Gå till innehåll

Köpt sprit på nätet?


Lasse Kongo

Recommended Posts

  • 5 weeks later...
Handlade 3 gånger härifrån när jag var 18 och 17 (19 nu): http://www.billig-sprit.se

 

Två av gångerna var det bara att lugnt hämta ut det på Ica och sälja vidare för ungeför 100% förtjänst :D Tredje gången stoppades grejjerna i tullen - dagen efter hade jag fått tillbaka pengarna.

Det står två priser på varje fraktvikt. Får man alltid det billigaste prio-priset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Lyfter tråden...

 

Är det någon som handlat på länge? Själv har jag min 1:a beställning liggande. Beställde följande: (vinsajten.com)

 

ÖL:

3 plt Sofiero €9.78/st (~90kr)

 

SPRIT:

1 lit Dooleys €12.95 (~120 kr)

2x1 lit Absolut Vodka €13.25/st (~125 kr)

2x1 lit Gordon Gin €15.20/st (~145 kr)

1 lit Famous Grouse €16.33 (~155kr)

 

VIN (Bag in box)

1x3 lit J.P. Chenet Vitt €11.99/st (~113 kr)

2x5 lit Faustino Rivero Rött €13.99/st (~130 kr)

 

Frakt:

Locadi 680 kr (då är 199 kr i medlemsavgift 1år => billigare frakt)

 

Totalt ~2000 kr

 

Få se om grejerna kommer eller fastnar i tullen :evil: de hämtades upp av Locadi den 21/6...

 

Någon som har erfarenhet av vinsajten.com och Locadi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi beställde typ 70 kg innan studenten. Ett antal plattor och ett större antal flaskor. Fick bekräftelser från LOCADI när grejerna börjat transporterats osv.

När inget hänt på länge (efter ca 3 veckor) ringde jag LOCADI som sade att grejerna var levererade, jag ringde då bussgods här i härnösand och mycket riktigt stog grejerna där och väntade på mig. Det visade sig att dom hade ringt min hemtelefon två dagar tidigare när jag varit ute.

 

Allt gick bra alltså, dock tyckte jag att leveranstiden var lite väl häftig.

 

Vi använde vinochspritbolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu fick jag veta att mina grejer har kommit, förutom 2 kollin som kommer på måndag...

 

Dock får jag hämta ut grejerna på Svensk Omnibus då de inte kör ut dem, får dock tillbax lite pengar som jag lagt ut för det.

 

Beställde 15/6, grejerna hämtas på tisdagar, i detta fallet den 21/6, från vinsajten.com. Så 14 dagars leveranstid är helt OK tycker jag! Det är förmodligen inte sista gången jag handlar, skall försöka fynda lite fin whiskey...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte förra gången från vinsajten.com. Fungerade prickfritt. Lång leveranstid dock.

 

Nu ligger en beställning hos billig-sprit.se. Anledning till bytet är den försäkring för 3 % av varuvärdet som de erbjuder. Kommer inte varorna fram av olika anledningar skickar de nya. Dock är deras site mycket sämre än vinsajten.

 

/L-K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog bli en laddning från vinsajten tror jag. Skaplig skillnad på priset gentemot bolaget.

 

1 liter Famous Grouse på bolaget=384kr, vinsajten=140

 

Ni som har handlat öl på nätet, tjänar man verkligen nått på det? Tycker det verkar som hela vinsten äts upp av fraktkostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh vad hände egentligen men den gamla goda tiden då småkidsen raggade upp alkiser i olika centrum för att köpa ut. Nu ska det vara så flashigt med internet och sms och dunkadunka musik.

 

Tack vet jag på Hylands tid, då Per Oscarsson klädde av sig naken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh vad hände egentligen men den gamla goda tiden då småkidsen raggade upp alkiser i olika centrum för att köpa ut.

 

Vette fan om jag vill kalla det den gamla GODA tiden. Raggade alkisar med polarna vid vasaparken/odenplan när jag var 14-15 bast. Väldigt många gånger gubbarna köpte helt andra grejor än det man beställt eller sumpade hela rasket i backen så man fick droppande påsar med glaskross för 500 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vette fan om jag vill kalla det den gamla GODA tiden. Raggade alkisar med polarna vid vasaparken/odenplan när jag var 14-15 bast. Väldigt många gånger gubbarna köpte helt andra grejor än det man beställt eller sumpade hela rasket i backen så man fick droppande påsar med glaskross för 500 spänn.

 

Var inte ni med på den gamla goda tiden, då alkoholhalten i öl mättes i viktprocent? 2.8 viktprocent var det som fanns i butikerna, och givetvis det som vi drack (motsvarar dagens 3.5 volymprocent). Man gick in i närmsta butik som ägdes av en invandrare och köpte sig en sexpack, sedan satt man ute i det gröna och hade roligt. Ohhh, vilka tider (och brudar....).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlade 3 gånger härifrån när jag var 18 och 17 (19 nu): http://www.billig-sprit.se

 

Två av gångerna var det bara att lugnt hämta ut det på Ica och sälja vidare för ungeför 100% förtjänst :D Tredje gången stoppades grejjerna i tullen - dagen efter hade jag fått tillbaka pengarna.

Hur köpte du då? Måste man inte kunna visa upp leg när man hämtar ut packetet?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Vänner,

 

Killarna på Flashback brukar hålla koll på om något stoppas i tullen. De känner inte till någon leverans med Locadi som stoppats i år.

 

Länk till Flashback

 

 

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=562286

 

Tullen har tagit locadis leveranser flera gånger

 

Lol, inlägget som du citerade är sånär som på några timmar exakt ett år gammalt! :lol:

 

Blev för övrigt själv av med en ladding via Locadi i januari i år. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=22509&postdays=0&postorder=asc&start=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Killarna på Flashback brukar hålla koll på om något stoppas i tullen. De känner inte till någon leverans med Locadi som stoppats i år.

 

Länk till Flashback

 

 

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=562286

 

Tullen har tagit locadis leveranser flera gånger

 

Lol, inlägget som du citerade är sånär som på några timmar exakt ett år gammalt! :lol:

 

Blev för övrigt själv av med en ladding via Locadi i januari i år. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=22509&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

oops

 

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...