeter calls [$221.25].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Partyjack is all-In.

redpeter calls [$576.25].

** Dealing River ** [ Tc ]

redpeter shows [ Kh, Kc ] a full house, kings full of tens.

Partyjack shows [ Ah, As ] two pairs, aces and tens.

redpeter wins $1875 from the main pot with a full house, kings full of tens.

Game#905931899 starts.

#Game No : 905931899

 

Den här är jag ännu lite mer osäker på.. Känns som att när jag väl fått in så pass mkt pengar i potten så måste jag fullfölja?

***** Hand History for Game 905945825 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, January 5, 10:16:50 ET 2009

Table Diana 24 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 3: steffen2 ( $125.24 )

Seat 4: Partyjack ( $955 )

Seat 1: oldbjuf ( $706.6 )

Seat 2: Lason ( $184.87 )

Lason posts small blind [$2.5].

steffen2 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qc Ac ]

Partyjack raises [$20].

oldbjuf calls [$20].

Lason folds.

steffen2 calls [$15].

** Dealing Flop ** [ Jc, Ad, Qs ]

steffen2 checks.

Partyjack bets [$46.87].

oldbjuf calls [$46.87].

steffen2 is all-In.

Partyjack raises [$378.22].

oldbjuf is all-In.

Partyjack calls [$261.51].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

** Dealing River ** [ 3s ]

oldbjuf shows [ Ks, Th ] a straight, ten to ace.

oldbjuf wins $1155.22 from side pot#1 with a straight, ten to ace.

oldbjuf wins $370.72 from the main pot with a straight, ten to ace.

Game#905946286 starts.

#Game No : 905946286

 

Detta speglar precis det som händer hela tiden just nu, jag hamnar inne med pengar i potten med seminötter och är övernötad varje gång.. Jävligt jobbiga tider just nu.

 

Lite lunch med tjejen nu, vi snackar om att boka en london-resa också. Förmodligen blir det så att vi gör det nu också, ska bli skönt att komma iväg lite i vår.

 

Backar till slut 2500:- efter detta superfrustrerande pass.

Räkna med att jag kommer köra vidare hårt i eftermiddag, -2034:- för månaden nu..

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att resultaten går emot dig för tillfället, kämpa på så kommer det lossna ska du se:-)

 

Vet att du säkert är väl medveten om detta, ville bara skriva ngt uppmuntrande!

 

GL!

 

 

Jo, klart det vänder.. Men alltid bra att höra det från utomstående, lätt att man surrar in sig i att "jävlar vad illa det går"-tänket.

 

Förmiddagspasset knöt jag ihop mitt spel och plussade 1K sista timmen, fortsätter därifrån och ska vara väldigt noggrann i allt jag gör. Tänker inte ge mig förrän jag är grön för dagen, eller rättare sagt - Det ska till en JÄÄVLA massa motrigg för att jag ska backa för dagen, har massor med tid på mig. I värsta fall kommer jag grinda till kl 1.30 då JVM-finalen börjar.

 

Så illa ska det iofs inte behöva bli eller? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftermiddagens 3½ timmar var inget att hänga i den trötta julgranen direkt.

Började riktigt bra och bet ihop trots att det smällde till höger och vänster om mig, men jobbade tillbaka någon Kaka eller kanske 1,5 till och med.

 

Sen kommer denna, och återigen finner jag mig i situationen att jag kommer in med en hand som är semistark.. Om ens det i det här fallet, och vet ju till 100% att jag är slagen i stort sett. Men iom alla pengar investerade så orkar jag inte hitta viket.

Tänkte efteråt på att jag kanske bör betta mindre på flop för att det ska bli mindre jobbigt att komma ifrån handen osv. Jag vet ärligt talat inte, känns iaf som att jag måste vika den här oavsett!?

AQc är enda handen jag kan tänka mig att han gör så här med som jag slår, och då är det ju ändå bara lite mer än en flip..

 

Vad är rätt och vad är fel?

 

***** Hand History for Game 906196353 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, January 5, 15:14:55 ET 2009

Table Diana Turbo 21 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Spigge ( $1390.04 )

Seat 3: Partyjack ( $1147.63 )

Seat 4: Agge84 ( $227.89 )

Seat 1: luffarnen ( $628.47 )

Spigge posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Kd ]

Agge84 folds.

luffarnen folds.

Spigge raises [$22.5].

Partyjack raises [$75].

Spigge raises [$215].

Partyjack calls [$160].

** Dealing Flop ** [ Qs, Kc, 7c ]

Spigge checks.

Partyjack bets [$345].

Spigge is all-In.

Partyjack is all-In.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

** Dealing River ** [ 6d ]

Spigge shows [ Ks, Kh ] three of a kind, kings.

Spigge wins $242.41 from side pot#1 with three of a kind, kings.

Spigge wins $2280.26 from the main pot with three of a kind, kings.

Game#906197494 starts.

#Game No : 906197494

 

Har också en uppsjö såna här skönheter, man tycker ju att han drar rätt så jävla tunnt på den floppen för vinst.. Men icke sa nicke;

 

***** Hand History for Game 906233984 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, January 5, 15:47:29 ET 2009

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: pYnX ( $4275.83 )

Seat 5: Partyjack ( $1391.07 )

Seat 3: Kryddan_2 ( $111 )

Seat 1: svvane ( $212.65 )

Seat 4: magganO ( $178.2 )

pYnX posts small blind [$2.5].

Kryddan_2 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Ah ]

magganO folds.

Partyjack raises [$20].

svvane calls [$20].

pYnX folds.

Kryddan_2 calls [$15].

** Dealing Flop ** [ Kc, 2d, Ts ]

Kryddan_2 bets [$20].

Partyjack raises [$100].

svvane folds.

Kryddan_2 is all-In.

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ 8c ]

Kryddan_2 shows [ Tc, Ac ] a flush, ace high.

Partyjack shows [ Ks, Ah ] a pair of kings.

Partyjack wins $9 from side pot#1 with a pair of kings.

Kryddan_2 wins $238.39 from the main pot with a flush, ace high.

Game#906234551 starts.

#Game No : 906234551

 

Efter en tung timme där mitt i passet jobbade jag iaf tillbaka en femhunk och är "bara" jämna 2K back för dagen.

 

Ska ägna mig åt lite återhämtning och middag, sen åka till tjejen ett tag och pyssla om sjuklingen. När hon börjar känna sig trött åker jag hemåt och förbereder mig för JVM-finalen ikväll, förmodligen med lite grind. ORKA hitta 2K-hålet liksom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...