Drunken_Penguin Postad 26 April , 2009 Rapport Share Postad 26 April , 2009 Shit, var inte meningen att jinxa dig. Ber så mycket om ursäkt för den... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 26 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2009 Typiskt va? dagen efter dåligt spel på för höga nivåer så ska kan man såklart inte vinna en hand oavsett hur bra man spelar. Backar rakt ut och kan inte vinna, här kommer t.ex. dagens 3 AAxx där jag fått in allt/nästan allt preflopp: Bra spel waffle: Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-94811389-198 Table Kavala, 26 Apr 2009 12:48 PM ET Seat 2: WaffleWithU ($509.25 in chips) Seat 4: Cafe No Se [ ,,, ] ($1,223.50 in chips) Seat 8: PIKIRAM 1 ($119.05 in chips) Seat 10: takarunkkari ($257.25 in chips) ANTES/BLINDS takarunkkari posts blind ($5), WaffleWithU posts blind ($5). PRE-FLOP Cafe No Se bets $20, PIKIRAM 1 folds, takarunkkari folds, WaffleWithU bets $60, Cafe No Se bets $180, WaffleWithU bets $444.25 and is all-in, Cafe No Se calls $309.25. FLOP [board cards ,, ] TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN WaffleWithU shows [ ,,, ] Cafe No Se shows [ ,,, ] WaffleWithU wins $1,021.50. Vacker syn både pre och på flopp belönas: Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-94812002-184 Table Detroit, 26 Apr 2009 11:53 AM ET Seat 2: Atsi_82 ($359.80 in chips) Seat 3: miiiltsu ($126.00 in chips) Seat 9: Cafe No Se [ ,,, ] ($199.80 in chips) Seat 10: Mentorn ($205.80 in chips) ANTES/BLINDS Atsi_82 posts blind ($2), miiiltsu posts blind ($2). PRE-FLOP Cafe No Se bets $8, Mentorn bets $28, Atsi_82 folds, miiiltsu folds, Cafe No Se bets $80, Mentorn calls $60. FLOP [board cards ,, ] Cafe No Se bets $111.80 and is all-in, Mentorn calls $111.80. TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] Mentorn shows [ ,,, ] Mentorn wins $401.60. Och inte kan de missa nått heller: Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-94812002-174 Table Detroit, 26 Apr 2009 11:45 AM ET Seat 2: Atsi_82 ($149.95 in chips) Seat 3: miiiltsu ($170.80 in chips) Seat 8: mc prod ($480.05 in chips) Seat 9: Cafe No Se [ ,,, ] ($200.00 in chips) ANTES/BLINDS Atsi_82 posts blind ($2), miiiltsu posts blind ($2). PRE-FLOP mc prod folds, Cafe No Se bets $8, Atsi_82 bets $24, miiiltsu calls $24, Cafe No Se bets $96, Atsi_82 calls $78, miiiltsu folds. FLOP [board cards ,, ] Atsi_82 bets $45.95 and is all-in, Cafe No Se calls $45.95. TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Atsi_82 shows [ ,,, ] Cafe No Se shows [ ,,, ] Atsi_82 wins $323.90. Har förlorat typ allt annat också, svårt inte bli rätt trött men det är väl bara att bita ihop. Back -$1,5k men spelar iaf bättre nu. Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 26 April , 2009 Rapport Share Postad 26 April , 2009 Inte jattesmart att spela full Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 26 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2009 Inte jattesmart att spela full Nej, verkligen inte, skandalöst _________________________________________________________ ...ännu mer skandalöst är nuvande motrigg, hittar fisk men vinner inte en enda pott. Mina onlinekonton börjar bli tomma (har pengar bakom dock), har backat ca $10k på 24 timmar nu. Denna för en minut sen som exempel: Omaha Hi $10-$10 PL (real money), hand #P4-94801431-62 Table Van Nuys, 26 Apr 2009 1:46 PM ET Seat 4: Cafe No Se [ ,,, ] ($1,652.00 in chips) Seat 5: Kitbul ($1,290.00 in chips) Seat 6: RealPain4U ($808.00 in chips) ANTES/BLINDS Kitbul posts blind ($10), RealPain4U posts blind ($10). PRE-FLOP Cafe No Se bets $40, Kitbul folds, RealPain4U calls $30. FLOP [board cards ,, ] RealPain4U checks, Cafe No Se bets $80, RealPain4U bets $330, Cafe No Se bets $1,000, RealPain4U calls $438 and is all-in. TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] RealPain4U shows [ ,,, ] Cafe No Se wins $312, RealPain4U wins $1,624. Dagens största var också skoj. Fick in all på turn med stege+ntfd och möter botten-set. Parad river och $3,2k glider åt fel håll. Frågan är nu om jag ska fylla på nya pengar eller behandla de små dollar jag har som "allt" och gå ner och spela PLO100 och 200 endast, vi får se, känns inte kul detta, can´t win anything. 3/4bettar jag pre träffar de alltid nöten på flopp. Har jag själv nöten och det åker in skiter det sig varje gång. När jag lägger mig får jag alltid se ett kort som hade gett mig nöt, när jag är med kan inget träffa. Väl iscensatt drama senaste tiden minsann :cry: :cry: Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 26 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2009 Fortsätter ha massor av tur hela tiden, spelar skitbra också, dagens all-ins gick bra: -$5k under EV, sannolikhet 0,52%. Man tror man sett allt men det har man aldrig. Utöver alla all-ins som skiter sig detta träffar de tamejfan allt som går och foldknappen är söndertryckt. Jaha, då blev man just checkraisad all-in av naket färgdrag utan tillägg igen för femtielfte gången idag. Jag synar med lite tveksamt med Axxx TPTK+2 blockers på färgdraget men det hjälper såklart inte för färgen landar alltid på river idag. Inget att göra åt skiten nu dock, det är som det är. Här kommer ett löfte från mig som jag kommer att hålla för att hitta lite självkänsla och må bättre: Från och med NU kommer jag endast spela PLO100 och PLO200 fram tills jag åker till Guatemala den 2:a Juni. FYFAN VA JAG ÄR LESS PÅ DETTA ATM!! Är back osannolika -$13k senaste dygnet, största tappet i mitt liv Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 26 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2009 Nog nu: För övrigt ner -$14k senaste dygnet, personligt rekord med råge. Hatar poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larzzon67 Postad 26 April , 2009 Rapport Share Postad 26 April , 2009 Usch ... Lider med dig och vet hur det känns. Låter som det vore smart med ett totalbreak några dagar. Du kommer tillbaka på rätt spår snart... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 26 April , 2009 Rapport Share Postad 26 April , 2009 poker är bara ett spel när det kommer till kritan och när man tänker på det så är det rätt sjukt att ett spel ska få påverka ens liv och humöret så mycket som det gör. Tänk lite mer på det som ett nöje , tex alla fiskar som vi vinner pengar av är där för att bränna lite pengar och ser det som en bonus om dom vinner medans vi proffs gnäller och kan inte ta en förlustsessioner och då vinner vi i längden..vad är det för attityd egentligen och det kommer inget positivt av att whina. Vet inte om det hjälper dig att tänka så men jag mår iaf bättre av det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 Usch ... Lider med dig och vet hur det känns. Låter som det vore smart med ett totalbreak några dagar. Du kommer tillbaka på rätt spår snart... Yes, break blir det, redan påbörjat. Ska försöka göra nått kul istället. poker är bara ett spel när det kommer till kritan och när man tänker på det så är det rätt sjukt att ett spel ska få påverka ens liv och humöret så mycket som det gör. Tänk lite mer på det som ett nöje , tex alla fiskar som vi vinner pengar av är där för att bränna lite pengar och ser det som en bonus om dom vinner medans vi proffs gnäller och kan inte ta en förlustsessioner och då vinner vi i längden..vad är det för attityd egentligen och det kommer inget positivt av att whina.Vet inte om det hjälper dig att tänka så men jag mår iaf bättre av det Sant, inget blir bättre av gnäll. Har man valt att göra detta får man acceptera konsekvenserna. _______________________________________________________ Tack till alla er som hört av sig med schyssta kommentarer och råd via db/msn/mail/tele etc, uppskattas. Nu blir det nog pokerpaus tills efter valborg som visst ska vara en höjdare här i Uppsala. Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Pokerpaus för närvarande, bilköp (tröst för downswing) och valborg i Uppsala (fest och finbesök) på ingång. Btw: Någon som har koll på vad man ska tänka på om man köper en sån här som det lutar åt? http://www.blocket.se/vi/20053698.htm?ca=10_s Nytt blogginlägg från mig här också: http://www.pokerspel.org/poker-blogg/mr-tight-spel-efter-krogen-smart.php Återkommer när jag börjar spela igen, mår fortfarande psykiskt och fysiskt (ja, fysiskt illamående av poker, smaka på den) illa av den senaste "TOTALT ULTRAFUCKADE CAN´T WIN A FUCKING HAND"-downswingen och ska "nog" inte spela igen förrän illamåendet gått över. Ska också sätta upp stopp-loss regler på inrådan från diverse tomtar (bokstavligen). Blir nog också en deal med Ludvvig där vi båda lovar att hålla oss på lowstakes närmaste tiden. Den som bryter mot löftet får betala hyran för vår kåk i Guatemala i sommar. Återkommer när det blir spel igen som så många gånger innan Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
simonlofberg Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 Trevlig DB:) Får jag 2.10 ggr pengarna på dig som vinnare angående dealen med ludvvig? edit: Baserat på " 7,5-15 månaden ut" kommentar från Ludd för 2 V:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frill Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 Kommer du ifrån Uppsala? sick isåfall, följt denna DB ett tag men inte tänkt på de, anyway, ses i vimmlet@ Valborg! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FishFTW Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 Blir nog också en deal med Ludvvig där vi båda lovar att hålla oss på lowstakes närmaste tiden.[/b] Den som bryter mot löftet får betala hyran för vår kåk i Guatemala i sommar. Återkommer när det blir spel igen som så många gånger innan zzzxxx@hotmail.com skickat 2009-04-28 17:50: straffet blir att betala hela boendet upp till $2k/månad (blir boendet mot förmodan dyrare får vi splitta på det som överstiger). Max PLO200 € och $ eller svs 5/10 sek, ok för dig? MTT undantaget Deal, 2k dollar på spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Trevlig DB:) Får jag 2.10 ggr pengarna på dig som vinnare angående dealen med ludvvig? edit: Baserat på " 7,5-15 månaden ut" kommentar från Ludd för 2 V:) Inte med mig som bookie iaf, jag tänker ju vinna om det nu inte blir oavgjort Kommer du ifrån Uppsala? sick isåfall, följt denna DB ett tag men inte tänkt på de, anyway, ses i vimmlet@ Valborg! Bor här sedan nått år tillbaka, född på annat håll. Du får höra av dig sen om du är sugen på homegame, vi kör här ganska ofta. Valborg, imorn börjar det Deal, 2k dollar på spel. ...och kanske mer än så eftersom det minst handlar om 1,5 månads hyra ________________________________________________________ Dealen officiell nu Ludwiq, inte ett moln! säger: På PLO enbart plo100/200 fram till resan. Vad ska vi ha för straff om vi misslyckas? betala hela boendet? ;D (jag har undantag för MTTs, men inte en hand holdem heller högre PLO) John sa (17:47): BRA idé John sa (17:50): straffet blir att betala hela boendet upp till $2k/månad (blir boendet mot förmodan dyrare får vi splitta på det som överstiger). Max PLO200 € och $ eller svs 5/10 sek, ok för dig? MTT undantaget Ludwiq, inte ett moln! säger: Deal! Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
niceguyhank Postad 29 April , 2009 Rapport Share Postad 29 April , 2009 Klart intressant propbet. Efter att ha sett i dagboken att Ludvvig sökte fler att beta mot och att ha chattat med Tight tänkte jag kolla om jag kunde vara med på ett hörn. Har bestämt mig för att gå ner i stakes på PLO och inte heller spela högre än $2-2 på ett tag. (Spelar normalt mest $2-2 och $5-5 och tyvärr ofta högre när det gått dåligt.) Droppen kom igår när jag efter ett par tunga veckor förlorade ytterligare $4,5k på 2h. Har en limit på Betsson som gör att jag inte kan loosa mer än de $2k jag normalt har på pokerkontot plus ytterligare €1k från huvudkontot. Well igår maxade jag ut detta och tiltade sen bort ytterligare $1,3 k på Full Tilt bara för sakens skull. Tänkte därför kolla om jag kan betta mot er båda på samma villkor som ni satt upp: Max PLO200 € och $ eller svs 5/10 sek, ok för dig? MTT undantaget Kan tänka mig att sätta typ $500-$1k mot er var. Känns som ett perfekt sätt att hålla mig borta från de högre borden ett tag. Vad säger ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frill Postad 29 April , 2009 Rapport Share Postad 29 April , 2009 Bor här sedan nått år tillbaka, född på annat håll. Du får höra av dig sen om du är sugen på homegame, vi kör här ganska ofta. Valborg, imorn börjar det E alltid på bara tiderna passar, spelar själv PLO200 så lite action kanske man kan bjuda på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 29 April , 2009 Rapport Share Postad 29 April , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 29 April , 2009 Rapport Share Postad 29 April , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 29 April , 2009 Rapport Share Postad 29 April , 2009 oj ....då förstår jag man är sugen ..måste va mycket svårt att hålla det går ju jävligt roliga games ibland på svenska spel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larzzon67 Postad 29 April , 2009 Rapport Share Postad 29 April , 2009 oj ....då förstår jag man är sugen ..måste va mycket svårt att hålla det går ju jävligt roliga games ibland på svenska spel Teaser för att prova uthålligheten ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 29 April , 2009 Rapport Share Postad 29 April , 2009 Teaser för att prova uthålligheten ? hehe . mjo..jag skulle tycka de var jätteelakt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 30 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 April , 2009 tiltade sen bort ytterligare $1,3 k på Full Tilt bara för sakens skull. Tänkte därför kolla om jag kan betta mot er båda på samma villkor som ni satt upp: Kan tänka mig att sätta typ $500-$1k mot er var. Känns som ett perfekt sätt att hålla mig borta från de högre borden ett tag. Vad säger ni? Jag är på, låter bra (och nödvändigt). Kanske lägga in en obligatorisk stopp-loss/dag på typ $1k/9000sek/800€ också? Bestäm upplägget ni och meddela mig, nu är det valborg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larzzon67 Postad 30 April , 2009 Rapport Share Postad 30 April , 2009 nu är det valborg Som upplagt för ett rejält fylleskott inatt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 30 April , 2009 Rapport Share Postad 30 April , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larzzon67 Postad 2 Maj , 2009 Rapport Share Postad 2 Maj , 2009 Måste bara få inleda Maj med en av dom sjukaste omahahänder jag sett. Ofta man vinner med 10 hög i omaha Gjorde jag rätt eller fel som slängde ? ** Hand # 2579030120 starting - 2009-05-02 01:48:31 ** Love No War 2 [Omaha] (5.00|10.00 PL - Cash Game) Real Money appleb1te sitting in seat 1 with €1597.00 Larzzon67 sitting in seat 2 with €1561.25 Pescatoore sitting in seat 3 with €200.00 jimeh sitting in seat 4 with €253.60 mameace sitting in seat 5 with €2768.92 batroot sitting in seat 6 with €6098.88[Dealer] appleb1te posted the small blind - €5.00 Larzzon67 posted the big blind - €10.00 ** Dealing cards to Larzzon67: As, Qs, Ks, Ac jimeh raised to €35.00 mameace folded batroot folded appleb1te called - €35.00 Larzzon67 raised to €140.00 jimeh called - €140.00 appleb1te called - €140.00 ** Dealing the flop: Js, Jc, 8h appleb1te checked Larzzon67 checked jimeh went all-in - €113.60 appleb1te raised to €320.00 Larzzon67 folded ** Dealing the turn: Ad ** Dealing the river: Jh appleb1te shows: 6s, 7d, 8s, 9c jimeh shows: 5c, 9d, 7s, 10s jimeh wins €644.20 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts