gammalfisk Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 william thorson på finalbord i ept igen. han bubblade i karibien va eller räkans det som finalbord(kom väl 9a?)? men har ju en 3:e plats från dublin -06. edit: 7a av 8a här tyckte han låhg 6a enlgit en anna chipcount aja kan ahs ett fel. 6a av 8a. andra kända är dario minieri. hans tur nu? http://www.poker.se/nyhet-2655-ept-san-remo-dag-3.html Chip counts för finalbordet: Dario Minieri, Italien, 1 832 000 Jason Mercier, USA, 1 591 000 Anthony Lellouche, Frankrike, 1 192 000 Gregory Genovese, Italien, 694 000 Dag Palovic, Slovakien, 585 000 Eric Koskas, Frankrike, 449 000 William Thorson, Sverige, 418 000 Marcus Bower, USA, 278 000 EPT San Remo * Buy-In €5,000 * Entrants 701 * Total Prize Money €3,195,860 * Date Apr 1, 2008 * Final Day Apr 5, 2008 Place Prize Money 1 €869,000 2 €505,000 3 €287,600 4 €233,600 5 €188,500 6 €140,600 7 €111,800 8 €76,700 9-10 €46,300 11-12 €28,750 13-14 €22,400 15-16 €17,600 17-24 €16,000 25-32 €12,800 33-40 €11,200 41-48 €9,600 49-56 €8,000 57-64 €7,020 65-72 €5,750 Citera
hager Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Grabben kan ju det där med att spela donkaments kan man väll fastställa ialf:lol: Citera
jo_ocke Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Om någon är het så äre väll Dario. :] Citera
niiccoi Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 du missar poängen.. Thorson är Svensk, det är inta Dario! Citera
calzer Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Okej men kan man se detta finalbordet live på nätet någonstans? om inte finns det nån bra blogg? Citera
SouthEast Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Okej men kan man se detta finalbordet live på nätet någonstans? om inte finns det nån bra blogg? http://www.eptlive.com Dario ägde bordet med sitt aggresiva spel igår. Han hade även lite "diskussioner" med William. HEJA SVERIGE!! Citera
Rebonius Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 andra kända är dario minieri. Anthony Lellouche, Frankrike, 1 192 000 Anthony Lellouche är också känd sen tidigare. Citera
pl1000 Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Dario kommer ju förmodligen vinnna eller åka ut bland de första... Hans tokaggresiva spelstil brukar ju få de konsekvenserna. Citera
K_MaN Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Han hade även lite "diskussioner" med William. Berätta mer tack Citera
PianoPer Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Det var framförallt i en hand där det blev lite tuppfight preflop. Rätta mig om jag har fel, men såhär minns jag det. Dario höjer, William slår om (halva stacken i potten nu) och Dario ställer allin.(Täcker william) William "går in i tanken" bra länge, samtidigt som Dario ställer sig upp, går bort ifrån bordet, kommer snart tillbaka. Han ler mot William och det börjar pratas. William säger bl.a "I know you are crazy, but are you stupid?" Dario svarar skrattandes "Im not stupid" och sen bl.a "I have been waiting to play with you" och verkar mena det som en komplimang. Han fortsätter "Tell me what you have!" William svarar "No, tell me what YOU have". William säger också "Will you show me if I fold?" varpå Dario svarar "You know I cant answer that, you would never answer that". Till slut foldar William och Dario säger "I show one card if you show both" men William missuppfattar och säger "Ok, I pick one and you pick one" och Dario svarar (extremt italienskt för övrigt) "nonononononononononononono you show both!" Men ingen visar nåt. Här ska William ha sagt "Jag hade Ess Dam" till nån (på svenska). Kommentatorerna tyckte efteråt att William borde synat med AnyTwo eftersom han hade investerat så mycket. Sånt har jag ju ingen aning om. Men vad tycker ni? Citera
IanCurtis Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Det var framförallt i en hand där det blev lite tuppfight preflop.Rätta mig om jag har fel, men såhär minns jag det. Dario höjer, William slår om (halva stacken i potten nu) och Dario ställer allin.(Täcker william) William "går in i tanken" bra länge, samtidigt som Dario ställer sig upp, går bort ifrån bordet, kommer snart tillbaka. Han ler mot William och det börjar pratas. William säger bl.a "I know you are crazy, but are you stupid?" Dario svarar skrattandes "Im not stupid" och sen bl.a "I have been waiting to play with you" och verkar mena det som en komplimang. Han fortsätter "Tell me what you have!" William svarar "No, tell me what YOU have". William säger också "Will you show me if I fold?" varpå Dario svarar "You know I cant answer that, you would never answer that". Till slut foldar William och Dario säger "I show one card if you show both" men William missuppfattar och säger "Ok, I pick one and you pick one" och Dario svarar (extremt italienskt för övrigt) "nonononononononononononono you show both!" Men ingen visar nåt. Här ska William ha sagt "Jag hade Ess Dam" till nån (på svenska). Kommentatorerna tyckte efteråt att William borde synat med AnyTwo eftersom han hade investerat så mycket. Sånt har jag ju ingen aning om. Men vad tycker ni? Bisittaren var ju rätt övertygad att Dario hade AK så på något sätt kanske det var bra läggning. Är det nån som vet förresten vad Dario hade? Citera
ekan123 Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Bisittaren var ju rätt övertygad att Dario hade AK så på något sätt kanske det var bra läggning. Är det nån som vet förresten vad Dario hade? han gick bort till någon i publiken under handen, så hörde jag säga något likande pocket pair på italienska. Citera
ekan123 Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 När drar finalbordet igång? 15.00 på http://www.poker.se/nyhet-2654-folj-ept-san-remo---live.html Edit: Ändrade till poker.se:s länk /gdaily Citera
SouthEast Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Det var framförallt i en hand där det blev lite tuppfight preflop.Rätta mig om jag har fel, men såhär minns jag det. Dario höjer, William slår om (halva stacken i potten nu) och Dario ställer allin.(Täcker william) William "går in i tanken" bra länge, samtidigt som Dario ställer sig upp, går bort ifrån bordet, kommer snart tillbaka. Han ler mot William och det börjar pratas. William säger bl.a "I know you are crazy, but are you stupid?" Dario svarar skrattandes "Im not stupid" och sen bl.a "I have been waiting to play with you" och verkar mena det som en komplimang. Han fortsätter "Tell me what you have!" William svarar "No, tell me what YOU have". William säger också "Will you show me if I fold?" varpå Dario svarar "You know I cant answer that, you would never answer that". Till slut foldar William och Dario säger "I show one card if you show both" men William missuppfattar och säger "Ok, I pick one and you pick one" och Dario svarar (extremt italienskt för övrigt) "nonononononononononononono you show both!" Men ingen visar nåt. Här ska William ha sagt "Jag hade Ess Dam" till nån (på svenska). Kommentatorerna tyckte efteråt att William borde synat med AnyTwo eftersom han hade investerat så mycket. Sånt har jag ju ingen aning om. Men vad tycker ni? Från http://www.pokerstarsblog.nu 22:49-- Dario slog upp till 55k, William slog om till 172k, Dario gick all-in och William funderade länge. Till slut säger William "det är jobbiga odds här" och Dario svarade "när jag spelade WSOP var en av mina största drömmar att få spela med dig". William ler lite generat och säger "I know you're crazy but are you stupid?". Till slut passar William handen och italienpubliken jublar. --------------------------------------------------------------------------- William var inte inne för riktigt halva stacken (har nämligen för mig att han hade en bit över 200k kvar efter den handen). Jag håller alltså inte med kommentatorerna om att han var inne med halva stacken. Ja, William hojtade till nån i publiken att han hade AQ. Då hade nog jag i alla fall instasynat. Uppfattade inte vad Dario sa till sina "kompisar" på Italienska (kan ju bero på att jag inte snackar/förstår italienska). Dom fortsätter att diskutera både den handen och annat senare, men uppfattar tyvärr inte vad det gäller, eftersom jag spelade lite själv här. Citera
Orrarah Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Någon som vet vad det är för blinds dom startar på? Citera
Juggler Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Roligt finalbord. Hoppas Thorson dubblar mot Minieri, då kan det bli action Citera
Rebonius Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Om William sitter med cirka 350k och Dario slår upp till 55k är det ju i princip fold/shove som gäller. I extremfall kan man förespråka syn men raise-fold är ju det överlägset sämsta spelet, speciellt mot spelare som Dario. Spelar du mot en riktigt konstig motståndare som foldar allt förutom AA som han/hon fyrbetar kan man såklart förespråka raise-fold, men sådan är ju inte Dario liksom. Typiskt move för livespelare Kallt spelat William, bra spelat av Dario ifall han förstår att han har FE. Citera
frekje Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 William drar in kåk efter bb-pre-check och har ca 600k, 5 plats. Citera
TTOIA Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Han i vita brillor har paus från den lokala uppsättningen av "Grease"? Fan va fula dom va Citera
MikeTime Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Går bra för Thorson nu. Från 7:e plats till 4:e på mindre än en halvtimma... Ser stabilt ut. Citera
swalle Postad 5 April , 2008 Rapport Postad 5 April , 2008 Någon som vet vad det är för blinds dom startar på? 12k/24k ante 3k just nu Tror alla såg det dock Citera
Recommended Posts