Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
lol jag snackar inte nåra 1 timmars sessions om ni tror det :o här snackar vi långa sessions på minst 5h

okej du menar att du satter dig med $2 spelar 5 timmar och cashar ut $3.60 fem timmar senare?

Postad
Jag snackar om hur du kan tro att du är för bra för 0.1/0.2

Har du spelat emot mig och tycker att jag har fel eller har du ingen som helst aning om hur jag spelar egentligen?

Ja jag tycker jag är aldeless för bra för att spela på 010/020, det är ingenting man kan diskutera jag bara tycker det..

Postad
okej du menar att du satter dig med $2 spelar 5 timmar och cashar ut $3.60 fem timmar senare?

Nej inte med $2? med full buyin och multitablar såklart..

Postad
Jo på NL20 kan man ju inte på något sätt spela spelarna, iaf inte dom flesta som är helt komplett hjärndöda idioter som synar ner för full buyin med träff på A med ace-rags

Värdebetta mer och bluffa mindre mot såna spelare kanske?

Postad
Värdebetta mer och bluffa mindre mot såna spelare kanske?

Hehe jo det är ju det jag gör, men grejen är ju den att man vill ju ha hyffsat starka händer iom att dom är så dåliga och man kan inte på något sätt ha reads på idioter för dom förstår inte själva vad dom gör, därför blir det ofta att man åker dit om man spelar för löst för man tycker dom borde höjt om dom hade bättre t.ex, som t.ex vi säger att jag har JJ och raisar pre, då är det inget ovanligt att dom synar in sig med AA/KK (eller limp/synar in sig heller för den delen), och då åker man ofta dit på dom.. i just detta fallet får man väl tyvärr bara betala av.. men likande saker om båda har träff på A och man har för dålig kicker t.ex..

Postad
Tyvärr måste jag berätta att du är sämre på poker än du tror..

hahaha ok vi säger så, jag är en monsterfisk precis som alal andra på 010/020.

Postad
Hehe jo det är ju det jag gör, men grejen är ju den att man vill ju ha hyffsat starka händer iom att dom är så dåliga och man kan inte på något sätt ha reads på idioter för dom förstår inte själva vad dom gör, därför blir det ofta att man åker dit om man spelar för löst för man tycker dom borde höjt om dom hade bättre t.ex, som t.ex vi säger att jag har JJ och raisar pre, då är det inget ovanligt att dom synar in sig med AA/KK (eller limp/synar in sig heller för den delen), och då åker man ofta dit på dom.. i just detta fallet får man väl tyvärr bara betala av.. men likande saker om båda har träff på A och man har för dålig kicker t.ex..

skit i att tolka deras drag, vardebeta brett, men bluffa aldrig.

Postad
skit i att tolka deras drag, vardebeta brett, men bluffa aldrig.

ungefär det jag gör fast jag värdebettar kanske inte brett nog, kanske mer värde i att värdebetta bredare, ska prova lite..

Postad

En klockren beskrivning på motståndare som har full koll på ditt spel.

Postad
Som riverwild säger är det antagligen något annat än poker som spelar in. Har lite samma problem just nu men har insett att det inte är poker eller motståndarna jag är arg på, utan snarare på mig själv och andra ej pokerrelaterade saker omkring mig. Kan inte säga vad det är men jag tror man måste ta itu med allt annat innan man kan spela poker harmoniskt och vinnande... eller nåt...

Word! Jag har varit olycklig ända sedan jag började spela poker 2004 och är fortfarande ingen stabil vinnare. Har för svårt för att helt fokusera på pokern och att undvika tilt p g a personliga problem (en ärlighet jag säkert kommer att få skit för).

Postad
.. börjar bli trött på att spela micro stakes nu är det 100% fokus som gäller och upp till highstakes! (ska dock inte stressa men det blir sjukt disciplinerat!)

Direkt från micro till highstakes.. det var inte dåligt! :-D

Postad
Direkt från micro till highstakes.. det var inte dåligt! :-D

Japp jag är på feting rushen!!

nejdå men jag ska väl inte stressa upp det för mycket ska köra med stabil buyin regel och se så att statsen i poker tracker är bra nog för att gå upp i nivå.. plus måste känna mig redo också!!

Postad

Det var inte långvarig glädje, nu är jag lika jävla tilt igen och med tanke på allt dumt jag sagt senaste 30 minutrarna så lär karman vara körd för resten av mitt liv!!

Postad

ja usch för välbalanserade fiskar som exploaterar en. man önskar de kunde bli bättre på poker så man hade någon chans mot dem.

Postad

Jo men hur tilt blir man inte, sitter på knappen med QQ, utg och MP limpar, CO limpar efter med KK.. sen kan ni ju själva räkna ut!, det var det sista som hände innan man stängde av grindet..

Postad
Egentligen inte..

Fast misstänker att du förlorade en buy-in med överpar utan något knappt i potten?

Egentligen inte vad?

Inget i potten ska man väl inte säga, jag höjde 7 bbs med 3 limpers sen kom det typ T56 flop med färgdrag ute så pengarna åkte in :<

Nice forum signatur eller vad man nu kallar det =)

Postad
Egentligen inte vad?

Nice forum signatur eller vad man nu kallar det =)

Du skrev "ni kan säkert lista ut vad som hände sen!", jag har lite svårt att göra det fast eftersom du gnäller antog jag att du förlorade hela inköpet med överpar. Hade du dålig koll på vem FI är så är det väl inte mycket att göra åt. Många kan inte släppa par på sådana brädor ändå så i längden är det inte nödvändigtvis ett förlorande spel om man inte har stor stack, men det behöver väl inte jag säga till dig?

Jo jag lånade den, min förra var sämmre. Säg till om du vill ha tillbaka den..

Jag är oxå för bra för låga nivåer. Men jag klagar inte på att det finns idioter som spelar. ;) (inte riktat mot dig)