Gå till innehåll

Kan någon analysera mitt spel... varför har det blivit såhär... se statistik


PokerLeffe

Recommended Posts

my.php?image=trackerstatistikgr5.jpg

 

Detta är en bild från min PT statistik, vär det inte menigen att man åtminstonde ska gå plus minus o på non shown... jag bara torskar och torskar, vet inte riktigt vad som skedde med mitt spel.... men jag bara faller som en sten.. e jag för tight möjligen....

Här e resterande PT staistik

my.php?image=trackerstatistik2dx1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går för ofta till showdown i potter som du spelat för passivt antagligen eftersom du har hög WTSD och låg AF. Du spelar också aningen för tight (smaksak iofs), folk lär fatta att du har nåt jävligt bra när du väl betar pre. Sno blinds (och c-beta på floppar som verkar ok) oftare kan ju vara ett tips för att verka lösare samtidigt som du förmodligen drar in lite cash på det.

 

Det är för övrigt bara 14K händer vilket inte säger så mycket. Men om du inte själv upplever att du åkt på coolers i varje session är de nog ditt spel d är fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tight, passiv spelstil tillsammans med en hög wtsd kan inte vara totalt felbalanserat. Tvärtom, en hög wtsd blir en följd av en sådan spelstil om det balanseras korrekt.

 

Motsatsen är en en lös range som spelas aggressivt. Då bör man inte gå till SD lika ofta.

 

De flesta är nog överens om att den här tighta spelstilen inte är särskilt bra, det kräver framförallt enormt dåliga motståndare för att den ska fungera som man vill.

 

Öppna upp, släpp in och ta betalt, som flickan sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla snabba svaren, det uppskattas.

Till en början så fungeraade mitt spel ganska bra, jag hade en BB/100 på 2-4 i typ 9 K händer. Sedan så var det som om jag inte kunde vinna alls. Ala coinflips förlorades, alla satte sina färgdrag mot mig och AA, KK blev alltid utdraget. Och som ni ser på min graf så gick det jävligt snabbt utför....

 

Dessutom så var jag lit smådum vid vissa tillfärllen, spelade på ett wlan med dålig uppkoppling där jag tappa connection hela tiden så jag tilta bort typ 100 USD där sedan var coolers perioden tillbaka... (dock hade jag gått upp till 0,25/0,5 istället för 0,15/,3 så några inköp där sved mer.

 

Men de flesta anser genrelllt att jag ska öppna upp mitt spel och spela fler händer. Men då är min fråga. "vilka händer ska jag spela". Jag spelar redan alla premium händer så klart samt typ KT-AJ i late postion (bara om jag öppnar) och öppnar alt. ibland limpar med suited connectors.

 

Ska jag sluta limpa? Alltid höja? Betta hårdare när jag träffar?

 

Jag är vilsen... tack för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen spelar ministakes, hans problem på den nivån är inte att han spelar för tajt utan han kan inte känner när han är slagen/leder.

 

Kan ni inte komma ut ur er jävla bubbla och sluta stirra er blinda på statistik. Det är inte rätt att ALDRIG limpa, det är fel att ALLTID höja, det finns ett mellanläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bara torskar och torskar, vet inte riktigt vad som skedde med mitt spel.... men jag bara faller som en sten..

 

Sedan så var det som om jag inte kunde vinna alls. Ala coinflips förlorades, alla satte sina färgdrag mot mig och AA, KK blev alltid utdraget. Och som ni ser på min graf så gick det jävligt snabbt utför....

 

Dessutom så var jag lit smådum vid vissa tillfärllen, spelade på ett wlan med dålig uppkoppling där jag tappa connection hela tiden så jag tilta bort typ 100 USD där sedan var coolers perioden tillbaka... (dock hade jag gått upp till 0,25/0,5 istället för 0,15/,3 så några inköp där sved mer.

 

Det verkar som du visst vet vad som har hänt på slutet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte någon försöka komma med en bra lösning till vad jag bör göra, vad jag bör justera

 

 

Börja spela på svenska spel. Raken är där 2.5% istället för 5% som den är på många andra sidor. Det tjänar du på rätt snabbt.

 

Spela inte för många bord förrens du känner att du klarar av det.

 

När du går in i en hand tänk efter i varje steg. Exempel:

 

Du har AJ och höjer utg till 4 på 0,5/1

 

Button synar och resten lägger. Floppen kommer Js 5h 7h

 

Du betar som vanligt 65-75% pott. typ 6-7 på 9 kronorspotten. FI synar.

Här ska du tänka. Vilka händer synar han först 4 preflop med och sen en 3/4delsraise med? (KJ,QJ, JT, AJ, 78, 56, eller kanske ett färgdrag) Här är det viktigt att du vet om han är lös eller inte, därav viktigt att du bara spelar ett bord och har koll på det. Du behöver inte veta om bluffar när han överbetar, du behöver bar aveta om han är lös eller tight pre egentligen.

 

På turn landar en 2s. Potten är nu 23 och du bör betta runt 16-20. På låga nivåer är det oftast här vi märker om vi är slagna eller inte. Har han en bra hand, typ triss, vill han oftast trycka upp potten lite här för att få lite mer värde av dig. Aggro spelare med färgdrag reraisar också här ibland. QJ/KJ/TJ reraisar här väldigt sällan.

 

Viktigast är såklart vad du gör på rivern. Då tänker du vad han gjorde preflop, på flop och på turn. Sen försöker du helt enkelt räkna ut i huvet vilka händer han kan ha och bestämma om du ska syna raisa eller folda. Ser du en idiot kan du självklart inte alltid tänka såhär, då får du istället spela till matematiken och leva på deras feta misstag.

 

Du måste helt enkelt starta om från början och verkligen tänka varje steg istället för att bara spela. Tänker man inte såhär så blir det lätt att man synar en reraise utan egentligen tänka på vad man gör. Efter 100K händer kanske du har lärt dig att inte behöva gå igenom varje steg utan du gör det av dig själv.

 

Kanske simpelt råd men det har fungerat för mig när jag har haft mina downperioder. Testa :)

 

Detta är hur jag upplever microstakes iaf, som jag spelar själv. Desto bättre du blir på att läsa spelare desto mindre behöver du tänka såhär och mer utgå från spelstilen. Hoppas jag inte blir sågad vid fotknölarna av alla som sitter o lirar högre upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MGR=360 dollar= 1200 stora blindar på 0.15 0.30 = 600 BB

Du har spelat 9946 händer och betalat 600 BB i MGR

 

Det blir 600/9946=0,06BB/hand eller 6 BB per 100 i rake!!!!

 

 

Med så skyhög rake kan nog inte någon plussa om det inte är EXTREMT mycket fisk, då det är väldigt ovanligt att ha över 6 BB i vinst över ett stort antal händer. En duktig tight/nit spelare kanske kan hålla 4-5 BB i längden och en väldigt väldigt duktig lösaggresiv spelare kan hålla över 6 BB i längden....

Vilket skulle innebära att även om du var väldigt duktig så skulle du vara förlorande med den enormt höga raken som råder på microstakes.

 

Jämförelsevis kan jag ta exempel från nivå 2/4 från min egen databas

där jag över senaste 15554 händerna får 2,23BB i rake.

 

MGR=2778 dollar= 694 stora blindar på 2 4 = 347 BB

15554 händer och 347 BB i MGR

Det blir 347/15554=0,022BB/hand eller 2,2BB

 

Vilket är överkomligt om du är vinnande. Dock är det viktigt att ha någon bonus eller rakeback på helst minst 30% för att få ner raken under 1.5BB....

 

Men alltså herregud vilken jävla rake det är på mikrostakes... jissus... omöjligt å plussa mer än ytterst marginellt även om du är väldigt duktig där....

Nu fattar jag varför så få klarar sig upp på högre nivåer.... Det är i princip omöjligt å ta sig förbi de lägsta nivåerna utan en goodstreak eller tur

 

Du är egentligen redan vinnande!! Du har backat 106 dollar på 0.15/0.30 men MGR har legat på 360. nettovinsten är alltså -106--360=254

Din vinst är ca 4 BB/100 vilket är bra.. synd bara att raken är 6 BB/100 och dödar din vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är rätt sjukt. Det är som att sitta i ett homegame och ha en spelare som drar in 72bb (6*2*6) per 100 händer. Inte konstigt att du inte plussar.

 

Ja lol det är helt bissart när man tänker på det. 72 stora blindar som bara försvinner från bordet var hundrade hand.

Hade raken varit så hög på högre nivåer med fler tuffare motstånd där du sällan kan ha mer än 1,5 BB i edge mot bra spelare hade det inte funnits några vinnande spelare över huvud taget. Det går säkert att håla över 10BB om alla vid bordet är fiskar. Att hålla över 6BB=12 stora blindar per 100 över ett stort antal händer är näst intill omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja spela på svenska spel. Raken är där 2.5% istället för 5% som den är på många andra sidor. Det tjänar du på rätt snabbt.

 

Spela inte för många bord förrens du känner att du klarar av det.

 

När du går in i en hand tänk efter i varje steg. Exempel..... m.m

 

Tack för ditt långa svar, det uppskattas verkligen när folk tar sig tid och svarar! Jag har spelat en del på SS innan, f n har jag lirat på Full Tilt, ville helt enkelt testa. Jag tycker att motståndet på SS har blivit mycket mer aggressivt senaste året. Men jag ska fundera på att ta en titt tillbaka dit igen, tycker dock att det är lite läskigt att spela med kr kontra $ el.€, man får för mkt respekt för pengarna, det känns som större summor.

 

MGR=360 dollar= 1200 stora blindar på 0.15 0.30 = 600 BB

Du har spelat 9946 händer och betalat 600 BB i MGR

 

Det blir 600/9946=0,06BB/hand eller 6 BB per 100 i rake!!!!

 

 

Med så skyhög rake kan nog inte någon plussa om det inte är EXTREMT mycket fisk, då det är väldigt ovanligt att ha över 6 BB i vinst över ett stort antal händer. En duktig tight/nit spelare kanske kan hålla 4-5 BB i längden och en väldigt väldigt duktig lösaggresiv spelare kan hålla över 6 BB i längden....

Vilket skulle innebära att även om du var väldigt duktig så skulle du vara förlorande med den enormt höga raken som råder på microstakes.

 

Jämförelsevis kan jag ta exempel från nivå 2/4 från min egen databas

där jag över senaste 15554 händerna får 2,23BB i rake.

 

MGR=2778 dollar= 694 stora blindar på 2 4 = 347 BB

15554 händer och 347 BB i MGR

Det blir 347/15554=0,022BB/hand eller 2,2BB

 

Vilket är överkomligt om du är vinnande. Dock är det viktigt att ha någon bonus eller rakeback på helst minst 30% för att få ner raken under 1.5BB....

 

Men alltså herregud vilken jävla rake det är på mikrostakes... jissus... omöjligt å plussa mer än ytterst marginellt även om du är väldigt duktig där....

Nu fattar jag varför så få klarar sig upp på högre nivåer.... Det är i princip omöjligt å ta sig förbi de lägsta nivåerna utan en goodstreak eller tur

 

Du är egentligen redan vinnande!! Du har backat 106 dollar på 0.15/0.30 men MGR har legat på 360. nettovinsten är alltså -106--360=254

Din vinst är ca 4 BB/100 vilket är bra.. synd bara att raken är 6 BB/100 och dödar din vinst.

 

Jag vet inte om jag ska bli glad eller ledsen när jag läser det, ska det vara omöjligt på microstakes! Har aldrig räknat på det på detta viset tidigare.

 

Har Full Tilt en ovanligt hög rake för microstakes eller har jag spelat på ett sätt som "driver" rake? Borde inte rake kostnaden vara ungefär detamma från micronivåer upp till de nivåer där raken når taket av 3 dollar för jämnan. Det är ju alltid 5%, d.v.s. potter över 60 dollar ger mindre procentuell rake. Så åtminsonde upp till 0,5/1 t.o.m. delvis 1/2 så borde ju raken äta upp de flesta då, eller har jag fel?

 

den extrema raken vägs mer än väl upp av det extremt kassa motståndet på microstakes, är ju endast där man kan ha riktigt riktigt sjuka bb/100

 

Kan någon som är konstant vinnande på microstakes visa en siffra på BB/100 som är hållbar över en längre period.

 

Varför inte lira fullring istället ?`

 

Jag började fundera över det... Raken kommer ju fortfarane vara lika hög men sprids ut över fler personer vilket kan göra mig plussande, eller? Jag kanske tänker högt och någon vettig skrattar åt mig men vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt långa svar, det uppskattas verkligen när folk tar sig tid och svarar! Jag har spelat en del på SS innan, f n har jag lirat på Full Tilt, ville helt enkelt testa. Jag tycker att motståndet på SS har blivit mycket mer aggressivt senaste året. Men jag ska fundera på att ta en titt tillbaka dit igen, tycker dock att det är lite läskigt att spela med kr kontra $ el.€, man får för mkt respekt för pengarna, det känns som större summor.

 

 

 

Jag vet inte om jag ska bli glad eller ledsen när jag läser det, ska det vara omöjligt på microstakes! Har aldrig räknat på det på detta viset tidigare.

 

Har Full Tilt en ovanligt hög rake för microstakes eller har jag spelat på ett sätt som "driver" rake? Borde inte rake kostnaden vara ungefär detamma från micronivåer upp till de nivåer där raken når taket av 3 dollar för jämnan. Det är ju alltid 5%, d.v.s. potter över 60 dollar ger mindre procentuell rake. Så åtminsonde upp till 0,5/1 t.o.m. delvis 1/2 så borde ju raken äta upp de flesta då, eller har jag fel?

 

 

 

Kan någon som är konstant vinnande på microstakes visa en siffra på BB/100 som är hållbar över en längre period.

 

 

 

Jag började fundera över det... Raken kommer ju fortfarane vara lika hög men sprids ut över fler personer vilket kan göra mig plussande, eller? Jag kanske tänker högt och någon vettig skrattar åt mig men vad tror ni?

 

Halva rejken på ss jämfört med andra bolag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...