Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte ens NHL har det, TROTS att de har en mycket bättre nivå och jämnhet bland domarna så finns stolpskotten där också...

 

Varför inte tvådomarssystem i Sverige? Är det en kostnadsfråga eller vad?

 

Nu har jag iaf dödat en jävla massa tid framför datorn, har undvikit en stor del av födelsedags-baket som försigår hemma hos tjejen.. WP.

 

Åker över dit och vilar upp mig, imorgon blir det äntligen lite poker igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med i det mesta angående utvisningar och domarkvalitén. Synd att den är så ojämn. En annan typ av utvisningar som är sjukt irriterande är när en spelare gör en klockren, fullständigt regelrätt tackling som inte är farlig alls i 99% av fallen. Just den här gången skadar sej spelaren som tar emot tacklingen och den som tacklade åker på utvisning bara för att den andra gjorde illa sej. I NHL hade alla bara applåderat den fina, regelrätta tacklingen men i Elitserien blir det utvisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, okej.

Jo, själva festen var det verkligen inget fel på igår.. Tyckte dock att det var marginellt sämre tryck än förra året, men det kan ju också bero på vad det bjöds på av spelarna.

 

Brynäs var riktigt dåliga, eller kanske rättare sagt - Luleå gjorde Brynäs jävligt dåliga.

Tycker att Luleå spelade det spel som de har representerat i många, många år. De täpper till mittzon jävligt noggrannt, lägger ner pucken i hörnet och brunkar och stånkar. Tror det var Månsson i Skellefteå som sa i en intervju att de förlorade matchen mot dem för att de just lät Luleå spela sitt sarg-brunkarspel. De är verkligen sjukt tunga, och framförallt ettriga kring hörnen och där dödar de matchen helt.

 

Men kanske framförallt kom de på det receptet som har fått Brynäs på fall så många år tidigare, Brynäs klarar av att hålla defensiven väldigt långa perioder av en match för att sen lyfta spelet och anfalla i 5-minutersperioder och då lyckas utnyttja motståndarnas "korta ovana" av att spela defensiv hockey och då klappa in ett par puckar för att återigen döda matchen med defensiv hockey och vissa kontringar.

 

När däremot motståndarna ställer upp på blålinjen med hela femman och verkligen försvarar blå som de gjorde igår märks Brynäslagets brist på kreativitet så skrämmande mycket.

 

Luleå håller för övrigt säkerligen topp3 platserna på de lag jag sett slå mest icings i Gävle genom åren, igår var det väl kanske inte allra extremaste fallet. Men innan "inga-byten-vid-icing"-regeln kom till var det verkligen skrattretande många ggr, det kunde handla om 15-20 icings varje period - alltså en mkt bra regel med andra ord.

 

Åter till bristen på kreativitet - När muren av aggressiva luleåiter står där på blå är Widing verkligen den ende som klarar av att ta in pucken under kontroll. Enda problemet med herr Widing är att han behöver ha en riktigt jävla kanonbra dag för att kunna sätta en ordentlig passning. No offence, tycker han är en av elitseriens absolut bästa ytterforwards, gör alltid sitt jobb, är otroligt snabb och bra på att hålla puck.. Därtill ett sjukt bra skott, men när han ska slå en lugn och säker passning blir det till 90% katastrof-resultat. Det kan vara en passning på 5 meter som blir felslagen med 3 meter. Igår var det värre än vanligt, dock passar han väl därför in med Lind/Dackell som är säkerheten själva i passningsspelet.

 

Men igår var det verkligen tvärstopp på blålinjen, de få ggr vi ens kom in i zon passades pucken bort och luleå kunde åka över röd och lägga ner den igen. Enormt frustrerande match att se på.

 

Fick också höra igår (visserligen ett semilöst rykte) att Lars Jonsson ska lyfta en lön närmare halvmiljonen, det kom ju ut ifjol att Angell löft typ 300K i månaden så halvmiljonen för Jonsson verkar inte helt orimligt.

Men tamejfan, mannen är ju så sjukt loj!?

Han är en kanonback när övriga laget går bra, han är en offensiv styrka och relativt stor och stark i defensiven. Men så fort resten av laget börjar slå bort puckar och man räknar med att förstebacken ska ta tag i det hela och skapa några anfall genom bra uppspel - då verkar det som att han får totalt hjärnsläpp och blir överkreativ, söker hela tiden trezonspassningar med halvmeters-flipp som slutar till icing. Igår var det även nära vid 2-3 tillfällen att han friställde motståndare på egen blå. Han tappade ju även pucken vid blå när Lindgren blev helt ren och sköt över..

 

Avslutningsvis; När fan ska Brynäs ta tag i problemet?

Självklart menar jag att ALLA lag kör på Markström, visst - jag ska inte vara så blåögd att jag inte ser att Markström ramlar väldigt billigt. Men det spelar tamejfan ingen roll, målvakten ska inte röras - allra helst när han för längesen levererat en passning och är på väg tillbaka till målet.

Igår gick det tom så långt att Harju slår ner Markström med en rak höger, och domaren tar två min för roughing (???).

 

Enda skillnaden mot tidigare matcher är nämligen att domaren tidigare blåst vid 1/4 tillfällen - nu tog han för nästan alla grejer.

Vad blir då Brynäs reaktion på det uppenbara problemet?

Det värsta som hände var att Johan Harju fick kramas med Andersén i tio sekunder, inte ens en högerkrok kan de lägga till?

 

Vad är det frågan om? Om domaren inte tar beslutet att skicka någon av isen för att de kör på målvakten - eller slår ner honom efter avblåsning - då är det tamejfan någons uppgift att kasta handskarna och alltså ta honom av isen på det sättet.

 

Redan efter matchen hemma mot SSK (7 överkörningar - 3 utvisningar) var jag nära att skriva ett mejl till Sundlöv.

Imorgon bitti kommer jag garanterat snickra ihop ett vänligt men bestämt mejl, det finns ingen anledning att tolerera sånt där jävla skit.

9 av 10 motståndarlag hoppas att det ska påverka psyket hos Markan, ännu har det inte gjort det imo - MEN vad händer om han sliter sönder ett knä som Nihlstorp gjorde - borta två månader?

 

Då ångrar sig nog ett par av backarna att de inte kastade handskarna EN gång för att visa att det tamejfan inte är okej!?

 

Vad skadar det tex laget om Jonatan Carlsson (60 min på bänken igår) går in och kastar handskarna för att visa att det inte ska hända igen? Killen kan ju slås, har hört att han tagit fajter i J20 och jag har även sätt det i A-laget vid ett par tillfällen.

 

Om inte - ta in en Amerikan eller någon slags skogshuggar-ryss som kan göra 4-5 min per match och gå in och markera när det börjar hetta.

Blir så förbannade irriterad, igår med ett par öl innanför västen stod jag upp i över en minut av ren frustration och bara skrek rakt ut.. Folk lär ju ha trott att jag var helt slut.

 

För övrigt - vår försteback heter Andersén - snacka om att killen har utvecklats. Från att varit en okej tacklingsspelare med brutalt slarvigt passningsspel och ingen offensiv tanke alls spelar han nu PP och gör det bra.. Tar hand om uppspel och räder upp diverse missar som vår assisterande kapten Jonsson lyckas tappa markering eller puck inför.

 

Bullbakning med tjejen (vanliga bullar alltså) och en lugn bakiskväll väntar.

Imorgon blir det grind svs på förmiddagen - konsum på kvällen.. Anti-nöt!

 

Tycker ochså att det är på tiden att Sundlöv får ett vänligt men bestämt mejl.Ta då upp även problemet med den bristande fantasin i anfallspelet,hör om det finns intresse för lite anfallskisser då jag har några vassa liggande.Kan du borde skicka ett mejl till dommarsektionen på svenska isockeyförbundet ang den ojämna dommarnivån samt det där med påkörningar av målvakter och fråga även hur långt de kommit i 2-huvuddommare-utredningen.Jag har även fahågor om att Brynäs kommer falla som en gråsten igenom tabellsystemet om inte Sundlöv tar tag i alla problem redan nästa vecka.Har du hört ngt om förstärkningar där runt jul?

Det kanske ochså kan ventileras med käre Sundlöv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, non taken..

 

Först och främst är väl Brynäs efter Leksand den klubb i svensk hockey som har mest supporters runt om i landet, så det är väl inte så jättekonstigt om det dyker upp någon som håller på Brynäs och inte är från Gävle?

 

Men jag kan förklara mig iofs, det var väl ungefär som så att jag var 8-9 år när det var dags att "välja" lag. Det råkade vara kring åren 92-93 då Brynäs tog SM-guldet med Sandlin som tränare, det tillsammans med att större delen av min släkt alltid varit Brynäsare och att det är det överlägset närmaste laget geografiskt sett var väl de starkaste orsakerna.

 

Vad är det som är så konstigt med det? Verkar som att du är jättechockad över att det finns brynäsare utanför Gävle.. :)

 

jag var inte chockad, bara lite nyfiken. Det är svårt skriva så som man menar eftersom det är svårt att använda toner när man skriver så här. Undrade bara hur det kom sig. Tyckte inte det var nåt konstigt lr nåt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med i det mesta angående utvisningar och domarkvalitén. Synd att den är så ojämn. En annan typ av utvisningar som är sjukt irriterande är när en spelare gör en klockren, fullständigt regelrätt tackling som inte är farlig alls i 99% av fallen. Just den här gången skadar sej spelaren som tar emot tacklingen och den som tacklade åker på utvisning bara för att den andra gjorde illa sej. I NHL hade alla bara applåderat den fina, regelrätta tacklingen men i Elitserien blir det utvisning.

 

Jo, såg lite på Mora-Löven i förra veckan. Mattias Wennerberg satte in en helt perfekt tackling på Mora-backen som var lite ur balans och landade lite illa typ.. Två min för roughing. Fast Wennerberg håller armbågarna efter sidorna och händerna nere.

Men där reagerade även den gode Boorken i kommentatorsbåset. Det är också alldeles för ofta man kallar dessa tacklingar för "charging" när det handlar om 1-2 skär innan tacklingen.. Verkar på en hel del ställen som att domarna inte riktigt kan sina regler?

 

Tycker ochså att det är på tiden att Sundlöv får ett vänligt men bestämt mejl.Ta då upp även problemet med den bristande fantasin i anfallspelet,hör om det finns intresse för lite anfallskisser då jag har några vassa liggande.Kan du borde skicka ett mejl till dommarsektionen på svenska isockeyförbundet ang den ojämna dommarnivån samt det där med påkörningar av målvakter och fråga även hur långt de kommit i 2-huvuddommare-utredningen.Jag har även fahågor om att Brynäs kommer falla som en gråsten igenom tabellsystemet om inte Sundlöv tar tag i alla problem redan nästa vecka.Har du hört ngt om förstärkningar där runt jul?

Det kanske ochså kan ventileras med käre Sundlöv?

 

Som någon skrev - tycker det är väldigt svårt att avgöra om du är seriös.. Men;

Skriver jag ett mejl till Sundlöv så blir det angående skyddandet av Markström och ingenting annat. Att sätta sig och skrika efter nyförvärv efter tre förluster och precis lämnad serieledning känns ju lite whineigt.

 

Men - Jag tycker absolut att bördan att göra mål blir alldeles för stor på Widing som är den ende som faktiskt producerar helt på egen hand om det behövs.. Det skulle verkligen behövas en avlastning, spelaren som Janos Vas var tänkt att vara. Han har ju dock visat sig vara en tuff brunker med tacklingsspelet i fokus, där tror jag Sundlöv hade räknat med en tvåa-trea i interna poängligan.

 

Men jag delar din uppfattning - med det här spelet är vi utanför slutspelsplats innan jul tror jag.

 

Skulle jag få skriva en liten önskelista skulle jag främst skriva in en 105kgs transatlantisk back, en målspruta och en ny förstecenter eftersom jag har en svag magkänsla av att Micke Lind kommer få en tung skadefylld säsong.. Men det är naturligtvis bara en magkänsla - och bara en önskelista. Inget jag någonsin kommer få se hända.

 

Kommer det en värvning under säsongen så är det som tidigast när vi ligger sist i serien. Det spelar ingen roll hur lite folk vi får gå runt på, så länge vi håller en slutspelsplats kommer ingen att göra något i Gävle. Det handlar om en säsong av insnålningar efter Wahlberg, Boork och Brendl-Affärerna (för att inte nämna alla halvårs-tränare som fått sparken).

Kort sagt tror jag ledningen är nöjd om man lyckas sanera ekonomin och undvika kvalet i år, även om man själv ser en liten köp-frenzy för att satsa på slutspelet.

 

 

för att man är medgångssupporter

 

Vad är man då om man bor i Östhammar och håller på Man Utd? :cry:

 

Nu ska jag sänka några koppar kaffe, är inte i närheten av fit sedan helgen. :)

Sen blir det lite svs-grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ju bli hockeykommentator om pokern börjar gå dåligt :)

 

Men iaf hur har spelet gått i helgen/idag ?

 

Hehe, helt ärligt skulle det vara ett riktigt jävla drömjobb.. Konkurrera ut någon av nissarna på payperview borde ju heller inte vara alltför svårt, det räcker typ att veta vad de olika linjerna fyller för funktion så är man bäst på jobbet typ.

 

Jag har ju inte spelat ett dugg sedan i Fredags.

I Lördags var vi bosatta i Gävle och igår när jag kom hem fick tjejen lite välförtjänt uppmärksamhet.

Dessutom var bakfyllan rätt tung främst på eftermiddagen då kväljningarna började komma in i spel.. :P

 

Idag har det dock börjat bra, hittat fyra 5/10-bord med fint värde, upp ett par K direkt faktiskt. Det tunnar väl ut med fisk till lunch som vanligt.

Men vid det laget hoppas jag redan ha ett lagom juicy plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

retard , du menar alltså att man inte kan vara ett stort fan av nåt lag om man inte bor i samma stad som laget är ifrån och om man är det så är det bara för att man är medgångs supporter? :lol:

 

Han har nog missat innebörden av "medgångs"-supporter ganska grovt har jag en känsla av.

 

Rätt galet entimmes-pass på 5/10, slutar med ett plus på 5,8K efter ett par stora potter.

 

Det mesta var rätt standard, fick väl betalt av jävligt mycket skit.. Men det är ju standard på SvS.

 

Ska åka hem till mor och far för att slänga på vintersulorna på bilen, fick en mild utskällning av tjejens mor som råkade lägga ett öga på mina framdäck som tack vare (antar jag) dålig framvagnsinställning är nära på HELT utnötta. Det är på sin höjd en mm mönsterdjup.. Pinsam situation, har haft koll på däcken och vetat att det måste till nya nästa sommar.. Men det måste verkligen gått sjukt snabbt på slutet, däcken i back skulle jag nog med gott samvete (och lagens stöd) kunna köra på i två år till mtp att de inte är nötta ett dugg.

 

Får väl ta och ratta in bilen på en verkstad och klonka rätt framvagnsinställning, kanske man blir av med vibrationerna jag får stå ut med mellan 100-110 km/h.. :oops:

 

Som jag tidigare belyst har jag det senaste året blivit extremt bekväm och riktigt usel på att få saker gjorda.

Trösklarna i lägenheten står fortfarande packade i plast i hallen, det var >6 månader sedan vi hade tänkt lägga in dem. Det blir till att ringa snickare i veckan, har skjutit det framför mig senaste halvåret typ.. :P

 

+44716:- för månaden nu iaf, känns som att jag kanske kan ruscha över 50K om jag håller i sista dagarna.. Vore onekligen jävligt coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara för mig hur jag länkar till ett youtube-klipp så att jag får "rutan" direkt här i dagboken?

 

Nöjer mig med att länka, här visar Chris Phillips hur man försvarar sin målvakt. Underbart med strypgreppet på Hinote medan Gästrin (?) får en flygtur in i kassen.

 

Drömvärvningen alla gånger vore ju så klart Phillips, dock står han väl långt över den budget som nu är uppsatt.. Han är ju dessutom ledande spelare i NHL, så han lämnar väl inte den platsen än på några år.

Men karaktären ska fan belönas, det måste finnas en sån där spelare i laget!

 

watch?v=0l5Zc72Wp9I

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska även ta dagen att hylla en gammal klassisk Brynäsare, han avslutade tydligen sin karriär för några veckor sedan pga en höftskada (?).

 

Väldigt tråkig utveckling på hans karriär, när han kom till Brynäs blev han snabbt en av elitseriens renodlade "bad boys". Han toppade utvisningsligan något år och var allmänt tung och jobbig att möta på isen.

 

Efter något eller några år fick han en hel del småskador och vips så blev han en mkt vekare back.. Vet inte om han fick någon bastning för att han satt för mkt utvisad, men som om någon tröck på en knapp var han plötsligt en stor, seg och alldeles för snäll back.

 

Det dröjde då inte länge förrän han packade och åkte hem till Finland igen.

 

Bakom Anti Aarnio är han nog den skönaste karaktären Brynäs haft i sitt lag de senaste 10 åren imo. Aarnio är ju ett avsnitt för sig, han skulle jag kunna hylla över 10 sidor här.. Synd att hans envisa flickvän inte trivdes i Gävle och att han därför var tvungen att flytta hem över Östersjön igen. Han var verkligen en idol.

 

 

Edit - stort tack megakillah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, ska försöka hålla nere Brynäs-snacket till kanske något inlägg per match.. Det är väl trots allt väldigt liten del av er som läser här som bryr er i hockeyn.

 

Då däckbytarplanerna gick i kras blir jag hemma sista timmarna innan jobbet iaf, det lutar mot att jag tränar upp mina PLO-skills en aning. Är fortfarande riktigt dålig på det, när jag hittat ett så bra plus vill jag heller inte sätta mig och grinda för att hitta ett back och sen tilta loss för det på jobbet.

 

PLO 1/2 för gratis pengar om 20 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var några centimeter från att ordna en sjukskrivning på förmodligen århundradets klantigaste sätt.

Är alltid lite extra klumpig dagarna efter en fylle-helg. Men detta slog då fan rekord.

 

Köpte en sån där korv med köttfärssås i spaghetti (lathet till tusen), in med skiten i micron.. 2 min, inte ens varmt.. 2 min till.. Ut med skiten nu då..

Till min stora överraskning är pastatallriken varm som en jävla stekpanna, tallriken flyger halvmetern ner från micron som sitter i huvudhöjd, landar på bänken och tar studsen RAKT mot mina ben (knallar runt i shorts).

Reaktionen blir inte att jag tar ett par steg bort och städar upp skiten, nej här ska födan räddas. Båda händerna gör jobbet, fångar maten i en 45-gradig vinkel med ena handen halvt i maten och den andra under botten på den fortfarande glödheta tallriken.

 

Det enda vettiga med situationen var väl att jag slängde händerna i kallvatten och räddade mig undan med lite sveda i höger hanflata och en vänstertumme som kanske blir upplagd för amputation.. Väääldigt röd och ilande.

 

Varför lägger man ens upp såna pinsamheter för allmänheten att se? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...