Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Med stor risk för CP-Jinx.... En riktigt rolig story från idag

Såg efter plugget att hela $9 blivit kvar på ongame på något sätt, trodde jag hade cashat ut allt.

Anyway:

1. In med hela jättesumman $9PLO10 (!), dubblade nästan direkt i en 60-40 som står.

2. Lämnar bordet, in på PLO25 med hela rullen på $18.

3. Äger bordet och lämnar med >$60.

4. Sprider ut mina $60 på 3 bord PLO25. 30 minuter senare har dessa vuxit till dryga $200.

5. Redo för nästa nivå tänker jag och kör 4 bord PLO50 med hela rullen. Fortsätter vinna, allt står och mina drag sitter.

6. Har nu dryga $400 och är redo för 4 bord PLO100.

7. Det fortsätter som innan, jag vinner flippar och mina händer får stå.

8. Nu efter 1439 st spelade händer på ongame under dagen loggar jag ut med nya saldot $982. >$500 över EV sprang jag också när typ inget blev utdraget. Kompenserar iaf delvis för tidigare helvete idag.

.....och nej, tänker inte fortsätta på samma sätt via PLO200, PLO500. PLO1000 etc. Stannar på low, får se om det håller och blir en ny onlinerulle av det hela, vore ju en rolig story!

Over and out

/Mr Tight

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
n1!

Tyty ;)

Storyn på ongame fortsätter. Ber om Jinx men vafan, här kommer en ongame-graf för året 2010, 6k hh. En bra bit över EV som kontrast till whine-graferna jag brukar slänga upp:

first6khandongame2010.th.jpg

Om man bortser från att jag sprungit bra så har ju EV-kurvan fin/stabil lutning, viktigt i längden, hoppas fisken blir kvar.

Mina $9 har vuxit till $1,5k, ska det blir en "riktig" rulle av det till slut? PLO$100 är nivån, högre förbjudet innan jag ev. sitter på dryga $10k på siten igen.

Over and out

/Mr Tight

Postad

Nej, då får det väl vara nog.

Avslutade just med att ännu en gång 4betta AAxx ds och får en syn.

Ännu en ofarlig bräda, typ T42...och han har såklart TTxx.

Nu blir det inget mer aggro preflopplotto några dar. Har ännu inte 4bettat utan att få en push i nyllet på floppen när jag degar eller cbettar.

Är verkligen löjligt back på pocket AA, ingen har stått.

Omahahaha=varians :cry:

Over and out

/Mr Tight

Postad

Känner igen mig i ditt resonemang men du borde inte ändra spel om det är +EV pga dåliga resultat. Risken är att du bara spelar sämre. Hans syn där med TT, t.ex, verkar ju vara riktigt riktigt dålig om han inte har typ QJTTds.

Postad
Dom tror att dom är Gus och blir såklart belönade med nötfloppar:

http://www.pokerhand.org/?5063986

Backar nu men biter ihop, spela bra...

Over and out

/Mr Tight

Är hans spel så jättedåligt om han sätter dig på AA och vet du stackar av på låga floppar???

Spelar själv lite PLO nuförtiden kommentera lite händer jag postar i min db äru Sjyst.

GL me liret!!

Postad

Hallå folk, tack för kommentarerna.

Har varit för tiltad för att öppna PF på några dar.

Ska skita i att blocka mig själv iaf.

Har redan sjuka 25k händer på SvS nu i år, har knappt vunnit en enda all-in förutom när jag spelat tveksamt, heja omaha. Sitter nu några cp-tomtar på SvS som senaste veckorna inte kunnat missa en hand. Grattis till er som i slutändan får deras deg när de slutar rusha. Svårt att se att det ska löna sig i längden att spela i princip alla händer, syna alla 3- och 4-bet OOP och checkraisa light med allt som liknar ett drag, tvåparsdrag inkluderade. Mycket har man fått se....

Grafen stämmer som sagt inte 100% på SvS men nog ger den en indikation på hur kul det varit iaf (stakes 1/2 t.o.m 2,5/5):

start2010.th.jpg

Anyway, har fullt upp med plugg och jobb atm så det är lika bra jag håller mig borta. Tröstar mig också med att jag sprungit bra på ongame. Tyvärr spelar jag inte speciellt bra, tiltar för lätt, måste bli ett slut på det snart.

Nog för tillfället, gl all

/Mr Tight

Postad
Tråkigt att höra. Grafen ser brutal ut även fast det är SvS. Bra du sysselsätter dig med annat sålänge.

Ses på borden igen när du kommer tillbaka.

Tyty som alltid ;)

Har faktiskt haft en skitbra vecka, det mesta har gått ungefär exakt som jag hoppats/planerat med jobb, plugg och poker. Freaky. Jinx att säga så? Vi får se.

Börjar iaf få spelbara rullar på både SvS och ongame, känns det igen? Vore kul om de fick fortsätta växa istället för att tiltgulas närmsta tiden. Har inte tiltat på några dar nu men blir ju lätt så när man inte blir cp-beatad varje hand. Prövningen kommer snart som alltid, ska inte kasta bort för många inköp då är planen.

Återkommer, ingen allvarlig tilt nu framöver så ska detta nog gå bra! ;) Kommer också hitta mer tid till spel eftersom det egna plugget går in i en längre lång soft fas. Mest jobb (deltid) och poker nu i vår...

disciplin nu, tänk loooooong run och sluta gnälla över 5k hh-streak med beats och CP-under-EV-grafer, will try harder.

Over and out

/Mr Tight

Postad
Heja heja

läser du fortfarande på psykologlinjen?

Tyty

Inte psykologprogrammet lägre.

lärarjobb deltid + lärarstudier heltid (och poker när det finns tid).

Skitkul sofar, hoppas man inte tröttnar.

Postad
man tröttnar alltid, man får bara inte tröttna för mycket ;-)

eller för ofta ;)

Livet är lättare när man springer bra vilket jag gjort några dar nu.

Exempel: UTG spelar 45/35 -10% 3bet, -aggr% nära domustecken och %WTSD runt 40. Vilde mao. Är jag fisk på floppen med 2 st FI? Om bara en FI då (vilden)?

Ongame, $1.00/1.00 Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

BB: $184

UTG: $117.20

CO: $132.50

Button: $207.60

SB: $102.70

Dealt to BB 9:spade: T:diamond: Q:diamond: J:spade:

Pre-flop:

UTG raises to $4, CO calls $4, (2 folds), BB raises to $16, UTG calls $13, CO calls $13

Flop: ($52) J:diamond: 2:heart: A:spade: (3 Players)

BB bets $39, UTG raises to $100.20, (1 folds), BB calls $61.20

Turn: ($252.40) Q:heart: (2 Players)

River: ($252.40) 5:heart: (2 Players)

Results:

BB Showed 9:spade: T:diamond: Q:diamond: J:spade:

UTG Showed K:spade: A:club: 7:diamond: 9:club:

BB wins $249.40

Postad

Bara gnäll och svordommar, ni är varnade:

Jag springer verkligen så dåligt att man vill spy, det bara fortsätter och fortsätter. Vinner fan inte en jävla hand och nu börjar det bli en del händer.

Spelade också en turre idag. Samtidigt som mina sista stålar på ongame rykte satt mitt sista hopp till turren. 23k marker, över average. TT, raise, push, jag synar, han visar 99 och hans nia redan på flopp och jag undrar hur länge till det ska vaa helt fucking jävla omöjligt att vinna en jävla helvetes hand.

"!E"#!#!¤%

#!¤&%¤"¤¤""/¤%%&¤#""

!!"#R#TR¤T"!!!¤#¤%

/Mr Tight

Just det ja, hittills i år för er som bryr er:

start2010m.th.jpg

Fyfan vad det här suger.

Edit: ...och så avslutar vi med att tilta bort några tusen på SvS, hallelulja men nu förtjänade jag iaf att backa. Har sällan spelat sämre. Tar och skiter i poker och pausar från PF en månad... eller kanske länge, hatar verkligen skiten just nu

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Postad

Pokern går sådär (årets fucking jävla understatement) och jag tiltar också för mycket:

first60khands2010.th.jpg

(2010 hittills: alla siter, alla valutor, alla händer)

....provar nått nytt för att få koll på tilten och förbättra spelet:

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/60017-ludvig-omaha-stejksround-16.html

Välkomna att följa den kommande stabila rushen i tråden ovan

Positiva tankar nu

Over and out

/Mr Tight

• 2 weeks later...
Postad

Har ju gått minst sagt bra sen jag började hänga i Luddes stejk-db.

Samma graf som ovan men med 10k nya spelade händer, enbart med egen deg sofar:

2010untilmarch5.th.jpg

Av olika skäl har det inte blivit något stejkat spel ännu men hänger kvar i stejk-db:n så länge de inte slänger ut mig, varför ändra ett vinnande koncept:

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/60017-ludvig-i-barca-stejksround-22.html#post1441489

Over and out

/Mr Tight