Mr_Tight Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2009 nice nice. vad kör du för br-gräns? Hur många inköp vill du ha för varje nivå? Vettefan... för low/micro behöver man väl inte så många inköp eftersom variansen är avsevärt lägre (uttyckt i ptbb, inte bara i $) pga passivare spel, mindre trebettande, mer fisk etc. Har nog aldrig swingat 20 inköp på low/micro utan megatilt så 20 inköp lär väl räcka om man håller i discipinen? Har mer än 20 inköp dock. Hur kör du själv? ...... Men vill nog inte köpa in fullt på PLO400€/PLO$500 och högre igen med mindre än $50k i rullen. Har det ej längre efter downswing+bågeköp+dyr livstil etc. PLO$5k lär jag aldrig spela igen, målet är mest att ta sig tillbaka på midstakes innan nästa sommar. Nu lär det dock bli fortsatt micro/low en stund till, ingen brådska när de gäller omaha är väl allt under 200 inköp som att runka med en handgranat imo. Om man inte är supertight,då räcker det med 150. Nice level sir (?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 5 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2009 Mer blogg från mig: http://www.pokerspel.org/poker-blogg/turneringsvinst-manadsresultat-september-mr-tight.php Livet skitbra för övrigt också men börjar fundera om det inte är för mycket att vara lärare runt 50%, plugga "heltid", spela poker/blogga deltid, träna 4-5 dar/vecka och sen träffa polare också .... Tur man är singel, eller? Anyway, ikväll ska jag spela online igen efter 6 spelfria dagar. Ska jinxa mig själv nått sjukt nu genom att säga att det var mer än en månad sen jag hade en minusdag Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 5 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2009 WP Tight! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 5 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2009 ..............Ska jinxa mig själv nått sjukt nu genom att säga att det var mer än en månad sen jag hade en minusdag Såja, det funkade klanderfritt med jinxen och jag hittade inte bara en minusdag utan även den största minusdagen på 1,5 månad, wiihhaaa. Ner 8,5 inköp på SvS, undrar om det hänt innan. Back på ongame också. Men vafan ska man göra, såååå sjukt illa spelade jag inte. Villains som drog in allt, varje gång. Lägger ner för dagen nu, blir väl bara cp-tilt om jag spelar mer. Edit: Nedan dagens 4 största potter och det mail jag just drog iväg till min coach: Tjena, Idag gick allt åt helvete. Spelade väl också onödigt vilt ett tag också när jag inte vann en hand. Fortsatte skita sig vad jag än gjorde och värsta minusdagen på 1,5 månad är ett faktum. Positivt var väl att jag faktiskt fick in pengarna bra för det mesta. Fyra största, såg bra ut på flopp i samtliga men det hjälpte inte mycket en dag som denna: 1. FI 3bettade allt hela tiden, tycker min 4bet är bra/ok i pos med djup. Floppen vill jag i princip ha in det och så sker. 53% är jag när det degas: http://www.pokerhand.org/?4758452 2. Kan nog checkfolda turn här, vad tycker du? Färg lär han väl ha, med större stack kvar hade check-fold varit givet. http://www.pokerhand.org/?4758455 3. Inte mycket att säga om denna va? Min 3bet i pos är väl bra och synen på 4betten enkel med så fin hand. Flopp självspelande (>60% här) men idag kunde jag inte vinna nått: http://www.pokerhand.org/?4758459 4. Inte mycket att säga va?...eventuellt kanske vika pre men topp-set på flopp såg ju bra ut. Sket sig dock igen: http://www.pokerhand.org/?4758467 Trots skiten idag har jag funderingar på att gå upp till PLO100 och PLO2,5/5 igen, vad tycker du? Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 5 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2009 WP Tight! tyty, hata poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2009 Såja, det funkade klanderfritt med jinxen och jag hittade inte bara en minusdag utan även den största minusdagen på 1,5 månad, wiihhaaa. Ner 8,5 inköp på SvS, undrar om det hänt innan. Back på ongame också. Enda handen jag ser en möjlig fold i är 3e på turn precis som du skriver. Alla andra är standard. IMO. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2009 1. FI 3bettade allt hela tiden, tycker min 4bet är bra/ok i pos med djup. Floppen vill jag i princip ha in det och så sker. 53% är jag när det degas: Varför inte checka bakom? Massor med nötouts som är ganska väl gömda, men om du väl får in det här är du knappast mkt bättre än 50/50. Bottentvå är väl bland det sämsta han ställer med här? Vet inte hur det funkar för dig, men jag lirar lite sämre när jag just förlorat 400bb-flippar så jag försöker undvika dem. 2. Kan nog checkfolda turn här, vad tycker du? Färg lär han väl ha, med större stack kvar hade check-fold varit givet. Trist läge. Stackstorlekarna är precis fel. Bara syna reraise på flop som alternativ? Checkraise på turn om blank. Checksyn om färg. Checkfolda river utan förbättring? 3. Inte mycket att säga om denna va? Min 3bet i pos är väl bra och synen på 4betten enkel med så fin hand. Flopp självspelande (>60% här) men idag kunde jag inte vinna nått: Svårt att göra annorlunda där. 4. Inte mycket att säga va?...eventuellt kanske vika pre men topp-set på flopp såg ju bra ut. Sket sig dock igen: ul . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alund1 Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2009 . 1. FI 3bettade allt hela tiden, tycker min 4bet är bra/ok i pos med djup. Floppen vill jag i princip ha in det och så sker. 53% är jag när det degas:ganska intressant hand där det finns resonemang för både check bakom och bet på flopp. tror jag gillar att checka flopp och syna de flesta turnar, vill inte höja många turnar, om fi betar när jag har checkat flopp, så de kan bli svårspelat river dock 2. Kan nog checkfolda turn här, vad tycker du? Färg lär han väl ha, med större stack kvar hade check-fold varit givet. blev lite awkward stackdjup i denna ja, och som sagt så är alternativet att syna hans höjning på flopp. 3. Inte mycket att säga om denna va? Min 3bet i pos är väl bra och synen på 4betten enkel med så fin hand. Flopp självspelande (>60% här) men idag kunde jag inte vinna nått: japp, wp ul 4. Inte mycket att säga va?...eventuellt kanske vika pre men topp-set på flopp såg ju bra ut. Sket sig dock igen: pre är i din ordning när du avslutar action Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 6 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2009 Tack för kommentarerna killar. Den 1:a skulle jag kunnat spela mycket mer lågvarians som ni säger... ...men som mitt inte helt traditionella 4bet men 9876 antyder var jag kanske inte riktigt på lågvarians-humör efter att ha torskat varenda hand en timme. Tycker ändå mitt spel är ganska ok och fick ju in det bra. Tror också han pushar en del sämre här också faktiskt (2parsdrag, sämre draghänder etc), killen tillhörde inte omaha-IQ-reserven. Men som tomtetomte säger, är nog suboptimalt att utsätta sig för stor risk att tappa jättepotter då spelet efteråt lätt blir lidande. Ska fundera mer next time, promise Den andra handen blev det fel med stackarna och jag kan som ni säger mycket väl syna flopp här och kolla blank turn. Tycker nog check-fold är bättre på turn som spelat också. Killen kan liksom inte ha mycket annat än färg, var ingen fisk heller. _____________________________________________________ Anyway, har just haft en livegenomgång i omaha manager med min coach. 3-4 sämre spel i de 50-60 största potterna. Känns relativt stabilt. Bara att bita ihop och fortsätta på inslaget spår. Kom också fram till 2 nya regler: 1. Stopp-loss per dag: 4000 kr. När jag är back 4000 kr måste jag sluta för dan. 2. Nivåer: Upp till PLO$100 och PLO1000 sek igen. Har trots allt en minst sagt fin winrate på micro/low och borde nog kunna hitta edge ovanför. Återkommer med hur det går Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 7 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2009 Upp till gamla stakes igår igen. Upp och ner men miniplus till slut trots en del skumma spel från både mig och mina motståndare. Visst kan man ALDRIG sluta hata när de checksynar all-in på flopp med sämre drag OCH sämre färdig hand bara för att sedan inte kunna missa? Kvällens största pott som exempel, ongame ($): http://www.pokerhand.org/?4761396 :mrgreen: Bajs (men om värdet kan vara sådär lite oftare ska jag väl aldrig behöva gå ner i stakes igen...??) Gott vara tillbaka iaf! Hoppas aldrig behöva spela under PLO100 igen, vi får väl se hur det det går med den saken ______________________________________________________ Inget spel idag, mycket på jobbet nu. Kul som fan så det är det värt även om pengarna kanske inte är fantastiska direkt ... Nytt blogginlägg här nedan också, inte mycket nytt för er som läser på PF dock: http://www.pokerspel.org/poker-blogg/jinx-pokervardag-mr-tight.php Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ryanatwood Postad 8 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2009 Gott att du är tillbaka! Hoppas på en lugn resa upp i stakes nu framöver. Sålänge du får motståndarna till att skeppa med dålig equity ska du vara nöjd, bara variansen som är en bitch tyvärr. Men förr eller senare kommer utdelningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 8 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2009 Gott att du är tillbaka! Hoppas på en lugn resa upp i stakes nu framöver..... Ty! En lugn resa kan man nog mest drömma om, är ju omaha vi spelar som sagt Ska spela bra iaf, thats it Lycka till själv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 9 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2009 Äntligen tid för grind efter en intensiv vecka med jobb, plugg, träning etc. Gott & blandat online ikväll kan man nog säga, har fan inte vunnit i CG på ongame sen de bytte mjukvara, dagens spel på ongame (PLO100) var inget undantag: By mr_tight at 2009-10-09 .... tur jag slaktade 2,5/5 på SvS samtidigt : By mr_tight at 2009-10-09 Omahahaha :shock: Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 11 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Oktober , 2009 Blev påmind om hur jävla skönt det är att inte vara heltidsgrinder längre. Fick ihop 1800 händer idag efter en jävla nötande, mer än jag spelat på en månad under en och samma dag. Skönt man inte gör det varje dag längre, blir ju löjligt seg och speciellt superkul är det inte efter en stund. Hur som helst lyckades jag ha en del all-in flyt idag. Mycket fick stå eller så fick jag klonka, exempel: http://www.pokerhand.org/?4775572 (vad tycker vi om spelet här egentligen? Kanske skulle skita i att betta ut flopp va? Och som spelat: Turn kan jag väl knappast checkfolda med >40% equity... så det är väl bara att ställa och få dit lite fold equity också...eller?) Lyckades trots ovanstående klonkskills minibacka på SvS där värdet ändå känns sjukt bra till och från, många kalla turn eller river som innebar störande fold dock. Ongame däremot börjat jag ha mina funderingar kring. Plussade ifs hela 5 inköp där idag men det var faktiskt mest flyt. Något mer som upplever att ongames cg-värde minskat? Kanske skulle överge trotjänaren för cg omaha efter alla dessa år (och ca $100k rakade...)? Tar emot men den som inte anpassar sig går väl under. Dessutom suger det sjukt mycket att de inte har waiting list längre. Förutom detta funkar fortfarande inte mina gamla player notes som jag skrivit ihop under två år, vilka sopor. Sen mjukvarubytet är jag nog som bäst runt break-even på ongame CG (exklusive rb och turreklonkar), inte speciellt vasst. Var ska man annars lira är frågan? Prima gick ju bra förr, har konton med dugliga dealar på boss också, hm.... Slutspelat för idag, bra plus men spelet var inte på topp. Att lira 7-8 bord bör jag nog skita i framöver. EDIT: hittade just en hand som är för skön för att inte posta. Han drar mot 1 out som är död och träffar http://www.pokerhand.org/?4775627 Edit2: Ännu en som är rolig, jag klonkar inte lite fult (fast spelet känns ändå ok tycker jag, han är short och degar ju b.la. alla ensamma J här: http://www.pokerhand.org/?4775643 Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 12 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Oktober , 2009 Det är verkligen skitbra att SvS inte har nån funktion för att sortera bort h/l-borden. Annars skulle man inte få den där extra kryddan i tillvaron genom att ovetande stoppa in stacken för att i bästa fall vinna halva potten. Inget jättesample men outstanding BB/100-siffror nedan avseende h/l, min katt skulle bokstavligen lyckas bättre. -1350 bb/100... slå detta, jag utmanar er: Annars går det fortsatt ok även om jag just spelade som en packad tomte Paus för mat och liv istället, no more idag Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 13 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Mest old news: http://www.pokerspel.org/poker-blogg/livet-ar-bra-mr-tight.php Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 17 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2009 Fan, inte hunnit spela på 5-6 dar och när jag satte mig spelsugen idag spelar jag allmänt risigt/tiltat etc. Synar ner när jag vet att de har klonkat river. pushar för light, hjältesynar illa. Spelar för mycket OOP. Bluffar i fel lägen etc etc. Tack vare lite flyt har jag ändå plussat men det lär ju inte funka att förlita sig på flyt i längden. Skärpning asap är ett måste och ett löfte. Urgh Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 18 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2009 Nära 2 timmars spel idag och fortsatt flyt all-in med händer som får stå, känns dock inte helt stabilt att förlita sig på flyt.... Skrev just ungefär nedanstående på en privat del av PF: Tycker mig ha märkt att omaha-nivån på höga lowstakes (ongame främst) blivit bättre senaste tiden. Nu har det ifs gått bra denna höst men känns som mycket är "goodrun och uteblivna cp-suckouts"**. Ingen lust att bli ikappsprungen av verkligheten och inse att man i bästa fall är en rakebackmaskin numera. Inser att jag ofta är för Nittig, funkade bra förr när fiskarna inte kunde folda men mot bättre motstånd blir det inte betalt. Måste styra upp det.... En fundering, finns det checkfold flopp här? http://www.pokerhand.org/?4797120 En annan fundering, vill nog hitta ny site. Hur göra? Bra omaha-trafik (främst low) och någon form av rb-deal är kravet. Hur ser det ut på FT och stars. Hur blir reel "RB" om man nöter stars på mina nivåer? Har förstått att de har lojalitetsprog som är ok om man spelar en del och trafiken är ju överlägsen minst sagt. ** En ynka minusdag på 1,5 månad, svårslagen goodrun va? Får se när helvetet brakar löst igen, som alltid en tidsfråga som vi alla vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ryanatwood Postad 18 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2009 ** En ynka minusdag på 1,5 månad, svårslagen goodrun va? Får se när helvetet brakar löst igen, som alltid en tidsfråga som vi alla vet. ajaj, kan bara sluta på ett sett när du skriver så där (; angående HH - med mindre stacksize hos FI är det ingen snack, få in det. men som det ser ut i HH gillar jag nog mer c/f, du har inga redraws och är som sämst upp emot FD+combo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 18 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2009 ajaj, kan bara sluta på ett sett när du skriver så där (; angående HH - med mindre stacksize hos FI är det ingen snack, få in det. men som det ser ut i HH gillar jag nog mer b/f, du har inga redraws och är som sämst upp emot FD+combo. b/f? Du måste mena c/f va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ryanatwood Postad 18 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2009 b/f? Du måste mena c/f va? oj, sorry. c/f såklart, b/f hade ju varit skott i pannan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 18 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2009 oj, sorry. c/f såklart, b/f hade ju varit skott i pannan. Hehe, blev nästan lite rädd där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Manolito2k Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 Nära 2 timmars spel idag och fortsatt flyt all-in med händer som får stå, känns dock inte helt stabilt att förlita sig på flyt.... Skrev just ungefär nedanstående på en privat del av PF: Tycker mig ha märkt att omaha-nivån på höga lowstakes (ongame främst) blivit bättre senaste tiden. Nu har det ifs gått bra denna höst men känns som mycket är "goodrun och uteblivna cp-suckouts"**. Ingen lust att bli ikappsprungen av verkligheten och inse att man i bästa fall är en rakebackmaskin numera. Inser att jag ofta är för Nittig, funkade bra förr när fiskarna inte kunde folda men mot bättre motstånd blir det inte betalt. Måste styra upp det.... En fundering, finns det checkfold flopp här? http://www.pokerhand.org/?4797120 En annan fundering, vill nog hitta ny site. Hur göra? Bra omaha-trafik (främst low) och någon form av rb-deal är kravet. Hur ser det ut på FT och stars. Hur blir reel "RB" om man nöter stars på mina nivåer? Har förstått att de har lojalitetsprog som är ok om man spelar en del och trafiken är ju överlägsen minst sagt. ** En ynka minusdag på 1,5 månad, svårslagen goodrun va? Får se när helvetet brakar löst igen, som alltid en tidsfråga som vi alla vet. Checkfold när båda fi har strax över en pottbet kvar känns väl superkallt? Känns som att din bet kommer få syn av andra höga par och par+gutshot m.m. Alla de händerna som du slår och kommer syna din bet kommer ju att stoppa in om du checkar, och du kommer folda bästa handen. Visst, många gånger kommer du flippa, och ibland är du rejält slagen (som nu), men jag tror definitivt du har stor equity när du betar. Spelar iofs inte så högt som plo100 atm, men mina 2 cent iaf Nice goodrun btw, keep it up! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 En fundering, finns det checkfold flopp här? http://www.pokerhand.org/?4797120 Låt mig citera en stor tänkare: "Hand #2: Checkfoldar jag OOP med missad flopp, färdig stege och pissig stack/pott-ratio mot två pers. Kanske (för) vekt men känns som man inte får fold tillräckligt ofta (och syn/push av sämre lär du väl inte få?)." Känns det bekant? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 19 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2009 tjena coachar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts