kungbohman Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Vilken NL-bok rekomenderar ni då? (Obs: vill ha den på svenska) Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Harrington on hold'em håller på att översättas och det är grymt bra böcker för NL i turneringsform Annars är det dåligt med bra litteratur på svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Rekommenderad bok för NL cashgame då? Någon som har nån? Engelska går utmärkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredyr Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Rekommenderad bok för NL cashgame då? Någon som har nån? Engelska går utmärkt. How good is your pot-limit hold'em, Stewart Reuben, en fantastisk quiz-bok, lika användbar för NL som Potlimit. Pot-Limit and No-Limit Poker, Stewart Reuben, Bob Ciaffone, handlar om NL och PL generellt, och tar upp olika pokerformer som Omaha, Hi-low Split generellt. Quiz-boken är nog den jag gillar mest av dessa två... Båda handlar uteslutande om cash game. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 1 Juli , 2006 Rapport Share Postad 1 Juli , 2006 Pokershopping.se har utförsäljning på pokerböcker nu, köpte på mig lite böcker som jag funderat på ganska länge riktigt billigt. *nöjd* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 1 Juli , 2006 Rapport Share Postad 1 Juli , 2006 är super system 2 bra om man vill utveckla sitt cashgame spel? finns det nån bok om short-handed cashgame? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 1 Juli , 2006 Rapport Share Postad 1 Juli , 2006 Pokershopping.se har utförsäljning på pokerböcker nu, köpte på mig lite böcker som jag funderat på ganska länge riktigt billigt. *nöjd* 99 kr i frakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fudgy87 Postad 1 Juli , 2006 Rapport Share Postad 1 Juli , 2006 Är också ute efter en bok om shorthanded NL cashgame? edit: texas holdem ska det vara... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 1 Juli , 2006 Rapport Share Postad 1 Juli , 2006 Ta frågorna om böcker i rätt tråd. Kolla i Tråden för NL-boktips. Jo, 99kr i frakt var väl lite i överkant, men det finns en del fyndböcker för 49-99kr som annars kostar 250+. Jag fick det hemkört med Schenker, vilket iofs är en nackdel om man jobbar och inte är hemma dagtid. Blev en fin cykeltur nu i veckan för att ta mig ut till Schenker för att hämta paketet. Man kanske kan få det med postpaket om man ber om det, på samma cykelrunda var jag förbi min närmsta Konsum och hämtade HOH3 och NLHTP, 5 min att cykla till Konsum och 45 min till Schenker, tog mig lite över 1½ timme att komma hem med en cykelkorg med sommarläsning Edit: Några av böckerna jag köpte verkar slut nu, men såg 1-2 böcker till jag skulle vilja ha nu när jag kollade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Paterik Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 Vilken NL-bok rekomenderar ni då? (Obs: vill ha den på svenska) Tack på förhand! Rekommenderad bok för NL cashgame då? Någon som har nån? Engelska går utmärkt. Gå till denna tråd istället som är riktad till NL/PL böcker: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=3278 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lupus123 Postad 26 Juli , 2006 Rapport Share Postad 26 Juli , 2006 I denna allmänna boktråd vill jag passa på att säga att jag nyss läst Killer Poker Online av Vorhaus, J. och tyckte det var ren dynga. Jag trodde det förvisso redan innan jag beställde den, men hade spanat in ett par positiva omdömen, så gav den en chans. Kan väl summeras med tipset "spela inte när du full och distraherad av annat". Säljes för en hundring i mint condition och fint inplastad. PM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 Någon som vet om Daniel Negreanu's Power Hold'em Strategy kommer vara för nybörjare eller avancerade spelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gunnfjaun Postad 29 April , 2007 Rapport Share Postad 29 April , 2007 Har skaffat stox limit bok. Läst en fjärdedel och måste säga att jag tycker att den är mkt bra. själv spelar jag mid limit men jag tror att den passar även för de som lirar på låga nivåer8-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Houser Postad 29 April , 2007 Rapport Share Postad 29 April , 2007 I denna allmänna boktråd vill jag passa på att säga att jag nyss läst Killer Poker Online av Vorhaus, J. och tyckte det var ren dynga.Jag trodde det förvisso redan innan jag beställde den, men hade spanat in ett par positiva omdömen, så gav den en chans. Kan väl summeras med tipset "spela inte när du full och distraherad av annat". Säljes för en hundring i mint condition och fint inplastad. PM. Det var den andra pokerboken jag köpte. Författaren kallar multitabling för "double-dipping", och menar att man inte borde spela mer än ett bord åt gången. Det säger väl en del om boken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sync Postad 5 Maj , 2007 Rapport Share Postad 5 Maj , 2007 Hade tänkt och köpa Doyle Brunsons bok "Super system 2". Är boken bra? Finns den översatt på svenska`? Var får man tag i Harringtons böcker som är översatta av Joel Hinz? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rambo Postad 28 Juli , 2007 Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Tja! Funderar på att beställa bok från 2+2. Någon som gjort det tidigare och kan berätta om det gått snabbt/blivit dyrt med frakt e d? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 28 Juli , 2007 Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Är väldigt intresserad av stox nya limit bok! Spelar själv low limit 1/2$. Har läst Small Stakes, PokerTeori, Internet Texas och Weighing the odds. Tror du, Gunnfjaun, att denna bok kan vara den nästa i ordningen? Vilka är boken styrkor? Är boken mer om shorthanded eller fullring? Lär den dig mycket om blindspel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pietruz Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Att bemästra nätpoker av Kristoffer Johansson är en bra bok som alla borde läsa den tar upp både Texas Holden´em NL och limit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts