Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Idag bär det av på ett besök till Örbyhus GK, brukar spela 2-3 rundor där varje år.. Och eftersom detta blir sista rundan för Joggy innan Vegas, så tänkte vi satsa på att spela där borta. Är inte alls lika populärt där, typ inga sommargäster alls så man får banan mer eller mindre för sig själv på dagtid.

Dock tiltar jag på att receptionen öppnar kl 9 så jag måste vänta i 40 min innan jag kan dra en bokning, första lediga tid är sedan 10.40 typ.. Jag som ska vara hemma och bjuda tjejen på middag i eftermiddag, blir lite tajt tror jag.

Örbyhus GK är ett riktigt mygghål eller hur? Har för mig att jag spelade en eftermiddagsrunda där för ett antal år sedan och framåt kvällen var det som om vi omslöts av ett moln med mygg. Rundan avslutades således springande mellan slagen och shorts hade jag förstås också på mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Örbyhus GK är ett riktigt mygghål eller hur? Har för mig att jag spelade en eftermiddagsrunda där för ett antal år sedan och framåt kvällen var det som om vi omslöts av ett moln med mygg. Rundan avslutades således springande mellan slagen och shorts hade jag förstås också på mig...

Mja, alltså.. Vi har väl spelat där totalt 5-6 ggr genom åren, blir ca 2 ggr per år i snitt. Och det är nästan alltid så att vi går ut tidig förmiddag och kommer in på eftermiddagen. Det är ju inte direkt primetime för myggorna.. Men jag kan gissa mig till att det är mkt mygg, en hel del björkskog sista nio.

På vår hemmabana har vi också 4 hål som är förstörda av alla möjliga sorters insekter så fort luftfuktigheten kommer över en viss %.

Hål 6-9 är helt bedrövligt, pga tjock björkskog.. Ligger dessutom ganska bara typ 100 meter från havet så det påverkar väl. Spyflugor och broms till förbannelse, allra helst när man ska putta.. Sjukt ju.

Har iaf varit på Sex and the city, galapremiär. Det var väl ungefär 96% kvinnor, räknade till tre par med mig och flickan inblandat.. 3 bögar som gick med varandra, och sen den typiska hobby-biovetaren som ska se allt först och sen rapportera till sina nördkompisar om vad han tyckte om filmen. Han går aldrig på bio med sällskap eftersom: 1 det ser inte nog seriöst ut och 2 han har knappt några kompisar.

Manchesterkostym från tidigt 80-tal är även det standard på hobby-biovetaren.

Men som sagt, klart underlägsen mansstyrka vilket även visade sig i biosalongen där det snabbt blev en ordentlig fjortisstämning där det var mkt populärare att skratta åt en halvnaken man än en avancerad och bra ordvits.. Störde mig lite på det.

Filmen var dock okej, lite lång typ 2,5 timme. Men gillar karaktärerna, dock borde ja förstått att en halvtimme lite då och då räcker bra.

Vad gör man inte för att tysta sin kvinna liksom!? :)

Imorgon ska jag ta mig en helledig dag, känner att jag har en sjuk mani när det gäller att prestera.

Jobbar relativt mkt just nu, blir stressad över att jag inte hinner spela poker så mkt som jag planerat och de dagar jag planerar att ta helledigt så tar vi en sväng på golfbanan och då kommer tävlingsinstinkten in så pushar man sig själv att prestera där också.

Imorgon ska jag därför inte spela någonting, av någon typ alls. (kanske en bet på sverigematchen men inte troligt)

Jag ska ta med mig flickan till Barkarby där jag varit med henne två ggr förr och shoppat lite smått, blir säkert en sväng till Kista också, behöver bl.a. köpa på mig lite jeans då jag droppat typ 15kg sedan min förra downswing i sjukdomen.

Så detta kommer fortsätta vara en konsumtants dagbok några dagar till iaf. Blir kanske lite grind på typ Torsdag eller i helgen typ..

Trivs dock på jobbet nu, tjatar lite - men det är faktiskt helt ok att jobba i butik, allra helst när man kommer in i det. Värdelöst som allt annat när man jobbar extra och liksom inte har någon riktig koll.

Har vikarierat som butikschef några somrar och trivs jävligt bra med det då det kräver att man har koll och jag trivs verkligen med ansvaret som kommer därmed.

Hur som helst, ledig dag imorgon ska bli sjukt skönt.

Länk till kommentar

Såå, äntligen en ren grinddag.. Mkt skönt ska sägas.

Igår var jag som sagt till både Barkarby outlettarna och Kista och rastade tjejen.. :)

Jag hittade mig också två par acnejeans, mkt nöjd.

Semitiltad sedan igår, tycker hela grejen bara blev fel. Syftar så klart på fotbollen.

Matchen igår var bland det sämsta jag sett ett landslag göra över 90 minuter tyvärr.. Zlatan måste ju känt av knäet, han tog inte en löpning utan boll i stort sett.

Skrev redan innan EM att jag tvivlade på avancemang, då pekade jag främst på Petter Hansson och en otränad Isaksson. Men det visade sig ju vara så mkt mer än det.. Även om Petter Hansson var direkt skyldig till ett par-tre mål i detta mästerskap också, så hade det inte ens gått vägen med två Mellberg i backlinjen - återigen tyvärr.

Känns som att det krävs lite nytänk i svensk fotboll, hade inte Alexandersson gått sönder så hade vi inte haft någon på väg upp i sin karriär på planen.. Bara såna som nått sin prime för längesedan (listan är lång), och sådana som upplever den nu - typ Zlatan och Mellberg. I övrigt kändes det som att startelvan som ställdes från start i detta EM hade presteat bättre 1998 än vad den gjorde i år.. Och det är väl kanske lite fel.

Jag är nog mer imponerad än de flesta över sättet Lagerbäck tar oss vidare från kval efter kval, tid efter tid, mkt imponerande.. Men det känns som att det bara finns ett läge. Och det är ett läge där man inte vinner måstematcher, man förlorar mot ett Ryssland som man ska slå om man bara bemöter deras taktik på rätt sätt.

Om man inför matchen talar i media och förmodligen inom gruppen att ryssarnas anfall är i absolut världsklass medan försvaret ligger långt därefter och att detta "passar oss bra" så är det väldigt, väääldigt märkligt att man ställer upp med hela backlinjen i eget straffområde - fyra mittfältare på rad på straffområdsgränsen - Zlatan längst upp - och stackars Henke som får springa till benen går av igen.

Ska man inte bemöta Ryssland med ett offensivt spel då? Ta risken att någon av de vindsnabba anfallarna får slinka igenom någon gång mot Spanien, motiverat med självförtroendet att en vanlig dag ska vi göra 3-4 mål mot Ryssland med tanke på deras försvar.. Och med tanke på vår egen offensiva skicklighet.

Nej, som sagt.. Skulle vilja se en mer internationell tränare, där det finns mer än bara ett grundläge.

Fast jag kan mkt väl ha fel, det kanske inte var något fel på direktiven från Lagerbäck.. Vi ställde ju trots allt upp med ett mittfält som för ca 10 år sedan hade sina mest lovande dagar, däremot på bänken satt en SuperSeb som gjort succé i kanske världens bästa liga, där satt ett före detta underbarn som precis tagit franska dubbeln..

En polare som jag träffade på väg hem från matchen sa det egentligen bäst på sitt vanliga ironiska sätt - "Tycker det är jävligt kul att Allbäck får komma in och jogga ett par hundra meter innan han ska spela superettan".

Med facit i hand kanske det skulle varit bättre om vi hade missat i kvalet så vi fått nytt blod, där vi kanske inte måste spela med två defensiva föredettingar på mitten, tre-fyra cementskor i backlinjen och bänka våra enda lovande spelare..

Kul dock att Fredrik Stoor fick spela en hel del i EM, han kommer garanterat bli en riktigt bra högerback i ett topplag någonstans i Europa inom kort.

Hoppas verkligen vi får se en rensning på 10-15 man inför VM-kvalet i höst.

Om ett ögonblick ska jag hoppa på grinden, ska gräva ner mig lite mer genom att läsa intervjuer osv från igår, kanske toppa med ännu en kaffe och sen slaska loss.

Länk till kommentar

Förmiddagen verkar sluta några hundra back. Var ikapp och upp 1K ett litet tag, hade och har en jättefisk med stack som pendlar mellan 2 och 3 K och han träffar tamejfan varje river..

Alltid kluvna känslor när såna jättefiskar rushar, det är ju kanon att de får pengar, självförtroende och får för sig att vara semiproffs.

Däremot är det jävligt svårt att spela sitt A-game och inte börja bluffa synstationen i fråga..

Ska försöka slita mig därifrån nu, måste utföra några ärenden och typ handla lunch och sådär.. Men det kan bli svårt att lämna..

Länk till kommentar

Grymt jobbig dag grindmässigt, varit upp och ner som vanligt.. Hade en riktigt riggad dag på så vis att jag floppar monsterdrag hela tiden men sätter INGENTING.

Jobbade dock ikapp allt till breakeven, sista handen innan jag insåg hur dåligt jag spelade låter så här;

Höjer från CU med 66 till 20, omslag på BB till 100. Varför så mkt? Jag tänker AK, han har aldrig ett stort PP där.. Spelat en del med fi förr.

floppen kommer 457, öppna draget ska väl få sitta en gång i livet? Är helt säker på att jag leder när fi bettar 125 i 200-potten.

Turn är en J, den kan han ju aldrig ha träffat. 250 från fi, jag syn. Turn blankar en 2a och jag är helt bergis på att jag fortfarande har bäst hand när fi säger 300 och jag betalar och tittar in i hans AJ. Riktigt jävla superdåligt spelat av mig.

Nu blir det tv i en timme eller så, tjejen slutar jobbet sen då blir det en hyrfilm och en softarkväll.

Kan säga att mitt tålamod och min kärlek till detta spel har testats riktigt jäävla hårt, tycker att det bortsett från två veckor har gott rejält jävla tungt sedan i mars någon gång.. Men jag vet ju att det vänder, jag håller ju ett breakeven/svagt plus även nu när det går trögt.

Dock måste jag sluta med borderlinespel som den med 66, har så pass mkt edge så jag ska inte behöva hålla på att chansa på det viset.

Juni så långt +7380:-. Lite missnöjd med resultatet så långt, dock kommer jag få en heltidslön typ för juni månad.. Har dessutom tänkt slaska vidare på golfbanan över hela sommaren så det kommer bli lite standbymode på pokern just nu.. Lite skönt också.

Länk till kommentar

Fy fan vilken go fotbollsmatch man får se här på kvällen, annat än igår kväll.

Älskar tyskarnas snabba omställningar, första målet var ren och skär fotbollskonst imo - så ska det gå till.. fyra-fem onetouch och en svepare in till framfrusande mittfältare.

Men jag har alltid varit ännu lite svagare för Portugisisk fotboll, Deco har ju slagit typ 10 sådana där crossbollar som anders och kim skulle få utlösning i sömnen av om de drömde att de lyckades med.

Halvafrikanen Bosingwa är ju också sjukt imponerande på sin kant.

Att jag sen idoliserade Ronaldo redan när han var i Sporting gör inte saken värre, någon annan än mig som minns "träningsmatchen" mellan Sporting och United som visade sig vara en ren scoutingresa planerad av Sir Alex. Eftersom jag alltid hållt på Man Utd så var det en våt dröm när de signade Ronaldo som totalt dominerade den där matchen som 17åring.

Kan bara hoppas att Portugiserna trycker in två bollar nu så vi får se 30 minuter till av detta.

Länk till kommentar

Kanske dock borde tillägga att om Portugal haft en ordentlig vänsterback så hade detta stått 1-1. Det var Ferreira som inte hann med/stängde för Schweinsteiger (ännu en favorit), och det var Ferreira som inte höll markeringen på Ballacks sista pyts, även om han var knuffad i ryggen.

Har alltid tyckt att Ferreira varit en riktigt överskattad jävel, kanske för att jag har lite Chelsea-hat iom min utd-kärlek.. Men tycker han är brutalt slarvig defnsivt, typ en Mikael Nilsson i sina två-tre första matcher på backplats.

Ska försöka kötta in nån timmes grind efter fotbollen tror jag, längesen jag testade kvällsfisket och eftersom jag inte börjar förrän 8 imorgon så borde jag hinna sova en del emellan också.

Länk till kommentar

Yeeah Schweinsteiger!!!!! Älskar dessa typer av spelare :-D Som har det där stora extra.

Håller med, tyckte först att han var en ren kopia på Chippen när han slog igenom.. Men han har ju utvecklats nåt helt grymt, iaf jämfört med chippen. genidrag att börja med honom istället för Fritz. Tror det kan ha varit matchavgörande.

partyjack:

vilka böcker om några har du läst? kul med en db med så uttömmande inlägg(läs långa + välskrivna)

[x] irriterande pensionärer.

Minns faktiskt inte exakt. Har inte läst alla de grundläggande böckerna som man borde läst från start, då jag tog mkt hjälp av joggystyle när jag började spela. Borde dock kanske tryckt igenom Supersystem och Harrington (läst vissa delar ur Harringtons 3a dock). Har väl iaf läst Killer Poker online och Killer Poker shorthanded, en PLO-bok av Jeff Hwang, Theory of Poker, Hellmuths bok (minns ej namnet) och säkert ett par till.

Är du inte helt novis och gillar att spela SH så kan jag rekommendera Killer Poker SH, även om det är väldigt mkt standard-grejer att läsa så lärde iaf jag mig ett par detaljer som tål att tänkas på.

Måste dock peta in också att det verkligen inte är en majoritet av pensionärerna som går en på nerverna, de flesta är rejält charmiga så länge de blir vänligt bemötta. Och är man i rätt sinnesmod så kan en riktigt dement gamling vara 100% underhållning. Men har man en dålig dag och de börjar tjafsa med typiska saker som bara en pensionär tjafsar om så är det lätt att det rinner över.

kan bara hålla med. Skriver aldrig här men läser hos dig väldigt ofta!

Tackar. Tycker många av alla svs-dagböcker är nästan enbart poker och då främst HH - resultat - HH - resultat osv. Försöker skriva om livet allmänt också då jag tycker om att skriva, och för att jag är övertygad om att det höjer läsvärdet för likasinnade.

Blev lite mindre än 2 timmars spel, är ju verkligen helt sjuk skillnad på dagtid/tidig kvällstid jämfört med hur det ser ut timmarna 23-03.

Men det gör också att man måste öppna ögonen för en hel del konstiga outs, väldigt ofta man pottar två gator för att få syn av mittenparbottenkicker som träffar sitt tvåpar på den blanka rivern osv. Dessutom har jag en stor läcka i att jag har jättesvårt att ta dessa på allvar, då många av fiskarna tycker det är roligt att bluffa mig då jag dessutom spelar relativt tajt.

Hittade iaf ett 1300-plus till +8622:-, var upp närmare 10K men sprang in i två set strax innan jag stängde ner.

Alltid skönt att rädda en backdag på småtimmarna när jag vet att jag inte kommer hinna grinda förrän typ nästa vecka.

Imorgon är det då midsommarafton, eftersom jag jobbar både då och på Lördag så blir det nog en väldigt lugn afton imorgon. Ska nog ta det lugnt med tjejen, alternativt gå till en polare som skulle grilla och dricka lite bärs.

Har verkligen fått något alldeles enorma problem med alkohol, inte så illa som det låter kanske men;

Käkar ju en medicin som är levernedsättande (vet inte om det har med saken att göra), men har gjort så i typ 3 år nu, tagit det allmänt lugnt med spriten senaste året men de gånger jag intar en ordentlig fylla så är jag alltså ordentligt bakfull i upp till 4-5 dagar. Sjukt jobbigt, då snackar vi bakfylla som i att man bara är sugen på kallt och sött, typ glass och mineralvatten i 5 dagar. Helt jävla enormt.

När jag sen som typ igår till fotbollen drack en handfull öl, tror det blev 5 utspritt över 3-4 timmar, går och lägger mig vid 00-tiden och vaknar alltså bakfull.. Känner mig inte normal förrän närmare 20tiden dagen efter, är det någon med medicinskt kunnande som vet ifall min medicin (azatioprin) kan vara den avgörande faktorn till detta illamående så skulle jag bli jätteglad om ni skrev det. Ska ta upp det med min doktor vid nästa möte hade jag tänkt.

Kan ju inte gå igenom livet med ångesten av att jag måste planera att kunna vara sängliggande 3-5 dagar efter jag festar till lite.. Det funkar bara inte för mig.

Nåja, klockan står laddad att ringa kl 7 så man lär väl krypa till kojs.

Får se om jag kan försöka fånga lite packad midsommarfisk imorgon efter jobbet, annars blir det nog relativt grindfritt i helgen.

Länk till kommentar

Ujujuj, konsumgrind avslutad.

Det är något speciellt med dessa aftonar, de tre stora, jul, påsk och midsommar. Midsommar är naturligtvis den största handelshelgen här då det lockar mkt sommargäster och även utländska turister i viss mån.

Det som dock sammankopplar de tre helgerna med varandra är att de pensionärer som i vanliga fall är lite halvblinda, hör lite dåligt och är lite småvimsiga under stress förefaller bli totalt blinda, helt döva, dementa till tusen och börjar dessutom prata ett språk som är helt omöjligt att förstå.. De hoppar över ord och de stressar genom det de ska försöka förmedla så det är totalt omöjligt att förstå vad de vill. Stressen ökar för den stackars gamla krymplingen och orden trillar på i snabbare takt, synen försämras och hörseln är helt obefintlig. Att pensionären sen är helt 100 på att det är jag som inte hör, jag som inte förstår eller jag som förklarar dåligt gör ju situationen ännu svårare att reda ut.

Kan man ta det med en klackspark så är det dock oftast bara underhållande att se frustrerade gamlingar stå och stampa jord i ilska över att jag är så jävla dum som inte förstår dom.

Vet inte om det är något fast fenomen eller om det bara är jag som upplever detta, kanske inbillar mig också..

Ikväll blir det iaf grillning hos tjejen med hennes föräldrar, kanske blir en sväng till polarens grillfest senare men det lutar åt att jag somnar ovaggat i väldigt god tid.

Nu ska jag dock försöka hinna med en liten minigrind. Brukar alltid göra dåliga resultat när jag bara ska spela en-två timmar men nu ska jag fokusera från start och spela tajt till jag ser att siffrorna går åt rätt håll.

Länk till kommentar

Blev en sjuk hit&run, ruschade som fan i 10 minuter och gick snabbt upp på 2K plus efter ett maffigt antal småpotter.

Ska grinda viasat golf istället nu, har den tydligen gratis till den 1a juli via telias digitaltv.

Var egentligen bara ett litet plus jag var ute efter. Är nog lite för sliten för en seriös grind, tenderar att bli lite omotiverad när jag gjort ett bra plus och sedan vet att jag har kort om tid att fortsätta grinda på.

+9779:- i juni.

Länk till kommentar

Då har vi slagit upp dörrarna för butiken denna midsommardag, räknar med ett levande helvete runt 10-11tiden så passar nu på att avnjuta en kopp kaffe framför datorn medan 18åriga extraknegaren får nöta kassan.

Tyckte lite synd om Kroatien igår, visst gjorde turkarna det bra under förutsättningarna. Men kroaterna skulle ju ha avgjort långt tidigare. Sen kan man ju diskutera varför Rakitic ska slå en straff, men framförallt varför han inte börjar med tex Srna på första straffen. När nu deras bästa ungtupp Modric missar första sätter han ju skräck i alla andra orutinerade spelare som generellt sett är sämre straffskyttar. Men det spelar väl mindre roll, straffläggning är ju alltid ett jävla lotteri.

Ska bli riktigt kul att se vad denne Modric kan åstadkomma i premier league, tyckte han var riktigt blek i första matchen mot österrike. Igår däremot var han ju sjukt bra, påminner lite om när Emre kom fram som ett riktigt superlöfte - men hans karriär har ju gått bakåt ordentligt sedan dess.

Har förövrigt "alltid" haft lite förkärlek till kroatisk fotboll, om man nu kan säga så om ett så ungt lag. Eran med Prosinecki, Suker och Boksic med flera spelade en underbar fotboll.

Förresten, någon som vet säkert om Prosinecki ingår i Bilics tränarteam? Tyckte mig se någon med samma röda ton i hår och skägg fast plus 25 kg sedan man såg honom senast. Han var en riktigt underskattad spelare på sin tid.

Hur som helst, tappade min gamla nokia i golvet imorse nyvaken som jag var. Displayen sprack och efter allt skit jag varit med om med denna telefon så var det väl bara en knuff i ryggen för att gå ifrån nokia för all framtid. Avskyr mobilerna som man tyckte var the shit som tonåring.

Batteriet laddar ur hur snabbt som helst, men tar en evighet att ladda upp. Minneskortet glappar i tid och otid och senast hade jag mysterieproblem med mikrofonen som på något vänster lyckats sluta fungera, men fixade sig själv när jag startade om mobilen.. Lustigt.

Så vore skoj med lite tips på vad jag ska införskaffa för telefon!? Är inget teknikfreak, snarare motsatsen, så en mobil i 2-3K krs-klassen är väl vad jag kan tänka mig.

När jag ändå är inne på teknikfrågor, har sedan tiden hemma hos mor och far dragits med en tjocktv på 28 tum, fungerar visserligen felfritt.. Och eftersom jag mestadels kollar på tv hos tjejen eller hos joggy när det vankas sport har jag ännu inte känt någon anledning att kosta på mig en ordentligare tv. Nu när sommarrean dragit igång har ju dock priserna gått ner så pass att man börjar känna ett sug.

Hade tänkt mig en 37-40-tummare kring prisklassen 7-8K. Har sett några plastiga phillips och LG för 6999:- men det lutar ändå mot en Samsung för lite över 8K, tycker den blanka svarta designen är jävligt stilren.

Mitt vardagsrum är dock så pass avlångt att jag sitter typ 2,5-3 meter från tvn så egentligen skulle jag väl klara mig med en 32a.. Men som sagt, vore skoj om man hade lite tips i 37-40 tumsklassen att läsa när man kommer hem.

Ikväll är det dessutom tvättstuga bokad, har väl två par ihåliga kalsingar rena så det var bannemig right on time.

Brukar hinna grinda ett par timmar medan maskinerna går, lite beroende på vad kvinnan vill göra så kommer det säkert bli lite slask ikväll. Ska försöka hitta lite grind i veckan sen, men har något extremt sug för golf så ska försöka få tag på ett par gamla klasskompisar från högstadiet som jag och joggy ska spela scramblen med den 12/7 och kanske avlossa en runda med dom någon gång under veckan.

Länk till kommentar

Jag köpte en 42" samsung igår och är nöjd med den än så länge. Jag sitter 3 meter ifrån TVn och har perfekt bild iaf. Desto bättre TV desto närmare kan du sitta och just nu gör samsung de bästa TV-apparaterna.

Okej, tänkte just eftersom många tvförsäljar-troll säger att man ska ha ca 10" per meter från teven cirkus..

Riktigt konstigt, deras koncept borde ju förtjänstmässigt bara vara "bigger is better"!?

Hur som helst, får se vad det blir för något.

Nu blir det ett äventyr i tvättstugan följt av lite grillning med flickan.. Vad kvällen har att erbjuda får jag kanske återkomma till.

Länk till kommentar

Du ska inte till öre och röja ikväll? isåfall syns vi där :) kom hem i förrgår med en veckas krök i bagaget och idag blir sista dagen börjar bli lite sliten.

Haha, nej det blev inge krök igår heller för min del.

Hade jag varit alert och kollat här så kanske jag hade hakat på, men det blev en lugn kväll med chips och fotboll istället.

Hittills har mina favoriter åkt på löpande band, först Sverige, sen Portugal och i förrgår Kroatien.

Igår kunde man inte gärna klaga, så skönt att de visar att det finns kvaliteter i det ryska laget.

Dels för att det visar att svensk fotboll kanske inte är så stendöd som alla säger, men framförallt pga en diskussion som uppstod i Ramz dagbok där många ville påstå att rysk fotboll är underskattad och att svenska laget är tio ggr bättre än bra dag. En bra dag är vi kanske lika bra, men en dålig dag är vi massor av ggr sämre än ryssarna.. Zenit vann inte UEFAcupen med stordelen inhemska spelare pga ren jävla tur, de har en grym generation på gång.

Det som är mest imponerande är deras kondition, ytterbackarna malde på heela matchen och låg och tröck i offensivt straffområde efter 120 spelade minuter.. Det är fan imponerande.

Läste en artikel om Hiddinks träningschema någonstans i förra veckan, han hade lite brist om tid att få ihop laget som han dock såg stor potential i. Det första han gjorde var att lägga upp ett konditionsschema där spelarna tränade 5 timmar om dagen 6 dagar i veckan.. Det verkar onekligen ha givit resultat.

Sjukt kul att det går bra, hoppas faktiskt de går hela vägen. Dels spelar de ju en otroligt offensiv och fin fotboll. Sen älskar jag när det kommer nya talanger som man knappt har sett spela förrut.

Skönaste på hela matchen igår var när Pavlyuchenko blir utbytt strax efter 1-2 målet i övertiden och det är tio minuter kvar. Många hade nog sett helt utpumpade ut och framförallt kanske lite nervösa, allra helst i hans ålder kanske man skulle se lite orolig ut.

Men inte då, han joggar lite snyggt ut och skrattar hela vägen ut på bänken. Så jävla roligt att se någon glädjas av själva spelet.

Fast det gjorde ju jag också, sjukt rolig fotboll som sagt.

Nu blir det ett par timmars grind, följt av tvättstugegrind.

Skäms nästan att säga det, men för första gången på iaf över ett halvår sov jag till längre än kl 10. Vet inte om det är pensionärsstämpel eller vuxenpoängen som slår hårdast..

Länk till kommentar

Yes Robban är med i Bilic tränarteam , gillar båda skarpt. Bilic e ju lite speciell , f.d fotbollsspelare , advokat , ring i örat , tatueringar...riktigt skön;-)

Hade personligen missat advokat-delen, men jo de är riktigt sköna.. Gillar Bilic sätt att vara, slänger sig ner på knä i gräset med sina fina kostymbyxor.. Han är lite annorlunda kort sagt.

Även Prosinecki har ju en ruggigt skön image imo.

Länk till kommentar

Bilic tränarteam är lite mer karesmatiskt än det svenska tränarteamet. =)

Ja absolut, men jag är nog en av få som ändå tycker att LarsRolands totalsvenska sätt är ganska charmigt på sitt eget sätt. Tycker att de är rätt skönt avslappnade och allmänt socialt defensiva.

Idag var generellt ganska kallt, allmänt ovanligt tajt spel på alla bord.. Frånsett en del, men mkt större andel grinders än man är van med.

Jobbade som vanligt ner mig i ett 2K-hål, såg riktigt mörkt ut innan jag mötte en pojke som hette jake55:

***** Hand 726794193 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 juni 2008 15:25:38

Diana 56 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: kalle84 (890.00)

Plats 2: Rumble7 (737.55)

Plats 3: Rejjne (1278.86)

Plats 4: Partyjack (1345.79)

Plats 5: jake55 (1844.67)

jake55 lägg LM 2.50

kalle84 lägg SM 5.00

** Giv **

kalle84 [N/A, N/A]

Rumble7 [N/A, N/A]

Partyjack [6s, 6h]

jake55 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Rumble7 Höj till 15.00

Partyjack Syna 15.00

jake55 Syna 15.00

kalle84 Lägg

*** Flop(Board): *** : [6k, 2s, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

jake55 Passa

Rumble7 Satsa 15.00

Partyjack Syna 15.00

jake55 Syna 15.00

*** Turn(Board): *** : [6k, 2s, 9h, Knr]

*** Bet Runda 3 ***

jake55 Passa

Rumble7 Satsa 30.00

Partyjack Höj till 95.00

jake55 Höj till 410.00

Rumble7 Lägg

Partyjack All-in 1315.79

jake55 Syna 1315.79

*** River(Board): *** : [6k, 2s, 9h, Knr, 9k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2741.58

kalle84 Lägger mig Vinst: 0.00

Rumble7 Lägger mig Vinst: 0.00

Rejjne [N/A, N/A] Högsta kort sexa Vinst: 0.00

Partyjack [6s, 6h] Kåk Vinst: 2741.58

jake55 Lägger mig Vinst: 0.00

***** Hand 726805456 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 juni 2008 15:41:05

Diana 56 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: kalle84 (992.50)

Plats 2: cruch_b (782.69)

Plats 3: Rejjne (1116.36)

Plats 4: Partyjack (2786.17)

Plats 5: jake55 (1000.97)

Partyjack lägg LM 2.50

jake55 lägg SM 5.00

** Giv **

kalle84 [N/A, N/A]

Rejjne [N/A, N/A]

Partyjack [8h, Kh]

jake55 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

kalle84 Lägg

Rejjne Lägg

Partyjack Syna 5.00

jake55 Passa

*** Flop(Board): *** : [8r, 5h, Dh]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 10.00

jake55 Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [8r, 5h, Dh, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 30.00

jake55 Höj till 70.00

Partyjack Höj till 240.00

jake55 Syna 240.00

*** River(Board): *** : [8r, 5h, Dh, 10h, Knr]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack All-in 2531.17

jake55 All-in 745.97

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1986.94

kalle84 Lägger mig Vinst: 0.00

cruch_b [N/A, N/A] Högsta kort åtta Vinst: 0.00

Rejjne Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [8h, Kh] Färg med högsta kort kung Vinst: 1986.94

jake55 Lägger mig Vinst: 0.00

I 66-handen hade jag en liten obehagskänsla, och i efterhand.. vad fan kan ha haft liksom? 22 är väl det enda som makes sense.

I andra handen kändes han också rätt starkt, visste att han var en jättefisk vid det laget så chansade med en klassisk dubbelpott.

Var upp över 10K för månaden, tappat några potter sedan dess så är typ breakeven för dagen.. Får se om jag orkar spela en timme till, annars ska ja försöka slappna av framför teven någon minut.

Återkommer med resultat.

Länk till kommentar