Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej FTP:s representat här på PF!

Efter att ha läst skräckexempel på 21+ dagar vid uttag direkt till VISA så började jag tro att han drev med oss. Men nu när man kommit upp på liknande siffror själv så börjar jag bli lite bekymrad var mina pengar tagit vägen? Tyckte att det var ett smidigt sätt att undgå NETellers växlingskurser och få ut pengarna direkt till kontot men efter nästan tre veckors väntande syns fortfarande inte röken av pengarna och jag börjar bli mer än lovligt frustrerad. Inte för att Jorden går under för mitt 'lilla' uttag men en princip är en princip och när det trots allt rör nästan en normalsvensks månaslön så blir jag lite bitter.

Några förslag på vad vi kan göra för att lösa detta, representant? Vore fint med en smidig lösning, antingen en återinsättning på FTP så jag kan stoppa ut pengarna via NETeller istället eller en instatransfer på något sätt.

Tacksam för svar antingen här / via pm.

Högaktningsfullt.

Postad

Hej Iwer,

Det enda som vi kan garantera är vår behandlingstid till Visa kort. Vårt godkännande av uttag till visakort ska inte ta mer än 5 arbetsdagar och pengarna ska sedan överföras, via din bank eller kreditkortsutfärdare, till ditt konto inom 5 arbetsdagar. Om pengarna inte nått ditt konto inom 10 arbetsdagar så har överföringen försenats av något av stegen ovan.

Som du säkert förstår så kan vi inte garantera saker som är helt beroende av en tredje part. Vi kan ge en tid som en överföring bör ta att hantera (ca 5 arbetsdagar maximalt) och en tid som vi är "ansvariga" för (även här upp till 5 arbetsdagar). Utan att gå in på dom olika delarna vid överföringar och kontospecifika detaljer så är det svårt att ge några garanterade tider.

Generellt fungerar dock uttag till visakort bra och dom kunder som använder sig av det har sina pengar inom 10 arbetsdagar, majoriteten av dom inom 8 dagar.

Vill du ha specifik information om just din överföring så måste jag tyvärr hänvisa dig till support-se@fulltiltpoker.com eftersom det rör detaljer vi inte diskuterar med någon annan än kontoägaren.

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support