Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag har ganska nyligen börjat spela super aggro spelstil som ett expriment.

Def.super aggro= Höjer jag väldigt ofta med många olika händer (om det är limpat fram till mig och jag har knappen är det 80% av gångerna raise.

Jag reraisar även nästan alltid om jag har bättre än AJs och med alla par över 66.

Continue bets 60-70% av alla floppar.

Hittills har det varit blandade resultat och ligger totalt back. Inte mkt dock.

Skulle vara kul att få lite tips eller insikt från spelare som spelar denna spelstil.

Jag är inte säker på om denna spelstil överhuvudtaget kan vara framgångsrik och

jag har märkt att det svåraste är att tolka situationen rätt eftersom alla på bordet inser att man inte kan ha träff varje gång.

Postad

jag har märkt att det svåraste är att tolka situationen rätt eftersom alla på bordet inser att man inte kan ha träff varje gång.

..Varför det betalar av sig att vara agg då man mycket oftare får betalt då man har en hand. Du kan värdebeta händer på ett helt annat sätt.

Postad

Man kan ju spela "dum-superaggro" och "smart-superaggro". Dumt skulle t ex kunna vara att reraisa MrNit (som inte spelat en hand de senaste 15 rundorna) med ATs när han höjer UTG. Smart skulle kanske vara att straffa limpare eller reraisa i poistion mot svaga spelare.

Trots att man är aggro gäller det att välja sina tillfällen och inte bara mala på.

Postad
ABC-poker menar du?

ABC-poker spelas nog av dom flesta då åsikterna alltid är delade,anser att sagström byggde sina framgångar på ABC-poker,men inte ihlari eller antonius.

För dom 1%(:roll: ) på detta forum som inte är mångmiljonärer via poker så är det bara höja stakesen,vid "rätt" nivå kommer ABC-pokern fram.

Postad

lite lol på alla som skriver att det är abc. visst det man kan säga att det ÄR ABC men hur många tror ni det är som spelar sådär aggresivt på typ nivåer under 5/10? För att inte tala om bredare trebetsrange med AJs+ 66+ det var superostandard även för 10/20 regs för inte så länge sedan och knappast något som ingår i alla 10/20 spelstrategi även som spelet ser ut idag..så ni kan ju dra procentsiffror ur röven osv och tro att det där är ABC spel som alla lirar om ni vill...sen att OP tror han uppfunnit super system på nytt....:mrgreen:

Postad
Standard för mig är att spela aggressivt, och bred range på knappen samt cbetta de mesta flopparna.
80% av händerna mot limp är inte "bred range". Med 80% hittar du typ J4o och tänker "sweet, raise!" mot utg-limp. Det är inte på minsta sätt standard på 5-10+*, eller någon annan nivå heller för den delen. Skulle tro att du inte tänkt på hur mycket skit 80% av händerna faktiskt innehåller.

80% är brett att öppna först in på knappen, och jag skulle tro att snittet, för alla nivåer, är lägre än så. Frågar man HSNL-folket på 2+2 tycker de ju att 80% av alla händerna på knappen är lite högt heads-up.

Hört talats om att variera spelet? Älskar att dra ut såna som alltid megahöjjer knapp och lägger sig vid mothugg på flop.
Om du tänker efter lite till så tror jag du kan hitta ett bättre sätt att ta värde av folk som betfoldar brett än att vänta på en bra hand.

* Nu limpas det ju inte så mycket, och reraise med 66+ och AJ+ är inte så ovanligt, även om det inte alls är standard.

Postad

Om du tänker efter lite till så tror jag du kan hitta ett bättre sätt att ta värde av folk som betfoldar brett än att vänta på en bra hand.

Floata ur position och checkraisa turn/river? Eller syna ner med en hyffsad hand?

Snälla berätta!!

Postad

Jag tror att 91% av dom flesta pokerspelare inte har särskilt mycket tanke bakom dessa siffror de slänger ur sig titt som tätt. Dom flesta för nog ingen statistik eller har tänkt ut det i förväg utan istället slänger man fram lite siffror som man tycker låter bra och då kan det bli lite fel som 80% raise från knappen när det är limpat/ohöjt utan att egentligen ha tänkt igenom vilken range det innebär och utan att spec. motståndarnas spelstil.

Postad
Jag tror att 91% av dom flesta pokerspelare inte har särskilt mycket tanke bakom dessa siffror de slänger ur sig titt som tätt.

Siffran fr SCB? :-D

No offence, tyckte bara det var superroligt att du tog en siffra tagen ur luften för att beskriva att andra tar siffror tagna ur luften. Fick mig ett litet leende så här sent på dan :D

Postad
Med "dra ut" syftade han naturligtvis på att pusha ur dem ur potten, fast han använde fel uttryck.
Ja, det är möjligt. Men jag har sett mycket, mycket dummare saker än så rätt så ofta, så jag utesluter inte att han menade vad han faktiskt sa.

Dessutom så är ju den snälla tolkningen av hans kommenter också rejält fel. Att ge gratisfloppar till någon med cp-bred range som checkar tillbaka kring hälften av tiden är inte jättesmart.

Postad

Senast jag kollade position stats i PT så låg jag kring 30% från knappen och over all totales 19/17.

Men det intressanta börjar postflop gubbs! Att få till ett schysst preflopspel är väldigt enkelt då ekvationerna inte är många.