Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Men du, levlar du eller är du allvarlig?

Förstår du principerna i poker i allmänhet och SNG i synnerhet?

Det känns som du bara sitter och larvar dig, vilket tenderar att förstöra forumet en hel del, och det är trist!

Om du uppriktigt undrar något runt din 200 SNG, ställ en ordentlig fråga åtminstone!

Det här inlägget ovan är ett exempel på hur lite du verkar förstå i grunderna, och det är då trist att du inte lyssnat på nån av alla som svarat på samma sätt i tråden...

På vilket sätt anser du att jag larvar mig? Jag gav bara ett tydligt exempel på hur lätt man förlorar allt med en bra träff. Du är tyvärr långtifrån ensam om att kritisera innan du har tänkt till över vad jag faktiskt har skrivit. Ge mig ett bra argument för varför jag inte verkar förstå grunderna? Med enbart besserwisserattityd kommer du inte långt.

Postad

Jag har lyckats göra samma jäkla fel 2-3 gånger nu nämligen att med t ex TT gå all in när den andre har checkat p g a två ess på floppen (har vid samtliga tillfällen fått syn av AK eller dylikt). Med anledning av att oddsen för att fi inte har ett ess där ökar med det andra esset så undrar jag vad ni andra anser om sådana lägen? Det jobbiga är ju att fi mycket väl kan bluffa all in om man inte själv gör det och lägger man sig då med JJ-KK? Med KK behöver man ju inte chansa så mycket men med 88-QQ så måste man trots allt skydda från möjligheten att den andre träffar något högre på turn eller river. Jag avskyr sådana situationer men i fortsättningen tänker jag folda varenda gång två ess kommer på floppen.

Postad
På vilket sätt anser du att jag larvar mig? Jag gav bara ett tydligt exempel på hur lätt man förlorar allt med en bra träff. Du är tyvärr långtifrån ensam om att kritisera innan du har tänkt till över vad jag faktiskt har skrivit. Ge mig ett bra argument för varför jag inte verkar förstå grunderna? Med enbart besserwisserattityd kommer du inte långt.

Ledsen att du uppfattar det som besserwissigt att undra över vad det är du frågar om, utan att du nån gång korrigerar och ställer en vettig fråga. Jag förstår fortfarande inte vad det är du frågar om, och när du ska förtydliga så undrar du hur man ska bete sig när man har AJ och flopen kommer J74... För när man skyddar handen då, så kan man ju busta?!? Alltså, jag fattar ingenting :shock:

Jag är ju som du märker beredd att försöka svara på dina frågor, men jag ser liksom ingen fråga. Likadant i posten om AA floppar, där du bustar mot set med underpar... Vad frågar du om?!?

Nu ska jag försöka ge ett bra argument för att du inte verkar förstå grunderna, vilket du tydligen efterfrågar. När du ställer en fråga, försök att snäva ner frågan så den inte blir obesvarbar. När du bara helt random presenterar ett läge (som J74-flopen) utan stackdjup och andra förutsättningar, blir frågan ganska meningslös. Likadant med AA-flopen, hur har ni spelat preflop i förhållande till stackdjup, hur många fi finns det att möta osv... Du måste ju inse att ju fler fi i handen, desto större sannolikhet att det finns ett av de resterande A:na ute. Hur många synade pre exempelvis?

Så, hoppas du inte uppfattar detta som drygt, utan att du tar in detta tills nästa post!