anegym Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: FI ( $73.03 USD ) Seat 2: arp32 ( $84.26 USD ) Seat 3: rich4791 ( $52.31 USD ) Seat 4: Den_Alex ( $125.31 USD ) Seat 5: PokerXan ( $49.25 USD ) Seat 6: HERO ( $49.30 USD ) Den_Alex posts small blind [$0.25 USD]. PokerXan posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero[ , ] HERO raises [$2 USD]. FI calls [$2 USD]. Har spelat men FI ett tag och uppfattar han som tight och stabil. Han har inte varit med i särskilt många potter dock. Känns inte som han är typen som trebettar lätt. AQ och TT- tror jag han bara skulle syna min UTG raise med. Tveksamt om han synar en raise med AT rich4791 folds Den_Alex folds PokerXan folds ** Dealing Flop ** [ , , ] Hero bets [$4 USD]. FI raises [$11 USD]. Her0 ? Hur bra är det att reraisa här? Lägger han inte allt jag slår då? Är det bättre att bara syna för att låta han bluffa turn, allternativt värdebetta sämre, som tex AQ? Citera
ArgHj Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 grejen är, vad kan han ha där som han höjer med...ingen ide att höja med stegen, han kan få mer pengar om han bara synar...om han nu inte tycker att du har träffat riktigt hårt och vill få betalt innan nån Q eller J dimper ner...kan hända, men... AA och KK borde han ha höjt för värde pre om han är stabil + du sitter med en vardera, men det är inget konstigt själv har jag varit med om KK v AA v AKs... Skulle han höja AQ för drag möjligen ? QJ + TT + luft är väl det han oftast gör det spelet med (-luft om han är stabil och grinder) Mot båda jagar du 4 outs (lite mer om det blir backdoor chans på turn) + mirakel runner-runner för split Syn och utvärdera turn Citera
strater Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 eh, klart han kan ha stegen eller set, men orka va rädd för nötterna när vi har en hand som slår bra händer som AT, AQ, KT etc som mycket väl synar vår reraise. Citera
Akim Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Seat 3 is the buttonTotal number of players : 6 Seat 1: FI ( $73.03 USD ) Seat 2: arp32 ( $84.26 USD ) Seat 3: rich4791 ( $52.31 USD ) Seat 4: Den_Alex ( $125.31 USD ) Seat 5: PokerXan ( $49.25 USD ) Seat 6: HERO ( $49.30 USD ) Den_Alex posts small blind [$0.25 USD]. PokerXan posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero[ , ] HERO raises [$2 USD]. FI calls [$2 USD]. Har spelat men FI ett tag och uppfattar han som tight och stabil. Han har inte varit med i särskilt många potter dock. Känns inte som han är typen som trebettar lätt. AQ och TT- tror jag han bara skulle syna min UTG raise med. Tveksamt om han synar en raise med AT rich4791 folds Den_Alex folds PokerXan folds ** Dealing Flop ** [ , , ] Hero bets [$4 USD]. FI raises [$11 USD]. Her0 ? Hur bra är det att reraisa här? Lägger han inte allt jag slår då? Är det bättre att bara syna för att låta han bluffa turn, allternativt värdebetta sämre, som tex AQ? Fistpumpallin Citera
swalle Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Jag hade slått om alla dagar! Om du synar bara för att du inte vill att de händer som du slår inte ska folda, hur gör du om Q el. J dimper ner på turn. Även om han inte träffar stegen, så lär det vara en actiondödare mot alla de 2 par som du slår på flopp. De ggr FI sitter på 1010, eller QJ här får man helt enkelt ta. Du slår många bra händer, så in med degen. Citera
Eblinho Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 grejen är, vad kan han ha där som han höjer med...ingen ide att höja med stegen, han kan få mer pengar om han bara synar...om han nu inte tycker att du har träffat riktigt hårt och vill få betalt innan nån Q eller J dimper ner...kan hända, men... AA och KK borde han ha höjt för värde pre om han är stabil + du sitter med en vardera, men det är inget konstigt själv har jag varit med om KK v AA v AKs... Skulle han höja AQ för drag möjligen ? QJ + TT + luft är väl det han oftast gör det spelet med (-luft om han är stabil och grinder) Mot båda jagar du 4 outs (lite mer om det blir backdoor chans på turn) + mirakel runner-runner för split Syn och utvärdera turn Klart som fan han kan ha stegen! "ingen ide att höja med stegen, han kan få mer pengar om han bara synar." klart det är stor idé att höja med stegen, han kan till exempel bli som nu fallet är stackad av AK ? Citera
folder Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Ni som förespråkar instapush betänk att detta är en vek-tajt grinder på NL50 och inte en aggro TAG/LAG på NL200+. Jag tror en syn och push turn är +EV här eftersom vi sällan får in pengarna som favorit om vi pushar. Av FIs möjliga händer (49 combos) leder vi över 24. Tar vi bort AQ och AJ från hans raise HD leder vi bara över 12 av 37. Om vi också tar bort QJo & KTo så leder vi över 10 av 23. Nån kanske kan stova detta och se vad vi får för equity. Vi har ju outs mot typ allt ... AQ (6) AJ (6) QJs (4) QJo (12) KTs (2) KTo (4) AK (4) TT (3) KK (1) AA (1) ATs (2) ATo (4) Citera
Supertequila Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 OOP som vi är nu gäller bara reraise IMO. Vid syn ger du honom möjlighet att se turn gratis, ev. river gratis också ifall han sitter på drag lr kombo. Citera
Akim Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Ni som förespråkar instapush betänk att detta är en vek-tajt grinder på NL50 och inte en aggro TAG/LAG på NL200+. Jag tror en syn och push turn är +EV här eftersom vi sällan får in pengarna som favorit om vi pushar. Av FIs möjliga händer (49 combos) leder vi över 24. Tar vi bort AQ och AJ från hans raise HD leder vi bara över 12 av 37. Om vi också tar bort QJo & KTo så leder vi över 10 av 23. Nån kanske kan stova detta och se vad vi får för equity. Vi har ju outs mot typ allt ... AQ (6) AJ (6) QJs (4) QJo (12) KTs (2) KTo (4) AK (4) TT (3) KK (1) AA (1) ATs (2) ATo (4) Om vi inte slår tillbaka på denna flop med denna hand vilken ska vi då göra det med? Citera
folder Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 OOP som vi är nu gäller bara reraise IMO. Vid syn ger du honom möjlighet att se turn gratis, ev. river gratis också ifall han sitter på drag lr kombo. Om vi inte slår tillbaka på denna flop med denna hand vilken ska vi då göra det med? Skulle va kul att se heltok analysera detta i pokerev mot en nitig range. Visst vi träffar floppen hårt men vilka händer slår vi här egentligen? Beroende på hur nittig han är så finns det inte så många 2p i hans range. Många dumpar off suit broadway mot en UTG höjning, kvar finns då QJs, KTs, ATs, AA,KK,TT. En vek-tajt NL50 grinder synar gärna med höga pp. Har svårt att se en han höja med AJ AQ här men om han gör det så släpper han nog dem om vi pushar. Detsamma gäller QQ JJ. Tror många släpper KT också. Då slår vi ATs, och förlorar mot allt annat förrutom AK. Citera
folder Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Har spelat men FI ett tag och uppfattar han som tight och stabil. Han har inte varit med i särskilt många potter dock. Känns inte som han är typen som trebettar lätt. AQ och TT- tror jag han bara skulle syna min UTG raise med. Tveksamt om han synar en raise med AT BTW, jag tolkar detta som en rätt nitig vek-tajt spelare. Citera
ArgHj Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Klart som fan han kan ha stegen! "ingen ide att höja med stegen, han kan få mer pengar om han bara synar." klart det är stor idé att höja med stegen, han kan till exempel bli som nu fallet är stackad av AK ? tror du fi är aggro och cbettar med 99- eller nån udda AJ-AQ hand kommer han att oftast släppa vid höjning på flopp, men vid syn kan han avfyra andra tunnan och du sitter där med position, nötstegen och inga andra drag. Perfekt att slowplaya. Sen måste man fråga sig vilka händer gör omslag på denna flopp och vilka som synar en reraise, och dessutom när man som OP tror att fi inte spelar AT eller KT...det finns inte många händer vi leder mot där Citera
folder Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 tror du fi är aggro och cbettar med 99- eller nån udda AJ-AQ hand kommer han att oftast släppa vid höjning på flopp, men vid syn kan han avfyra andra tunnan och du sitter där med position, nötstegen och inga andra drag. Perfekt att slowplaya. asså, många på NL50 tycker det är "perfect att slowplaya" nöten här men det är tjänstefel imo. Det är stor sannolikhet att en UTG höjning har träffat den floppen hårt. Det finns mängder av 2p, set och par+stegdrag i hans range och du hoppas att han pushar över din raise. Om du "slowplayar" blir det svårt att få betalt om en Q el J faller och hur kul är det egentligen om brädan parar sig? Citera
ArgHj Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 jo, det är det jag menar, det är en perfekt hand att bli slowspelad på NL50, och då skulle jag luta mer åt stege om fi bara hade synat...nu luktar det set som inte vill bli utdraget...fast om fi är kompetent, så är det såklart varning för stegen Citera
FeelingThis Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Du slår om igen, commitar dig till potten och gråtsynar när han slänger in sina sista dollar. Citera
Recommended Posts