Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inga direkta reads, bara ett 10-tal händer vid bordet. Köpte in för 100 så vunnit en ordentlig pott precis. Men vad gör vi här?

***** Hand 662933723 *****

0.50/1.00 Omaha (PL) - Friday, April 11, 2008 3:58:01 PM

Anna 18 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Mr Volir (39.67)

Plats 2: WORM_@ (52.21)

Plats 3: Camilla74 (69.21)

Plats 4: Ängeln17 (159.09)

Plats 5: Palle76 (40.49)

Palle76 lägg LM 0.50

Mr Volir lägg SM 1.00

** Giv **

Ängeln17 [8r, 8k, 9k, 6r]

*** Bet Runda 1 ***

WORM_@ Syna 1.00

Camilla74 Höj till 3.00

Ängeln17 Syna 3.00

Palle76 Syna 3.00

Mr Volir Lägg

WORM_@ Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [8s, 5s, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

Palle76 Passa

WORM_@ Passa

Camilla74 Satsa 2.00

Ängeln17 Höj till 19.00

Palle76 All-in 37.49

WORM_@ Lägg

Camilla74 Syna 37.49

Ängeln17 ???????????????

Postad

Är inte en all in här väldigt kallt? Inte ens säkert att vi leder här samt att det är få kort som förbättrar vår hand men många som försämrar den.

Jag hade inte kunnat låta bli att syna men vet inte vad som är bäst här. Är fisk när det gäller omaha.

Postad

Håller helt med strater och Rille.

Stegen eller färgchansen lär finnas hos någon eller båda av dem men då drar vi ut på en sjua eller helt enkelt kåkar upp vår triss.

Btw har inte Camilla typ 29kr kvar efter sin syn, eller räknar jag som en kratta?

Postad

För bra odds för att släppa, dock ingen foldeq. Är nog vilket som att ställa här eller på blank turn.

Är fisk när det gäller omaha.

No kidding.

Om vi inte leder så har vi ju drag till högsta kåken och en möjlig högre stege. Att folk skulle ha stege, färgdrag och de två lägre seten är väl inte sååå jättetroligt. Så nog drar vi till vinnaren här väldigt ofta.

Postad
Är inte en all in här väldigt kallt? Inte ens säkert att vi leder här samt att det är få kort som förbättrar vår hand men många som försämrar den.

Jag hade inte kunnat låta bli att syna men vet inte vad som är bäst här. Är fisk när det gäller omaha.

Omaha går ut på att gå all in vad jag förstått. Vi behöver ju verkligen inte leda för att hitta en push?

Postad

Okey, verkar vara en standardhand eftersom ingen har motsägande åsikt. Men för mig som novis var det ett knivigt beslut.

Jag synade och degen åkte in på turn eftersom FI bara hade typ 29 sek kvar.

Tack för era svar och nästa gång behöver jag inte fundera så mkt med andra ord.

EDIT: Fi drog in färgen och vann potten btw. VAd Fi 2 hade vet jag inte då den handen muckades.

Postad
Omaha går ut på att gå all in vad jag förstått. Vi behöver ju verkligen inte leda för att hitta en push?

I omaha gäller precis som i andra pokerspel, få in så mycket som möjligt av din stack när du leder, alternativt syna när du får goda odds. Draghänder spelar i omaha en mycket större roll, då man kan träffa floppar där man har 20 outs även om man ligger under mot nötterna.

Hade vi inte redan stoppat in $19 på floppen hade jag nog varit benägen att folda, men nu är oddsen alldeles för bra för att lägga oss. Förmodligen leder vi stort mot Camilla som någon sa, så en all in känns berättigad.

Postad
För bra odds för att släppa, dock ingen foldeq. Är nog vilket som att ställa här eller på blank turn.

No kidding.

Om vi inte leder så har vi ju drag till högsta kåken och en möjlig högre stege. Att folk skulle ha stege, färgdrag och de två lägre seten är väl inte sååå jättetroligt. Så nog drar vi till vinnaren här väldigt ofta.

Menar du att dom har kombinationen av alla samtidigt? Annars är jag helt borta.