Gå till innehåll

Ett roligt test som inte tar så lång tid.


ollisch

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ska jag GISSA så är det 666 (UPPENBART) helvete, rött, allmänt satanistiskt.

 

Relationer till Sovjet, hammaren och skäran. Skäran är inget verktyg. Hammare.

 

Det kan ju också vara så enkelt att de flesta helt enkelt svarar hammare när de spontant ska säga ett verktyg och röd när de ska säga en färg. Ungefär som att Coca-Cola sannolikt blir det vanligaste svaret när någon ska säga ett läskvarumärke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade, och enda förklaringen jag hittade är att röd är den mest typiska färgen, och hammare det mest typiska verktyget. Alltså, ber man en randomperson tänka på en färg så är det väldigt troligt att det är röd. Samma för verktyg och hammare. Det är alltså en variant på att gissa en man är mellan 160 och 190 lång.

 

Det har ingen relation alls till personlighetstyper eller liknande.

 

Additionen är rimligen bara ett sätt att få testdeltagare mer engagerade i testet genom positiv återkoppling. Eftersom det är lätta uppgifter med rejält med beröm så börjar man ju tycka att testet är förträffligt, eftersom testet säger att man är smart. Vilket gör en mycket mer benägen att tycka att det var alldeles fantastiskt när man får rätt, eller semi-rätt svar.

 

Jag är rätt övertygad om att deltagarna skulle tycka att testet var skräp om varje fråga var jättesvår och förolämpande.

 

Det är också en väldigt snygg touch att på slutet säga att folk som gissar något annat tillhör 2% av befolkningen. Det gör ju att även dessa testtagare kan känna sig speciella och tycka att "blå skruvmejsel" ändå var bra nära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...