Gå till innehåll

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Postad
Jo det är ju trist å springa dåligt trots att man plussar. Vore kul å se hur din graf över spelade händer/inspelade slantar under en månad med allin EV ser ut. Ger ju inte en total överblick på hur man springer då det inte säger något om vilka situationer man hamnar i, men dock en vink om vilket flyt/oflyt man har när väl slantarna har åkt in i potten...

Går tyvärr inte att se korrekt allin EV på svs.

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Var till slut så jävla nojjig att jag var sekunden från att vika denna på river, det är ju en förbannat dålig river för mig.. Samtidigt gör ju hans EXTREMT tunna valuebet att handen blir totalt cp.

***** Hand History for Game 1017834863 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 7, 14:32:02 ET 2009

Table Diana Turbo 13 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Toniguru ( $1061.88 )

Seat 2: Partyjack ( $1002.5 )

Seat 3: JanneBanan ( $1766.01 )

Seat 4: Dumle111 ( $495.9 )

Seat 5: VaNiaL ( $1129.91 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

JanneBanan posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Td ]

Dumle111 folds.

VaNiaL folds.

Toniguru folds.

Partyjack raises [$17.5].

JanneBanan calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 9h, Js, Qd ]

Partyjack bets [$30].

JanneBanan calls [$30].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

Partyjack checks.

JanneBanan bets [$75].

Partyjack raises [$200].

JanneBanan calls [$125].

** Dealing River ** [ Qh ]

Partyjack checks.

JanneBanan bets [$250].

Partyjack calls [$250].

Partyjack shows [ Kd, Td ] a straight, nine to king.

JanneBanan shows [ As, Qs ] three of a kind, queens.

Partyjack wins $985 from the main pot with a straight, nine to king.

Game#1017835657 starts.

#Game No : 1017835657

Nåja :)

Fint resultat i April för övrigt.

Postad
Nåja :)

Fint resultat i April för övrigt.

Kanske kanske var lite tiltad där. :)

När det gäller HM så skulle jag ändå inte kunna göra en EV-kurva eftersom jag kör PT2. Eller går det att göra EV-grafer i PokerGrapher? Har extremt dåligt med rutin från det programmet.

Är som synes uppe före tuppen.. Tjejen skulle visst på "frukostmöte" med jobbet i Sollentuna kl 7 eller något sånt. Självklart kunde man inte somna om efter att hennes klocka ringt.

Vad gör det, måste ju grinda mig ur än (än så länge) liten svacka.. Så det kan vara nyttigt.

För att väcka en handfull hjärnceller dricker jag lite kaffe och kollar på ett PAD cashgame på tuben, väldigt rolig hand där Laak får för sig att bluffa river med en minraise mot Hellmuth som har 87 på 46652 rainbow.. Ganska lustig hand faktiskt.

PAD är ju normalt enormt mycket sämre än HSP, men när det är cashgame-vecka på PAD brukar jag faktiskt ta mig tid en timme och kolla.. Även om det ändå inte är riktigt nära HSP.

Postad

Sådärja.. Nu börjar jag komma ihåg hur man gjorde. :)

Va ett våldsamt värde, även om trafiken va rätt kass ett tag..

Hittade en firre som jag verkligen jagade hela vägen upp till 10/20 och belöningen kom till slut:

***** Hand History for Game 1018524898 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Friday, May 8, 08:15:37 ET 2009

Table Gwen 13 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Partyjack ( $4373.05 )

Seat 2: MarresmacK ( $1591.51 )

Seat 3: FireWire76 ( $3044.74 )

Seat 4: RobahX ( $4340.32 )

Seat 5: avesta81 ( $727 )

FireWire76 posts small blind [$10].

RobahX posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7h 7s ]

avesta81 folds.

Partyjack raises [$80].

MarresmacK calls [$80].

FireWire76 folds.

RobahX folds.

** Dealing Flop ** [ 4h, 8d, 4s ]

Partyjack bets [$140].

MarresmacK calls [$140].

** Dealing Turn ** [ 7c ]

Partyjack checks.

MarresmacK bets [$140].

Partyjack raises [$420].

MarresmacK is all-In.

Partyjack calls [$951.51].

** Dealing River ** [ Jh ]

Partyjack shows [ 7h, 7s ] a full house, sevens full of fours.

MarresmacK shows [ As, Qh ] a pair of fours.

Partyjack wins $3198.02 from the main pot with a full house, sevens full of fours.

Spelade ganska stabilt och fokuserat hela vägen, passet började annars med mkt skit i småpotterna men höll fokus och aggressivitet så till slut fick jag betalt för två timmars arbete.

+4250:- för dagen och +9806:- för månaden.. Mkt skönt.

Har en hel del att göra idag egentligen.. Så tar en liten paus nu, det blir städning lite senare under dagen och sen ska jag ner till banken och beställa lite EEK.

Postad

Du ska grinda heeela dagen nu =)

själv näst bubbla jag sm satten igår igen kommit 3:a i 2st nu. Ska tydligen inte bli sm för mig för $5 :)

btw ska ut tills stugan i helgen men blir kvar i öst tills på tis/ons. Grindar gärna nån dag eller natt där om du är sugen.

Postad
Du ska grinda heeela dagen nu =)

själv näst bubbla jag sm satten igår igen kommit 3:a i 2st nu. Ska tydligen inte bli sm för mig för $5 :)

btw ska ut tills stugan i helgen men blir kvar i öst tills på tis/ons. Grindar gärna nån dag eller natt där om du är sugen.

Fan va risigt.. Själv är jag så jävla usel och otaggad på turneringspoker att jag verkligen inte ens orkar försöka mig på en satellit. Ska dock hålla koll och kanske ta något försök nästa vecka.

Om det är så att du är sugen att åka med till Tallinn ändå så funderade Hogge på det också.. Vi har/hade planer på att trycka in en extrasäng i vårt rum, men om du är sugen så kan ju ni två dela ett rum!?

Flyget går på typ 2-2,5K just nu och hotellen kanske uppskattningsvis 500-800SEK per rum och natt. Hyfsat billig semester ändå mtp att det kommer finnas tillgång till spel typ varje dag!

Det tycker jag låter trevligt, jag kommer förmodligen sitta på grinden alla dagar utom någon enstaka.. Bara att höra av dig typ dagen innan eller så, sitter ju oftast framför burken typ 8-16 varje dag. :) (borde man skämmas för det?)

Städat av lägenheten lite lätt nu, allt utom den där jävla avkalkningen i badrummet orkade jag med.. Typ det värsta med att bo i Östhammar är det där jävla vattnet, en vecka så är hela duschinredningen alldeles vitmjölig. Försökte köra en gång i veckan förr med avkalkning, men har insett att jag inte är gjord för det utan förbereder mig för en rejäl jävla gnugg en gång i månaden istället. :)

Otroligt att jag bott här i 2½ år och fortfarande blir semichockad varje gång jag har städat av.. "Faan, tog det inte mer än 30 minuter" tänker jag, och nästa gång det är dags skjuter jag på det lika jävla länge till. Man är ju utan tvekan en riktigt slö jävel!

Ska steka sista 20 minuterna innan banken öppnar, sen ner och brottas med pensionärerna där nere.. Av någon anledning ska alla pensionärer vara på alla ställen precis jävlarimej på pricken när de öppnar.

Det passar så bra i Östhammar också, där matbutikerna öppnar 7, 8 samt 9. När de då har stått och hängt på låset på samtliga matbutiker kan de i tur och ordning gå till Apoteket (9.30) och banken (10).

Vet inte om detta gäller alla pensionärer, men för att dra alla över en kam så säger vi så.

När jag avklarat det ska jag fläska i mig en ûbertidig lunch.. Inte varje dag man går upp 4.45 liksom.. Blir lite knasigt med matschemat då.

Sen väntar grind i ett antal timmar, kommer nog gnugga riktigt hårt idag känns det som.

Framåt kvällen är jag lite tveksam till vad jag ska hitta på, det är div6-match i Harg några mil härifrån.. Kan va skoj att kika på om vädret håller i sig, hockeyn är iaf spikad kl 20.15. Känns dock inte som att jag får magsår av att missa en period, gårdagens match var förvisso en av de roligaste Alandslagsmatcherna jag sett på ett par år.

De spelade jävligt bra imo och det är kul att se hur det svenska systemet utan riktiga stjärnor bryter ned de stora stjärnornas gäng.

Okej att Jagr och Elias och de där kanske är lite omotiverade och slöa/gamla.. Men innan matchen och titten på laguppställningarna så tänkte jag verkligen typ, "hmm vilken forward skulle man säga nej till i det svenska landslaget här?" tänkte några sekunder och kom fram till att ALLA tjeckiens forwards skulle ta en plats i tre kronor utan tvekan.

Däremot är ju deras backsida alltid lite knackig, en kille som Blatak tex gjorde liksom varken till eller från i varken Modo eller Mora (han var väl där också?) medan han får tonvis med istid i det där tjeckiska laget. Konstigt!

Fan nu är ju klockan snart 10, tänkte jinxa mig själv med att målet är att gå en bit över 10K-gränsen idag.

Springer alltid dåligt de närmsta passen när jag lägger upp ett sånt resultatmål, men känner att jag måste ge mig chansen att spräcka den sviten. :)

Postad

Tog ett par stora potter direkt i början av passet, upp ytterligare typ 1500.. Mkt fint tänker jag då.

Sen börjar det hagla massa olustiga semi-setups och konstigheter.

Som denna tex, är ju tokfärdig med handen om jag inte kåkar upp river.. Kallsynen på flop från fi är så förbannat stålig så jag funderar på att checksyna/checkfolda river.. Men antar att jag tappar massor av värde i att inte betsyna river mot färger, stegar och trissar?

***** Hand History for Game 1018584194 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, May 8, 11:40:24 ET 2009

Table Diana Turbo 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Wika10 ( $240.81 )

Seat 2: PokerGud1 ( $861.67 )

Seat 3: leifi ( $899.26 )

Seat 4: Partyjack ( $1846.46 )

Seat 5: Tvi ( $677.84 )

leifi posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6h 5h ]

Tvi raises [$17.5].

Wika10 calls [$17.5].

PokerGud1 folds.

leifi folds.

Partyjack calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 8d, 6d, 6s ]

Partyjack checks.

Tvi checks.

Wika10 bets [$30].

Partyjack raises [$116.25].

Tvi calls [$116.25].

Wika10 folds.

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Partyjack checks.

Tvi checks.

** Dealing River ** [ 5d ]

Partyjack bets [$285].

Tvi is all-In.

Partyjack calls [$259.09].

Tvi shows [ 8s, 8c ] a full house, eights full of sixes.

Tvi wins $0 from side pot#1 with a full house, eights full of sixes.

Tvi wins $1390.68 from the main pot with a full house, eights full of sixes.

Åkte på ett par liknande smällar och hade sen ett 1500-hål att jobba med istället. Skitskoj!!

Jobbade på dock och gned mig upp till i princip breakeven.

Rätt bra värde jämfört med gårdagen, märks tydligt att det är fredag idag.

Dock börjar sömnbristen hinna ifatt mig ordentligt, så tar ett break på några timmar nu.. Tror jag ska orka ett par timmars spel till lite senare, men just nu är jag trött värre. Kanske sova en liten stund.

+9734:-

Postad
Av någon anledning ska alla pensionärer vara på alla ställen precis jävlarimej på pricken när de öppnar.

Det passar så bra i Östhammar också, där matbutikerna öppnar 7, 8 samt 9. När de då har stått och hängt på låset på samtliga matbutiker kan de i tur och ordning gå till Apoteket (9.30) och banken (10).

Vet inte om detta gäller alla pensionärer, men för att dra alla över en kam så säger vi så.

Kan avslöja att det även gäller för Granngården, blev lite chockad när man kommer dit och ska shoppa loss och det står 20 gamla dvärgar och gnäller om att klockan minsann är en minut över 9...

Vi ses i Harg!

Postad
Kan avslöja att det även gäller för Granngården, blev lite chockad när man kommer dit och ska shoppa loss och det står 20 gamla dvärgar och gnäller om att klockan minsann är en minut över 9...

Vi ses i Harg!

Haha, ja säger då det.

Ja vi ses i Harg.

Även detta pass började hyfsat, men tappade ett par potter mot en 91/45/3 (över 300 händer!!) så är back 900 för passet.

Ska väl spela till typ 17 och sen styra en middag tänkte jag.

Frustrerande att släppa pengar till värsta fisken man sett på flera månader.

Tjongar upp en HH på det hela sen.

Postad
Tjena jacke, har du lagt av helt med konsumgrinden eller? Längesen jag såg dig i butiken! / Leffe

? Leffe??

Vet nog inte vem du är, de enda Leffe jag tänker på är en snubbe som praoar där nu och en gammal alkis som numer är portad.. Lär inte va nån av dem? :)

Och nej jag jobbar i princip ingenting nu för tiden.. Rätt skönt faktiskt.

Sådärja, har precis bekräftat att tjejen skulle fixa lite lövbiff och pommes hemma hos henne.. Ska stå klart kl 18, alltså ytterligare en knapp timme på mig att stacka fiskjäveln.

Life is good.

Postad

Fy fan så jävla risigt, springer in i ett par skitpotter till och tappar till +2700:- för dagen.

Jävligt risigt då jag hade så extremt mkt fisk på borden.

Denna illustrerar ganska väl hur jag springer just nu, det är liksom gärna lite overkill i alla situationer, halvdan push av mig för övrigt:

***** Hand History for Game 1018736834 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, May 8, 16:11:10 ET 2009

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Hyttan ( $173.97 )

Seat 3: Partyjack ( $974.63 )

Seat 2: sorcerer ( $309.29 )

Seat 4: OL_kungen ( $483.6 )

Seat 5: erken ( $403.96 )

erken posts small blind [$2.5].

Hyttan posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5h 7h ]

sorcerer folds.

Partyjack raises [$20].

OL_kungen calls [$20].

erken calls [$17.5].

Hyttan folds.

** Dealing Flop ** [ 7s, Th, Jh ]

erken checks.

Partyjack bets [$48.75].

OL_kungen folds.

erken raises [$97.5].

Partyjack is all-In.

erken is all-In.

** Dealing Turn ** [ Jc ]

** Dealing River ** [ Js ]

Partyjack shows [ 5h, 7h ] a full house, jacks full of sevens.

erken shows [ Jd, Td ] four of a kind, jacks.

Partyjack wins $570.67 from side pot#1 with a full house, jacks full of sevens.

erken wins $817.92 from the main pot with four of a kind, jacks.

Game#1018737297 starts.

#Game No : 1018737297

Här är handen mot jättefisken, riktigt missnöjd efteråt.. Borde såklart komma ifrån någon gång på vägen, men det är fan inte helt lätt att lägga TPTK mot en så riktigt kass fisk.. Han kan säkert göra exakt samma spel med tex AQ.

***** Hand History for Game 1018741136 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, May 8, 16:17:13 ET 2009

Seat 1 is the button

Seat 1: legija1 ( $906.83 )

Seat 3: Partyjack ( $2276.77 )

Seat 5: Stefan_E ( $727.23 )

Seat 4: BO---- ( $222.37 )

Seat 2: sonicX ( $644.46 )

BO---- posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh As ]

Stefan_E folds.

legija1 raises [$10].

sonicX calls [$10].

Partyjack raises [$57.5].

BO---- folds.

legija1 calls [$50].

sonicX folds.

** Dealing Flop ** [ Ts, Ad, 4c ]

Partyjack bets [$101.25].

legija1 raises [$202.5].

Partyjack calls [$101.25].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Partyjack checks.

legija1 bets [$540].

Partyjack is all-In.

legija1 is all-In.

** Dealing River ** [ Jc ]

legija1 shows [ Td, Ah ] two pairs, aces and tens.

Partyjack shows [ Kh, As ] a pair of aces.

Partyjack wins $1369.94 from side pot#1 with a pair of aces.

legija1 wins $1813.66 from the main pot with two pairs, aces and tens.

Hyfsat brutal:

***** Hand History for Game 1018766623 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, May 8, 16:51:10 ET 2009

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 2: stegus ( $493.76 )

Seat 3: Partyjack ( $1023.7 )

Seat 1: fegis3 ( $292.85 )

Seat 4: squid ( $743.62 )

Seat 5: TheVV ( $249.44 )

stegus posts small blind [$2.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Tc Ac ]

squid folds.

TheVV raises [$17.5].

fegis3 calls [$17.5].

stegus folds.

Partyjack calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 4c, Ah, 6c ]

Partyjack checks.

TheVV bets [$41.25].

fegis3 calls [$41.25].

Partyjack raises [$177.5].

TheVV folds.

fegis3 calls [$136.25].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

Partyjack is all-In.

fegis3 is all-In.

** Dealing River ** [ 5c ]

fegis3 shows [ 2c, 3c ] a straight flush, six high.

Partyjack shows [ Tc, Ac ] a flush, ace high.

Partyjack wins $730.85 from side pot#1 with a flush, ace high.

fegis3 wins $631.95 from the main pot with a straight flush, six high.

Game#1018767215 starts.

#Game No : 1018767215

Sista handen här, fi spelar typ 42/23/2.. Samma som mot andra fisken, han kan överspela så många händer här så jag känner mig tvungen att syna av.. Var mikrosekunder från att vika på turn, men väl där får jag väl lov att betala av även river?

***** Hand History for Game 1018784782 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, May 8, 17:12:48 ET 2009

Table Diana Turbo 18 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 3: Partyjack ( $1119.65 )

Seat 5: kent197 ( $303.01 )

Seat 1: Bosse123 ( $240.29 )

Seat 2: 1000RR ( $217.04 )

Seat 4: sockersot ( $1535.89 )

kent197 posts small blind [$2.5].

Bosse123 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Jc ]

1000RR folds.

Partyjack raises [$20].

sockersot calls [$20].

kent197 folds.

Bosse123 folds.

** Dealing Flop ** [ Kd, Js, Td ]

Partyjack bets [$40].

sockersot calls [$40].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

Partyjack bets [$100].

sockersot raises [$350].

Partyjack calls [$250].

** Dealing River ** [ 5h ]

Partyjack checks.

sockersot bets [$400].

Partyjack calls [$400].

sockersot shows [ Qc, Ah ] a straight, ten to ace.

sockersot wins $1612.5 from the main pot with a straight, ten to ace.

Balle och anus känner jag just nu över dagen, tappade 2K på ganska kort tid mot slutet och det känns ju allt annat än superdeluxe förstås.

Ska åka till tjejen och äta gott, följa upp det med en div6-match i förhoppningsivs hyfsad standard och sen Sverige-Kanada framåt kvällen.

Ska väl egentligen bara vara glad att jag hittar ett litet plus idag, förrutom morgonsittningen har det varit riktigt jävla tungt att få händerna att stå.

Imorgon är det städdag här på gården.. Ska ju också bli väldigt roligt.. Fördelen är att det serveras rikligt med kaffe och kakor, lär hänga en del i fikarummet känner jag.

Förmodligen får jag in några timmar poker imorgon igen, viktigast kanske att jag får in ordentligt med sömn inatt.. Visst har det varit jävligt mycket motrigg senaste dagarna, men känner mig rejält sliten också..

Det påverkar ju garanterat inte mitt spel på ett positivt sätt iaf.

+8246:- för månaden känns väl ändå okej, ligger i fas med 1K/dag som borde kunna ge mig iaf strax under 20K innan vi åker till Tallinn den 19e. (Siktar högt då).

Nu mat, sen fotboll, sen hockey.. Hyfsad avslutning på en seg dag!

Postad
Det är jag som är "alkisen". Har dock skärpt mig ordentlig med mina dryckesvaner den senare tiden. Lycka till vid borden!

Haha, då är det inte dig jag tänker på!

Ärligt vem är du?

Tack det samma..

Postad

En nyfiken fråga som du kanske svarat på nån gång förut i dagboken: Är ditt nick på SvS valt som ett medvetet försök att vilseleda fisken? Typ: Här är en go&gla typ som är lite i hatten och spelar lika mycket utan eftertanke som jag själv? :-)

Postad
En nyfiken fråga som du kanske svarat på nån gång förut i dagboken: Är ditt nick på SvS valt som ett medvetet försök att vilseleda fisken? Typ: Här är en go&gla typ som är lite i hatten och spelar lika mycket utan eftertanke som jag själv? :-)

Haha, rolig fråga faktiskt.

Roligt svar också. Hade inget med pokern att göra från början.

Det där jävla nicket har hängt med i över 10 år faktiskt, det började redan i 7an eller 8an på högstadiet när alla skulle börja skaffa e-mailkonton och Lunarstorm-konton (för er gamla nog att minnas).

I den åldern var alla såklart väldigt färska i gejmet på att festa, och 90% av alla i klassen tyckte att det var väldigt coolt att välja nick som började på Party eller Festar osv osv (inkl mig obv).. De flesta övriga har väl dock förmodligen bytt ut det på vägen.

Men precis som du antyder tycker jag det passar sig som ganska fiskigt.. Har ett par konton där jag bytt ut nicket till Partytjack också, det gav väldigt mkt kommentarer. :)

Förbannade jävla skönt att få sova ut.. Eller ja, klockan ringde ju förstås och väckte mig. Men det kan jag leva med, ska ju ut i 7 graders kyla och regn för "vårstädningen" här på gårde. Känner måttlig tagg.

Fick mig iaf >8 timmars sömn så borde väl hitta upp på spåret snart igen vad gäller piggheten tycker jag!

Kl 10 ska vi infinna oss där nere, ganska gemensamt för folk som bor i lägenheter här i området är oftast att man antingen anser sig för ung och oansvarig för att skaffa hus, antingen är man gammal och nergången så pass att man inte kan utföra något arbete alls, eller så är man bara extremt arbetsskygg och bor i lgh för att slippa arbetena på och kring ett hus.

Då de flesta av alla "unga och oansvariga som inte vill skaffa hus" brukar försvinna iväg till sina föräldrar dessa helger så brukar det sällan vara jättebra uppslutning på de här städdagarna.

Själv är jag nog en blandning av "för oansvarig för ett hus och lat utav bara helvete", dock tillräckligt arbetspigg för att inse att man bör ge pensionärerna en hjälpande hand ett par ggr om året för att deras liv här på gården inte ska raseras. :)

Sen jag flyttade hit för 2½ år sedan skulle jag spontangissa på att medelåldern har mer än halverats.. Mkt mer folk i och under min ålder här nu, vilket förstås gör såna här dagar LITE roligare.

Brukar sällan ta mer än två timmar det där skiten, sen ska man enligt seden kränga i sig ett par koppar kaffe och bullar mm mm.. Skulle gissa på att jag hinner få in iaf 3 timmars spel i eftermiddag.

Ska åka hem till päronen och kolla läget vid brorsans nya hus osv framåt kvällen tänkte jag.

Postad

Va väl ingen vidare städdag, fyllde på lite blomjord i rabatterna och rensade lite ogräs.. De där dagarna är mest till för skvaller, kaffe, korv och kakor.

Och det funkar.

Fått igång grinden, gjorde faktiskt 250 händer innan jag gick ner också.. Börjat rätt bra, får vik på en del c-bettar och har haft lite stål som fått stå också. Verkar lovande so far.

Postad

Ändrade planer igen, hit&run inställd.. Tjejen skulle komma förbi här innan målgången av stadsloppet så ska vi gå ner och kika på när hennes föräldrar tar sig över mållinjen.

Tha grind is on!

Postad

Efter denna vecka har jag dödat enormt mycket negativ varians kan jag säga, springer in i sattyg hela jävla tiden och har gjort några riktigt sjuka folder under dagen.

Började annars hyfsat och kröp över 10K-gränsen ett tag för att som vanligt så här långt denna månad sakta men säkert falla tillbaka.

Lite besviken här, vet inte mkt om fi och vet ju att jag i princip synar för split på river. Kände mig dock ganska säker på att han hade AK, men det är ju också i bästa fall. Riktigt kall syn på river, denna hand var precis i klyftan mellan första timmens spel och de senare timmarna där allt gick emot.

***** Hand History for Game 1019567155 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, May 9, 13:19:10 ET 2009

Seat 3 is the button

Seat 1: JANSVE ( $779.39 )

Seat 2: Partyjack ( $1079.94 )

Seat 4: Katta27 ( $266.36 )

Seat 5: -se7en- ( $966.89 )

Seat 3: -Nenne- ( $228.63 )

JANSVE posts small blind [$2.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Ad ]

-Nenne- raises [$15].

Katta27 folds.

-se7en- raises [$50].

JANSVE calls [$47.5].

Partyjack calls [$45].

-Nenne- folds.

** Dealing Flop ** [ 4d, 9h, Ks ]

JANSVE checks.

Partyjack checks.

-se7en- bets [$80].

JANSVE folds.

Partyjack calls [$80].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Partyjack checks.

-se7en- bets [$175].

Partyjack calls [$175].

** Dealing River ** [ 2d ]

Partyjack checks.

-se7en- bets [$395].

Partyjack calls [$395].

-se7en- shows [ 9c, 9d ] a full house, nines full of fours.

-se7en- wins $1450 from the main pot with a full house, nines full of fours.

Massvis med såna här roligheter, hade det inte varit för att genomsnittsfisken är så jäävla passiv så hade jag inte haft mitt månadsplus så här långt kan jag säga.

***** Hand History for Game 1019614171 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, May 9, 14:34:19 ET 2009

Seat 3 is the button

Seat 2: Partyjack ( $1501.25 )

Seat 5: -se7en- ( $1606.71 )

Seat 1: Green_C ( $411.35 )

Seat 3: Pattie ( $1113.13 )

Seat 4: skummis ( $905.7 )

skummis posts small blind [$2.5].

-se7en- posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah Td ]

Green_C calls [$5].

Partyjack raises [$25].

Pattie folds.

skummis calls [$22.5].

-se7en- folds.

Green_C calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Ad, 3h, Jd ]

skummis checks.

Green_C checks.

Partyjack bets [$55].

skummis calls [$55].

Green_C calls [$55].

** Dealing Turn ** [ 8c ]

skummis checks.

Green_C checks.

Partyjack bets [$183.75].

skummis calls [$183.75].

Green_C folds.

** Dealing River ** [ 9h ]

skummis checks.

Partyjack checks.

skummis shows [ Qs, Th ] a straight, eight to queen.

skummis wins $597.5 from the main pot with a straight, eight to queen.

Game#1019614711 starts.

#Game No : 1019614711

Varje gång jag floppar superdragen och sätter så är jag uppe mot nöten;

***** Hand History for Game 1019621319 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, May 9, 14:45:26 ET 2009

Table Diana Turbo 15 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 3

Seat 4: Partyjack ( $975 )

Seat 2: Tedd1 ( $709.5 )

Seat 3: dj_flopp ( $577.94 )

Tedd1 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8s Js ]

dj_flopp folds.

Partyjack raises [$17.5].

Tedd1 calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 7s, Jd, 9s ]

Partyjack bets [$30].

Tedd1 calls [$30].

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Partyjack bets [$75].

Tedd1 raises [$150].

Partyjack calls [$75].

** Dealing River ** [ 4d ]

Partyjack checks.

Tedd1 bets [$85].

Partyjack calls [$85].

Tedd1 shows [ As, 2s ] a flush, ace high.

Tedd1 wins $555.76 from the main pot with a flush, ace high.

Känns som att detta riverspel till 99% av fallen är nöten eller nästnöten typ?

Fiskarna tar ju så jävla skumma linjer, men känner nog att detta är en rätt lätt fold ändå?

***** Hand History for Game 1019626844 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, May 9, 14:53:36 ET 2009

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Partyjack ( $1148.46 )

Seat 5: -se7en- ( $1501.79 )

Seat 1: TheMule ( $634.6 )

Seat 3: Pattie ( $1589.83 )

-se7en- posts small blind [$2.5].

TheMule posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Ks ]

Partyjack raises [$20].

Pattie folds.

-se7en- folds.

TheMule calls [$15].

** Dealing Flop ** [ Th, Qc, 8s ]

TheMule checks.

Partyjack bets [$31.87].

TheMule calls [$31.87].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

TheMule checks.

Partyjack bets [$79.68].

TheMule calls [$79.68].

** Dealing River ** [ 5h ]

TheMule checks.

Partyjack bets [$132.8].

TheMule is all-In.

Partyjack folds.

TheMule does not show cards.

TheMule wins $888.18

Game#1019627730 starts.

#Game No : 1019627730

Denna är också skön, fisken lyckas tamejfan alltid slinka sig ur fällan när jag floppar nöt liksom.

I vanliga fall brukar jag CR turn där, men kände kylan ända ner i tårna.. Han sätter ju också en miljon av alla de hålpipor han kan ha haft på turn också, så väljer att sakta ner då jag nästan alltid får pröjs till slut ändå.

***** Hand History for Game 1019660256 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, May 9, 15:42:04 ET 2009

Seat 4 is the button

Seat 1: Partyjack ( $999.63 )

Seat 4: stegus ( $73.74 )

Seat 3: Ojmjakon ( $457.1 )

Seat 2: elc001 ( $353.59 )

Seat 5: Melvin5 ( $147.71 )

Ojmjakon posts small blind [$2.5].

stegus posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9h 8h ]

Melvin5 folds.

Partyjack raises [$20].

elc001 calls [$20].

Ojmjakon folds.

stegus folds.

** Dealing Flop ** [ Th, 5d, 7h ]

Partyjack bets [$40].

elc001 calls [$40].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Partyjack checks.

elc001 bets [$35].

Partyjack calls [$35].

** Dealing River ** [ Tc ]

Partyjack checks.

elc001 checks.

Partyjack shows [ 9h, 8h ] two pairs, tens and nines.

elc001 shows [ 9d, Jh ] two pairs, tens and nines.

elc001 wins $192.57 from the main pot with two pairs, tens and nines.

Riktigt knasig dag, men som sagt.. Med så mkt negativ varians avverkad så borde det ju vända snart. Förhoppningsvis i tid innan Tallinn så jag hinner spela ihop de 21K EEK som jag beställde häromdagen.

Frirulle vore skönt.

Fick sms av Mr Nordén nyss också, vankas förmodligen lite liveslask hemma hos han och frugan ikväll.. Vore sjukt trevligt isf då jag inte har några planer för kvällen och tjejen ska åka till ett par kompisar och hänga där hela kvällen.

Blir det inställt hos Noddan så får jag väl sätta mig på grinden hela kvällen istället, tar ju liveslasket framför ungefär 7 dagar i veckan.

Skönt ändå med ett plus idag, även om det bara blev typ 1150:-.

+9200:- för månaden. När ska man knäcka den där jävla 10K-gränsen egentligen? :)

Postad

Tjena, du har en riktigt passiv spelstil måste jag säga. Iaf om man jämför med mig. Jag hade stackat av på minst 3 av händerna ovan. Men så är ju jag inte lika stabilt vinnande som du. Du kanske spelar det optimala spelet för 2.5/5 nivån.

Inge illa menat med att du var passiv alltså. Mer att jag är massa mera aggressiv i lägen där du check/synar osv.. kram