Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol @ kvällsfisken på svs...

 

Med lite mindre motrigg jobbade jag igen nästan hela backet, det saknas nu -123:- för att jag ska vara plus igen för månaden.

 

Gått som ett streck på eftermiddagen, låg ändå typ 5700 back någon gång vid 11-tiden.. Så jag kan inte vara missnöjd med denna dag.

 

Typ 1100BB på 5 timmar är väl lagom plåster på såren från SvS efter två dagars helvete. :)

 

Morgondagen blir nog helt pokerfri, ska med tjejen och handla julklappar.. Sist kom vi ju hem helt tomhänta och det får inte hända igen.. Hatar verkligen julklapps-handlingen!

 

Vi siktar på att vara hemma vid 16 då jag ska söka mig hem till Kapten Wigert som kör på matchen imorgon som jag tror kan bli en bra hockeymatch. Svårt att se att de ska ha så mkt att sätta emot nu när Sundström tydligen gått sönder också.. Men hoppas går ju, Markan har ju stängt butiken förr.

 

Nu blir det hem till damen i några timmar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vare för strul du hade med HH Converter? jag får inte in några händer från svs nu på kvällen, riktigt jobbigt!!!

 

Ja typ samma.. Det står att det redan pågår en import osv..

Riktigt annoying tycker jag! :)

 

Najs att du hämtar hem allt. Så vill du inte spela med mig eller är det bara en tillfällighet? :-D

 

Ja de va skönt, vad menas? Har jag lämnat nåt bord där du suttit? Har faktiskt inte tänkt på om jag mött dig något alls den senaste tiden.. :)

 

Blir en snabbsväng till Uppsala nu, lär snabba på.. Ska plocka upp tjejen vid 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jacob Markström - LHC 2-1.

 

Skämt åsido, det var väl ändå relativt jämt.. Men han gjorde några helt äckligt bra räddningar.

 

Henriksson var iofs inte särskilt mycket sämre han ska man väl säga.

 

Alla i vårt sällskap upplevde det som en kanoonmatch, men jag anade redan innan att det mest var för att det var över en månad sen vi var och såg en livematch.. Tempot var inte särskilt högt, Wanvig åkte till exempel sig fri vid ett par tre tillfällen.. Och han är i sanningens namn ingen speedkula.

 

Dock tyckte jag han var bland de klart bästa igår, hyfsad fart mellan varven, men framförallt är det ju tamejfan ingen som tar pucken av honom.. Väldigt vårdad innan han lämnar pucken, inga jävla Dackelldribblingar där inte.. Dacke verkar ha ett minimått på 2 sek för varje gång han har pucken, helst ska han under de 2 sek hinna dribbla två-tre motståndare utan att göra ett enda skär i skridskoåkningen.

 

Grejen är den att han misslyckas och ger LHC spelvändningar 4 ggr av 5 igår, den 5e gången snurrar han dock upp hela LHC-femman och då älskar man ju Dacke igen.. Konstigt det där.

 

Tänkte dra igång ett grind nu, ska till Joggy en sväng sen.. Vi ska dra ihop ett gäng och hjälpa honom flytta nästa vecka, så det blir väl bland de sista numer klassiska xbox-grindstugorna skulle jag tro.

 

Får satsa på att spela några timmar innan jag drar på mig konsum-skjortan imorgon. :D

 

Börjar på -123:-, Krrriiiggadååååå, som en gammal legend i Farbror Clark skulle ha sagt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partyjack: "Alltså, han spelar verkligen som en påse skit.

40/18/2 tror jag, men på något jävla vänster tror jag han plussar en del ändå.

Bara den senaste veckan är han väl upp 5K på mig skulle jag tro, han lyckas med de mest otroliga utsugningarna.. Som synes."

 

Kan du förklara för en som inte använder pt varför 40/18/2 visar att han spelar som skit? Som jag fattat det betyder första värdet sedda floppar, andra hur ofta man höjer och tredje någon aggressionsfaktor.

Enligt mig kan man vinna jäkligt mycket på dessa nivåer genom att spela många händer och vara aggressiv efter flop. Är man bättre än snittet på nivån är det lätt att spela ut dom efter flop.

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partyjack: "Alltså, han spelar verkligen som en påse skit.

40/18/2 tror jag, men på något jävla vänster tror jag han plussar en del ändå.

Bara den senaste veckan är han väl upp 5K på mig skulle jag tro, han lyckas med de mest otroliga utsugningarna.. Som synes."

 

Kan du förklara för en som inte använder pt varför 40/18/2 visar att han spelar som skit? Som jag fattat det betyder första värdet sedda floppar, andra hur ofta man höjer och tredje någon aggressionsfaktor.

Enligt mig kan man vinna jäkligt mycket på dessa nivåer genom att spela många händer och vara aggressiv efter flop. Är man bättre än snittet på nivån är det lätt att spela ut dom efter flop.

Vad tycker ni?

 

Absolut, jag tror säkert att TANDKRÄM (du?) och många liknande som Sofipropp och Fiskbert tex plussar helt okej pengar med liknande siffror.. Men att påstå att man spelar ut motståndaren med ett aggresivt postflopspel och har en AF på 2.. Det stämmer bara inte, är helt enkelt inte särskilt aggressivt iaf i mina ögon.

 

Jag tror heller inte att sådana siffror vara vinnande mot en skärpt och normalbra TAG på nivån.. Men det kanske bara är jag..

 

Skulle som du antyder vara kul med fler åsikter i frågan!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger kan man säkerligen tjäna en hacka med dom statsen på 2.5/5, samtidigt tycker jag att glipan mellan VPIP och PFR är på tok för stor för att det ska vara "bra" stats. De statsen säger inte att man spelar aggro post flop iaf.

 

Tycker att en höjning på PFR och AF vore på sin plats, och sänk VPIP en aning iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki.. uttryckte mig nog slarvigt men eftersom jag inte har pt vet jag inte om 2 i agg är bra eller dåligt. 18% trodde jag stod för preflopraise, fel? då borde man kunna spela mycket mer aggressivt postflop utan att det syns i de statsen som redivsades, fel?

Antar att det är sista siffran som visar hur man spelar postflop, isåfall fattar jag var ni hittar fiskstämpeln..

 

Jag behöver som ni märker en utbildning i pt, inte för att jag någonsin kommer använda det, men för att kunna bilda mig en uppfattning när dessa stats blivit det absolut vanligaste att grunda sina omdömen på om motståndaren är fisk eller inte.

 

Märkligt enligt mig då det finns så många mer eller mindre vinnade spelstilar, även fast det just för tillfället är fastställt att 25% sedda floppar med en preraise på 24% eller liknande är bästa spelet. PS Tandkräm suger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger kan man säkerligen tjäna en hacka med dom statsen på 2.5/5, samtidigt tycker jag att glipan mellan VPIP och PFR är på tok för stor för att det ska vara "bra" stats. De statsen säger inte att man spelar aggro post flop iaf.

 

Tycker att en höjning på PFR och AF vore på sin plats, och sänk VPIP en aning iaf.

 

Håller med dig i allt du skriver, även om det inte är något fel i att spela 40/18 typ om man plussar.. Jag spelar ju hellre med fyra st sådana än 4 st 20/18-grinders utan tvekan.

 

oki.. uttryckte mig nog slarvigt men eftersom jag inte har pt vet jag inte om 2 i agg är bra eller dåligt. 18% trodde jag stod för preflopraise, fel? då borde man kunna spela mycket mer aggressivt postflop utan att det syns i de statsen som redivsades, fel?

Antar att det är sista siffran som visar hur man spelar postflop, isåfall fattar jag var ni hittar fiskstämpeln..

 

Jag behöver som ni märker en utbildning i pt, inte för att jag någonsin kommer använda det, men för att kunna bilda mig en uppfattning när dessa stats blivit det absolut vanligaste att grunda sina omdömen på om motståndaren är fisk eller inte.

 

Märkligt enligt mig då det finns så många mer eller mindre vinnade spelstilar, även fast det just för tillfället är fastställt att 25% sedda floppar med en preraise på 24% eller liknande är bästa spelet. PS Tandkräm suger

 

Alltså, 2 i agg är väl vad de flesta riktiga synfiskarna har.. Även om de finns de som ligger ännu lägre.

Mittensiffran är preflopraise precis som du skriver, och jag känner till många som plussar bra både här och på högre nivåer med preraise på typ 10-15%.. Men då är vpip mkt mkt lägre än 45 liksom.

 

Grejen är ju den att så många ggr man ser en 40/18/2-spelare som tex TANDKRÄM eller Sofipropp göra såna fruktansvärt dåliga jävla dyngspel så tror man verkligen inte att de kan vara plussande någonstans.. Men blåögd (?) som man är så tror jag väl på att de gör sina pluspengar och det är ju kul för dem, det måste ju dock handla om extrema swings och jag tror det krävs enormtm mkt mer för en sån spelare att utveckla sitt spel till en högre nivå än vad tex en 22/20-grinder tex skulle ha..

 

Dock ska man väl inte direkt säga att alla som har en vpip på >40 spelar som en påse skit.. Det jag skrev var att Tandkräm spelar som en påse skit, och det är han/hon väldigt medveten om..

 

Synar man fyrbet för halva stacken preflop med K6 mot en 20/15-spelare som mig så tror jag inte att man riktigt har alla julnötterna i säcken.

Men mtp på alla fiskar som finns på nivån är det säkert inte omöjligt att de plussar typ 10-20K i månaden.. Även om jag tror att var tredje/fjärde månad är en ordentlig backmånad för alla dessa slaskgrinders, men det låter jag vara halvt osagt.

 

Slutar iaf grinden idag efter två timmar, mitt mål var väl bara att göra ett litet plus för att känna att jag är på kartan för månaden.. Det är gjort och nu ska ja försöka få tag på joggyvischa och dra över dit en sväng.

 

+525:- för December!!! :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig i allt du skriver, även om det inte är något fel i att spela 40/18 typ om man plussar.. Jag spelar ju hellre med fyra st sådana än 4 st 20/18-grinders utan tvekan.

 

 

 

Alltså, 2 i agg är väl vad de flesta riktiga synfiskarna har.. Även om de finns de som ligger ännu lägre.

Mittensiffran är preflopraise precis som du skriver, och jag känner till många som plussar bra både här och på högre nivåer med preraise på typ 10-15%.. Men då är vpip mkt mkt lägre än 45 liksom.

 

Grejen är ju den att så många ggr man ser en 40/18/2-spelare som tex TANDKRÄM eller Sofipropp göra såna fruktansvärt dåliga jävla dyngspel så tror man verkligen inte att de kan vara plussande någonstans.. Men blåögd (?) som man är så tror jag väl på att de gör sina pluspengar och det är ju kul för dem, det måste ju dock handla om extrema swings och jag tror det krävs enormtm mkt mer för en sån spelare att utveckla sitt spel till en högre nivå än vad tex en 22/20-grinder tex skulle ha..

 

Dock ska man väl inte direkt säga att alla som har en vpip på >40 spelar som en påse skit.. Det jag skrev var att Tandkräm spelar som en påse skit, och det är han/hon väldigt medveten om..

 

Synar man fyrbet för halva stacken preflop med K6 mot en 20/15-spelare som mig så tror jag inte att man riktigt har alla julnötterna i säcken.

Men mtp på alla fiskar som finns på nivån är det säkert inte omöjligt att de plussar typ 10-20K i månaden.. Även om jag tror att var tredje/fjärde månad är en ordentlig backmånad för alla dessa slaskgrinders, men det låter jag vara halvt osagt.

 

Slutar iaf grinden idag efter två timmar, mitt mål var väl bara att göra ett litet plus för att känna att jag är på kartan för månaden.. Det är gjort och nu ska ja försöka få tag på joggyvischa och dra över dit en sväng.

 

+525:- för December!!! :ola:

 

Jag tror att en som spelar 40% på de lägre nivåerna har ofantligt större möjligheter att lyckas på högre nivåer om han kan justera sitt spel i takt med att han flyttar upp.

Anledningen är att han får mycket bättre känsla för spelet än en 22/20 grinder, som du tar upp som exempel, som litar blint på sin starthandskarta och hudstats och aldrig tänker på hur spelaren spelar mot just honom utan bara går på hur han spelar i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvarar absolut inte det spelet. jag försvarar bara 40% spelarna på lägre nivåer. Ni kan ju kika på vad Dwan har för stats på 6-max mot världsspelare..

jaja skitsam

 

Ok du tror inte det är lite skillnad mellan durrrr å TANDKRÄM? Han spelar ju slaskigt för att han är gud på att läsa händer och situationer, en skill som jag inte riktigt tror TANDKRÄM äger.

För det andra så har jag knappt sett nån sån slaskgrinder gå upp i nivå heller, kan vara en slump bara? Dom flesta av dessa nämna lirare verkar ju hoppa mellan 2,5-5 å 1-2 ganska ofta pga deras swings(?)

När du spelar med en sån hög VPIP kommer du i riktigt många marginella situationer med tex dina toppar sugig kicker osv där du kanske har svårt att lägga mot en fisk or whatever. Jag tror absolut inte på hög VPIP om man inte behärskar spelet riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med nstradamus om att en hög VPIP är bra utvecklingsmässigt, ju fler händer man spelar ju mer utvecklas man. Men det är ju inte det enda sättet att utvecklas på. Man kan ju utvecklas rätt mycket teoretiskt oxå.

 

Vill inte dra alla VPIP 40 spelare över en kant men min gissning är att dom flesta inte har så bra koll på teori som en 22/18 spelare har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok du tror inte det är lite skillnad mellan durrrr å TANDKRÄM? Han spelar ju slaskigt för att han är gud på att läsa händer och situationer, en skill som jag inte riktigt tror TANDKRÄM äger.

För det andra så har jag knappt sett nån sån slaskgrinder gå upp i nivå heller, kan vara en slump bara? Dom flesta av dessa nämna lirare verkar ju hoppa mellan 2,5-5 å 1-2 ganska ofta pga deras swings(?)

När du spelar med en sån hög VPIP kommer du i riktigt många marginella situationer med tex dina toppar sugig kicker osv där du kanske har svårt att lägga mot en fisk or whatever. Jag tror absolut inte på hög VPIP om man inte behärskar spelet riktigt bra.

 

Det är ju precis det jag skriver..

Jag har aldrig påstått att Tandkräm och det gänget som partyjack fiskförklarar är dugliga som spelare, jag försvarade bara som jag nämnt i varenda post att 40% sedda floppar inte är kass 200bb och 5-manna. Däremot menar jag att det är utvecklande och just om man har lite talang lägger en grund till en gnutta av dessa handläsningsskills som durrr besitter. Oki tror att jag fått fram vad jag försökte få fram från början, måste fan vara kass på att uttrycka mig när det tar 28 poster för att klara av det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, för att ge min slutgiltiga åsikt i frågan;

Jag tycker verkligen inte att alla med 40 i vpip är dåliga spelare, och högre upp ser det säkert ut så i större bredd än det gör på 2,5/5 på SvS.

Men jag har väldigt svårt att se kopplingen mellan 40/18-tomtarna på Svs och Tom Dwan.

 

Grejen är den att spelar man så mkt händer och faktiskt kan göra det på ett så pass bra sätt så stannar man inte på en så låg nivå som man gör nu.. De som fastnar på nivån med såna siffror kan lätt beskrivas med fyra bokstäver och det är SPEW.

 

Sen är det klart att det är väldigt mkt mer utvecklande att spela dubbelt så många händer, det säger ju sig självt litegrann..

 

Nu beskrev jag 40/17-fisken eller vad jag skrev, bara för att alla TAG-grinders på nivån vet precis vilken liten grupp av spelare jag menar då. Det är dessa spelare som skjuter fisken sönder och samman säkerligen, och periodvis även vinner pengar av TAG-grinders.. Men på det stora hela är det en dröm att sitta med en sån spelare.. Iaf i mina ögon, och för mig personligen.

 

Känns som att dels en 40/17/2 ska höja bra mkt mer preflop, och vara minst dubbelt så aggro efter floppen. Om inte trippelt.

Annars blir det liksom inte tillräckligt jobbigt att möta honom, har vid enstaka tillfällen mött spelare som ligger på typ 38/30 - då däremot blir det åka av.

Och det är också ofta såna spelare som lämnar nivån väldigt omgående.

 

Men som sagt, det finns säkert jätteduktiga med just siffrorna 40/17/2 också.. Bara det att jag aldrig mött någon.

 

Har iaf varit hem och duschat nu lite snabbt, det bär av hemåt skogstrakterna.. Lillebrorsan har byggt hus (prestationsångest), och det vankas sk "taklagsfest" (?).. Alla som varit med och jobbat på huset kommer och käkar och antagligen hittar en smärre däckfylla. Personligen har jag bara dragit i en symbolisk spik i huset, så jag tar en nykter kväll.

Kanske mer pga jobbet som väntar imorgon då förstås.

 

Glider nog in på en liten grind imorgon förmiddag eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en för min del vansinnigt nykter taklagsfest damp jag in hos tjejen vid 23-tiden.. Somnade väl en par-tre timmar in på detta dygn.

 

Kl 9 vaknar jag av en hög och ljudlig bitchslap.. Turligt nog sov jag så pass tungt att smärtan bedövades ganska starkt.

 

"Vad faan gör du?" säger jag till tjejen.

"Va faan, du har ju legat och snarkat och smaskat sen kl halv sex i morse!"

 

Aggressionerna från den minst sagt brutala väckningen satt i mkt väl och efter 500 spelade händer hade jag nu statsen 25/19/28(!!!). Dock brukar min AF ligga väldigt högt (inte så extremt iofs) söndag och lördag-morgonar.. Áv någon anledning är fisken alltid extremt vek dessa tider i veckan och det går att utnyttja väldigt bra.

 

Idag sprang jag dock på stål och trots att jag snodde ALLA småpotter åkte jag på ett par beats och ligger lite back ännu.. Ska försöka grinda in ett hyfsat plus och sen göra mig redo för jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en jävla mardröms-sittning.

Har så fruktansvärt svårt att komma från semistarka händer mot 60/10-fiskarna.

Och idag floppade jag AK4 med KK mot AA.

A34 med A3 mot A4.

55 mot 67 på 45K - 8 på river är ju ganska klassiskt Östhammar.

 

Motriggad ganska hårt var jag back 2K ett tag, jobbar igen det till ett 300kr-tapp och nöjer mig med det efter 3 timmars spel.

 

+198:- för månaden, blir till att snåla in på julklapparna i år.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du någon skillnad pokermässigt nu när du är konsumbefriad?

 

Nja, fick ju rycka in och jobba extra nu ikväll tex.. Så förmodligen kommer jag bara jobba lite mindre än tidigare, antar att jag kommer få 2-3 dagar varje månad ändå.. Trots att jag ofta säger ifrån när de ringer och vill ha en vikarie.

 

Egentligen har ju den riktiga övergången varit då jag gick ner på så pass lite arbete trappvis så jag till slut inte löft nog mkt lön för att betala mina fasta kostnader.. Det skedde ju egentligen redan innan sommaren någon gång.

 

Men jag vet inte om det kommer bli någon skillnad alls, själva pressen av att leverera plus-siffror varje månad har jag på sätt och vis haft i lite över ett halvår nu. Därför kan jag nog säga nu på en gång att pokern inte kommer påverkas alls av ifall jag jobbar någon dag i månaden eller inte.

 

Men däremot märks det ju att man har lättare att bli uttråkad, händer väldigt ofta att jag i frustration slår upp tv-guiden hemma och i frustration hamnar framför någon jävla grekisk basketmatch mitt på dagen.

 

För det är ju så, vid vissa tillfällen känner man själv (iaf jag) att det inte är någon idé att spela.. Ibland är man helt enkelt inte sugen, ibland är det bara smartast pga att man känner sig risig eller trött eller what ever.

Då har jag iofs inte heller kunnat gå och jobba bara hipp som happ, så det är väl egentligen en helt egen avdelning. Känner att jag skulle kunna behöva något annat att göra när suget inte infinner sig. Å andra sidan har jag den senaste månaden varit så jävla lat pokermässigt så det kanske är lika bra att jag pressar mig till att spela vid lite fler tillfällen.

 

Ska försöka spräcka badstreaken på 2,5/5 och sen ge mig på ett nytt avsnitt 5/10 framåt jul.. Tycker det känns skönt att köra några tusen på 2,5/5 där jag känner mig hemma och sen trycka in några tusen händer på 5/10 mot slutet av månaden, sitter alltid och kikar om det är någon riktig ärkefisk som sitter med stack där.. Men oftast är det ett par 500krs-fiskar och resten TAG-grinders, då känns det som jag får bättre värde när jag snittar en grinder och resten 500krs-fiskar på 4 st bord nere på 2,5/5.

 

Konsumgrinden är som ni kanske förstår ingen höjdare, tar all den fritid jag kan hinna mig att få och kikar på online-rapporteringen från hockeyn och snurrar runt lite här inne på pf.

 

HV-BIF 1-1 efter två perioder, 16-4 i skott..

Skulle då fan inte förvåna mig om de går in och snor en alt. två pinnar i Jönköping också. De ser verkligen surrealistiskt säkra ut defensivt, jag sa redan innan säsongen att om Markström håller samma klass som kvalserien ifjol så kan man nog göra sig en hacka på att köra 500-1000kr på under 5,5 mål i varje Brynäsmatch - med facit i hand hade man nog kunnat nära på livnära sig på det.

 

Backsidan jobbade Boorken med väldigt hårt i ett par år och fick fram ett grundspel som är defensivt så inåt helvete. Skillnaden ifjol var att det var så extremt säck-försvar att man inte orkade med att anfalla på bortaplan, på hemmaplan då skulle helt plötsligt samma laguppställning ställa upp och spela propaganda-hockey och bara anfalla sönder alla som kom på besök.. Det blev liksom varken hackat eller skuret ifjol.

 

Nu känns det som att det finns en skön balans, där vi faktiskt periodvis kan spela väldigt offensivt både borta och hemma.. Men sett på det stora hela finns hela tiden en defensiv trygghet iom stark målvakt och välutbildade backar som spelar enkelt. Jag skriver välutbildade och då menar jag verkligen att Boorken utbildade många av de vi har i laget.. En kille som Andersén har tagit ENORMA steg över sommaren, Jonatan Carlsson slarvar fortfarande bitvis.. Men han vet av sina svagheter och håller denna säsong på att slå plexi-ut-rekord i Gävle. Inget fel med det, klarar man det fysiska spelet och inte kan passa pucken - skit i att passa pucken i trånga lägen utan släng ut skiten bara.

 

Hela paketet höll ju på att spricka efter ruschen första 10 omgångarna. Då var vi ju helt plötsligt ett topplag, då skulle Lasse Jonsson slå superpassningar rakt över hela isen, han skulle dribbla sig genom hela femman. Juuso Hietanen likaså, ville aldrig släppa pucken enkelt utan skulle alltid vara kreativ som siste man. Till viss del gjorde även Ola Svanberg likadant.

Nu finns säkerheten där igen, alla backar spelar rakt och enkelt och då kommer resten som ett brev på posten.

 

Blev väldigt långt detta ser jag nu, ska kika till matchen igen och sen blir det ännu ett jävla kassa-pass. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte dra ur svaren ur dig iaf. :mrgreen:

hur var det att övergå till att ha poker som sin huvudinkomst då? har tyvärr inte läst hela din dagbok så svaret är väl där nånstans, men orkar inte leta.

 

Påverkade det ditt spel nåt?

 

Nej inte direkt, när jag sitter på jobbet utan något direkt att göra så kan det vara jävligt underhållande att bara skriva. :)

 

Alltså, det gick med väldigt långsamma trappsteg. Först blev jag sjukskriven typ två månader pga min reumatism.. Minns inte datum osv nu, men det mesta utspelar sig för ca 1½-2 år sedan.

 

Då började jag förstås spela mer, hade redan en fullt duglig 2,5/5-rulle på den tiden. Jag slog nog inte nivån lika hårt som jag gjort på senare tid, då mitt spel utvecklats en del.. Dessutom tokgrindade jag ju inte eftersom jag faktiskt var sjuk också. Men jag märkte rätt tydligt att ju mer tid jag gav pokern, desto mer pengar fick jag för det.

 

Blev "frisk" efter två månaders sjukskrivning, och började jobba på mitt typ 80%-schema då (varierade en del). Tog inte lång tid innan reumatismen blev värre igen, vips så hade jag någon månad till där det blev mera spelande. Hela tiden utvecklades mitt spel och efter typ två vändor fram och tillbaka igen jobb->sjukskrivning och vice versa var det dags för "utvecklingssamtal" med chefen..

Tror att detta måste ha varit typ förra våren.. Då tog jag mig ett snack med chefen, jag sa ju då för att inte missta förtroende (då denne chef var ganska ny), att jag hade planer på att börja plugga lite kvällskurser eller liknande.. Och berättade hela historian om min SLE som verkligen bara gick fram och tillbaka, vi kom överens om att jag skulle gå ner till knapp halvtid. Detta var ju ändå ganska känsligt iom att jag bara hade bott hemifrån i några månader då, men jag märkte ganska snabbt att halvtidsjobbet täckte mat+hyra+bostadslån med ganska ok marginal.

 

När jag tog det beslutet blev det dock ganska hårt grindande ett tag, jag visste att jag var tvungen att bygga rulle utifall att situationen som nu uppstått skulle komma.. Coop är ändå ett företag som på det stora hela inte plussat på bra många år, knappt sedan jag började jobba. Själva Konsum-delarna osv går jättebra medan Coop Forum kanske är det minst lönsamma handels-konceptet i Svensk historia.

 

Hur som helst, allt eftersom det dragits ner en på timmarna här på jobbet har den där halvtiden blivit mindre och mindre med väldigt långsam takt.

 

Så alltså, jag vet inte om jag kan säga att det påverkade mitt spel alls egentligen.

 

Allt medan konsumlönen minskade så fick jag ju mer grindtimmar hemma och pokerlönen ökade istället.

 

Sen är inte konsum så extremt underbetalt heller, på 4 dagars arbete (på rätt typ av dagar) och skattesystemet som blivit nu så får jag faktiskt ut pengar som täcker nästan alla mina fasta utgifter.

 

Men som sagt, om det är så att du har planer på att satsa på pokern tror jag att vägen jag tagit är närmast ultimat.. En väldigt långsiktig upptrappning av pokern och nedtrappning av arbetet, men jag har ju haft en väldig tur då jag liksom hela tiden stått som lite extrajobbare och helt kunnat kontrollera hur mkt eller lite jag velat jobba också.

Det förstår jag ju fungerar inte riktigt på alla arbeten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...