Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hahahah, Karlsson :D Ser framför mig en glad, fet kille

Nja.. Förvisso har han drag av övervikt fortfarande, men han måste ha gått ned åtskilliga bmi-enheter sedan inspelningen av karlsson.

Dock fortfarande lite kul-tendens över bältet och alltid ett jävla karlsson-leende på läpparna, det är verkligen sjukt slående när man får veta att det är han.. Går nästan inte att missa likheterna som är kvar.

En timme nu till jag får grinda igen, abstinensen är närmast fulländad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällsgrinden började jävligt segt, åkte hiss fram och tillbaka typ tio ggr.. Var väldigt längesen det gick så "osmort" kan jag säga.

Så när all action höll på att dö ut på det enda bordet där jag hade byggt ordentlig stack kommer "sviinto" (gabbidal på pf), in med 300kr. Hade en tiltsession mot honom för ett par månader sen.. Han gjorde ett par äckliga spel och började svära och leva fan i chatten, den här gången var han till och med riktigt trevlig i chatten får jag säga.

Iaf tog jag väl två (eller var det tre) 300kr-inköp av honom HU, tömde ett par shortstackar till på samma bord och det var verkligen propplösaren. Spelet sitter så extremt mkt i självförtroendet verkar det som..

Iaf lyckades jag hitta ett halvskapligt dagsplus till slut, stannade på 1600 upp idag. Helt okej, mtp att jag spelade 6 timmar så hade det gärna fått vara lite mer.

Nu passar jag på att sova några timmar, konsumgrind imorgon igen. Samma på tisdag, dock på kvällen där ska vi ta bilen upp till Gävle och se på vårt kära Brynäs för första gången i år. De torska ju första uphettningsmatchen mot AIK, hur fan nu det gick till. Brynäs är av tradition jääävligt sega på försäsongen med ett par undantag, argumentet till det är i min mening att vi alltid har en handfull spelare som spelat 10-15 år i elitserien och verkligen bara vaggar fram på försäsongen för att inte ha sönder sig innan det drar igång. Exempel på såna är Dackell, Lind och Molin i år (mkt färre än vanligt).

Ska bli mäkta kul att se ett par nyförvärv, synd dock att kanadicken Dixon inte blir spelklar. Däremot alltid kul att se ett par juniorer som får friskt med speltid, enligt rapporterna ska min personliga favorit i dagens Brynäs Emil Sandin ha varit isens bästa mot gnaget. Hoppas han håller i säsongen ut, tror att han har kapacitet att vara ordinarie i landslaget inom två år och NHL inom tre.. Återstår att se, men det var här ni läste det först!

+16070:- i augusti.

Länk till kommentar

Snygga resultat!

Få in 1k händer på 5/10 nu i augusti! Dags att lyfta blicken uppåt.

Tack för knuffarna!

Jag har tänkt precis så också, men alltid när jag tänkt mig pröva har det varit så extremt dålig action.. Alltid typ 7-8 spelare utspritt på 5 bord.

Blir väl så eftersom jag nästan alltid grindar dagtid, men jag ska hålla lite koll och försöka köra ett 5/10 bord varje grind från och med nu. Jag lovar!

underhållande storrys från konsum :-)

Ja de har hänt en hel del roliga grejer där genom åren, ska försöka skapa ny action till lite underhållande anekdoter.

Idag blir det dock svårt att hitta nåt roligt, var osedvanligt trögt att komma upp ur sängen.. Bara o kör.

Länk till kommentar

Softboll på svt, sedan resorna till USA har jag uppfattat att kvinnorna i sporten är ovanligt välsvarvade. Typ lite handbolls-modellen.. Men kommentatorerna, vad är det som happening!?

Den ena är SVTs gamla stöt som hamnar på lite det ena efter det andra skitjobet, minns inte vad han heter, inte Roger blomquist utan det andra rutinerade esset.. som ligger och pumpar med frågor som "får pitchern ta lyra?" osv

Den andra kanske är sveriges bästa softbollspelare, vem vet.. Jag vill inte jobba.

Länk till kommentar

Först och främst: tack för en bra dagbok! Jag och min familj tillbringade två semesterveckor i en stuga mellan Öregrund och Östhammar. Din beskrivning av ett sömningt samhälle med en hel del "underliga" människor var träff sänkt:lol: Vi var in en hel del gånger i den berömda Konsumaffären och undrade nog vem som var den berömda Partyjack:lol: När du nu nämner Karlsson på taket så måste jag ju reagera, han är min sons stora idol, och det hade varit en höjdare att möta honom live.

Länk till kommentar

Först och främst: tack för en bra dagbok! Jag och min familj tillbringade två semesterveckor i en stuga mellan Öregrund och Östhammar. Din beskrivning av ett sömningt samhälle med en hel del "underliga" människor var träff sänkt:lol: Vi var in en hel del gånger i den berömda Konsumaffären och undrade nog vem som var den berömda Partyjack:lol: När du nu nämner Karlsson på taket så måste jag ju reagera, han är min sons stora idol, och det hade varit en höjdare att möta honom live.

Hehe, ja men det är verkligen slående stor del muppar i framförallt östhammar. En del privata aktörer som tar hit psykfall från stockholms län bl.a. har jag fått förklarat för mig.

Nästa gång måste du ju bara söka upp den enda killen i åldersspannet 20-45, då är det jag.. Och hälsa. Vore skoj att prata med en vilt främmande pf-människa i min lilla konsumbutik.. :)

Ganska roligt var det ju när en fd arbetskamrat bodde granne med karlsson, deras 5åriga son hade parkerat cykeln bakom karlssons bil och på morgonen när de skulle cykla iväg för att handla hade han fått en böteslapp på 500:- med signaturen "Karlsson på taket" - underbart imo..

Var verkligen uppe i limningen efter att min chef gjort en fuling och givit mig heltidsjobb större delen av augusti.. Har dock lugnat mig lite nu när jag inser att många av passen är av typen 7-14 eller 8-13 osv, så jag kommer förmodligen kunna dra ett par timmar poker efteråt om det inte händer att jag är helt utpumpad.. Ska dra av ett par timmar nu innan jag drar till flickan och drar av en middag a´la husmanskost.

Länk till kommentar

Jag lovar att leta upp dig nästa gång och hälsa :-D För trots alla muppar så var det en mysig liten stad som vi gärna kommer tillbaka till.

Okej, var det första gången ni va här i somras eller?

Jag måste säga att jag tror man blir lite bortskämd när man bor här.. Tycker liksom inte att det är nåt speciellt, men när man är ute och promenerar (inte särskilt ofta iofs) så inser man ändå att det är ganska mysigt nere vid sjön osv.

Känner nu att det inte går riktigt lika lätt som det gjort de senaste tre-fyra veckorna, åker på en hel del 3outare igen osv och får verkligen kämpa för att hitta ett plus. Låg några hundra back hela passet idag, fram tills det är en kvart kvar då två fiskar gör en varsin jätteblowup och får för sig att bluffa mig vilket leder till att jag hittar ett litet skönt 700-plus till slut ändå.

Alltid skönt att slippa ångesten över att veta att man istortsett jobbat gratis nere på konsum när man ganska lätt tappar de där 5-6 timlönerna man gnetat ihop under dagen.

+16738:- i augusti nu.

Är sjukt sugen på hockeyn imorrn, ser verkligen fram emot att känna doften av kokt korv i Läkerolen igen.. Var längesen nu.

Dock har joggy ditchat mig och åkt före till Gävle på en bortamatch hos nåt kjolstyg så jag får harva de 6-7 milen i bil ensam upp dit. Så är det någon som ska ha skjuts från Östhammar till Gävle imorrn eftermiddag så slå en signal eller nåt. Kommer bli enormt segt annars.

Länk till kommentar

Jacken jag kan nog hänga på upp och kolla hockey!

edit, bajs kom på att och tjejen ska komma hit :)

Okej, verkar som att min tjej var snäll och ställde upp även fast hon nära på får utslag av tre perioder hockey (då har hon inte ens sett en träningsmatch förr :roll: )

+1 på det du skrev om Emil Sandin.

Förstår inte hur sportjournalisterna inte fått upp ögonen för honom än, ett av elitseriens absoluta utropstecken kommande säsong. Såg matchen mot AIK och han tillsammans med Vas och Silfverberg var bäst på planen.

Grejen med honom är ju att han inte alls spelar tillräckligt fancy för att egentligen fånga så mkt blickar. Tyckte han sumpade lite väl mkt lägen förra säsongen, men det är klart att det är något som kommer med självförtroendet..

Hoppas Silvferberg är med på isen ikväll, han var jag sugen på att se redan ifjol.

F.ö. var Karlsson inne och handlade igen igår, är det så att jag ser honom igen så måste jag pika något om pf.nu och se om jag får någon reaktion.

Kommer bli en seg dag innan jag kommer iväg mot gävle.. Har bl.a. upptäckt ett stoort parti fläskkarré utan ben som kommer bli gammal inom ett par-tre dagar. Kom överens med chefen om att jag ska ställa mig för att skiva skiten idag, visserligen tycker jag kötthantering hör till godsakerna med konsumgrinden.. Men låt säga att jag ska skiva ca 50 fläskkarréer, man blir ganska mör i ryggen som gammal 24årig reumatiker.. :)

Länk till kommentar

Både jag och Joggy var överens om att gårdagens träningsmatch gav positiva vibbar på alla nyförvärv.

Några veckor efter kvalseriens slut fick vi veta att Jonatan Granström hade skrivit på för Brynäs, och det räddade direkt den dagen. Jag hade hållt ögonen på honom i Mora då jag tyckte att han aldrig gjorde en dålig match utna körde i full fart framåt hela tiden - och igår visade han hemmapubliken samma sak. Han kommer bli sjukt viktig i vinter.

Emil Sandin gjorde som väntat en bra match, hade lagt till en störig attityd i sitt spel och tog för sig på ett annat sätt. Janos Vas var även han riktigt bra första halvan av matchen. I övrigt tror jag vi har sparkapital i alla spelare.

Men jag förstår bara inte vad Luleå ställde upp med för lag som tog stryk av finnarna med 6-1? Tyckte de såg bedrövligt dåliga ut mellan varven, så man ska nog inte dra för stora växlar på 5-3 vinsten.

Skönast igår kväll; Daniel Widing svänger i första perioden in bakom kassen när finne-målisen står där med puck. Efter att finnen slagit iväg pucken är Widing där och petar lite med klubban i knävecket - inte helt olikt Daniel Widing. I andra perioden står målvakten bakom mål och väntar igen - Widing åker dit i fullfart. Håller ut klubban som om han ska rappa igen, men viker av i sista sekund. Målvakten slänger sig platt på mage och ligger och klämmer sig i knävecket, backen som fått tag i pucken (fd DIFare Mika Strömberg) ser rött och drar en slagskott från egen förlängd mållinje i huvudhöjd efter Widing som direkt kastar handskarna. I årets andra träningsmatch. Det tycker vi om - dock kommer jag få ett whine-sms från Kapten Wigert när han får läsa om detta, han gråter förmodligen blod över att ha missat säsongens första fight.

Överlag ganska lovande match igår ändå, dock osäkert om det kanske var föreningens största miss att släppa Honken till Frölunda.. Markström ser ju alltid så förbannade stapplig ut. Hoppas verkligen att han mjuknar till om ett par matcher.

Konsumgrind nu till kl 17. Risigt..

Länk till kommentar

Känns som att vår afrikanske städare här på jobbet (skrev om honom för ett par dagar sedan) håller på att jobba in utmärkelsen "sommarens skönaste snubbe".

Firman vi har anställda här på jobbet är anställda för att städa butiksytan, alla lagerutrymmen och personalutrymmen är det avtalat att vi ska städa själva. Till hjälp har de en städmaskin att köra i butiken och det beräknas ta mellan 1½-2 timmar. Afrikanen torkar RUBBET med mopp, han diskar all disk i lunchrummet, han skurar över toaletter och allt annat, till och med så att han står och polerar kranarna på toaletterna så det går att spegla sig i de för första gången på 20 år typ. Allt detta gör han trallandes på någon afrikansk dansbandslåt, fruktansvärt skönt.

Dessutom kör han den klassiska - hälsar de första fem gångerna han träffar en varje dag, jordens leende "goodmoorgoon" fyra ggr så här långt denna morgon.. Fast jag är den enda här än så länge, så han lär knappast tro att det är fyra st som ser ut som mig.

Sommarens skönaste snubbe no doubt.

Apropå igår, jag och joggy hittade fina platser, två rader framför vip-logerna.. Satt och snackade lite NHL i första periodpausen och diskuterade Washingtons lag och Bäckis sällskap. Döm av min förvåning när jag av misstag vänder mig om och får se Niklas Bäckström sitta i logen bakom med sin bror, far och ett gäng andra snubbar. Riktigt underhållande surprise imo.

För övrigt skrev jag att Jonatan Granström kommer att göra en landslagsturnering i år, redan dagen hans kontrakt blev klar skrev jag det till Keb Eriksson på http://www.gd.se/brynäs - det står jag fast vid till 110%..

Länk till kommentar

Ska inte besudla denna dagbok med alltför mkt konsumhistorior, men detta är en modern klassiker som inträffade idag.

Redan igår kom det fram en gubbe som varit totalt pigg och inte haft några tecken på att bli dement de gånger jag pratat med honom.. Även om han ser väldigt gammal ut.

Han kom fram med en flaska schampoo i handen och sa; "är detta till att göra rent?" - Jag tänkte att det kan vara den gamla schampoo/balsam-frågan för synskadade - "Ja, den gör du rent håret med".

"VA?? Håret? Jag ska ju göra rent i stugan!!"

Okej - tagga ner tänker jag, och går efter en flaska allrengöring.. Efter diverse helsnurriga diskussioner kommer vi fram till att han (tror jag) ska göra rent i skåpen ute i sin stuga. Idag vid öppning rusar han in med rullatorn ett par meter framför sig på sladd.. Han vrålar typ "DET ÄR FEL! DET ÄR FEL!" och viftar med allrengöringen i luften. Han sliter med mig till gången för rengöringsmedel och pockar precis som han gjorde igår att han skulle ha en flaska "wc-rent". För det skulle ju trots allt bli "rent"..

Jaja, whatever tänker jag.. Vi gör ett återköp och jag låter gubbjäveln köpa en flaska wc-rent. Han uttryckte en enorm frustration över att han inte riktigt kunde komma på vad det var han skulle göra rent idag, han visste att det var något i stugan.. Men det var ABSOLUT inte toaletten, och inte heller köket.. I frustrationen över att han skulle till tandläkaren så tog han dock wc-rent men såg minst sagt missnöjd ut.

Ett par timmar senare dyker han in igen, exakt samma igen, "DET ÄR FEL, DET ÄR FEL!!" No shiet din dementa gamla idiot tänkte jag, men bemötte med hövlighet rullator-racern. Till slut var vi på väg att skiljas som ovänner, då han absolut inte skulle ha någon allrengöring eller liknande.. Den skulle promt ha något som hette "rent" i namnet, det skulle ju trots allt bli "rent" - ett jävla tjat, rent sa han typ mellan varje ord i meningarna han uttryckte".

När det såg som allra värst ut så går min gamla dagis-fröken förbi och han skriker "hit med dig jänta!" (60 bast gammal "jänta") - "Du vet att jäntor, dom förstår sig på sånt här" - Jojo tänkte jag.. Det slutade med att hon förklarade för honom att han nog skulle ha en flaska allrengöring, då passade det helt plötsligt utmärkt och gubben var riktigt glad.. Han impulsade tom ett paket kaffe på vägen till kassan, mkt starkt jobbat dagisfröken.

Tar dock för givet att han kommer tillbaka imorgon igen.

Det allra bästa med att ha extraknäcket på jobbet är att jag inte har något fast jobb att vara rädd om, jag menar inte att jag missköter mitt jobb.. Tvärtom, bland de aktivare konsumtanterna i kommunen imo. Men en dag som denna, sov risigt som fan.. Har hostat slem i en vecka, och idag känns kroppen som bly.. Hade då verkligen inget dåligt samvete att bara säga att jag går hem, något som jag tyckte kändes väldigt fel när jag bara hade konsumgrinden som försörjde mig. Iofs är det väl fel från början att få dåligt samvete för att gå hem sjuk, men grejen är ju den att jag mkt väl hade kunnat fullfölj tre timmars konsumgrind till utan att dö på kuppen..

Nu ska jag dock slögrinda ett par timmar om jag orkar, känner att jag klarar av att spela då det mest är halsen och kroppen som känns ansträngd. Annars har jag fått lära mig läxan den hårda vägen att man absolut inte ska spela när man inte mår hundra tipp topp.

Länk till kommentar

Och vad är det som händer med basketkommentatorerna?

Väldigt skickliga basketkunnare, men jag reagerar hårt när de använder uttrycket "Bara garn, hela dan"..

Nu har det gått så långt att de fyller i den efter varandra, om nån råkar använda det fult översatta uttrycket "bara garn" så säger den andra, "hela dan". Riktigt irriterande.

Länk till kommentar

Måste säga att Granström såg riktigt bra ut mot AIK också, inga fingrar emellan när han går in i närkamper direkt.

Angående Honken till Frölunda är jag väldigt kluven, kommer suga något enormt att han liksom ska försöka hindra Brynäs från att ta poäng, men han hade lyft en hel del lön, och det ser ju inte jätteljust ut i kassan i Gävle. Uppenbarligen ville han ju till Brynäs också och kommer alltid se honom som brynäsare, mest synd att NHL-klubbarna är så puckade att de inte ser hans potential.

Allt som allt måste man dock vara nöjd om det inte blir kvalserie i år, hur bra träningsmatcherna än ser ut. Även om jag inte på en jävla fläck begriper hur folk kan tippa Rögle annat än sist, sen tycker jag vi ser bättre ut än Luleå också.

Edit: Pallar knappt läsa Kebs spalt längre, negativ kritik gentemot Brynäs är inte riktigt hans kopp med te. Allt är ju tipptopp hela tiden fast det i princip är/har varit den största krisklubben i svensk elithockey.

Länk till kommentar

Tvåtimmarspasset blev ett jävla lustigt pass ska jag säga.

Började med att jag hitta ett litet back direkt (standard), sen börja en snubbe skriva till mig.. Visade sig att det var en kille härifrån Östhammar, typ nyss fylda 18 eller nåt.. Han har varit med på klubben och vet vem hans familj är typ.

Har hört att han spelat en del på svs tidigare, skottat jävligt friskt osv.. Iaf visade sig att han spelade hyfsat, men väldigt udda. Tex slog han alltid upp i 30:- först in, trebetta till 60 - oavsett hur många syn. Men han var aggro som fan, synade typ aldrig och det var riktigt jobbigt att spela mot ska jag säga.

Hur som helst så taggade han till när vi var en bit över 1K i stackarna, han sa att först den till 2K får en bärs av den andra nästa gång vi ses på krogen.. Yeahyeah, tävlingsmänniska som jag är. Vann till slut - fast det var på fitthåret..

Han låg kring 1950:- ett par ggr medan jag var nere på 1K igen två gånger.. Åkte verkligen jojjo, men blir väl så när det kostar 30 att se floppen och 60-150 för att se turn.

"Sickan" som vi kan kalla östhammarskillen utmanade sen till 3K men sen ropa hans mor till middag och jag fick fullfölja själv.. (klonka 3Kstrecket en halvtimme senare).

Det var lite omväxlande, men skönast av allt var när "Suggmuttan" loggade in, jag hade då exakt 432 kvar till 2K tror jag.. Han köper in för typ 445 eller nåt sånt strax över min diff till 2K.

Då skriver jag till sickan: "nu räcker det att jag tömmer sickan så står en mörk staro och väntar" eller nåt liknande. Inget svar från suggmuttan som verkligen blixt köper upp till 1K. Efter att suttit typ en timme och Sickan hade dragit så skriver suggmuttan; "Vad fan, tror du att du är nån jävla pokergud eller?" Och visar tydligt att han visst tog åt sig lite när jag skrev så, jag försökte förklara vad som hände men idioten ville inte förstå..

Trött som jag är och irriterande som jag tycker det är när idioter som inte förstår fortsätter att ösa skit över mig fast de inte är med på kartan, så lackar jag ju ur totalt och kan kanske tom vänta en ban från chatten denna vecka.

+17606:- i augusti nu iaf.

Och HUUUR svårt ska det vara för SvS att fixa deras jävla bugg med blindarna som gör att man sitter ute 5 ggr varje timme när de tydligen kan hitta på hur mkt roligt som helst i övrigt. Se till att åtgärda så att spelet följer reglerna innan de börjar sminka en i övrigt värdelös klient tycker jag.

Alla som håller med mig ombedes skriva vad de tycker till svs-supporten så de rättar till sin jävla bugg en gång i livet.. Mig lyssnar de uppenbarligen inte på.

Länk till kommentar