Gå till innehåll

Bästa landet för pokerspelare?


Kraxe

Recommended Posts

Om man skulle bestämma sig för att flytta från Sverige, vilket land är då bäst för en pokerspelare.

 

Dessa kriterier är rådgivande:

 

1. Det skall vara varmt den större delen av året.

2. Pokervinster skall vara skattepliktiga med möjlighet för avdrag av förluster eller, givetvis, skattefria.

3. Landets medborgare skall kunna tala engelska någorlunda bra.

4. Det skall vara billigare i detta land än i Sverige.

5. Landet skall ha en väl utvecklad demokrati, och en stabil närhistoria utan krig och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nevada låter väl som en bra idé.

 

4. Det skall vara billigare i detta land än i Sverige.

 

Ja, det lär ju inte bli några problem.

 

5. en stabil närhistoria utan krig och dylikt.

 

Då är inte USA något alternativ, då? Eller ja, de krigar ju inte på hemmaplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monaco.

 

Iofs ingen demokrati, men det skulle nog vara helt ok ändå.

 

Inte om man vill betala 60 kr för en läsk ute på stan...

 

hm Gdayli borde väll snarare bli " Inte om INTE man vill betala 60 kr för en läsk ute på stan..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skulle bestämma sig för att flytta från Sverige, vilket land är då bäst för en pokerspelare.

 

Dessa kriterier är rådgivande:

 

1. Det skall vara varmt den större delen av året.

2. Pokervinster skall vara skattepliktiga med möjlighet för avdrag av förluster eller, givetvis, skattefria.

3. Landets medborgare skall kunna tala engelska någorlunda bra.

4. Det skall vara billigare i detta land än i Sverige.

5. Landet skall ha en väl utvecklad demokrati, och en stabil närhistoria utan krig och dylikt.

 

Blir nog svårt att kombinera 1 och 3, engelsktalande länder ligger i regel ovanför Ekvatorn. ;) Annars.. leta bland länderna i Asien? Nåt litet land med mycket turistnäring lär garantera att du åtminstone kan klara dig med elementär engelska. Enda tveksamma är då punkt 5, men vem vet.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget snack om saken:

 

Hong Kong

 

Fyller upp alla kriterier, PLUS det faktum att tidskillnaden gör att prime-time USA är likamed elva timmar framåt. Det vill säga: 20:00 EST är lika med 07:00 Hong Kongiansk tid! :mrgreen:

 

Snacka om att kunna sitta o lira kontorstider.

Dessutom kostar en billig lunch på stan ~ 25 HKD (1 HKD = 0.89 SEK).

 

DESSUTOM så är det en timma med båt från Hong Kong till Macao, Asiens Las Vegas. Har dessvärre själv aldrig besökt ön, men ett par Texasbprd borde du kunna hitta! ;)

 

Aaaaa, beat that if you can!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget snack om saken:

 

Hong Kong

 

Fyller upp alla kriterier, PLUS det faktum att tidskillnaden gör att prime-time USA är likamed elva timmar framåt. Det vill säga: 20:00 EST är lika med 07:00 Hong Kongiansk tid! :mrgreen:

 

Snacka om att kunna sitta o lira kontorstider.

Dessutom kostar en billig lunch på stan ~ 25 HKD (1 HKD = 0.89 SEK).

 

DESSUTOM så är det en timma med båt från Hong Kong till Macao, Asiens Las Vegas. Har dessvärre själv aldrig besökt ön, men ett par Texasbprd borde du kunna hitta! ;)

 

Aaaaa, beat that if you can!

 

Bostadspriserna är skyhöga i Hong Kong

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bostadspriserna är skyhöga i Hong Kong

Njae, bor man på Hong Kong Island kanske ja, men det finns ingen anledning att bo i dyraste kvarteren. En sjysst trea i Hung Hom, Kowloon ligger på 7-8000 HKD kanske.

 

Skyhögt? Beror på vad man jämför med, levnadsstandarden är nästintill svensk, och allt annat är grymt mycket billigare än Sverige. Har man en söt flicka/pojke som vill jobba i Hong Kong o delar lägenheten med dig, så blir det inte alls blodigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i Singapore för några veckor sedan. Det verkar passa in ganska bra på vad du söker. Modernt, varmt, stabilt internet och alla pratar engelska. Bostadspriser har jag ingen koll på men i övrigt är Singapore mycket billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ta Bali ( Indonesien ) i så fall. Bra väder, billigt, trevliga människor nästan alla i städerna pratar engelska, har "demokrati" på Bali har det varit lungt sen dom sprängde Sari Club 2002. Skatterna är inte höga med följd att man betalar sjukvård mm. själv. Har varit där 2 ggr. det va nästan omöjligt att göra av med 12000 på två veckor på två pers. man kan säkert leva jävligt bra på 5-6 tusen i månaden ink. hyra om man vill. Vill oxå tacka för ett bra forum. Läser ofta skriver sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monaco.

 

Iofs ingen demokrati, men det skulle nog vara helt ok ändå.

 

Inte om man vill betala 60 kr för en läsk ute på stan...

 

hm Gdayli borde väll snarare bli " Inte om INTE man vill betala 60 kr för en läsk ute på stan..."

 

sten i glashus någon? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aruba eller annan ö i karibien? Varmt stabilt väder året om , alla talar engelska. skatt vet jag ingeting om men det är väl inget man behöver berätta om för myndigheter i onödan...annars kanske Costa Rica eller brasilien kan vara nåt ..nackdelen är väl bristande engelska kunskap i dom länderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara tråkig så skulle jag nog tipsa om Sverige för den som tänkt sig en karriär som nätpokerspelare. Framför allt för att det finns ett så bra socialt skyddsnät även för personer som saknar arbetsgivare. I boken "Internet Texas Holdem" av Hilger tipsas om hur man liksom småföretagare i USA ska betala in avgifter för att få tillgång till sjukvårdsförsäkringar m.m, detta är något som svensken slipper. (Att vårt system sedan bygger på att människor inte försörjer sig skattefritt är en helt annan diskussion).

 

Men okej, vädret är kanske inte toppen... Men säg maj till september i Sverige och resten av de andra tipsade länderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt!

 

Det finns alltså en del alternativ. Spontant känner jag att jag skulle vilja bo i Rio, eftersom jag har mycket goda minnen därifrån. Engelskspråkigheten i Brasilien är sådär, och skattefrågan vet jag ej något om, men i övrigt är det fint som attan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt!

 

Det finns alltså en del alternativ. Spontant känner jag att jag skulle vilja bo i Rio, eftersom jag har mycket goda minnen därifrån. Engelskspråkigheten i Brasilien är sådär, och skattefrågan vet jag ej något om, men i övrigt är det fint som attan.

 

Dessutom är det spännande i Rio! Efter mörkrets inbrott uppskattar jag rånrisken till 97,5%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är det spännande i Rio! Efter mörkrets inbrott uppskattar jag rånrisken till 97,5%.

 

Och sen sa finns det massor med skona transexuella prostituerade... hmmm, inte for att jag har erfarenhet, men for dom som ar intresserade ehmmm.... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skulle bestämma sig för att flytta från Sverige, vilket land är då bäst för en pokerspelare.

 

Dessa kriterier är rådgivande:

 

1. Det skall vara varmt den större delen av året.

2. Pokervinster skall vara skattepliktiga med möjlighet för avdrag av förluster eller, givetvis, skattefria.

3. Landets medborgare skall kunna tala engelska någorlunda bra.

4. Det skall vara billigare i detta land än i Sverige.

5. Landet skall ha en väl utvecklad demokrati, och en stabil närhistoria utan krig och dylikt.

 

 

Konstiga kriterier. Att man har kul i landet är väl no 1. :P

 

Thailand är shysst och uppfyller alla dina kriterier förutom möjligtvis 3 och 2.

 

Jag har själv funderat i liknande banor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...