Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg


Mr_Tight

Recommended Posts

http://checkpush.com/2011/01/11/nemen/#comments

 

läsvärt! några enkla och självklara ord om plo som man kanske inte tänker på så ofta..

 

Jo, denna ska man nog ha delvis i åtanke.

 

Är nog för övrigt helt omöjligt att plussa på PLO om man inte springer bra.

 

 

...det är iaf knappast möjligt att plussa på PLO när man springer dåligt.

 

 

 

****

 

 

Kom hem från ännu en ventilerande fotbollsträning, tur man har dem för att få ut energin om inte för annat.

 

 

Känner att jag nog tappat lite perspektiv nu det det varit iskallt ett tag.

 

Kanske läge att påminna sig själv om att jag troligen sprang bättre än någonsin tidigare i livet under delar av sommaren/hösten. Har inga exakta siffror men skulle gissa att jag säkert vann 60-70% av flippsen under bra peioder och dessutom blev utdragen avsevärt mindre än normalt. Har inga stats för att styrka påståendet men är ganska säker att jag sprang topp 5-10% på prima en period på säkert 100k händer.

 

 

DÅ tänkte jag förmodligen mest att det var "eazy game, jag äger sönder er fishezz! PURE SKILLZ....". Jag menar, jag spelade inga sjuka mängder händer och plussade t.ex. runt 100ksek en månad när jag mest nötte PLO€100..... knappast något NÅGON kan förvänta sig som normalt utfall på PLO100 om man inte dunkar in >100k händer (vilket jag absolut inte gjorde då och aldrig gjort).

 

 

 

 

So......Är väl därmed inte mer än "rättvist" att jag springer som en #¤%&¤ nu en längre period om man ska vända och vrida lite på det.....

 

Därmed inte sagt att det gärna får vända iaf lite den närmsta tiden, tycker jag har klarat eldprovet nu och det börjar bli lite löjligt att mer eller mindre osannolika skitdagar som följer varandra på löpande band.

 

...men men, blir det fler av den varan så är det ÄNDÅ bara att bita ihop.

 

Det enda jag kan (och ska) göra är att inte bryta mot reglerna och hålla nere på tilten. Thats it, enkelt va? ;)

Så blir det iaf.

 

 

 

Slutfilosoferat, återkommer

 

Gngn

 

/Mr T

 

 

Edit: Ser nu att det bara var €7,1k ner för månaden ackumulerat hittills (skrev -€7,5k innan). Egentligen fel med kortsiktigt tänk men kan inte låta bli att tänka "Jobba jobba för att det INTE ska bli backrekord". Brukar sällan ha minusmånader och sämsta hittills i karriären ligger runt -30ksek inkl RB. Absolut möjligt att hitta mindre minus än så denna månad. Eller varför inte en rush så jag t.o.m hittar grönt innan Kinaavresa om 2 veckor. Jobba jobba nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gårdagens största händer(AQQ3cc på K42ccx osv):

AQQ3 bettar jag flopp med och får in på nåt sätt, antingen genom att lasta direkt på flopp eller genom att syna o jamma alla turns.

 

AT8x på 67x med ditt nötflurredrag får jag alltid in på flopp.

 

K986ds 3bettar jag pre.

 

 

Dagens:

A772ds viker jag pre. Osäker på AQQx handen pre, synar alltid med nötsviden men vet inte utan. I övrigt fine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens största händer(AQQ3cc på K42ccx osv):

AQQ3 bettar jag flopp med och får in på nåt sätt, antingen genom att lasta direkt på flopp eller genom att syna o jamma alla turns.

 

AT8x på 67x med ditt nötflurredrag får jag alltid in på flopp.

 

K986ds 3bettar jag pre.

 

 

Dagens:

A772ds viker jag pre. Osäker på AQQx handen pre, synar alltid med nötsviden men vet inte utan. I övrigt fine.

 

Tack för kommentarerna, instämmer. A722ds ska i mucken pre.

 

Handen med pipa+NTFD känns väl ifs som syn eller push flopp inte spelar stor roll eller(?).

 

FE på flopp lär inte finnas hos någon av FI och med syn kan jag vika parade turn (hade tyckt push varit bättre med iaf någon form av par, nu har jag noll showdown-value om jag inte träffar), allt annat än parat ska obv in på turn. Enda nackdelen med syn är att jag i en minimal andel av fallen leder med A-hög på turn och blir bortbettad av sämre drag vid parad bräda.

 

Tycker sen det var dåligt av mig att inte dega turn när båda checkar. Borde ha en del FE där och drar knappt illa mot något om jag får syn.

 

 

 

Fortsätt kommentera, ska jobba på att bli bättre att slänga ut frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varföri h-e kan jag fortfarande inte vinna när de är SÅ jävla dåliga...? Varför blir jag fortfarande utdragen nästan varje hand av folk som inte kan spela poker?

 

Spelar nog egentligen ingen större roll om man sprungit bra, dåligt eller inte alls. Spelar heller ingen roll om man spelar micro, low eller highstake. Man blir lika frustrerad varenda gång som de får betalt för sitt usla spel.

Det viktiga är att man inte själv hänfaller åt:

- Nä nu djävla ska jag visa dom, och börjar lira samma skit som dom.

 

Keep up the good work med tiltkontrollen så kommer det lösa sig av sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktiga är att man inte själv hänfaller åt:

- Nä nu djävla ska jag visa dom, och börjar lira samma skit som dom.

 

Keep up the good work med tiltkontrollen så kommer det lösa sig av sig själv.

 

Visdomsord, bara att jobba jobba så löser det sig längden.

 

 

****

 

 

Spelat idag men gjorde just ett tveksamt spel och bryter.

Fick dock..... *paus för andhämtning*..... dra ut som underdog, egentligen ska jag inte vara glad över att få in det dåligt men ändå var det på nått sätt jävligt skönt.

 

 

 

Handen kommer här. Tyckte först mitt spel på turn sög rätt hårt men i efterhand är det nog inte sååå illa mtp att FI är relativt solid reg (och dessutom en patetisk cry-baby i chatten, inte relevant kanske men lär vara en stor läcka).

 

Tror han har koll på mig som solid med spew-tendenser. På detta bord hade jag mest foldat dock.

 

När han synar flopp är det nötdrag, 2p och kanske lägsta set. Tvåparsjakt ägnar han sig inte åt i limpade potter och sitter och jagar med pissdrag gör han inte heller otiltad.

 

Oftast (>70%) när jag hittar c/r turn i dessa lägen är det AAxx/88xx. Topp 2 och de flesta drag bettar (eller ev. checksynar) jag. Skulle ev. kunna hitta c/r med monsterdrag och spelet i denna hand är megaundantag egentligen då jag tror mig ha sjukt mycket fold-equity. Han borde hitta vik med alla 2p och även lägsta set. Ska han fortsätta med drag ska det vara ett sjukt starkt sådant och det kommer han ändå sällan pusha. Då kan jag ofta vinna potten på river om drag blankar.

 

...men ändå, ser inte snyggt ut att syna AI turn med tveksamt drag (fast fortfarande inte säker på om c/r turn är så hemskt som det ser ut?... syna AI måste jag ju sen när han degar, bara en fråga om odds).

 

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($192)

Hero ($193)

UTG ($284)

CO ($214)

BTN ($68.25)

 

Dealt to Hero 5:heart: 8:spade: Q:spade: 7:club:

 

UTG calls $2, CO calls $2, fold, SB calls $1, Hero checks

 

FLOP ($8) 8:diamond: A:spade: 6:spade:

 

SB checks, Hero bets $8, UTG folds, CO calls $8, SB folds

 

TURN ($24) 8:diamond: A:spade: 6:spade: J:diamond:

 

Hero checks, CO bets $20, Hero raises to $84, CO raises to $204 (AI), Hero calls $97

 

RIVER ($386) 8:diamond: A:spade: 6:spade: J:diamond: 5:spade:

 

Hero shows 5:heart: 8:spade: Q:spade: 7:club:

(Pre 31%, Flop 47.6%, Turn 35.0%)

 

CO shows 6:heart: Q:heart: 6:diamond: Q:club:

(Pre 69%, Flop 52.4%, Turn 65.0%)

 

Hero wins $383

 

Återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar nog egentligen ingen större roll om man sprungit bra, dåligt eller inte alls. Spelar heller ingen roll om man spelar micro, low eller highstake. Man blir lika frustrerad varenda gång som de får betalt för sitt usla spel.

 

Det som gör mig riktigt förbannad är när man raisar dom till nästan all in på floppen, dom tar syn, klonkar hålpipan på turn och sabbar ens all in Ev-kurva så att man inte får gnäll-rättigheter genom att visa en graf.

 

Handen kommer här. Tyckte först mitt spel på turn sög rätt hårt men i efterhand är det nog inte sååå illa mtp att FI är relativt solid reg (och dessutom en patetisk cry-baby i chatten, inte relevant kanske men lär vara en stor läcka).

 

Angående att du kallar Fi för solid reg samtidigt som han limpar i CO. Blir det mycket limpade potter på PLO200? Jag har alltid sett limpande som fiskigt, och limpar aldrig själv förutom ur SB med tveksamma händer i multilimppotter.

 

Dessutom, checkar du nånsin AAxx i BB om det limpas till dig? Du får gärna dela med dig av resonemanget bakom att göra det i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Angående att du kallar Fi för solid reg samtidigt som han limpar i CO. Blir det mycket limpade potter på PLO200? Jag har alltid sett limpande som fiskigt, och limpar aldrig själv förutom ur SB med tveksamma händer i multilimppotter.

 

Dessutom, checkar du nånsin AAxx i BB om det limpas till dig? Du får gärna dela med dig av resonemanget bakom att göra det i så fall.

 

Ja, hans limp måste vara missclick eller nått, har honom som 22/16/7 eller liknande. Tror ifs inte det är någon hemsk katastrof att limpa UTG även om jag precis som du brukar auto-fisk-tagga alla som limpar. Och nej, limpade potter är knappast vanliga.

 

 

Jag checkar ofta(st) dåliga AAxx om limpat i bb och spelar dem mest för set-value eller hoppas på en torr bräda och bettar ut flopp. Tror faktiskt det är rätt std och kan iaf inte se att de skulle vara dåligt. Resonemanget är väl mest att man på nästan alla floppar sen spelar multiway ur position med en relativt svag made hand utan något som helst redraw (överpar). Starka AAxx slår jag obv upp i bb om limpat, samma gäller f.ö. alla starka händer som oftare träffar en flopp.

 

Rätta mig om jag bör tänka om :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hans limp måste vara missclick eller nått, har honom som 22/16/7 eller liknande. Tror ifs inte det är någon hemsk katastrof att limpa UTG även om jag precis som du brukar auto-fisk-tagga alla som limpar. Och nej, limpade potter är knappast vanliga.

 

 

Jag checkar ofta(st) dåliga AAxx om limpat i bb och spelar dem mest för set-value eller hoppas på en torr bräda och bettar ut flopp. Tror faktiskt det är rätt std och kan iaf inte se att de skulle vara dåligt. Resonemanget är väl mest att man på nästan alla floppar sen spelar multiway ur position med en relativt svag made hand utan något som helst redraw (överpar). Starka AAxx slår jag obv upp i bb om limpat, samma gäller f.ö. alla starka händer som oftare träffar en flopp.

 

Rätta mig om jag bör tänka om :)

 

Nja, var inte att jag ville ändra din inställning till AAxx på BB utan mer att jag ville höra resonemanget bakom hur du lirar. Jag försöker förbättra mitt eget spel, och nya vinklar är alltid välkommet. För tillfället höjer jag upp alla AAxx på SB/BB, för folk drar verkligen med vad fan som helst på mina nivåer om det finns lite pott och det finns extra pengar att hämta om man floppar Axx. Tyvärr har Fi träffat det mesta i år också. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hålle med, limpar/checkar svaga AA från SB & BB där. Resonemangent håller jag också med om. Slår man upp med AA i BB och sen floppar set tycker jag aldrig man får betalt, träffar man inte set på floppen får man som sagt spela en svag hand oop istället, helt klart ett hål som det kan läcka ur mkt pengar genom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkar ofta(st) dåliga AAxx om limpat i bb och spelar dem mest för set-value eller hoppas på en torr bräda och bettar ut flopp. Tror faktiskt det är rätt std och kan iaf inte se att de skulle vara dåligt. Resonemanget är väl mest att man på nästan alla floppar sen spelar multiway ur position med en relativt svag made hand utan något som helst redraw (överpar). Starka AAxx slår jag obv upp i bb om limpat, samma gäller f.ö. alla starka händer som oftare träffar en flopp.

 

Rätta mig om jag bör tänka om :)

 

Oftast hamnar man ju i knepiga situationer om man slår upp dåliga AAxx i limpade potter tycker jag. Kan iofs bero på att där jag spelar (nivå/site) får man minst två oftast 3-4 syner. Så jag lirar dem nog som du i det fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som gör mig riktigt förbannad är när man raisar dom till nästan all in på floppen, dom tar syn, klonkar hålpipan på turn och sabbar ens all in Ev-kurva så att man inte får gnäll-rättigheter genom att visa en graf

.

 

:-D Visst är det kul när man pottar om/betar dem allin förutom $0,1 och de väljer att bara syna ;-).

 

Fast man kan få det åt andra hållet oxå. Lirade en hand i helgen där jag raisade FI´s bet på flopp och han ställde med ytterligare $2 och jag fick dra ut. Efteråt gnällde han över att jag synade hans ai ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avresa to 27 jan 15h 50min Total tid

 

Detta är ett nattflyg.

Avgår Stockholm airline logo Aeroflot Russian Airlines 220

Economy class | Airbus A319

2h 5min

11.20 Arlanda airport (ARN)

Stopp 1 Moskva

15.25 Sheremetyevo airport (SVO) | Terminal D

Måltider: Frukost

 

 

Byte av plan. Tid mellan flyg: 3h 55min

Avgår Moskva airline logo Aeroflot Russian Airlines 595

Economy class | Boeing 767

9h 50min

19.20 Sheremetyevo airport (SVO) | Terminal F

Anländer Hong Kong

10.10 Hong Kong Int'l airport (HKG) | Terminal 1

Måltider: Middag

 

 

 

 

 

Kina, Macau, Hong Kong m.m. here we go ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tag sen jag spela Omaha nu då jag inte vann en jävla pott på slutet förut.. Tänkte jag skulle ge det ett försök.. detta händer efter 3 händer.. går det att hitta vik på flop? Jag har AKKQ

 

24y00nm.jpg

3 händer Omaha efter lång paus.. det fick räcka.. orkar inte me det där spelet :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hf! HK är nuts imo

 

Will try, kul att höra!

 

 

Efter långvarig läsning på PF och smågrindande vill jag passa på att tacka för en väldigt bra dagbok med Omaha som fokus, mycket kul att läsa dina tankar om händer för en mikrogrinder som mig... ska försöka posta mer här på sidan då den har utvecklat mig som pokerspelare..

 

Tyty, välkommen att kommentera

 

 

Ett tag sen jag spela Omaha nu då jag inte vann en jävla pott på slutet förut.. Tänkte jag skulle ge det ett försök.. detta händer efter 3 händer.. går det att hitta vik på flop? Jag har AKKQ

 

3 händer Omaha efter lång paus.. det fick räcka.. orkar inte me det där spelet :evil:

 

Nej flopp kan du aldrig vika imo, in med det.

Oftast får du in det tillräckligt bra.

 

 

Att sen omaha "är som det är" kan jag intyga extra väl denna period ;)

 

Synes imorn! Ska bli intressant att se hur många riktiga namn man lyckas lära sig. Suger tyvärr på sånt så ta inte illa upp om(när) jag kallar dig 78:an hela kvällen :)

 

Får hoppas på Klykas föreslagna namnlappar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänkte att jag inte kunde göra annat den handen ville bara höra =) Kan än en gång konstatera att Omaha är ett skitspel men fan så kul..

Väljer i princip bara Omaha när man kör dealerschoice på cashgamet =)

 

Du får kalla mig va du vill.. du kan kalla mig princess bara du ger fan i mina marker :mrgreen: Men har ju knappen när du har bb så någon gång kanske jag kommer vara tvungen å ta dina ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel avslutat och ännu en gång vinner jag ca 15-20 ggr mer än dagen innan. 80 cent netto i förrgår följdes av hela €12 igår. Idag.... trumvirvel ........ blev det t.o.m mer än ett helt inköp upp, €271. Alla dessa monstersummor exklusive rakeback också, who da man?

 

 

Snabb som jag är att dra inte alls förhastade slutsatser ser jag den tydliga exponentiella trenden:

 

 

Inser att jag imorgon kommer vinna dryga 40ksek.

Hyfsat rimligt imo.

Turreseger följt av någon timmes cg-kross. Bra.

 

 

Detta följs sedan av ett plus på 600-800ksek på söndag.

Hade inte planerat att köra söndagsturrar men detta är den enda rimliga förklaringen då det blir svårt att rusha in 300-400 fulla inköp på en kväll PLO€200.

 

 

Känns iaf riktigt gott. Frågan är vad jag ska göra med pengarna. Upp på midstakes eller köpa Posche 997s? Vilken färg är isf snyggast?

 

 

****

 

 

Inga HHs (förutom den tidigare visade) att rapportera idag. Höll medvetet ner variansen och stakesen för att fortsätta i rätt mentala riktning (=>3 raka miniplusdagar =wohoo! seriöst alltså, wohoo!).

 

 

 

 

Klonk imorn också... gott ;)

 

 

Återkommer troligen söndag efter 2 ggr klonk med teaser avseende min kommande storsäljare "Berga Open - every hand revealed"

 

 

 

Gngn

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update:

 

Åkte ur live turren efter kanske 3-4 timmar. Whiskey i kombo 15 händer i timmen = Otålighet hos aktionfreaks som normalt multitablar 4-kortspoker.

 

 

CG gick bättre, mycket kul spel stundtals även om tempot på 10 händer i timmen framåt småtimmarna kanske var lite segt. Spelade min första hand sökö också, den vann jag. Nettot för helgen blev plus och jag turade också in ett paket till nästa Berga open.

 

 

Mitt resesällskap kunde f.ö. självklart inte hålla sig från finalbordet så det blev oavbruten poker i dryga 16 timmar och ner i hotelsängen kl 07:00 på morgonen igår.

 

 

Också en trevligt att få ansikten på alla forummänniskor man sett här senaste åren. Många mycket trevliga.

 

 

*****

 

Piggare idag igen iaf.

Inget spel online sedan i fredags och idag har det varit fokus på annat.

 

 

 

Blir sannolikt homegame hos mig tisdag 25/1 kl 18:00.

 

DC 1/2 sek obegränsat inköp. Samma som alltid m.a.o.

Intresserade som inte fått mail/sms-inbjudan är välkomna att höra av sig med pm om ni vill komma och spela/slaska.

 

 

Imorn (om inte nu) blir det spel online igen, återkommer

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir sannolikt homegame hos mig tisdag 25/1 kl 18:00.

 

DC 1/2 sek obegränsat inköp. Samma som alltid m.a.o.

Intresserade som inte fått mail/sms-inbjudan är välkomna att höra av sig med pm om ni vill komma och spela/slaska.

 

Stort intresse denna gång, fullsatt.

Hör av er om ni vill vara på reservlistan.

 

Deltagare:

 

1. Mr_Tight

2. Tomtetomte

3. Ludvvig

4. Simonlöfberg

5. Jake

6. Sammy2Cheeks

7. Antisk

8. Rickard

9. Snusarn (?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...